Jump to content
FAS Goran

Vlada R

Members
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

About Vlada R

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 05/09/1978

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    AR 159 1.9 JTDm, Lancia Ypsilon 1.3 multijet

Recent Profile Visitors

1408 profile views
  1. Jedina mana koju sam primetio je da su A stubovi dosta široki i predstavljaju problem što se preglednosti tiče prilikom skretanja, lako sakriju pešaka. Od tipičnih problema bih naveo da većini ode sajla za obaranje sedišta. Žao mi je što moj nema 6 brzina, potrošnja bi bila još niža a moglo bi da se krstari autoputem 140 km/h bez da motor bude glasan. Auto je neverovatno udoban i za duža putovanja, sedišta su odlična. Visoki ljudi imaju dosta mesta i lako nalaze idealnu poziciju. Dosta je visok tako da ima mesta i iznad glave. Zadnji deo je dosta zasečen tako da je prakiranje pravo zadovoljstvo Moja iskrena preporuka za mali gradski auto ako neko traži kvalitet iznad onoga što nudi mainstream a to se vidi na mnogim detaljima kao i manjem habanju enterijera. Ako se odlučiš za ovaj automobil preporučujem ti da umesto preporučene 195/55R15 dimenzije guma uzmeš 185/60R15 koja je daleko rasprostranjenija i jeftinija a realno nema potrebe za gumama preko 185 mm širine. Ako uzmeš 14" felne onda nema potrebe da menjaš dimenziju.
  2. Nije realno da je rađen veliki servis, procena je da lanac ne pravi probleme do 200-220k km. Jedino ako ta kilometraža nije prava. Ja sam svoju kupio pre dve godine i kad sam menjao PK kaiš sa španerom zapanjio sam se kad sam video da je još uvek na njoj bio originalni kaiš i španer. Hteo sam i veliki servis odmah da uradim ali me je majstor posavetovao da ništa ne radim, lanac se ne čuje, Ypsilonka ide lepo. Jedino što sam menjao od vanrednih stvari su grejači (menjao sva 4 jer su dva bila neispravna), donji nosač motora i termostat. Male servise, akumulator, PK i ostalo računam u redovno održavanje. Odličan auto za te pare, motor je adekvatan ali ne očekuj sportske performanse ali je i jako štedljiv.
  3. Meni ovo govori samo o neujednačenom kvalitetu Tigra, nažalost. Odličan rezultat za kočenje na suvom kolovozu ali na vlažnom ne baš zavidan rezultat. Hankook se zaista sjajno predstavio na ovom testu i pokazuje da je kompanija sa jakim R&D sektorom. Čudi me slab plasman Nokiana, Nexen koji je cenovna klasa ispod, je ispred njega. Interesantno je poređenje cena u DE i RS ali tu već ništa ne možemo...
  4. Moja iskrena preporuka ide za FIAMM Titanium + seriju. Dobri su i Midac akumulatori mada nisu tako masovno zastupljeni na našem tržištu. Oba su italijanski proizvođači pri čemu imaju nešto niže cene u odnosu na Vartu a iste garancije. Da ne kažem da su mi Varta Blue i Black na ćaletovom automobilu redovno otkazivale koji mesec nakon isteka garancije dok FIAMM koji sam uzeo za prethodni auto sada kod strica i gura svoju 5. zimu bez greške (po isteku garancije dolivena destilovana voda jednom i napunjen na kućnom punjaču).
  5. Što ivan.ik kaže C kategorija, gde je A kategorija premium segment, B kategorija solidni proizvođači (Semperit, Fulda, Hankook, Nokian...), C je economy segment a D budget.
  6. Nije Tigar toliko loš da bi se svrstavao u š kategodiju a Nexen je vrlo, vrlo solidna guma.
  7. Za potrošnju sam napisao svoje iskustvo. Ko hoće neka veruje, ko neće ne mora. Filtron je najbolja budžet opcija, fabrički ide u Opela i poseduje sasvim solidan kvalitet. Ja sebi uzimam Hengst i UFI za filtere ulja i goriva a Filtron za kabinu i vazduh ali da sam u frci sa lovom uzeo bih komplet Filtron filtere i ne bih se sekirao. Takođe sipam isključivo Selenia ulje ali ne vidim šta je sporno za nekoga sa tesnim budžetom ako sipa Syntium (i to je Petronas brend) ili GM (Opel ga sipa u isti taj motor pa ne vidim da se neko žalio) ulja.
  8. Za gume si preterao a i servis može da se odradi za manje keša - Clean ili Filtron filteri uz Selenia ulje i bude servis za 60€, ko je voljan da sipa jeftinije ulje (Syntium ili GM koji takođe ide u te motore) može da ga odradi i za 50€. Teško je očekivati nepredviđene kvarove od 1000€ (nisam rekao i nemoguće) ali je 500-600€ znatno realnija cifra a ako se pažljivo bira primerak može se očekivati i manje ulaganje po toj stavci. Ono što si potpuno zaboravio da i taj automobil nakon tri godine ima neku vrednost, barem 2500€, tako da u prvoj stavci treba da uračunaš ne početno ulaganje već amortizaciju vozila za posmatrani period. Kad sam računao po ovoj tvojoj jednačini (a za prosečnu potrošnju sam računao 6 l/100km, dakle kao da će se jedno 90% vremena voziti po gradu) došao sam do cifre od 20,6 din/km. Kome je to skupo nek se hvata šipke i Bus Plusa. Da ne pominjem ono što Zvezdo kaže, da vlastiti automobil nudi osećaj autonomije i slobode koji ti taxi ne može pružiti. Ja u Lanciji Ypsilon imam ovaj motor koji je do sada prešao 150k km i od troškova za ovih 15 meseci i 8k km menjao sam gume, akumulator, metlice brisača, kočionu tečnost i antifriz i PK kaiš sa španerom a od vanrednih samo termostat, grejače (dva su crkla) i donji nosač motora a govorimo o automobilu starom 11 godina. Sve navedeno je tokom proteklih godinu dana koštalo oko 350-400€ (u najgorem slučaju) ali će sigurno trajati više od tri godine. Što se potrošnje tiče, po Vojvodini na magistralnom putu, potrošnja po boardu 3,2-3,5l uz pažljivu vožnju (dakle do 90 km/h i bez naglih ubrzavanja i bespotrebnih kočenja) ali je za normalnu vožnju realnije oko 4-4,5l sa izlaskom iz grada i prolaskom kroz naseljena mesta. U centru Beograda je potrošnja 6-6,5l i to mereno sipanjem goriva do čepa i ponovo do čepa. Nisam ga nešto mnogo ganjao autoputem ali na 140 km/h potrošnja bude oko 6l a za brzine do 120 km/h je ovo idealan auto i potrošnja bude oko 4-4,5l. Tu se ipak oseća nedostatak 6. brzine i dok ode u obrtaje dosta više troši.
  9. Voleo bih da vidim taj volan na Audiju koji je nakon 600k km kao nov. Ne samo na Audiju, na bilo kom automobilu. BMW ima barem za pola klase bolju završnu obradu a Merc za čitavu klasu.
  10. Za Galfer se slažem, i njima bih dao šansu. Tim pre što idu i kao prva ugradnja za neke modele Alfe. Od budžet varijanti sam zaboravio da spomenem Remsa diskove i pločice, bolji od većine iz cenovnog ranga kojem pripadaju. Ta priča sa uslovima skladištenja mi se čini kao prenaduvana. Kako drugi skladište? Nije valjda da jedini Brembo ima posebne zahteve. Još važnije pitanje - ako su ti proizvodi tako osetljivi na uticaje spoljašnje sredine zašto kupovati takav deo obzirom da će od momenta montaže biti izložen štetnim uticajima? Ili podrazumevaju da moraš imati garažu koja ispunjava posebne klimatske zahteve a kola voziš u zavisnosti od vremenskih prilika.
  11. Ako mene pitaš, najbolja je kombinacija Textar/Textar, nisam video da se iko žalio na njih a imaš ih u Gazeli. Ako biraš od ponuđenog onda kupi TRW pločice jer po ovome što si napisao imaju odličnu cenu a po kvalitetu su u samom vrhu. Za diskove bih uzeo Ate. Mogao bi i Brembo ako neko može da ti ponudi razumno objašnjenje zašto je na jednom mestu 2100 a na drugom 4000.
  12. To je druga priča. Tu je prodavac podvalio a ne uvoznik.
  13. Uh, ovo je ozbiljna optužba. Ja kada nešto kupujem vidim ko je uvoznik pa ili kupujem kod njega direktno ili pitam za preporučenu maloprodaju i do sada nisam imao loša iskustva. Oko formiranja cene mislim da svaki proizvođač vodi svoju politiku na različitim tržištima i da se uzima u obzir kupovna moć. Ovo što milutin-NS navodi kao primer je isto tako primećeno i recimo za plivajući zamajac i Selenia ulja koja su dosta skuplja u Italiji ili Nemačkoj ali to ne znači da se ovde ne može kupiti kvalitetan i originalni deo/ulje. Za neke stvari poput pneumatika postoje klase kvaliteta ali nisam čuo da je neko ovde primetio da mu je "uvaljena" II klasa a da je platio regularnu cenu proizvoda. Ali recimo da Selenia pravi dve klase kvaliteta to mi je već malo verovatno. Takođe i diskovi i pločice, to bi značilo da proveravaju svaki pojedinačni disk pa ga sortiraju u klase ili ev. vraćaju na reciklažu. To troši i vreme i novac, isplatljivije im je da proveravaju nasumice svaki 100ti disk a da uvaže reklamaciju ako se provuče neki škart. Moje mišljenje, ne znači da sam 100% u pravu.
  14. Kod guma regularne i XL nosivosti je gazeći sloj isti, razlika je u broju slojeva platna koja čine osnovu gume (bokovi i sloj ispod gazećeg sloja). Nema razloga da takva guma eksplodira, bila protektirana ili ne, ukoliko guma nije stara ili silovana (rupe, ivičnjaci i slično) ili iz fabrike izašla defektna. Drugo, koliko god smeša gazećeg sloja bila lošija ne zaboravite da je kamion neuporedivo teži od automobila što mu povećava koeficijent trenja a time i prijanjanje. Da se razumemo, nisam neko ko podržava protekt. Samo sam se osvrnuo na to da pomenute gume stižu sa mesta gde postoje neke regulative koje se moraju bezuslovno poštovati. Ne radi ih Jovo ni Žika negde gde ili ne postoje propisi, ili se ne poštuju. Verovatno bih i sam uvek pre uzeo Tigar nego protekt, ali ne treba ignorisati pozitivna iskustva ljudi. Što se prijanjanja tiče, standardi su podignuti generalno u ovoj industriji. Tako da sumnjam da su ovo gume koje nemaju nikakav grip. Uvek sam govorio, isto kao što znam da ne mogu sa svakim vozilom da uletim u krivinu sa 100km/h, i prilagođavam brzinu samom vozilu, isto tako znam i kakvu gumu imam i prilagođavam brzinu tome. Mislim da sada nikome nije problem da ispuni bazične propise. I među kineskim proizvođačima ima smeća ali i solidne ponude a svi ispunjavaju propisane standarde. Mislim da je velika zabuna da se u EU prodaje samo kvalitet. Da se gleda samo kvalitet nebi se trošile protektirane gume. Ako tako gledamo onda razlika između Trayala i Michelina ne postoji, oba proizvođača ispunjavaju standarde koji omogućavaju prodaju u EU. Kvalitet nije uvek očigledan i jasno vidljiv (golim okom). Uostalom, svako treba da radi shodno svom ubeđenju. Brza vožnja ili tehnička neispravnost automobila ne ugrožava samo vozača već i druge učesnike u saobraćaju a posledice nekih ušteda mogu i da se obiju o glavu. Dobro je kad se to završi samo na materijalnoj šteti.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...