Ivan 17680 Posted November 7, 2014 Ljudi, mislim da smo za 5 i po godina na ovoj temi razjasnili jedno 50 puta kolika je potrosnja u mestu. Iz tog razloga je skinut nepotreban off i rasprava ko je sta rekao...Tehnicka tema je u pitanju, idemo dalje . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted November 8, 2014 SAD: Hyundai i Kia kažnjeni sa 100 miliona dolara Američka vlada kaznila je korejske proizvođače automobila zbog neistinitih podataka o potrošnji goriva i emisiji štetnih gasova modela koji se prodaju na tržištu te zemlje. Kako prenose američki mediji, Hyundai i Kia su prilikom reklamiranja automobila na 13 modela potcenili potrošnju za po nekoliko procenata u odnosu na stvarnu.Na taj način, smatraju vlasti SAD, oštećeno je 1,2 miliona kupaca koji su u periodu 2011-2013. postali vlasnici nekog od pomenutih modela među kojima su Hyundai Accent, Elantra, Veloster i Santa Fe, te Kia Rio i Soul.Neslaganje podataka je otkriveno pošto je državna Agencija za zaštitu okoline (EPA) dobila pritužbe da model Hyundai Elantra troši više benzina nego što se tvrdi u reklamama.Suma od 100 miliona dolara predstavlja najveću novčanu kaznu koja je izrečena na osnovu Zakona o čistom vazduhu koji je donet sedamdesetih godina prošlog veka kako bi se regulisao problem zagađenja životne sredine. Vlada SAD procenila je da će 1,2 miliona automobila korejskih proizvođača tokom svog životnog veka u atmosferu ispustiti za 4,5 miliona tona veću količinu gasova odgovornih za efekat staklene bašte, nego što je navedeno u zvaničnim podacima kompanija.Pomenuti automobili nisu povučeni sa tržišta Sjedinjenih Država, ali su Hyundai i Kia bili u obavezi da upoznaju potrošače sa korigovanim podacima, kako one koji su već kupili vozila, tako i potencijalne zainteresovane kupce novih automobila u prodajnim salonima.Osim toga, vlada će u budućnosti sprovoditi strože mere kontrole podataka o potrošnji i emisiji vozila marki Hyundai i Kia koja se prodaju u SAD, a korejski proizvođači obavezali su se da će povesti više računa prilikom internih testiranja emisija svojih modela.Drakonska kazna izrečena kompanijama iz Južne Koreje šalje jasan signal ostalim proizvođačima automobila koji posluju na tržištu SAD da biti sankcionisani ako budu kršili zakon, smatra američka vlada. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 8, 2014 Bitno kad njihovi ne trose preko specifijacije, cruze 1.6 zlo jedno, kazaljka na oci pada, ako se iole ostrije vozi bez problema 10+ litsra na otvorenom, po gradu hoce i 14l da nabije, pa i jace od toga, a ne ide nikako.Drugaru aveo 1.4 isto loce nesto nenormalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 8, 2014 (edited) Pa taj cruze i aveo su isto južnokoreanska sranja, ako sam dobro upućen. Gazda jedne privatne firme u kojoj sam pre radio je kupio novog kruza 1.6 benzinca. Jbg, čovek je hteo da za manje od 13000€ kupi novu limuzinu. Bitno je da je novo i kabasto, da ima alu felne, trista glupih dugmića unutra... E pa ubrzo se razočarao. Kao prvo ide očajno, i smor mu je zato što je pre toga vozio daewoo nubiru 2.0 16v, koja je za tog kruza F1. Zaboravio je na preticanja kao sa tim starim autom. A kao drugo iznenadio se kada je otkrio da mu troši 12-13l, i to uglavnom po Novom Beogradu. A njegov ćale je još veći biser, takođe mu je krava stala na nogu, pa je hteo nov auto, iako ga je stari Renault megane 1.9DTI super služio. I kupi ti čika Toma Aveo 1.4 čini mi se, možda je i 1.2, naravno benzinca. I opet šok, kada šlog nije strefio, troši 10l po NBGD - u, a da bi iole pristojnije išao mora da se vrti. Ja ne znam nekog normalnog da je kupio kruza, dok ih dosta viđam kao službene. Edited November 8, 2014 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 9, 2014 Haha pa gde bas oba Inace cruze je solidan auto osim motora koji pije kao smuk, dizel im je malo zedniji, ali podnosljiv, mislim da je jedino u toj kombijaciji ok kupovina.Mislim da je za tu cifru mogao uzeti fiat lineu 1.4, nista losije ne ide (iako nema neke performanse), ali nije ni blizu zedna.Oktavia isto moze za tu cifru, ali je bas tuzna u klotu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 9, 2014 (edited) Ima komšija kruza, službeni. Pitaću ga koliko pije. Inače taj auto nikada nisam video da je čist, uvek je musav Edited November 9, 2014 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted November 9, 2014 Drugar vozi Cruza 1.6 i potrošnja mu je 10+ uz to nije zadovoljan kako ide... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted November 9, 2014 Znam lika koji je prodavao Cruza jeftino, a auto nije imao nu godinu dana. Zamalo da ga sestra kupi. Srecom, malo smo se raspitali; pa nam je receno da Lada Niva manje trosi od Cruza... Inace cale vozi Spark-a a nije bas nesto stedljiv, s'obzirom da ima 800 kubika... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sh@rance 3 Posted November 9, 2014 Evo jedna odlicna potrosnja. Obrenovac-Sabac-Obrenovachttps://www.youtube.com/watch?v=AcZddWIYb9Q&list=UUiMRhXVQMvls83_MK50NKpwIdealni uslovi vikend nije bilo guzve i svo vreme pravac ovo jos nisam video na mojim kolima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted November 10, 2014 Skroz realna potrosnja za taj auto na tom putu i u tim uslovima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baccara 0 Posted November 10, 2014 Kao moja nizbrdo :-D Evo i slike mog boarda, pola autoput, pola magistrala. Croma, 1.9mjet 16v, 150hp, automatik: Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 10, 2014 (edited) Moji rekordi u potrosnji Letovanje 2012 - 13 - 14 Edited November 10, 2014 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted November 10, 2014 A prosečna brzina?U svskom slučaju sjajan rezultatEvo malo mojih rezultata.Slabo se vidi pa da napišem.Prosečna potrošnja 4.8.Prosečna brzina 101km/h.Pređeno 594km.Malo su me granica i magistrale zeznuli za prosečnu brzinu, ali trudio sam se koliko sam mogao Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted November 10, 2014 Gde si to bio matori? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 10, 2014 Ajd i ja da se upisem...Smederevo-Pancevo-Vrsac-Temisvar-Vrsac-Vracev Gaj-SmederevoMahom fini banatski ravni putevi, dosta sela, malo svrckanja po Temisvaru, malo cekanja na granici.... vecinom sam vozio na tempomat, kroz Rumuniju nisam presao 90kmhPredjeno za malo 400kmProsecna brzina 52kmhProsecna potrosnja 4.5l/100kmRealno-vozio sam bas lagano i pazljivo, mislim da nisam ni jednom bas stisao gas a slabo koga sam i obilazio Vise sam uzivao u vikendu, lepom vremenu i prirodi oko sebe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted November 10, 2014 Ma gde je tu uzivanje u voznji sa tom smesnom potrosnjom Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted November 10, 2014 Jankoviću da li ima koš nekih troškova do Temišvara osim goriva i one vinjete od 3e? Planiram sa devojkom da odem za neki sledeći vikend. Mićo ovo je slikano u Hrvatakoj kod Zadra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 10, 2014 (edited) Stvarno nije mi palo na pamet da slikam prosecnu al cu reci ne brze od 110 km/h autoputem Beograd - Zagreb - Rijeka - Rovinj ....Iskustvo je cudo ... tek 2013 sam spoznao da otpustanjem gasa board koristi kineticku energiju vozila i drasticno smanjuje potrosnju ( iznad 1500 rpm radi posao) tako da su i rezultati u odnosu na prethodno letovanje ( 21.8 )generalno poboljsani ( bez obzira na broj ljudi u kolima )u gradu jako malo ustede od tog sistema al treba ga koristitideci po deci na godinu dana lepa usteda goriva pa krenuo sam na letovanje hocu da stignem, provedem se i vratim se ziv i zdrav .... uostalom kako mozes divljati sa ovim motorom ( mada ja nikad nisam vozio brzo niti divljao )skuplje su putarine nego benzin ( 31 evro putarine benzin 30 ) Edited November 10, 2014 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 10, 2014 Ticma-ne uzivanje u voznji Igore pisao sam u temi Temisvar-putopisi Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted November 10, 2014 (edited) vidite ljudi sta je potrosnja http://www.polovniautomobili.com/oglas5284632/porsche_panamera/ Edited November 10, 2014 by diskusija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted November 10, 2014 Lolo, potrošnja pri paljenju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 10, 2014 Pa ono, moze posto je 3.0tdi, ali otvoreno i umerena voznja, zadnje vreme doslo kada je svaki drugi porsche dizel Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted November 10, 2014 Toliko mu i u specifikaciji piše Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 11, 2014 (edited) pise da je taraba e nije taraba vec ograda Aaaaa? jel mu brzine idu u H Edited November 11, 2014 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted November 12, 2014 Koliko se stvarna potrošnja razlikuje od deklarisane? Većina vozača suočava se sa činjenicom da njihovi automobili troše više goriva u odnosu na podatke koje proizvođači iznose u specifikacijama svojih modela. Najnovije istraživanje ekološke organizacije Transport & Environment (T&E) pokazuje da je stvarna potrošnja automobila na evropskom tržištu u proseku veća za 31% od fabrički deklarisane. U izveštaju se iznosi podatak da je odstupanje između realne i kataloške potrošnje sve veće. Ova razlika je 2001. iznosila 8 odsto, a 2013. godine čak 31%.T&E navodi da najveće neslaganje postoji kod Mercedesovih vozila i da iznosi čak 40%.Organizacija smatra da će do 2020. vozila u proseku trošiti oko 50 odsto više goriva nego što je deklarisano, ako EU dozvoli proizvođačima da i dalje testiraju potrošnju po postojećim, zastarelim standardima.Kako tvrde u T&E, postojeći testovi nisu reprezentativni za savremene modele automobila i stilove vožnje, i sadrže dosta "rupa u propisima" koje proizvođači koriste kako bi postigli bolje rezultate.Navodi se da automobilske kompanije prilikom testiranja koriste posebno pripremljene prototipe, da prelepljuju trakama spojeve između različitih delova karoserije, povećavaju pritisak u gumama, izvode testove na većim nadmorskim visinama i po višim temperaturama vazduha... Zbog toga vlasti Evropske unije žele da od 2017. uvedu realističniju, globalnu WLTP test proceduru. Međutim, neke od zemalja članica, pod pritiskom proizvođača automobila kojima novi test ne odgovara, žele da odlože stupanje na snagu novog obaveznog testa bar do 2022. godine.T&E je objavio i podatak da neusaglašenost stvarne potrošnje sa fabričkim specifikacijama dobijenim na testovima, vlasnike automobila u EU godišnje u proseku košta 500 evra.Naglašava se da šteta zbog "lažnih" podatak o potrošnji nije samo ekonomski već i ekološki problem, s obzirom da se i fabrički deklarisane emisije ugljen-dioksida razlikuju od realnih. T&E tvrdi da svi automobili u EU u stvarnosti u atmosferu godišnje ispuste 1,5 milijardi tona CO2 više u odnosu na količine navedene u specifikacijama modela.Motorna vozila odgovona su za 15% od ukupne emisije ugljen-dioksida u Evropi. Prema novim propisima koje je usvojila EU, proizvođači su u obavezi da 2015. snize prosečnu emisijiu CO2 po automobilu na 130 g/km, a do 2021. na 95 g/km. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites