Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Malo se bahhatili ovaj vikend pa skoknuli do "Stanišića".

Kažu nema se para a ono krcati putevi, restorani, toaleti...:D

Sunuli smo Gasss po 1.09 marona kod Neškovića.

Kako magistrala obara prosečnu potrošnju u prilogu.

Sa 7.8-8L na ...

IMG_20231002_080037.thumb.jpg.017a3e9f422bdae20c33ffbd27d65705.jpg

IMG_20231002_080124.thumb.jpg.0f55e3f7507d51770a41712e33984dba.jpg

IMG_20231002_080232.thumb.jpg.a8679bc7afdb218d2c81201d8206ebbd.jpg

IMG_20231002_080328.thumb.jpg.3ce17b28add2412604f55b21fdedfc59.jpg

IMG_20231002_080401.thumb.jpg.084458808f071571959f575342dd60ad.jpg

IMG_20231002_080441.thumb.jpg.483a36c49f676e56fc8e425602b7ecc3.jpg

Laganica vožnja sa kratkim ubrzanjima u preticanju jer put ne dozvoljava.

Nešto više od ili oko sat vremena ukupnog stajanja na bosanskom prelazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuća - pos'o :coffee:

Subota:

Screenshot_2023-10-02-09-00-58-851_app.mytoyota.toyota_com.mytoyota.thumb.jpg.13561a3fce8ad7eb1ef85f5c7d1df4c6.jpg

Prosek 6.2l/100km, ocena ekonomičnosti 81/100

 

Nedelja:

Screenshot_2023-10-02-09-00-22-002_app.mytoyota.toyota_com.mytoyota.thumb.jpg.3192753aff506200199672498dacfde8.jpg

Prosek 4.6l/100km, ocena ekonomičnosti 93/100

 

Ponedeljak:

Screenshot_2023-10-02-09-01-12-033_app.mytoyota.toyota_com.mytoyota.thumb.jpg.f7f3a5ca2d3756aca932361a8ab0cda5.jpg

Prosek 6.5l/100km, ocena ekonomičnosti 71/100

 

Prosek je meren po bordu!

Znači imam razliku od skoro 2l/100km, 2 minuta puta i 1km/h prosečne brzine... Znači da prosečna brzina nije uticala na prosečnu potrošnju, već nagla ubrzanja i posebno nagla kočenja!:rtfm:

 

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja uvek zavisi od uslova eksploatacije. I koliko je tehnika tim uslovima prilagodjena.
Jazz je hibrid (SUS 98 ks, EM 109 ks), sa oko 1.250 kg i 2WD pogonom i ima po aplikaciji životni prosek potrošnje 4,24 (a brzine oko 31-32 km/h na oko 15 hiljada km).
CR-V nije hibrid, 4WD je, ima 1.644 kg, a po aplikaciji ima životni prosek potrošnje 6,47 ( a brzine oko 58 km/h na oko 36 hiljada km).
Ali, jedan se koristi samo za putovanja i „grada ne vidi“ ( a ima i relativno malo učešće auto puta, jer su mi takve uobičajene deonice ), a drugi ima oko pola gradske (pa možda i malo više) i veoma niskom potrošnjom u gradu (gde lako drži na oko 3.5-3.6 ) lako kompenzuje uvećanu potrošnju u drugim uslovima (jer će pri 130 „da popije“ i oko 5,5-6 litara).
Poredjenja radi, poslovni Yaris 1,5 125 (1.040 kg), poslednjih godinu dana, oko 19.000 km, prosek brzine 57 km/h i potrošnje 6,0. Ali, baš ogroman udeo auto puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, naravno. Ovo sam okačio čisto kao protivargument tvrdnjama (koje su na ovoj temi u većini) da potrošnja zavisi isključivo od brzine! I ja sam se iznenadio da je prosečna brzina sva tri dana maltene bila identična, kao i trajanje puta, iako je intenzitet saobraćaja jutros bio najveći, a najmanji u nedelju. Ono što sam zaboravio da napomenem je da sam u nedelju bio sam u autu, a ova dva dana nas je bilo trojica, odnosno troje!

Znači uslovi puta, stil vožnje, teret, pa tek onda prosečna brzina utiču na potrošnju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ja pricam od kada forum postoji :) . Npr. i da ekstremnija voznja (recimo magistralom po krivinama) itekako moze da bude i brza i tecna i racionalna i da u njoj uzivas. A ne da to bude iskljucivo podrazumevani kocnica-gas stilSto u praksi znaci sto konstantnija brzina, sto manje kocenja, brzi prolasci kroz krivine, ispravno odsecanje krivina, kocenje motorom, gadjanje pravih stepena prenosa, pravovremeno predvidjanje situacija, itd...

 

Prosecna brzina je samo jedan od dodatnih parametara opisa. Recimo, sa prosecnih 60 km/h neko moze da pomisli da su u pitanju idealni uslovi, magistrala, svaler-gas, gde potrosnja opusteno moze da sidje na 4-5l zavisno od motorizacije. A tih 60 km/h moze da bude i kombinacija autoputa i gradske kreni stani-voznje, gde ce ista ta prosecna potrosnja biti 7-8l.

 

Evo gledam sad i sa malim C2, ponekad sednem posle supruge da nesto zavrsim u lokalu. U pocetku mi je bilo interesantno da pogledam board kad izadjem. Svaki put spustim prosek bar za par dl :) . I to u cisto gradskoj voznji, na relativno kratkoj deonici. Pa ona opet "narihta" :D i tako u krug.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Mijailović P. said:

a ono krcati toaleti...

Cim je na auto forumu pao ovaj review - mora da je negde bilo zestoko prigustilo :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ovogodisnji odmor preslo se 2802km a potrosilo 166 litara dizela, sto ce reci - potrosnja 5.9 litara na 100km, po cepu.

Bord kaze 5.5 potrosnja.

 

Uzevsi u obzir deonicu i nacin na koji sam vozio, ja sam prezadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i30 sa 1,5 DPI od 110 ks.

Oko 420 km mešovite vožnje.

Jako malo gradske, auto putem (možda 1/3 ukupnog) kako kada, 110-130, nekada i 150. Magistralno kako je gde moglo. Uglavnom ravnica. Samo dva puta „penjanje“ do 500 mnv.

Prosek potrošnje po blesimetru 5,8 (WLTP kaže 6,0 za mešoviti ciklus).

 

viber_image_2023-10-31_16-51-44-182.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije puno, ovo je bas lepa potrosnja za atmosferca od 1.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam napravio oko 200km, od toga 60km autoputem, 30 gradske kreni-stani a resto otvorenog puta, tj. magistrale, i gledam po povratku bord i ne verujem, 7,2l prosek potrošnje.

Nikad mi do sad na istoj relaciji nije pokazivao ispod 8-8,5l. 

Al' nikad ga nisam ni tako vozio. laganiji tempo, bez naglih ubrzavanja, uz poštovanje ograničenja...

A pre par dana bio sam do Al i nazad, 70ak km, 90% od toga otvorena magistrala, isto laganije, po ograničenjima, sa samo par preticanja, kad pogledah a ono 6,8l.

B)

Znači može i t-jet manje da troši ako se ne forsira. :thumbup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo tri fotografije "blesimetra" sa Jazz-a:

1/ ukupni prikaz "od rodjenja",

2/ poslednja četiri sipanja goriva i

3/ dve današnje gradske vožnje (obe izmedju 18 i 19.00 časova, jedna od oko 10 km od N.BG do "Vuka" i nazad i druga oko 5 km po N.BG ).

 

viber_image_2023-11-01_22-40-54-955.png

viber_image_2023-11-01_22-41-06-926.png

viber_image_2023-11-01_22-41-19-057.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je dobro dok ne zahladi, dok ne "ozebe baterija" :) Moram neke vunene čarape da joj na vreme obezbedim  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko struje troše električni automobili za "kondicioniranje baterije" (na niskim temperaturama), ali, baterija hibrida je smešno malog kapaciteta u odnosu na bateriju EV-a (mislim da Jazz ima bateriju od samo 0,8-0,9 kWh), tako da se bojim da od električnog ćebeta za bateriju hibrida "nema leba" :) To bi ćebe "preko noći" grejalo dugo koliko i nekoj petardi treba da odradi svoje  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...