Jump to content
FAS Euroauto Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Kako se otvara Varta Blue Dynamic da proverim stanje u celijama? Kada skinem onu godnju nalepnicu nema cepova vec  su ispod re plastike. Vidim sa obe strane neke dve rupice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle onda buckanje sto cujem, to je to, nema dolivanja.

Pratio sam malo AKU na terasi i ovo su vrednosti

28.06    11,40V  - ne pali auto

29.06    12,80V  - napunjen AKU

01.07    12,74V

02.07    12,69V

03.07    12,65V

04.07    12,62V

05.07    12,58V

06.07    12,54V

07.07    12,50V

 

Da li je ovo praznjenje van auta normalno? Meni deluje da je veliko, jer na ovo treba dodam jos i BC auta sa potrosnjom od 0.02A.

 

 

Edited by batana

Share this post


Link to post
Share on other sites

12,80 V je po meni malo za pun akumulator. Zar vrednost ne bi trebala biti negde 14.8 ? Da ti nije crkla ćelija ? (iskreno meni liči na to). A generalno akumulatori gube mizerno napon ako su ispravni. Niko u radnji neće da sve akumulatore drže na punjaču, ličili bi na minijaturni Cernobilj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, batana said:

Da li je ovo praznjenje van auta normalno? Meni deluje da je veliko

Nije to normalno. Čak i taj početni napon mi je suviše nizak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, ISV_01 said:
12,80 V je po meni malo za pun akumulator. Zar vrednost ne bi trebala biti negde 14.8 ? Da ti nije crkla ćelija ? (iskreno meni liči na to). A generalno akumulatori gube mizerno napon ako su ispravni. Niko u radnji neće da sve akumulatore drže na punjaču, ličili bi na minijaturni Cernobilj.

 

Nije malo, to je dobra vrednost za pun akumulator u stanju mirovanja , a 14.8v je kad ga puni alternator.


14b4322b037accf71365fe7591208d07.thumb.png.908aca91e209c254acbd86dc5c7457f2.png

Edited by Milutinac
thumb

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, batana said:

Dakle, da li da se pozdravim sa ovim AKU?

Mislim da moze da se skine ova plastika ili ta nalepnica preko i da su ispod 6 plastičnih poklopca ćelija.

 

 

Screenshot_20200708_213519.jpg

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene opet...

Još uvek se borim sa AKU i Stilom.

Danas sam vratio AKU u auto, puni sa potrosačimo 14.12V, bez njih 14.19V.

Skinuo sam minus klemu i par sati kasnije vratio se da premerim da li negde vuče struju

Izmerio sam 0,09A.

Da li je to mnogo, ili da počnem polako da se igram sa osigurčima dok ne nađem problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva koja su ličila na mrtav Aku:

 

- Prekidač sijalice u ladici ispred suvozača,ne isključi je kad se vratanca zatvore i isprazni bateriju.

- Četkice alnasera,rotor van ose,prava muka sa paljenjem.Servis alnasera i preporođen auto!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2020 at 9:36 PM, Axic said:

Mislim da moze da se skine ova plastika ili ta nalepnica preko i da su ispod 6 plastičnih poklopca ćelija.

 

 

Screenshot_20200708_213519.jpg

 

 

das.thumb.jpg.60c5dee58ee49254e8553417dd88a1f1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno stigla alfa na njoj je trenutno exide premium 77ah od 760A udarne struje. Šta preporučujete kao zamenu da pazarim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj prvi akumulator u autu je izdrzao 9 godina, ali sa ovim danasnjim akumulatorima, ne verujem da je to bas moguce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je... Kod mene je bio Exide EA770 iz prve ugradnje, i još bi radio da ga nije ubio loš anlaser/alternator. Nakon zamene, uzeo sam isti akumulator :)

 

Javim se za 9-10 godina? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, McSteel said:

Moguće je... Kod mene je bio Exide EA770 iz prve ugradnje

Javim se za 9-10 godina? :D 

Izvinjavam se ako gresim, ali iz mog iskustva tesko da je to bila prva ugradnja, iz vise razloga...

1. U tim godistima, tehnologije izrade su bile starije i udarne struje fabrickih akumulatora bile su cca 500A (imao sam upravo Exide EA770 i njegova udarna struja je 760A). Takodje su generalno isli sa manje Ah. Recimo za Stilo 1.9 fabricka ugradnja u startu je bila 60Ah i 380A :) , za Nuova Bravo 1.9 takodje 60Ah i 540A...

2. Uvek sam kupovao samo Exide, a Premium serija se pojavila cini mi se nesto pre polovine ove decenije, zadnji model koji sam imao na bivsem Stilu. Pre njega njega je postojao prethodni model (u istom rangu kvaliteta) X-tra+, takodje sam ga kupio za Stila 2008. Cini mi se da je bila verzija od 75Ah, sa nesto manjom startnom strujom. A iza Premium serije je dosla Premium Carbon Boost.

3. Koliko sam vidjao, Exide ne imenuje svoje modele koji idu kao OEM ugradnja. Npr. za Italijane sam vise puta vidjao samo oznaku Exide i pored toga Fiat/Lancia/AR logo, uz osnovne parametre (Ah, starta struja,...), bez imena modela. Takodje mi je to slucaj sada sa OEM, ali zamenskim Magneti Marelli Stop&Start. Opet samo MM logo, Fiat/Lancia/AR logo, parametri accu i to je to...

4. Spadam u nekog ko prilicno vodi racuna i o akumulatoru na autu (kontrolisem punjenje alternatora s vremena na vreme, odvozam par stotina metara pre nego sto upalim bilo koji potrosac, pogasim ih par stotina metara pre gasenja auta i sl...), a svaki auto mi je imao prilicno otvorenog puta i fore da se napuni, bez puno urnisanja kreni-stani voznjom... I iz mog iskustva, tesko da moderni akumulator moze da izgura 10 godina, kod mene je to bilo max 6 godina, zbog puno elektronike na novijim kolima vec mora da se menja... Davao sam ljudima i moze da posluzi jos malo, ali na nekom starijem i nezahtevnijem modelu.

PS: Exide Premium serija je imala ugraviran datum proizvodnje na dnu kucista, pa se i po tome lako moglo proveriti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

AKU u autu bez paljenje smo prikopčan na kleme dnevno gubi 0,03-0,04V.

Proverom auto trosi u mirovanju 0.02A.

Da se ne zaletim i uzmem novi AKU, šta kolege misle da li je trentni AKU odradio svoje, obzirom da gubi napon i u autu i van njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator koji se puni duze vreme a ne prima struju je mrtav. Akumulator koji se napuni pokazuje napon a posle određenog vremena gubi struju a nije na potrošačima isto mrtav.

Napuniš ga i ostaviš ga da odstoji 24 sata van vozila ako upali ok je ako ne upali baci kupi nov.Nema tu neke velike matematike.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to i jeste problem, jer posle punjnja pali, a nakon 10 dana stajanja ne pali....

Edited by batana

Share this post


Link to post
Share on other sites

@batana

Prema ovome što si napisao, sve ti je ispravno, osim akumumulatora :)

 

Potrošnja u stanju mirovanja je normalna, punjenje sa i bez potrošača je normalno (možda bi moglo biti malo veće ali je u granicama normalnog) tako da nema mnogo filozofije, nov akumulator.

 

Jedan prilog, možda će nekome da koristi.

 

Pre 10 ak godina, kupio sam auto, bio je slab akumulator, dugo je stajao auto. Napunjen, vožen, leto je bilo, ali, brzo se isprazni. Punjenje je bilo uredu, potrošnja u mirovanju takođe normalna.

Akumulator Black Horse, sa čepovima.

Skinuo sam akumulator sa auta, prosuo svu tečnost (kiselinu) oprao akumulator, više puta, običnom vodom, ispalo je podosta nekog otpada, tj. sulfata sa ćelija akumulatora.

Onda sam sipao destilovanu vodu i stavio da se puni, konstantnom strujom od 1A celu noć, napolju, tj na terasi.

Proverio napon, na polovima bio je 12 volti, ali je odmah pao na ispod 10 V

Ponovo sam ga oprao vodom, više puta, sipao kiselinu (ako se dobro sećam, nije stalo više od 2 litra - cena po litri je bila oko 100 dinara) i priključio na punjenje, ponovo, sa malom strujom i celu noć.

Ujutru sam priključio sijalicu, 12 v - 50W za far i ostavio da se isprazni. Ceo dan je sijalica radila, uveče sam je otkačio i ponovio postupak punjenja.

Akumulator je nakon toga radio još 18 meseci :) 


E sad, to sam isto pokušao i sa Exide, za punta, na ženinom autu, kada je crkao i nije uspelo. 


Nekad može, nekad ne, zavisi od stanja na ćelijama, odnosno, da li su oštećene i da li su se prespojile.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/8/2020 at 9:08 PM, vagenovac said:

Cak i sa konektovanim SS auto prepozna da nije start-stop akumulator jednostavno nece raditi SS, stim sto zavisno od auta do auta kod nekih ce upaliti gresku, kod nekih ne, jer imas AGM i EFB tehnologije kod startstopa, AGM je napredniji.

Kako da znam koji je kod mene u autu.Gde to pise,a da ne moram da ga "vadim"

IMG_20200420_184753.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...