Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

To je baš jeftino :)

 

Ali u prvih 5 godina računaj da imaš 5 malih servisa, veliki, komplet plocčie i diskove, 4-8 guma, verovatno nešto oko trapova, akumulator i verovatno neki kvar.

To mora da te zadesi šta god vozio nažalost.

 

 

Ništa od Grandea.

Kad počnete da iznosite cifre sloši mi se. Monumentalno.

 

Bolje sada da čuje ružnu stranu priče nego posle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antena i z.brisac kao i ratkapne prvih nedelju dana :D

Moram da se iskljucim, Marko je ovu pricu podigao na visi nivo. Nisam dorastao :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad dodje vreme za reg i ako imam da platim 22500 platicu i 25000. Nikakva mudrost!
Mnogo je kao za moj kombi pre poskupljenja 65000 posle 86000. E to je mnogo velika razlika. A kombi je. Nije dzip. Nije luxuz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da odustane od kupovine, ako bude ulazio detaljno u matematiku.
Znam da ako mogu da biram, ništa ispod 140ks neću uzimati. Tj sviđa mi se GP sa 1.9JTD od 130ks plus remap. Samo što ih neeema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi m+s je vrsta zimske gume, nije za sve sezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mitros

 

Izgleda će još mnooogo vode proteći Dunavom i Savom dok ti kupiš polovnjak. Gledaš previše stvari, previše računaš, i previše se opterećuješ nebitnim stvarima. Da pojasnim...

 

Npr., pominjao si da si gledao jedan auto, ali eto kompresor klime mu nije dobar, treba uzeti polovan, a nema ga nigde.

Kako ''nema nigde''? Ne može u Srbiji da nema deo za Fiata. Naročito ne ako je taj Fiat Punto, Stilo, ili Grande Punto. Evo, ovo je jedan od otpada za italijane, uskoro će i Klub imati saradnju sa njima, tj. kupovaćete uz popust kod njih:

 

slika_p100.jpg

 

Ovo im je jedna od hala u kojoj stoje samo delovi motorne grupe i menjači. Misliš da ovde, u ovih par desetina metara polica dužine, i jedno 3 metra visine tih istih polica nema nijedan kompresor klime? :)

Odbacio si iz računice auto, koji ti se po svemu izgleda dopao, osim te priče oko kompresora. Još si na forumu, lako možeš saznati informaciju koja te zanima, imaš i posebnu temu sa otpadima, telefonima u njoj, iskustvima

sa njima...zamisli da nemaš sve te informacije, šta bi tek tada bilo... ;)

 

Tražiš polovnjak. Normalno je, očekivano je da mu sa tehničke strane nije sve ok, ili da mu nisu gume ok, ili da ima neku ogrebotinu više...i normalno je da ćeš uložiti u prvih mesec dana posle kupovine oko 500-1.000 evra (u to ulazi i registracija, nove tablice, veliki i mali servis). Ako tražiš polovnjak, da te on služi, da budeš siguran u njega, u pouzdanost - mora da se u njega uloži posle kupovine.

 

Previše gledaš da li je potrošnja 4, ili 4.5 litre. To je nebitan podatak. Bitno postaje ako je sa jedne strane 4, a sa druge 6-7 litara. Ali, potpuno je nebitno da li je 4, ili je 4.5 litre.

Nebitno je da li je registracija 22.000, ili 27.000. Ako ti toliki problem pravi cifra od 5.000 razlike na godišnjem nivou, što je ustvari 400 dinara mesečno...ako su finansije toliko napregnute da je i 400 dinara mesečno većeg troška stavka koja se računa....i, ne samo da se računa, nego je toliko važna u računici da od nje zavisi uzima li se ovaj ili onaj motor pod haubom, onda treba razmisliti o tome postoje li finansijski uslovi za kupovinu auta.

 

Uzimaš auto, polovnjak koji je u boljem stanju. Stanje auta je najvažnije kad se uzima polovnjak. Najvažnije pravilo kad se kupuje polovnjak je njegovo stanje. To je najvažnije merilo, najvažniji kriterijum.

Nije paket opreme.

Nije boja auta.

Nije boja sedišta. Stavićeš presvlake ako te toliko smara boja sedišta, i sve super.

Nije da li je kod njega registracija skuplja za 40 evra nego kod drugog polovnjaka. Ako je u boljem stanju onaj polovnjak kod kojeg je registracija skuplja za 40 evra, UVEK uzimaš onaj polovnjak koji je u boljem stanju.

 

Zaboravi na broj kilometara koji si do sada prelazio.

Zaboravi broj kilometara na autoputu, ili otvorenom putu koji si do sada prelazio. Za 2 godine ćeš ionako, gde god da kreneš po SRB, ići na neki autoput. Da li na jug, na sever, ili na zapad, ili po sred Šumadije....gde god da kreneš imaćeš opciju da voziš autoputem barem jedan deo putovanja. A, to će učiniti i da vikend izlet do npr. Divčibara, ili ako se može potrošiti još više novca onda do Zlatibora više nije ''preko sveta'', više nije smaranje od par sati vožnje Ibarskom iza kamiona, uletanja u tuđe makazice, izbegavanje radara, itd, itd...nego lagane, opuštene vožnje najvećim delom autoputem. I, još kako ćeš poželeti da ''skokneš'' ovde ili onde, ako ni zbog čega drugoga, onda da se nadišeš malo čistog vazduha.

 

Još kako ćeš voziti više. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neša ne piše često, al kad piše, e onda piše esej.  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada će Mare Topola da se šlogira, ej ljudi, 5000 dinara. Kome 5000 igra ulogu bolje da ne kupuje auto, naročito polovan, jer će da mre kada mu ode posle nekog vremena 300eur u cugu na nešto. Može da kupi nov,da se istrese iz gaća za kredit, samo nek se dobro sračuna.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je najjeftinije novo što sad može da se kupi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na neki auto, ne na Dačiju. :rofl: :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je stanje u Srbiji, ali u Bosni, velika vecina GP iz uvoza su lesine. Na drugoj strani u slolidnom stanju može da se kupi Clio 1.5 dCi koji manje trosi od GP, a od 2007/08 su valjda rijesili problem koji su imali na tom motoru. Jeste da ovako samo zbinjujemo covjeka, ali ako ne nadje GP po svom ukusu, treba prosiriti pretragu i na druge modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za taj Clio će biti registracija 350 000 din i nije u klasi sa Grandeom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,da kako da ne! Možda može sa 3,5l u zavetrini iza nekog kamiona ili na nizbrdici ili na praznom autoputu ali u realnim uslovima apsolutno ne ma ni teoretske šanse.

Koliko malo može trošiti na otvorenom toliko puno može pri max brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasni kako to da su GP lešine a kliće nisu. I koji to 1.5dci u klići troši manje od kog GP?

Meni je lično klića grozan, recimo onaj mk3, 2010 na primer. Ne znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U porodici imamo i Clia 1.5 dCi 70 KS 2011 god. Na relaciji Sarajeo-Bijelo Polje-Sarajevo preko Priboja GP mi potrosi 4l po boardu, Clio 3.7l

U Sarajevu GP sa klimom trosi do 6l, Clio nikada ne predje 5.5l. GP je ipak puno dinamicniji iznad 100 km/h.

 

Za stanje auta ja sam iznio stanje u BiH. Clio 1.5 dCi je ovdje najpopularniji mali auto i to uglavnom 2008+ godista. 

 

Slazem se da je GP ljepsi od Clia, meni ima i kvalitetniji enterijer (Clio je Authentique).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ neshaoct

hvala na iscrpnom eseju,ima korisnih stvari,verujem ne samo za mene.Nego ne rece za taj otpad gde li je?

-------------------------------------

Za sve druge forumase kojima je nevazna cifra od 5000. i koji je brane na sve moguce nacine,mogu da kazem sledece.Svako bi pregrmeo 400din mesecno,ali se nazalost registracija ne placa na mesecnom nivou.Da se placa na mesecnom nivou bili bi ste u pravu,ovako jednostavno niste.Svi vi koji prelazite 20.000km i sto vam registracija od 30.000 ne predstavlja nista...ja vam se gospodo forumasi DIVIM I POZDRAVLJAM.Svaka cast,ja ne bi znao gde da predjem tu km da mi je benzin dzabe.(ovde ne mislim ako neko MORA kolima na posao)
Sta bi rekli za moj slucaj,nisam usao u autobus 20 god. svuda idem kolima i predjem max 6000km!!!ja jednostavno ne mogu da se vozim na silu.Sad cete svi da skocite na mene govoreci da mi auto ne treba,da uzmem taksi,rent a kar i sl.Jednom godisnje da mi zatreba auto,meni se isplati. :turned:  
Ne mogu a da se ne zapitam,kako finansirate tu kilometrazu,da li je moguce da svi imate dobre plate i sl.(izvinjavam se na indiskretnosti). :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa brate, ako posedujes auto od 3-4-5000e a ne prelazis ni 10hkm godisnje...ti si najveci bogatas ovde na forumu ili najskuplje placas predjeni kilometar. Shvatices to na tezi nacin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može reg. i na mesečnom nivo ali preko adm. zabrane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za moj dao 8000€ a prelazim jedva 5000km godišnje. Za ovih 5 godina koliko ga imam izgubio sam na njegovoj vrednosti 4000€ i nije mi žao. Uvek stoji u garaži sa punim rezervarom i bez razmišljanja mogu sa njim gde god hoću. Za mene to nema cenu.

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...