Damjanović 10 Posted April 8, 2010 Preduslov bilo kakvog razmišljanja o nabavci novih farove - je ispitivanje funkcionisanja vaših farova. Postupak se vrši veoma prosto i brzo. Za ovo je potrebno imati metar na razvlačenje i imbus ključeve (ukoliko je u pitanju Lybra, mada pretpostavljam da svi imaju isto štelovanje) Potrebno je ovo izvoditi u sumrak, kako bi tačno u motoru videli šta zavrćete, a šta odvrćete, kao i kakvu sliku crtate po zidu. Potrebno je dakle naći zid širine bar 3 metra i tačno se upravno na njega parkirati na odstojanju od 10 metara od vrhova vaših farova. Naravno, teren treba da bude potpuno ravan! Ukoliko ste sve ovo precizno izmerili, dobro se namestili upravno na zid (ovo je jako važno jer je horizontalno štelovanje najveća muka)postupak.1. od osovine sijalice fara uzmite visinu od tla. nju prenesite na zid2. Odmerite rastojanje od osovina sijalica levog i desnog fara - i njih prenesite na zid.3. Upalite farove - ukoliko vam se projekcija snopa gadja sa oznakama koje ste nacrtali na zidu - ugasite farove i terajte dalje.4. Ukoliko to nije tako, radite sa zavrtnjima 1 i 2 dotle dok slika ne bude potpuno poklopljena sa crtežom na zidu. Ovde treba biti vrlo istrajan, jer i najmanja greška na većem rastojanju daje loše rezultate. Uglavnom, svaki trud se isplati!.napomena: prilikom štelovanja unutrašnji taster za podignutost farova OBAVEZNO mora biti namešten u položaj "0"!!. Svaki sledći stepen 1,2,3, znači spuštanje farova. Praktično, položaj "0" je najviši položaj snopa.grafički prilozi prevedeni sa originalnog uputstva za održavanje Lancie Lybre, strana 80, separat 5540 "PROCEDURE PER RIPARACIONI ILLUMINACIONE ESTERNA" 2 stex_pb and hibi011 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted April 8, 2010 Hvala, ovo tražim već duže vreme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 2 Posted April 8, 2010 Ja u kraju imam jednog majstora koji ih steluje za 300 din! Tako da ovo je extra gore objasnjeno, ali za sada meni velika peripetija... Inace, ne znam da li je to isto ali ovaj lik ima neki aparat sa socivima, nekim kordinantnim sistemom i ogledalom i to stavi ispred farova pa cacka nesto... Sta li radi Bog ce ga znati Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 8, 2010 Proveri.... Za vertikalnost nema sumnje, može da ti sredi. Za horizontalni otklon je malo problematično: Mora vrlo precizno da namesti instrument u odnosu na far. Svaki milimetar je bitan 1 Siciliano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted April 8, 2010 Ams (auto moto savez) to radi za dzaba.Nema tu neke filozofije.Svaki tehnicki pregled ima taj aparat sa socivima.Svaki far ima 2 srafa i vrti dok ne namestis kako treba.Uglavnom je problem sto su farovi rastelovani po visini.Cak ni visina snopa oba fara ne mora biti u istoj liniji,jer ta "mala"odstupanja ne zaslepljuju vozace iz suprotnog smera.Kada govorim o malim odstupanjima mislim na 4-5 cm na zidu koji je udaljen 2 metra od farova auta.Tih 4-5 cm visine daju mnogo metara razlike na putu.Sve zavisi od sklopa samog fara.Problem je sto je to 5 minuta posla i malo vezbe.Posle prvog puta sve je lakse.Meni se desavalo da mi na tehnickom nasteluju farove i ja podjem u Bg,a oni osvetljavaju samo 10 metara puta.Uhvatim prvi parking,ogradu,srafciger i namestim ih za minut.Kao sto je g.Damnjanovic rekao,potreban je sumrak ili oblacan dan i gedorica ili srafciger.I samo malo volje.I mali savet.Kada radite to prvi put,zapisite na koju stranu se vrti sraf kada se podize svetlosni snop,da posle ne bi bilo ponovo "ispitivanja".Ja se jezim kada vidim da vozilo jednim farom osvetljava oblake. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted April 8, 2010 Izvanredna tema. Nadam se da će je svi shvatiti ozbiljno. I ne prihvatam baš potpuno ono "treba nam 5 minuta", to je zaista brzanje. Zaslužujemo malo više vremena da to lepo sebi uradimo, biće bolje i nama i drugima. Dodao bih još jedno iskustvo: razbijen mi je desni far, zamenio sam, i video da za razliku od starog ima dodatak - limeni štitnik ispred sijalice kratkog svetla. Skinem, pošto ni levi to nema. Posle sam video da mi taj far baca neki jako svetao otsjaj preko kolovoza. Nisam video da li još nešto "baca" da bi smetao drugima. Vratiću taj štitnik i napravio sam sličan i za drugi far jer smatram da je to jako korisno. Pogotovo ako stavim xenone koji napred nisu farbani u crno. Da li je neko imao tih iskustava sa raznim smetnjama u farovima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 8, 2010 (edited) kako da ne. I to onoliko!. Meni su farovi bili konvergentno zrikavi (oba osvetljavala same sebe) na 10 metara ispred šajbne. Levi bacao u sredinu dole desno, desni u sredinu dole levo. Sve bilo na prvi pogled u redu na zidu,na rastojanju kratkom, ali na 10 metara nikako! Tih 10 metara je prava mera obzirom da je lako naći ambijent koji zadovoljava tražene uslove: neko dvorište unutar bloka, sportsko igralište... ili slično. Recimo ja sam to dva puta radio iza Bara Venecije (kod žel.stanice - kod biciklističke staze prema Adi, potom na platou iza Muzeja Savremene Umetnosti na Ušču... (Ovaj plato je jako dobar jer je popločan kockama, po izmerimo kocku, znamo u santimetar koliko je rastojanje od 10 m. @sasha015Pet minuta je dovoljno nekom ko je to radio i zapamtio u kojem se smeru okreće šraf za gore-dole, levo-desno, medjutim kako to u 99% slučajeva biva - baš tih prvih 5 min je potrebno da se čovek uveri u ono što radi - jer je zaboravio smer okretanja šrafa Drugih 5 min da uživa u učincima rada - i trećih u proveri šta je uradio. Naravno, veoma je važno uveriti se da nam auto stoji upravno na zid!. I to je lako ukoliko imamo mogućnost da zidu pridjemo branikom skroz na "dodir", a potom izmerimo rastojanje od osovine oba točka ponaosob do ziga. Moraju da budu u milimetar podjednaki. Tu odmah prenesemo osovine farova na vertikalnu površinu - zida na prim. (označimo kredom, ili samo nama znanim predmetom hoprizontalu i vertikale medjusijaličnog rastojanja) Potom se sa ispravljenim volanom vratimo 10 metara nazad i eto naše tačne pozicije. Ostalo je uživanje.@BaneTVOvo je više nego neophodno uraditi pre nego što se stave Xenoni. Pa i kad se stave, tek onda dobro proveriti kako stoje stvari. I najmanje odstupanje od ovih mera kod ovih sijalica stvara pravi belaj, pa se stoga može i desiti da nas neko opominje ablendima, ili da nekog u nekom mraku veoma zaslepimo. Ksenon ima i širi i duži snop od obične sijalice, bar za 30% i ako nije horizontalnost nameštena kako treba bićemo svima "trn u oku". Čak je pametno i oboriti ih za jedan stepen prema zemlji (staviti podešivač u kabini na poziciju 1, kao da sede putnici pozadi): videćemo ispred sebe sasvim dobro, a nikome nećemo smetati. Edited April 8, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
zlox 1 Posted April 9, 2010 Samo da kazem svaka cast za temu, ja se skoro polomio da nadjem ovo da podesim farove tacno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 9, 2010 E, sada kada smo naštelovali farove, oni bi prema evropskim stabdardima trebalo da budunamešteni tako da im projekcija na dumu izgleda ovako: U hotizontalnoj projekciji oboreni i dugi: ili kako se to vidi iz kabine: oboreni i dugi: medjutim, ukoliko na vaše farove predvidjene za standardne halogene sijalice stavite xenonske, snop će u horizontalnoj projekciji izgledati ovako i to samo na srednjim svetlima - ukoliko vaš far ima konstrukciju sa dve H7 sijalice. Dugi far će sijati klasičnim - žutim svetlima, dok će oboreni projektovati potpuno belu svetlost: kome smeta ovakva kombinacija, potrudiće se da nadje kompletan far predvidjen za xenonsko svetlo (ukoliko postoji za traženi model), i u tom slučaju bi snop trebalo da izgledaovako: Naravno, difuzor -prednje staklo je posebno konstruisano da smanji širinu snopa i da fokusira snop tačno prema projekciji farova koje daju halogene sijalice iz prvog primera, sa razlikom znatno jačeg svetla nego kod halogenskih. To je i razlog što se naknadno ugradjene xenonske sijalice nameštaju za stepen niže od halogenih -jer im je snop širi i viši!! Medjutim, zadovoljstvo originalnog fara predvidjenog za xenonske sijalice je mnogostruko skuplje (alii bolje). Koliko se to isplati u našim okolnostima i sa našim mogućnostima...nekom drugom prilikom. 1 hibi011 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bolens 10 Posted April 9, 2010 I ja kažem svaka čast... i hvala pre svega gosp. Damjanoviću, jer pored dve gume (točkova i brisača), sijalice i farovi su treća stvar kojom čovek može drastično da poveća svoju i tuđu bezbednost na putu... uz relativno male troškove. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 31 Posted March 8, 2011 (edited) Evo da dodam i ja neku. Odradio ovo pre neki dan na pokrivenom parkingu hipermarketa Rodić, N.Bgd. (donji nivo parkinga). Tamo se mogu nivelisati farovi i noću i danju, jer je uvek neki polumrak. Prvo sam se "zakucao" na 5 cm od zida i crnim markerom na zidu označio + gde far baca svetlo. Time sam izbegao proceduru merenja metrom. Onda lepo u rikverc, pa onoliko metara koliko mi je dozvoljavao sam parking. Mislm da je bilo oko 5-6 metara. Naravno, kad sam se udaljio, imam šta da vidim ! Desni baca desno, levi baca gore ! Imbus u ruke, drž' na levo, drž' gore, pa dole, i za par minuta farovi, ko za izložbu ! Edited March 8, 2011 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 638 Posted March 8, 2011 Kad ćeš opet da ideš do Rodića, da se 'slučajno' zadesim tamo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chiki 9 Posted November 27, 2011 Odlicna tema. Samo da potrvdim konstataciju da ovo nije posao od 5 minuta. Bio sam u AMS i podesili su visinu ok ali horizontalno su izgresili. Nisu bas podesili spravu tacno naspram fara. Desni mi je bio ok - fabricko stanje - ali oni su ga cackali i sad je bezveze. Probacu ovo vec negde. Mozda i kod Rodica u Zemunu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted June 28, 2012 Ja probao sam da nastelujem, medjutim nešto nisam zadovoljan pojavljuje mi se kao neki prekid svetlosti na nekih 10 metara pa opet svetli normalno do nekih 30 metara.Da li ima neko da je štelovao negde u Beogradu u nekom servisu farove a da je zadovoljan?Ako moze neka preporuka. Da li se znaju cene za štelovanjje po servisima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20256 Posted June 28, 2012 Jesu li ti na autu originalni fabricki ili neki zamenski farovi? Kopije farova znaju da daju poprilicno lose svetlo, upravo tako kako objasnjavas, sa nekim rupama u snopu. Zakloni jedan pa drugi far negde uvece pa vidi koji je problematican. Proveri i da li ti je sijalica dobro namestena u lezistu.Cesto ljudi iz neznanja bez potrebe prave od tog stelovanja neku nauku. Stavise, kad god mi je ranije neki majstor cackao svetla nisam bio zadovoljan. Posto volim nocnu voznju, odgovara mi da je snop srednjeg svetla sto duzi a da naravno ne smeta ljudima koji dolaze u susret. Takodje, ako je moguce i sto sire osvetljenje (ivica) puta zbog voznje po krivinama. A to sto ti po servisima nameste je vrlo cesto smejurija cim izadjes na otvoren put.Zato su projektori keva ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 28, 2012 Na Neoplanu sam jednom štelovao farove (jedan tuče u asfalt i baca 5-6 m a drugi u krošnje drveća), udaljim baraku 5 m od zida, bacim ćebe preko fara, uhvatim kod kolena visinu zatim na zidu obeležim 10 cm niže i šteluj. Kako se tada videlo, znači vidim sve u krivini, čak sam i retko palio velika svetla (100 km/h) a kroz Sićevačku vidim bukvalno iza krivine. Extra, dok nije jednom udarila magla i ukapiram šta se dešava. Farovi se ukrštaju na 40 m od busa. Farove najbolje sam da našteluješ, bitno samo uhvati pravac (na tehničkom) a posle visinu prilagodi (ne preteruj da te oni iz suprotnog smera ne oćorave). Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted June 28, 2012 Farovi su mi fabrički nego su mi xenoni ugradni.imam osečaj koliko god da ih vrtim oni mi uvek isto bacaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 28, 2012 Ovi u LAV autu u Zarkovu se hvale nekom ultra-mega-giga masinerijom... Da nije neko probao?Meni mislim da levi far baca za nijansu vise od desnog, i to je tako od kad je bio nov. I sa zamenom pregorelih sijalica novim, ostalo je isto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 28, 2012 hahahah tebi sve naopako treba desni far da ti baca malo vise da vidis barem bankinu kad ti nocu naidje idiot sa kzenonima made in PRC u susret... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 28, 2012 Ja sam naopako rodjen, a auto lici na vlasnika...Znam koji treba da baca i gde da baca, ali ako sam krenem da cackam, ubicu i te sa PRC ksenonima. Ovi farovi ubijaju, verovatno si vec mislio da neko sa Puntom vozi pod dugim, a ono su bila kratka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 28, 2012 ja mislim da sam ti vec predocio da je fiat auto sa karakterom ne bi me cudilo jednog dana da sam ispravi farove da budu kako treba hahahahahahmeni se i to desavalo... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 28, 2012 Mislis, da ih udarna kratercina ispravi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 28, 2012 ma moze i na lezeci... to ti se verovatno malo socivo uzhebalo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 28, 2012 10-ke i klasici nemaju sociva...Sad ne znam na sta mislis kad to kazes. Quote Share this post Link to post Share on other sites