PremieRacing 5783 Posted January 29 Fiamm ili nekog rusa. Naravno odgovarajući (ako ima). Ako nema, ne gine ti neka izvikana marka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4637 Posted January 29 Nema fiama i rusa.Mislim da su varte ubedljivo najkvalitetnije, originalne makar, jer fabricke uglavnom izguraju preko 10 godina.U sustini imam dostupno exide koji je i najjeftiniji agm, pa ima bosch power agm, varta silver agm, yuasa agm i energizer premium agm.Exide namerno necu jer sam cuo dosta ljudi da se zalilo, ja sam jednom davno uzeo za alfu i dobro je sluzio, al sta znam.Послато са SM-A528B помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 785 Posted January 29 Yuasa dobra na motorima, kakva je za auto, to me znam.Varta Silver kod mene 4+g sada, a auto se sve redje vozi.Sent from my SM-S901B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 6 Meni jos nista nisu odgovorili na reklamaciju, a proslo je zakonskih 8 dana (akumulator sam reklamirao 25.1.) 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 3029 Posted February 6 Jednom sam uzeo taj Yuasa akumulator...bio je par santimetra višlji od ostalih akumulatora, taman toliko da je hauba udarala u njega...možda vama nije bitna informacija ali eto da kažem.. Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 798 Posted February 7 Mislim da ide 8 radnih dana, tako da ti mozda odgovore sutra, ili posalju postom odgovor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 8 Proslo je 8 radnih dana, sutra ide prijava trzisnoj inspekciji. 2 Axic and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 798 Posted February 9 Mozda da ih pozoves, pitas, bice verovatno brze a uvek mozes i da im kazes da ces u inspekciju. 1 Tadej reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 9 (edited) Servis navodno nije nista javio, pozove servis, oni kazu da sam dobio nov, ali nemaju trenutno na stanju pa cekaju da im stigne (njihov neki centralni servis nema na stanju, mo`s misliti ). Uglavnom, dobio sam drugi posto su ga imali u radnji, isti kao reklamirani 77AH 780A. Razlika u odnosu na reklamirani je ta sto se ovaj novi pravi u Ceskoj, neka nemacka firma, a stari se proizvodio u Madjarskoj, u fabrici u kojoj se prave oni Mustang akumulatori. Bio sam ubedjen da dobijam novu garanciju, medjutim nastavlja se stara... Znaci NOV NOV NOV akumulator sa 2 meseca garancije Edited February 9 by Macvanin Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 519 Posted February 9 Pa niko sem Black Horsa nije davao novu garanciju ( kupis jednom i posle samo menjas ) ...Zato su i propali 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 798 Posted February 10 Mozda da pogledas zakon verovatno ima neka odredba o tome. Bilo bi logicno da za nov proizvod imas i punu garanciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 10 (edited) Bas se o tome raspravljalo i mislim da ide nova garancija. Sada sam pogledao garantni list i pise ovo: Edited February 10 by Macvanin Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 798 Posted February 10 Ja ovo tumacim kao punu garanciju ali ko zna. Nije dzabe preovladao taj "birokratski" jezik i u ugovorima, zakonskim, podzakonskim odredbama... Skoo da nema nikada jednostavne, razumljive recenice, uvek je nesto opsirno, opisno, nejasno i onda natezanje, tumacenje, advokati Zar nisu mogli jasno da napisu za zamenski ide garancija od dana zamene ili nastavlja se do isteka stare. A mozda je bilo bolje, ne znam da li imas i to pravo, da ti vrate novac ili to vazi samo prvih mesec, dva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 10 Sajt Efektiva: Član 503 Zakona o obligacionim odnosima glasi: (1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari. (2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari. (3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo Nisam pametan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21229 Posted February 10 Donekle slicna situacija sa Metalac bojlerom od pre 2 godine. Imao garanciju 10 godina i popustio negde u devetoj. Ne bude mi tesko vidim vazi garancija, pozovem ih, pre toga skinem taj neispravni, oni dosli, pokupili star, doneli nov ali garancija je ostala stara, tačnije vazila je samo jos godinu dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1196 Posted February 10 Koliko znam garancija se produžava samo za onoliko koliko je uređaj bio u servisu, tj nedostupan korisniku. Ja sam imao slučaj da sam dobio novu veš mašinu posle 5 meseci, ali otkucali su mi novi fiskalni tako da je i garancija nova. Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 798 Posted February 10 ... (2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari... Ja bih rekao da ovo znaci da garantni rok pocinje ponovo od zamene. Sad kako to dobiti, mozda im poslati ove odredbe ili mora pomocu inspekcije Nisam nesto puno reklamirao, obicno bacim racun ili zaboravim kad sam kupio ali neko moje iskustvo je da lakse ide u velikim prodavnicama, oni obicno ne prave problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16808 Posted February 11 Ako je tako precizirano u garantnom listu ili je izdat novi fiskalni onda je dodatna garancija priznata,ako nije onda su ti samo zamenili i to je to.Moraš imati napismeno sa pečatom ili novi fiskalniSent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 88 Posted February 14 Obratio sam se uvozniku (Smitran) i dobio sam novu garanciju Brzo su mi odgovorili na email, pohvale za njih. 2 1 city, MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted March 6 Kada sam bio na redovnom sevisu zamohilh da mi se proveri akumultator,. Prvenstveno zbog sad čestih tri kvadrata na indikatoru punjenja akumulatora. Ko se seća priče ako se ne varam na temi o Tipu Neše169. Obaviše ljudi posao i dadoše uredno slip koji potvrđuje da je akumulator ispravan. E gde u mojoj glavi se pali alarm. Na slipu lepo piše običan akumulator. S&S i običan akumulator?!! Posle ozbiljnogg pretresa po mreži ispade da je fabrički ugrađeni Inci akü 12v 63ah 450a heavy duty je ordinarni akumulator ništa EFB ne daj Bože AGM. Evo žabarski sajt gde se to diskutuje i potvrđuje. https://www.clubtipo.eu/viewtopic.php?t=4581 Sada sam u dilemi ako pojačana serija Turčina, ali ipak obična, gura famozni S&S koja je svrha EFB priče osim pražnjenja buđelara. Odluka šta se ugrađuje na liniji mislim da nije samo turska pitao se nešto i blagopočivši Fiat. Kako stvari stoje kada Turčin pusti dušu pašće neka krštena Varta sa strujom starta od bar 600 A (lično sa njom imam samo povoljna iskustva) pa šta bude da bude. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1317 Posted March 6 Kod Fiat OE akumulatora, heavy duty je oznaka za AGM akumulatore, tj za vozila sa start stop sistemom! 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted March 6 (edited) @MiloshBg Hvala na na zanimljivom podatku. Sada ispada da je za običan S&S potreban AGM umesto EFB. Sada sam samo u većoj konfuziji. Uputsvo ne pominje boduše bilo šta o tipu akumulatora. Valjda statraju da je to stvar servisa. Edited March 6 by Zakeralo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19041 Posted March 6 (edited) AGM akumulator se menja iskljucivo sa AGM, a EFB moze i sa EFB i sa AGM (naravno, vecina ce izabrati jeftiniji i dovoljan EFB). Delim misljenje sa Milosem, konkrentno mi je bivsi Bravo MultiAir (sa Stop&Start), pre 6 godina stigao iz Svice sa maltene novim OEM akumulatorom. Znaci kupljen po broju sasije, proverio sam i u ePer. Mikro-hibrid 1 je u pitanju (kao i Tipo), sto u praksi znaci da je dovoljan i EFB (za neku aftermarket kupovinu). A evo i svih oznaka koje su bile na njemu (uz pomenutu Heavy Duty), Magneti proizveden u Italiji: @Zakeralo Nije u pitanju bilo kakvo izbijanje para iz dzepa (pogotovo sto je razlika u ceni i bukvalno zanemarljiva na period posedovanja) i uvek bih akumulator menjao odgovarajucim tipom. U vozilu bez S&S, pokretanje automobila je "jednokratan" dogadjaj i standardni akumulatori su dizajnirani u ovu svrhu. Tj. da ih prazni veliki, kratak nalet snage, nakon cega krece konstantno punjenje. U vozilu sa S&S, automobil ce se tokom samo jedne voznje ugasiti i upaliti gomilu puta. Pogotovo u gradskoj voznji i pogotovo jer vidim da retko ko to drzi ugasenim. Sa obicnim accu, ovo cesto iznova i iznova paljenje zateva veci broj vecih "naleta" energije, sto bi brzo ispraznilo obican accu pre nego sto bi alternator mogao da ga u potpunosti napuni. Zato S&S accu mora da izdrzi visestruko opterecenje. Pored toga, ne treba zaboraviti da izmedju tih visestrukih paljenja, baterija mora da nastavi da napaja pomocne sisteme (radio, svetla, klimu) cak i kada motor ne radi. Sto dodatno doprinosi brzem praznjenju. Kod jos modernijih vozila, sa mikro-hibrid 2 tehnologijom, u pricu se ukljucuje i regenerativno kocenje (pretvaranje kineticke energije u elektricnu) i za njih nisu predvidjeni ni EFB, nego jos skuplji AGM akumulatori. Zbog takvih karakteristika S&S akumulatora (EFB i AGM) - u stanju su da se pune mnogo brze od obicnih, mogu da se isprazne u "dublje" stanje i u takvim uslovima mogu duze da traju. E sad, vidjao sam i ja da ljudi svasta budze, u nameri da nesto ustede, a neretko se ispostavi upravo suprotno. Nevezano samo za automobile, uvek sam se drzao onoga da ne treba da kupujes nesto sto ne mozes tehnicki kvalitetno da odrzavas (sto kod nas cesto nije slucaj, nego je bitno da komsija vidi raskos ). 57 minutes ago, Zakeralo said: Prvenstveno zbog sad čestih tri kvadrata na indikatoru punjenja akumulatora. Ko se seća priče ako se ne varam na temi o Tipu Neše169. Ako sumnjas na punjenje, valjda se prvo kontrolise stanje i punjenje alternatora (obicno od min 13.8V do 14.2V)? Edited March 6 by Ivan 2 Zakeralo and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted March 6 (edited) Tjah šiveo sam u ubeđenju da je potreban EFB i da je fanrički ubačen EFB a po svemu sudeći slip me je zbunio. Punjenje takođe o.k. ovaj moj je sa nekim "pametnim" alternatorom, koji je provereno ispravan. Nego Ivane da li postoji nešto na tom Bravu što ti nisi uslikao? Edited March 6 by Zakeralo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19041 Posted March 6 E, da si video kako je to bilo sa Stilom tamo pretprosle decenije, znali smo ga u sraf , kupusali, sredjivali, nadogradjivali... Od tada i auto-entuzijazam i slobodno vreme samo idu nizbrdo. A tek sa ovim francuskim plasticnim poluproizvodom sam evo vec i drugu godinu jos uvek na "Vi" . 1 1 Zakeralo and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites