Jump to content
FAS Goran

alfaholic

Members
  • Content Count

    52
  • Joined


Reputation Activity

  1. Like
    alfaholic reacted to shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Srbija je prva u svemu. Najniža primanja / standard, a najstroziji zakoni. Kad je krenula priča o zimdkim gumama, bila je obaveza imati ih, i min 4mm, od novembra do maja.

    Srpska posla, udri vozača po džepu....

    Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

  2. Like
    alfaholic got a reaction from Nikola 1.6 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti.
     

     
    Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje.
     
    Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio.
    Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci.  
     
    Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.  
  3. Hvala
    alfaholic got a reaction from Dale in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Prva generacija CrossClimate je bila 6.5 mm, a Michelin kaže da su upotrebljive do 1.6 mm.
  4. Like
    alfaholic got a reaction from shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    U principu i ja sam sektaš, u gepeku imam produžni kabl, rezervne gaće, manometre, multimetre, set ključeva i šrafcigera, razne džekove i pretvarače, adaptere i konektore, tu su mi uvek vlažne maramice, dva peškira, jednokratna četkica za zube, obične maramice, sapun, silikonski sprej, sprej protiv mrava koji na moru hoće da se uvuku u kabinu, razne sijalice i jedan duks sa kapuljačom kao dopuna ako se zaglavim negde u snegu. 
    Gume gledam jednom u dve nedelje kad sipam gorivo, pred duži put ih stavim na propisani maksimum inače po lokalu negde između, ali sve to više teoretski jer me stari tako naučio nego zato što osećam raliku.
    Možda je do auta, 159 koju sam vozio poslednjih godina ima toliko mehaničkog gripa da je to teško opisati, u dugim i srednje dugim krivinama prvo ti se zavrti u glavi pa tek kasnije krene postepeno neutralno da kliza. Tek u sporim i oštrim krivinama pokaže težinu u nosu, tu je Giulietta daleko bolja ali nema toliko gripa inače.
     
    Mogao bih da probam da stavim zadnje na 2.5 da smanjim taj efekat, ali to bi bilo 0.2 preko propisanog maksimuma. Koliko misliš da bi bio maksimum preko propisanog za XL gume?
    Mislim da su ove gume tako koncipirane kako bi zimi bile mekše pa se bočni zid ugiba, ali ne mogu da budem siguran jer nisam ovo isto uradio sa letnjim pa da napravim direktno poređenje. Imam neki lludi osećaj da ne bi bilo mnogo drugačije, ali ne bih sad da ih menjam nema šanse.   
    E ovde naša subjektivnost počinje svoje igre, ja ovo ne bih ni primetio da nismo o tome pričali, a sada kad sam to fiksirao primetiću i čega ima i lega nema.
     
  5. Like
    alfaholic reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Upravo to i radim, kada je guma mekanija. Obavezno pred put gde planiram dinamicniju voznju i krivine, doduvam neku desetu u odnosu na fabriku - lepsi je meni osecaj u voznji. Doduse, Stilo/Bravo su sa klasicnom gredom pozadi, a na svom autu tu mekocu guma vise primetim na prednjem trapu. Pogotovo ranije sa 1.9 dizelom koji je bio primetno tezi u nosu. Benzinac se lepse ponasa kroz krivine, manje izrazeno podupravljanje (doduse, na ruku mu ide i sto je jos i fabricki spusten, sa sirim tragom tockova, nizim profilom guma). Djulkica pozadi ima MultiLink, sto je veliki plus upravo za takvu voznju.
    Kada znam da cu duze biti u gradu, pritisak drzim oko fabrickog, cisto zbog ovih oranica od ulica i udobnije voznje. Zato ceo zivot i drzim pumpu i manometar u gepeku (old-school, preuzeto jos od matorog u proslom veku ) - cas posla proveris i pripremis auto za put. Bez potrebe za jurcanjem kompresora po vulknizerima ili pumpama, cekanjem u redovima ili da mi neko stoji nad glavom, upitnom tacnoscu tih manometara, itd...
     
  6. Like
    alfaholic got a reaction from mitros in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Moram da se ispravim jer nisam se dobro izrazio, razlike postoje i daju se izmeriti, povremeno čuti i osetiti. Moj stav je da je u velikoj meri ono što ljudi kažu da čuju i osećaju umišljaj zbog saznanja da su nešto promenili na autu. Kada bi im izmene napravili preko noći bez njihovog znanja ne bi primetili ništa u najvećem broju slučajeva.
    Ova pojava renderuje beskorisnim većinu ličnih iskustava, podjednako za ulje i za gume.
     
    Ja ne primećujem nikakvu razliku.
     
    Svi koji žele da probaju ove Tigar/Riken/Taurus All Season ja nudim test vožnju, samo se javite porukom.  
    Takođe ko želi da se malo igramo nauke, neka se javi pre promene letnjih na zimske gume ili obrnuto da izmerimo sa REW i ECM8000 količinu buke i frekventni odziv na zimskim i letnjim gumama, nove vs stare, šta god. Možemo da napravimo fajlove za slušanje i grafikone za poređenje, biće interesantno pokazati koliko su naša čula nesavršena.
  7. Hvala
    alfaholic got a reaction from Zvezdo in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ.
    Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume.
    Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju.
     
    Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak.
    Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške.
     
    Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam.
    Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju.
    Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara.
    Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled.
    Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark.
    Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale.
     
    E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti.
    Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  8. Like
    alfaholic reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sta pricas, covece  , kakva crna uvreda i "osecanje lose"  ? Uvek potenciram da smo tu da se druzimo (najsadrzajnije uzivo), ispricamo, pomognemo, uporedimo iskustva...
    Apsolutno postujem to sto kazes i ne pada mi na pamet da te ubedjujem. Ali isto tako vrlo dobro znam sta sam napisao i debelo stojim iza toga.
    Razliku u buci i sumu vrlo cesto primetim, manje ili vise, eto naveo sam zadnji primer da je kod poslednje kupljene gume to bilo bukvalno prvo sto sam uocio (iako je nova, ima trunku veci sum).
    Razliku u udobnosti takodje, zimska/letnja tek - po mekoci komponente, pomenutom "bezanju" preko ivice felne u ostroj voznji po krivinama, laksem okretanju volana u mestu sa istom dimenzijom, da ne nabrajam. Mozes da uocis i izmedju letnjih ako je u pitanju bas drasticna razlika, tipa nekih Eco plastikanera, losijih guma sa debljim bokovima, losijih XL guma (eXtraLoad)... Navodio sam cak primere nekih ovde redjih koje su mi stizale iz inostranstva sa felnama, skoro nove (Sumo Firenza ST - sara Yokohame S, Nankang TourSport 611, itd.), plastikaneri koji su bukvalno izbijale plombe i koje sam odmah menjao. Pominjao sam i primer kada prvi put uzeh Conti PremiumContact, poveo i matorog (od koga sam i pokupio auto-entuzijazam) da mi pravi drustvo... Krenuli ka kuci posle montaze i posle par neravnina maltene se u istom trenutku samo pogledasmo  , koliko je to primetna razlika bila.
    Sto se razlike u pritiscima tice - licno na istoj dimenziji primetim da mi je guma tvrda i da auto zvoni vec i na svako naglo povecanje temperature (po 10-15 C). I obrnuto, jer se pritisak menja otprilike po 0.1 Bar na svakih 7C spoljne temperature. Ako si pratio forum, videces da cesto u tim periodima godine, na forumu "podsetim" drugare da provere i koriguju pritisak, jer me sam auto "opomene" ako zaboravim ili ne stignem. Videces i ko je od nas aktivan u temi o pritiscima u gumama, izboru manometara, itd...
    Postujem svako tudje misljenje, ali sve ovo sto navodim nije nikakav "trip"  , vec provereno evo koliko imam staza, na ko zna koliko vozila, raznoraznih dimenzija i tipova guma. Nemam nista ni protiv toga da neko ne veruje u to sto pisem, apsolutno. Kao sto i ja verujem da neko ne moze da primeti sve pomenuto ili da mu npr. auto blago vuce u stranu jer je ispumpana jedna prednja guma. Sedeo sam sa X ljudi u kolima (sluzbenim pogotovo) koji za nesto sto konstatujem tokom voznje (kao vozac ili suvozac), kazu "ma kakvi", a nakon toga caste  ... Najlakse merljiv i uporediv je za pocetak npr. pritisak.
  9. Like
    alfaholic reacted to MS PK in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Te promene su primetne , mislim da bukvalno svako primeti razliku u udobnosti izmedju zimskih i letnjih guma, razlika u buci je obicno primetna, razlika u upravljivosti samog vozila je primetna i te kako.

    Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


  10. Like
    alfaholic reacted to shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    @alfaholic

    Mene oduseve izjave o boljem radu motora, po zameni ulja. Kaže, ovo ulje je bolje.

    Pa priko, vozio si 10 K km, staro ulje je svakako degradirano, a novo kad sipas je brate Novo, i sigurno daje mirniji rad motora. Pa i da posle Castrola sipas FAM pa će motor lepše raditi sa svežim uljem.

    Oko buke, letnje / zimske. Da se i čuti i osetiti razlika.

    Sent from my STK-LX1 using Tapatalk


  11. Hvala
    alfaholic got a reaction from Zan Batist in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ.
    Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume.
    Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju.
     
    Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak.
    Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške.
     
    Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam.
    Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju.
    Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara.
    Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled.
    Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark.
    Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale.
     
    E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti.
    Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  12. Like
    alfaholic got a reaction from shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ.
    Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume.
    Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju.
     
    Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak.
    Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške.
     
    Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam.
    Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju.
    Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara.
    Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled.
    Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark.
    Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale.
     
    E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti.
    Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  13. Like
    alfaholic reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Evo pre 3 meseca zamenih letnje P7 Cinturato za Sport AllSeason - i u odnosu na njih, iako su nove, cujem malo veci sum kada prolazim pored neke barijere pored puta. Nikakav umisljaj, eto to je bukvalno prva stvar koju sam primetio, letos sa otvorenim prozorima (sa zatvorenim vec dosta manje). Po specifikacijama, razlika je 1 dB (71 vs 72 dB). Isto tako sam za Sport BluResponse, cim sam je svojevremeno kupio, pisao da je izuzetno tiha - po specifikacijama videh da je bila 68 dB.
    Naravno da se primeti meksa smesa, najbolje poredjenje je ako se ista dimenzija duva na isti pritisak. U ostrijim krivinama osetim kako sama guma malo vise "bezi" bokom preko ivice felne, ako je mekanija. Takodje osetim i razliku u tvrdoci od po +/- 0.1 Bar na varijacije temperature, 0.2 mi je vec ohoho...
    I to smo samo mi amateri, tek u 3. deceniji vozackog staza - zamisli tek kakve finese moze da uoci zvanicni forumski tester @Axic .
  14. Like
    alfaholic got a reaction from Gagy.GM in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti.
     

     
    Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje.
     
    Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio.
    Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci.  
     
    Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.  
  15. Like
    alfaholic got a reaction from shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti.
     

     
    Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje.
     
    Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio.
    Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci.  
     
    Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.  
  16. Hvala
    alfaholic got a reaction from neshtry in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti.
     

     
    Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje.
     
    Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio.
    Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci.  
     
    Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.  
  17. Like
    alfaholic got a reaction from Reacher Gilt in Torinski triling   
    Fotografije su izuzetne, pravo doba godine i odlična kompzicija i lokacija . A automobili su nestvarni. 
  18. Like
    alfaholic got a reaction from shuxx in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Objektivno, odgovorio si ono što sam pitao. Lične preference i ubeđenja, kao i različiti način eksploatacije se naravno podrazumevaju, ali to mogu pročitati u mnogobrojnim iskustvima na ovu temu, no ovo što si rekao je ono što je mene zanimalo.
     
    Moja kilometraža je oko 20 000-25 000 godišnje. Dva kompleta guma srednje klase vozim 5 godina.
    Uzimajući Beograd i okolinu kao referencu u smislu vremenskih uslova, je li realno očekivati da AS gume budu upotrebljive tri godine ili nekih 50 000km?
     
    Tigar All Season su 6000 Dinara u mojoj dimenziji što je relativno veoma pristupačno, ali ne radi se uopšte o novcu koliko u onom drndanju oko menjanja guma dva puta godišnje zbog 10 dana snega i to možda.
  19. Like
    alfaholic got a reaction from skile86 in Opšti saveti prilikom kupovine aluminijumskih/čeličnih felni   
    Našao sam felne koje bih da uzmem, ali to je neka replika Alfinih felni. Čovek prodaje kod nas preko KP regularno pa sam ga pozvao da pitam koji je brend, je li Kina i koliko je bezbedno.
    Rekao je da se proizvodi u Kini, da on ne zna koji je brend niti se to pominje bilo gde, a na moje pitanje koliko je bezbedno rekao je dve stvari: prva je da on već godinama vozi svog Audi A6 sa tim felnama i nema nikakvih problema, a druga stvar koju je rekao je da se proizvod ne bi našao u prodaji da nije temeljno testiran da je bezbedan za upotrebu. 
     
    On se naravno diskreditovao u startu sa ova dva glupava odgovora, jer sa prvim je propao kao mooda kroz šuplje gaće da je A6 benchamrk za sve nas i svima nama nedosanjani vlažni san, a naravno i ova glupost oko testiranja i prodaje ne treba dalju analizu. Da ne pominjem da on jedan koji nije poginuo u svom sporCkom AudiJU A6 zbog fake felni nije nikakav naučni dokaz da su one bezbedne.
    Ali ipak da pitam kakva su vaša mišljenja po pitanju ovih Kineskih kopija felni i koliko to može biti bezbedno. 
     
  20. Like
    alfaholic reacted to neshaoct in Torinski triling   
    Poslednje dve decenije ne prepoznaju reč ''uzbudljivost'' kada spomenemo marku Fiat. Pored Fiata 500 i eventualno reinkarnacije Fiata 124 Spider koji je rađen u saradnji sa Mazdom, poslednji zanimljivi Fiati bili su modeli Coupe i Barchetta. Kada kažem ''zanimljivi'', mislim na lucidnost dizajna koji je krasio ovaj brend tokom cele svoje istorije, možemo reći čak i osamdesetih iako je tada mahom bio zastupljen dizajn oštrih linija i kutijastih oblika koji je i dalje bio jedinstven u svojoj nepretencioznosti. Ono što je Fiat ranije pravio da li u serijskoj proizvodnji ili to bila karoseristička iteracija na fabričkoj osnovi, pomalo je danas nepravedno zapostavljeno u očima mladih automobilista. Njihova veza sa ovim brendom je ostala uskraćena zbog malopre pomenute moderne ere. Iako smo tokom perioda Jugoslavije maltene familijarno bili vezani za ovog torinskog proizvođača, malo je njihovih remek dela preostalo danas, a da su u dobrom voznom i upotrebnom stanju.
     
       
     
    Vlada iz Velike Plane je požrtvovanim radom i velikom željom stao tome na put, a pred nama su tri primerka legendarnih Fiatovih modela koje u ovakvom stanju teško da možete da nađete bilo gde u Srbiji. Njegov otac je držao auto servis, pa je Vladino odrastanje bilo obeleženo automobilima, te je i sam nastavio da se bavi istim poslom. U tome se osamostalio u potpunosti kada je 2010. pokrenuo svoj servis na novoj adresi u Markovcu gde ujedno i stanuje. ''Oduvek sam imao želju da posedujem neki stari auto sređen onako po svojoj meri, i to najviše automobile od '60-tih nadalje. Među prvima mi je u oči upao X 1/9 kog sam kao mali gledao na filmovima, ali dok nisam kupio ovaj, nijedan nikada nisam video uživo.'' I pored velike želje ističe da se isprva malo razočarao, ali isključivo u njegove gabarite unutar kabine gde bi mu još 5-10 cm viška prostora odgovaralo da se komotno smesti, ali kako sam kaže, kad nešto jako želiš onda moraš i da trpiš. A upravo ovaj auto je kruna njegove male kolekcije.
     
       
       
     
    ''Bila je to 2015. godina, saznao sam za jedan Fiat X 1/9 koji je u Petrovaradinu prodavao izvesni Vlada optičar. Čuli smo se telefonom par puta i tada sam odlučio da ga posetim.'' Auto nije hteo da proda bilo kome, posebno ne nekom preprodavcu, pa je zato bio pomalo nepoverljiv. Obzirom da je bio bolestan, vremena za prepuštanje auta nekom drugom nije bilo previše ali je na prvu loptu Vlada ostao praznih ruku. ''Uskoro je išao na neki put do Niša i javio mi se sa željom da svrati u posetu. Nakon kafe i kratkog razgovora morao je da nastavi uz opasku da ćemo se čuti. I zaista, nije prošlo pet dana, čovek se javio i rekao mi je dođi po auto. Istog trenutka sam se zaputio ka Petrovaradinu. Upozorio me je da zbog njegove bolesti ne čekam dugo na prenos automobila.'' Vlada je Fiat preneo nakon dvadesetak dana, a kada je posle mesec dana pozvao starog vlasnika, javio mu se njegov sin i preneo mu da je otac preminuo sedam dana ranije.
     
    Inicijalno plave boje, Fiat X 1/9 je Vlada isprva vozio neko vreme iako nije bio u stanju u kom je on želeo. Sredio mu je glavu motora, spustio vešanje i stavio ATS felne što mu je bilo dovoljno da izgura nekoliko narednih godina vožnje. Delovi su užurbano kupovani iz svih krajeva sveta i to uglavnom novi, pa kada je sve bilo na broju započeta je restauracija 2019. godine i završena u maju 2020. Njegov 1500 motor je pojačan tako da on danas izvlači 139 konja i 150 Nm, za ono što je fabrički bilo 74 i 85 Nm. Tu poslu nije bio kraj jer je trebalo obzudati svu tu snagu. Pojačane su kočnice i auto dodatno otežan posebno napred gde je bio lagan, pa je tako osigurao da auto koči kao i bilo koji drugi.
     
       
       
     
    Dugo je tražio i 128 Sport Coupea kog je na kraju kupio u Valjevu. I njemu je sredio motor koji danas ima 122 konjske snage uz dva dupla Delorta, a uredio je i ceo motorni prostor i enterijer, kao i sve drugo što je bilo potrebno da zadovolji sopstvene kriterijume. Fiat 127 je sasvim slučajno našao. ''Kasno uveče kada imam malo slobodnog vremena, često gledam oglase. I to jedno veče naletim na Fiat 127, videlo se odmah po slikama da je lepo sređen, uglavnom je bio po mom ukusu, preko telefona sam saznao šta je sve rađeno te sam se lako odlučio da uzmem i njega''. Vlada je na njemu nakon toga sredio enterijer, motor i menjač, spustio auto i napravio izduv čiji zvuk govori da se ispod haube krije nešto više od njegovog običnog 903 cc motora. Međutim, Vlada to nije dirao iako tek planira da i njegovu snagu podigne na zadovoljavajuć nivo. Pored automobila, Vlada je ujedno i pokretač susreta oldtajmera koji je ove godine održan po drugi put u Velikoj Plani, a na čiji treći susret ćemo sigurno otići dogodine uz obaveznu najavu događaja kod nas na sajtu.
     
       
     
    Autor teksta: Miloš Nikodijević
    Autori fotografija: Nikola Stojanović i Miloš Nikodijević
     
    izvor i kompletna galerija na - autoslavia.com
  21. Like
    alfaholic reacted to voodoons in Opšti saveti prilikom kupovine aluminijumskih/čeličnih felni   
    Ne treba uopšte da dovodiš u pitanje to. Ne valja i nije bezbedno.
     
  22. Like
    alfaholic got a reaction from neshtry in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    @totti
    Ju, pa ovo je baš direktno u glavu. 
     
  23. Like
    alfaholic reacted to totti in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sent from my SM-G770F using Tapatalk


  24. Like
    alfaholic reacted to Dale in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ja sam vozio auto putem 150Km sreda na cetvrtak posle ponoci. Temperatura je bila -1, bilo je puno magle. Svakako je bolje imati zisku gumu. Jeste da maksimalne temp budu i 20 ovih dana, ali ne treba da se odluka donosi na dnevnom nivou, nego po sezoni. Dosli su dani kada se pojavljuju niske temperature, stavite zimske gume. Meni je to jednostavno. Imam decu, majku u godinama i sl, ko zna kada i kako moze da mi zatreba auto da odjurim negde. Jos mi i treba glavobolja sa klizavim putem u pola noci i letnjim gumama... 
     
  25. Haha
    alfaholic got a reaction from Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Hoćeš da kažeš da mi nekršteni nismo po JUSu. 
     
    Ma da, svi mi imamo Dunning-Krugera samo zavisi koliko je ko spreman to da prizna. Meni žena pomeri sedište, ja posle potrošim dva sata tražeći je li click napred ili click nazad, a siguran sam da je bilo negde između ako mene pitaš. 

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...