batana 0 Posted July 7, 2020 Kako se otvara Varta Blue Dynamic da proverim stanje u celijama? Kada skinem onu godnju nalepnicu nema cepova vec su ispod re plastike. Vidim sa obe strane neke dve rupice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted July 7, 2020 Nema nikakvo odrzavanje. -Maintenance free- što kažu Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 7, 2020 (edited) Dakle onda buckanje sto cujem, to je to, nema dolivanja. Pratio sam malo AKU na terasi i ovo su vrednosti 28.06 11,40V - ne pali auto 29.06 12,80V - napunjen AKU 01.07 12,74V 02.07 12,69V 03.07 12,65V 04.07 12,62V 05.07 12,58V 06.07 12,54V 07.07 12,50V Da li je ovo praznjenje van auta normalno? Meni deluje da je veliko, jer na ovo treba dodam jos i BC auta sa potrosnjom od 0.02A. Edited July 7, 2020 by batana Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted July 7, 2020 12,80 V je po meni malo za pun akumulator. Zar vrednost ne bi trebala biti negde 14.8 ? Da ti nije crkla ćelija ? (iskreno meni liči na to). A generalno akumulatori gube mizerno napon ako su ispravni. Niko u radnji neće da sve akumulatore drže na punjaču, ličili bi na minijaturni Cernobilj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted July 7, 2020 1 hour ago, batana said: Da li je ovo praznjenje van auta normalno? Meni deluje da je veliko Nije to normalno. Čak i taj početni napon mi je suviše nizak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted July 7, 2020 (edited) 46 minutes ago, ISV_01 said: 12,80 V je po meni malo za pun akumulator. Zar vrednost ne bi trebala biti negde 14.8 ? Da ti nije crkla ćelija ? (iskreno meni liči na to). A generalno akumulatori gube mizerno napon ako su ispravni. Niko u radnji neće da sve akumulatore drže na punjaču, ličili bi na minijaturni Cernobilj. Nije malo, to je dobra vrednost za pun akumulator u stanju mirovanja , a 14.8v je kad ga puni alternator. Edited July 7, 2020 by Milutinac thumb 5 ISV_01, Milutinac, ortakov and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 8, 2020 Dakle, da li da se pozdravim sa ovim AKU? Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted July 8, 2020 Za oko 7 dana ti je izgubio oko 30% napunjenosti. Barem po onoj tabeli. Previše je to, po meni Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted July 8, 2020 (edited) 11 hours ago, batana said: Dakle, da li da se pozdravim sa ovim AKU? Mislim da moze da se skine ova plastika ili ta nalepnica preko i da su ispod 6 plastičnih poklopca ćelija. Edited July 8, 2020 by Axic Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 11, 2020 Evo mene opet... Još uvek se borim sa AKU i Stilom. Danas sam vratio AKU u auto, puni sa potrosačimo 14.12V, bez njih 14.19V. Skinuo sam minus klemu i par sati kasnije vratio se da premerim da li negde vuče struju Izmerio sam 0,09A. Da li je to mnogo, ili da počnem polako da se igram sa osigurčima dok ne nađem problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zelsav 17 Posted July 11, 2020 Moja iskustva koja su ličila na mrtav Aku: - Prekidač sijalice u ladici ispred suvozača,ne isključi je kad se vratanca zatvore i isprazni bateriju. - Četkice alnasera,rotor van ose,prava muka sa paljenjem.Servis alnasera i preporođen auto! 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted July 13, 2020 On 7/8/2020 at 9:36 PM, Axic said: Mislim da moze da se skine ova plastika ili ta nalepnica preko i da su ispod 6 plastičnih poklopca ćelija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 288 Posted July 13, 2020 Konačno stigla alfa na njoj je trenutno exide premium 77ah od 760A udarne struje. Šta preporučujete kao zamenu da pazarim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted July 13, 2020 Nesto sto nije Alfa U mojoj porodici na 3 auta koristimo poslednjih godina Energizer akumulatore bez nekih vecih problema. Cale je prvi poceo, njemu je izdrzao prvi 6 godina. 1 4 ISV_01, moron, Axic and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted July 13, 2020 A našem zajedničkom prijatelju u fabiji iz 2010. godine još uvek fabrički akumulator Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted July 13, 2020 Moj prvi akumulator u autu je izdrzao 9 godina, ali sa ovim danasnjim akumulatorima, ne verujem da je to bas moguce 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted July 13, 2020 Moguće je... Kod mene je bio Exide EA770 iz prve ugradnje, i još bi radio da ga nije ubio loš anlaser/alternator. Nakon zamene, uzeo sam isti akumulator Javim se za 9-10 godina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted July 13, 2020 Pa ti od pre 10 godina verujem da su mogli oko 10 Nego u ove sada nemam poverenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted July 13, 2020 (edited) 3 hours ago, McSteel said: Moguće je... Kod mene je bio Exide EA770 iz prve ugradnje Javim se za 9-10 godina? Izvinjavam se ako gresim, ali iz mog iskustva tesko da je to bila prva ugradnja, iz vise razloga... 1. U tim godistima, tehnologije izrade su bile starije i udarne struje fabrickih akumulatora bile su cca 500A (imao sam upravo Exide EA770 i njegova udarna struja je 760A). Takodje su generalno isli sa manje Ah. Recimo za Stilo 1.9 fabricka ugradnja u startu je bila 60Ah i 380A , za Nuova Bravo 1.9 takodje 60Ah i 540A... 2. Uvek sam kupovao samo Exide, a Premium serija se pojavila cini mi se nesto pre polovine ove decenije, zadnji model koji sam imao na bivsem Stilu. Pre njega njega je postojao prethodni model (u istom rangu kvaliteta) X-tra+, takodje sam ga kupio za Stila 2008. Cini mi se da je bila verzija od 75Ah, sa nesto manjom startnom strujom. A iza Premium serije je dosla Premium Carbon Boost. 3. Koliko sam vidjao, Exide ne imenuje svoje modele koji idu kao OEM ugradnja. Npr. za Italijane sam vise puta vidjao samo oznaku Exide i pored toga Fiat/Lancia/AR logo, uz osnovne parametre (Ah, starta struja,...), bez imena modela. Takodje mi je to slucaj sada sa OEM, ali zamenskim Magneti Marelli Stop&Start. Opet samo MM logo, Fiat/Lancia/AR logo, parametri accu i to je to... 4. Spadam u nekog ko prilicno vodi racuna i o akumulatoru na autu (kontrolisem punjenje alternatora s vremena na vreme, odvozam par stotina metara pre nego sto upalim bilo koji potrosac, pogasim ih par stotina metara pre gasenja auta i sl...), a svaki auto mi je imao prilicno otvorenog puta i fore da se napuni, bez puno urnisanja kreni-stani voznjom... I iz mog iskustva, tesko da moderni akumulator moze da izgura 10 godina, kod mene je to bilo max 6 godina, zbog puno elektronike na novijim kolima vec mora da se menja... Davao sam ljudima i moze da posluzi jos malo, ali na nekom starijem i nezahtevnijem modelu. PS: Exide Premium serija je imala ugraviran datum proizvodnje na dnu kucista, pa se i po tome lako moglo proveriti. Edited July 13, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 18, 2020 AKU u autu bez paljenje smo prikopčan na kleme dnevno gubi 0,03-0,04V. Proverom auto trosi u mirovanju 0.02A. Da se ne zaletim i uzmem novi AKU, šta kolege misle da li je trentni AKU odradio svoje, obzirom da gubi napon i u autu i van njega? Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 20, 2020 (edited) Kolege, neko misljenje? Edited July 20, 2020 by batana Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 288 Posted July 20, 2020 Akumulator koji se puni duze vreme a ne prima struju je mrtav. Akumulator koji se napuni pokazuje napon a posle određenog vremena gubi struju a nije na potrošačima isto mrtav. Napuniš ga i ostaviš ga da odstoji 24 sata van vozila ako upali ok je ako ne upali baci kupi nov.Nema tu neke velike matematike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
batana 0 Posted July 20, 2020 (edited) Pa to i jeste problem, jer posle punjnja pali, a nakon 10 dana stajanja ne pali.... Edited July 20, 2020 by batana Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted July 21, 2020 @batana Prema ovome što si napisao, sve ti je ispravno, osim akumumulatora Potrošnja u stanju mirovanja je normalna, punjenje sa i bez potrošača je normalno (možda bi moglo biti malo veće ali je u granicama normalnog) tako da nema mnogo filozofije, nov akumulator. Jedan prilog, možda će nekome da koristi. Pre 10 ak godina, kupio sam auto, bio je slab akumulator, dugo je stajao auto. Napunjen, vožen, leto je bilo, ali, brzo se isprazni. Punjenje je bilo uredu, potrošnja u mirovanju takođe normalna. Akumulator Black Horse, sa čepovima. Skinuo sam akumulator sa auta, prosuo svu tečnost (kiselinu) oprao akumulator, više puta, običnom vodom, ispalo je podosta nekog otpada, tj. sulfata sa ćelija akumulatora. Onda sam sipao destilovanu vodu i stavio da se puni, konstantnom strujom od 1A celu noć, napolju, tj na terasi. Proverio napon, na polovima bio je 12 volti, ali je odmah pao na ispod 10 V Ponovo sam ga oprao vodom, više puta, sipao kiselinu (ako se dobro sećam, nije stalo više od 2 litra - cena po litri je bila oko 100 dinara) i priključio na punjenje, ponovo, sa malom strujom i celu noć. Ujutru sam priključio sijalicu, 12 v - 50W za far i ostavio da se isprazni. Ceo dan je sijalica radila, uveče sam je otkačio i ponovio postupak punjenja. Akumulator je nakon toga radio još 18 meseci E sad, to sam isto pokušao i sa Exide, za punta, na ženinom autu, kada je crkao i nije uspelo. Nekad može, nekad ne, zavisi od stanja na ćelijama, odnosno, da li su oštećene i da li su se prespojile. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 142 Posted July 21, 2020 On 5/8/2020 at 9:08 PM, vagenovac said: Cak i sa konektovanim SS auto prepozna da nije start-stop akumulator jednostavno nece raditi SS, stim sto zavisno od auta do auta kod nekih ce upaliti gresku, kod nekih ne, jer imas AGM i EFB tehnologije kod startstopa, AGM je napredniji. Kako da znam koji je kod mene u autu.Gde to pise,a da ne moram da ga "vadim" Quote Share this post Link to post Share on other sites