Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Jbg. Šta će ti bre još jedan set?

Koje si ti dobio? Isto Conti? Kako sizadovoljan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje su negde na putu ka Srbiji. Očekujem ih u četvrtak ili petak.

Kad stignu napiši koji su DOT i da li su AA ili BA.

Koja diimenzija i pošto?

 

DOT ce biti 2015, jer sam im tako trazio i receno mi je da ce izabrati za mene. Razlog vise sto sam zadovoljan saradnjom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg. Šta će ti bre još jedan set?

Koje si ti dobio? Isto Conti? Kako sizadovoljan?

dobre za mene.....sto kaze totti upisi me za D  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

DOT ce biti 2015, jer sam im tako trazio i receno mi je da ce izabrati za mene. Razlog vise sto sam zadovoljan saradnjom :)

 

Nemoj mnogo da padaš na to jer generalno sve letnje gume su sada 2015. Mnogo je manje onih koje su ostale od prošle godine, a njih znaju kome će da stave ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam trazio za svaki slucaj. I dobio. Stigle malopre, DOT je 0815 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo, za DOBRU gumu će SVAKO dati 50%, a verovatno i više. To što ima da se kupe gume sa 4-5mm za manje od 50% cene nove gume... pa to nije dobra guma jer se zimska i vozi do 4mm šare. ;)

 

Zašto misliš da će neko dati 50+% cene 50% istrošenih guma? Time ništa ne dobija, ekonomski je neopravdano. Bolje dati 100% cene 100% nove gume.

 

 

Nego, ustanovio sam jednu ekonomski dosta čudnu zakonitost koja bi mogla biti interesantna ljudima koji kupuju nove gume.

Ako se gume prosečno potroše za 4 godine tj ako se na 4 godine kupuje novi set onda ima smisla menjati ih i na 2 godine.

Posle 2 godine vožnje gume su i dalje u odličnom stanju i lako ih je prodati i za preko 50% cene novih i dodati 50% cene i kupiti nov set. Ko tako radi svke druge godine stalno vozi nove gume, a košta ga isto kao da ih menja na četiri.

 

Da bi to mogao nazvati zakonitošću mora da se pokaže u praksi. Da bi to dokazao u praksi morao bi te gume da prodaš zaista za 50% ili više od početne cene. A to se neće dogoditi jer se prodaju jeftinije od 50% cene novih guma :-)

 

Dovla ti je u suštini odgovrio, a ja ću da ti dam par primera.

Evo ga moj oglas https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/67208-p-contiecocontact-5-2055516/

Vidiš i sam da su gume prodate za 2,5 sata. Realno su prodate za 1,5 sat preko drugog foruma. Kupio ih je prvi ko se javio.

Ovakve gume se i prodaju najčešće preko foruma gde ljudi znaju kad su kupljene, koliko su odokativno prešle... U mojoj temi beležim na kojoj kilometraži skinem letnje i stavim zimske i obrnuto, kad kupim gume i sve ostalo i svako može sam da sabere i vidi koliko su prešle i kada su kupljene i da shvati u kakvom su stanju.

 

Ja sam stavio nižu ceno od one koju su mi predlagali, a i dalje je veća od 50% vrednosti novih. Na kraj sam ih prodao za 180€ jer nisam hteo da ih prodajem danima, već sam ih dao prvom ko je pitao, a cena je i dalje bila malo preko 50%. Pri tom sam oglas postavio u potpuno nevreme. Mesec ipo pre sezone, krajem januara u vreme slava kada su svi dekintirani.

 

Ovakvih primera znam još nekoliko. Sve gume su se prodale jako brzo zato što ljudi  znaju šta i od koga kupuju.

 

 

Nisam siguran da si u pravu. Ovde je cena ~50% novih a šara je realno 70-80% nove, (ako ne i više, Conti obično izlazi sa ~8 mm iz fabrike koliko se sećam po nekim testovima). Da si je vozio do 5 mm voleo bih da vidim da ih neko uzme za 180 ojra.

 

Da si uzeo isti model i u istoj dimenziji ne verujem da bi primetio ikakvu razliku u vožnji sam time što ti je guma skroz nova. Jedinu blagodet ćeš osetiti time što menjaš i proizvođača i to što će biti mekši gazeći sloj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je nova najbolja tu nema spora, ali polovne gume se prodaju. To je naša neminovnost, ma šta ja mislio o takvim gumama. Većina su loše, islužene gume koje mogu da prežive još jednu sezonu. Ljudi su spremni da plate dobre polovne jer su svesni da su dobre, mnogo bolje od većine polovnih, a za nove nemaju para.

 

Ja sam gume prodao jer sam promenio dimenziju pa su postale višak, a da bi ušli u ozbiljnu priču morali bi da precizno definišemo radni vek gume i o kojoj vrsti pričamo.

Neko gume vozi do žica xy godina, neko ih menja nakon određenog broja godina jer ne prelazi mnogo... moje mišljenje je da su gume posle 4 godine imale dovoljno grejanja, hlađenja, iztezanja i uvijanja i da su izgubile veliki deo svojih svojstava. Mogu one da se voze još godinu ili dve, ali će biti sve lošije i rizik da prodaju raste.

 

Opet pitanje je o kojim gumama pričamo. Letnje se mnogo manje susreću sa incidentnim situacijama, a i same situacije su uglavnom takve da je lako vaditi se, pa kvalitet gume ne dolazi toliko do izražaja.

Kod zimskih je margina za grešku mnogo manja, a incidentne situacije češće i kod njih se mnogo lakše primeti kako im karakteristike opadaju vremenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad tvoja priča ima smisla. Sumnjam da bi one gume prodavao da nisi menjao dimenziju.

 

Proizvođači uglavnom projektuju radni vek gume na 6-7 godina. Posle tog vremena su za zamenu bez obzira na šaru. A onda i oni sami sebi upadaju u usta pričom kako se pravilno deponovana guma može smatrati novom do starosti 6 godina. I sad čovek uzme takvu gumu i može da je vozi još 6-7 godina tj. do 13. godine. Za mene je to budalaština. Da je ne znam kako čuvana voziće se godinu ili dve i tu je kraj njenog životnog veka. Do godinu dana staru (optimalno ne manje od 6 meseci od datuma proizvodnje) i voziti je narednih 6-7 godina, za zimsku 4-5 godina.

 

Kod nas se prodaje različito smeće od polovnih guma i stiče se pogrešan utisak da može "dobro a jeftino". Kad god sam menjao auto ostajale su mi letnje ili zimske za prodaju i to u dobrom stanju. Nikad nisam prodao pro traženoj ceni već (dosta) jeftinije a poslednji me je put tako iznervirao "kupac" da sam ga oladio i gume poklonio šuraku, zaista više nisam imao živaca da se smaram. Zato ti i kažem, teško je prodati po ceni da i ti i kupac imate dobru računicu, da ni njemu ne bude skupo ni tebi jeftino.

 

Sad letnje vs zimske u rizičnim situacijama... Zimi ima više rupa i lošiji jesu uslovi za vožnju ali se ipak i nešto sporije i opreznije vozi. Leti pak se ide malo brže i češće se dolazi u rizičnu situaciju tipa nagle promene pravca ili intenzivnog kočenja. Tu svaka ušteda na gumi može skupo da košta, naročito ako je vlažno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima neko iskustvo so Hankook kinergy eco K425. Treba da promenim gume na GP pa posto je 175 65 R15 nema bas veliki izbor za cena do 50eur po guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Proizvođači uglavnom projektuju radni vek gume na 6-7 godina. Posle tog vremena su za zamenu bez obzira na šaru. A onda i oni sami sebi upadaju u usta pričom kako se pravilno deponovana guma može smatrati novom do starosti 6 godina. I sad čovek uzme takvu gumu i može da je vozi još 6-7 godina tj. do 13. godine. Za mene je to budalaština. Da je ne znam kako čuvana voziće se godinu ili dve i tu je kraj njenog životnog veka. Do godinu dana staru (optimalno ne manje od 6 meseci od datuma proizvodnje) i voziti je narednih 6-7 godina, za zimsku 4-5 godina.

 

 

Moje iskustvo je 6 godina od datuma proizvodnje i 4 godine koriscenja neki radni vek gume iz premijum segmenta, duze od toga pocinje gubitak performansi, posle 6 godina koriscenja dosta popuste i detaljnijim zagledanjem najcesce se mogu videti i mnoge sitne pukotine po gumi. Ove niskobudzetne i krace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vlada R

Slažem se da je vek gume 6 godina max, mada sam sigurna da posle četvrte već krenu performanse osetno da slabe. Kod zimskih i ranije.

Ja ne vozim gume 6 godina. Posao mi je takav da mi se desi da iznenada moram na put i sa gumama ne rizikujem. Kupujem premium i vozim 4, maksimalno 5 godina.

Videću na jesen da stavim zimske u oglase. Ako dobijem 50% prodajem ih i kupujem nove, a ako ne dobijem ostaju kod mene. Imaćeš info iz prve ruke kako je tekla kupoprodaja i koliko sam uspešan bio.

Prevideo si bitan detalj. Dobre gume se mnogo lakše i brže prodaju preko foruma gde ljudi znaju i tebe i auto i kakav si prema autu.

Btw stigle su Dunlop Blu i montirane na letnji set felni. Slike su u mojoj temi. Čekam da vidim kakvo će vreme biti u Berlinu pa ću odlučiti na kojim ću putovati, mada kako za sada stvari stoje idem na zimskim.

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko informaciju gde kod nas mogu da se kupe Bridgestone gume? Ili da neko donosi od preko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle godine ih je imao coning, nazovi njih pa vidi, cuo sam da bi 1.-2. Aprila trebalo da im stigne jos guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada nemaju a nisu sigurni da ce dobijati taj model konkretno.

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno, mogao bi da promeniš dimenziju :D Tu dimenziju retko ko uopšte ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sve 4 su mi u toj dimenziji samo mi jedna fali a i sve su nove. Ima kemoimpex dimenziju ali smo nemaju Bridgestone :(

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počeli testovi letnjih guma za 2015.


 


185/60 R15


 


 


2015_Test_letnjih_guma_Auto_Bild_1.png 2015_Test_letnjih_guma_Auto_Bild_2.png 2015_Test_letnjih_guma_Auto_Bild_3.png 2015_Test_letnjih_guma_Auto_Bild_4.png 2015_Test_letnjih_guma_Auto_Bild_5.png 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantni rezultati i sve pohvale za Savu kada je u pitanju ponašanje na mokrom. Obratite pažnju na kvalifikacioni dijagram, kočenje po suvom i vlažnom. Taurus Touring 301 je zapravo Tigar Sigura i kad pogledate malo iznad i malo ispod ne može se reći da se nalazi u lošem društvu (a od svih navedenih je jeftinija). Cooper CS2 se sada proizvodi (i) kod nas ali nije se baš proslavio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

22,2 metra razilke po mokrom. Bolest.  :thumbdown:

Taurus Touring 301(Tigar Sigura) skromniji 12,7 m, dok po suvom dobra 37,8 m (+0,8 m u odnosu na Pirelli ili 2,4 m u odnosu na Nankang).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...