neshaoct 9704 Posted November 6, 2021 Poslednje dve decenije ne prepoznaju reč ''uzbudljivost'' kada spomenemo marku Fiat. Pored Fiata 500 i eventualno reinkarnacije Fiata 124 Spider koji je rađen u saradnji sa Mazdom, poslednji zanimljivi Fiati bili su modeli Coupe i Barchetta. Kada kažem ''zanimljivi'', mislim na lucidnost dizajna koji je krasio ovaj brend tokom cele svoje istorije, možemo reći čak i osamdesetih iako je tada mahom bio zastupljen dizajn oštrih linija i kutijastih oblika koji je i dalje bio jedinstven u svojoj nepretencioznosti. Ono što je Fiat ranije pravio da li u serijskoj proizvodnji ili to bila karoseristička iteracija na fabričkoj osnovi, pomalo je danas nepravedno zapostavljeno u očima mladih automobilista. Njihova veza sa ovim brendom je ostala uskraćena zbog malopre pomenute moderne ere. Iako smo tokom perioda Jugoslavije maltene familijarno bili vezani za ovog torinskog proizvođača, malo je njihovih remek dela preostalo danas, a da su u dobrom voznom i upotrebnom stanju. Vlada iz Velike Plane je požrtvovanim radom i velikom željom stao tome na put, a pred nama su tri primerka legendarnih Fiatovih modela koje u ovakvom stanju teško da možete da nađete bilo gde u Srbiji. Njegov otac je držao auto servis, pa je Vladino odrastanje bilo obeleženo automobilima, te je i sam nastavio da se bavi istim poslom. U tome se osamostalio u potpunosti kada je 2010. pokrenuo svoj servis na novoj adresi u Markovcu gde ujedno i stanuje. ''Oduvek sam imao želju da posedujem neki stari auto sređen onako po svojoj meri, i to najviše automobile od '60-tih nadalje. Među prvima mi je u oči upao X 1/9 kog sam kao mali gledao na filmovima, ali dok nisam kupio ovaj, nijedan nikada nisam video uživo.'' I pored velike želje ističe da se isprva malo razočarao, ali isključivo u njegove gabarite unutar kabine gde bi mu još 5-10 cm viška prostora odgovaralo da se komotno smesti, ali kako sam kaže, kad nešto jako želiš onda moraš i da trpiš. A upravo ovaj auto je kruna njegove male kolekcije. ''Bila je to 2015. godina, saznao sam za jedan Fiat X 1/9 koji je u Petrovaradinu prodavao izvesni Vlada optičar. Čuli smo se telefonom par puta i tada sam odlučio da ga posetim.'' Auto nije hteo da proda bilo kome, posebno ne nekom preprodavcu, pa je zato bio pomalo nepoverljiv. Obzirom da je bio bolestan, vremena za prepuštanje auta nekom drugom nije bilo previše ali je na prvu loptu Vlada ostao praznih ruku. ''Uskoro je išao na neki put do Niša i javio mi se sa željom da svrati u posetu. Nakon kafe i kratkog razgovora morao je da nastavi uz opasku da ćemo se čuti. I zaista, nije prošlo pet dana, čovek se javio i rekao mi je dođi po auto. Istog trenutka sam se zaputio ka Petrovaradinu. Upozorio me je da zbog njegove bolesti ne čekam dugo na prenos automobila.'' Vlada je Fiat preneo nakon dvadesetak dana, a kada je posle mesec dana pozvao starog vlasnika, javio mu se njegov sin i preneo mu da je otac preminuo sedam dana ranije. Inicijalno plave boje, Fiat X 1/9 je Vlada isprva vozio neko vreme iako nije bio u stanju u kom je on želeo. Sredio mu je glavu motora, spustio vešanje i stavio ATS felne što mu je bilo dovoljno da izgura nekoliko narednih godina vožnje. Delovi su užurbano kupovani iz svih krajeva sveta i to uglavnom novi, pa kada je sve bilo na broju započeta je restauracija 2019. godine i završena u maju 2020. Njegov 1500 motor je pojačan tako da on danas izvlači 139 konja i 150 Nm, za ono što je fabrički bilo 74 i 85 Nm. Tu poslu nije bio kraj jer je trebalo obzudati svu tu snagu. Pojačane su kočnice i auto dodatno otežan posebno napred gde je bio lagan, pa je tako osigurao da auto koči kao i bilo koji drugi. Dugo je tražio i 128 Sport Coupea kog je na kraju kupio u Valjevu. I njemu je sredio motor koji danas ima 122 konjske snage uz dva dupla Delorta, a uredio je i ceo motorni prostor i enterijer, kao i sve drugo što je bilo potrebno da zadovolji sopstvene kriterijume. Fiat 127 je sasvim slučajno našao. ''Kasno uveče kada imam malo slobodnog vremena, često gledam oglase. I to jedno veče naletim na Fiat 127, videlo se odmah po slikama da je lepo sređen, uglavnom je bio po mom ukusu, preko telefona sam saznao šta je sve rađeno te sam se lako odlučio da uzmem i njega''. Vlada je na njemu nakon toga sredio enterijer, motor i menjač, spustio auto i napravio izduv čiji zvuk govori da se ispod haube krije nešto više od njegovog običnog 903 cc motora. Međutim, Vlada to nije dirao iako tek planira da i njegovu snagu podigne na zadovoljavajuć nivo. Pored automobila, Vlada je ujedno i pokretač susreta oldtajmera koji je ove godine održan po drugi put u Velikoj Plani, a na čiji treći susret ćemo sigurno otići dogodine uz obaveznu najavu događaja kod nas na sajtu. Autor teksta: Miloš Nikodijević Autori fotografija: Nikola Stojanović i Miloš Nikodijević izvor i kompletna galerija na - autoslavia.com 10 Woodoo, totti, Grafit and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfaholic 35 Posted November 6, 2021 Fotografije su izuzetne, pravo doba godine i odlična kompzicija i lokacija . A automobili su nestvarni. 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20221 Posted November 6, 2021 (edited) Sjajno. I veliko postovanje za ovakvog entuzijastu, koji od zaborava cuva deo istorije. Kao klinac sam imao u komsiluku jedan crveni 128 Sport Coupe - iako je i tada bio prelep auto, danas mi deluje jos lepse u ovoj poplavi Crossover LED plastikanera. Za X 1/9, naklon do poda. Bertoneov dizajn, centralno postavljen motor, zadnji pogon, pop-up farovi... Steta sto nema i neke fotke bez targa krova, kada deluje najatraktivnije. Edited November 6, 2021 by Ivan 2 Zakeralo and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2669 Posted November 8, 2021 Izuzetni automobili, fenomenalne fotke i tekst. Praznik za occi Čestitke vlasniku, bravo ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13178 Posted November 8, 2021 Žuti 128 sport coupe je imao gazda Sredoje, kod koga smo '74 kratko bili podstanari 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20221 Posted January 9, 2023 (edited) Za entuzijaste - evo malo o Vladinim lepotanima iz Velike Plane i u SAT emisiji. Odavno zamrli FIAT duh - mali 127, 128 Sport Coupe i legendarni X 1/9 (centralno postavljen motor, pogon pozadi, Bertone dizajn, targa krov, pop-up farovi...). Start u danasnjoj SAT emisiji na 1:40, uzivanje u trajanju od 7 minuta. Slag na tortu - prica o nabavci i restauraciji prelepog i retkog X 1/9. Koga zanimaju detalji (a da nije video ranije), na pocetku ove teme imamo i slike sva 3 modela. Edited January 9, 2023 by Ivan 2 1 PremieRacing, Loon123 and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5973 Posted January 10, 2023 Top! Tenk ju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 2192 Posted January 10, 2023 (edited) Bio je jedan pored mene u drajv baj varijanti , dobar zvuk , pravi utegnut ko pracka svaki takt na svom mestu , stranac , mislim na ferrari romu koja je inicijalna slika video klipa mnogo mi antipatican junior kao lozi se nesto Edited January 10, 2023 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites