Jel neko postovao ovaj test?
https://revijahak.hr/2023/04/05/test-ljetnih-guma-ocekivana-dominacija-premium-marki-mnogo-solidnih-jeftinijih-proizvoda/
TEST LJETNIH GUMA: Očekivana dominacija premium marki, mnogo solidnih jeftinijih proizvoda!
Jubilarnu 50. obljetnicu objavljivanja testova automobilskih guma europski autoklubovi i HAK proslavili su mega testom rekordnih 50 ljetnih pneumatika u najpopularnijoj i najzastupljenijoj dimenziji na tržištu 205/55 R16
Povodom velikog jubileja, 50 godina od objavljivanja prvih testova automobilskih guma, europski autoklubovi i HAK priredili su pravi spektakl te prvi put u povijesti rigoroznim ispitivanjima podvrgnuli rekordnih 50 različitih ljetnih pneumatika. Izabrana dimenzija bila je, očekivano, ovoga trenutka najpopularnija i najzastupljenija na tržištu, oznake 205/55 R16. Kako to i dolikuje velikoj obljetnici, ujedno su uvedene i određene novine u način testiranja i bodovanja, pa se tako ukupna ocjena odsad računa na osnovu rezultata u dvije velike kategorije.
Prema novim kriterijima ocjenjivanja, sigurnost vožnje nosi 70% bodova, a tzv. ekološka ravnoteža preostalih 30%. Sigurnost vožnje sastoji se od dvije već poznate potkategorije – ponašanje na suhoj (40%) i mokroj (60%) podlozi, dok ekološku ravnotežu čini: predviđena kilometraža (40%), izdržljivost (20%), potrošnja goriva (20%), buka (10%) i premijerno – održivost (10%). Kad smo već kod ekologije, onda odmah na startu kažimo da ni u jednom od 50 testiranih primjeraka nisu pronađeni tragovi opasnih kontaminirajućih tvari, što je iznimno pozitivna vijest.
Bez obzira na to kako masivan bio, ni ovaj test, poput nekih prethodnih, nije iznjedrio proizvod s maksimalnom ocjenom izvrstan. Njih 10 su zato vrlo preporučljivi (to su kvalitetne i ujednačene gume), 21 se preporučuje (imaju manje nedostatke u jednoj kategoriji koju snažnija druga ne uspijeva potpuno kompenzirati), 12 se djelomično preporučuje (imaju jasne nedostatke u barem jednoj od dvije glavne kategorije, zbog čega ne mogu zaslužiti višu ocjenu), dok se 7 proizvoda ne preporučuje te im je ukupna ocjena smanjena (svima zbog ozbiljnih propusta na mokroj podlozi).
Što se tiče najboljih, na vrh poretka isplivala su dva mini pobjednika: Goodyear Efficient Grip Performance 2 i Continental PremiumContact 6. I dok im je ukupna prosječna ocjena potpuno jednaka (2,0), zanimljivo je da su u glavnim kategorijama bili relativno različiti. Goodyearov pneumatik je bio dosta bolji na području ekološke ravnoteže koja nosi 30% bodova (1,7 – 2,6), dok je Continentalov pneumatik bio dominantniji na polju sigurnosti vožnje koja nosi 70% bodova (1,8 – 2,1). Odmah do njih, sa samo desetinku slabijim rezultatom, na treću se poziciju smjestio Michelin Primacy 4+ (ukupni prosjek 2,1), koji je bio najbolji u manje vrijednoj kategoriji (1,6), ali i najslabiji u onoj vrednijoj (2,3).
Na začelje ove dugačke liste smjestili su se veliki gubitnici na mokroj podlozi, to su redom slabije poznati brendovi: Rotalla RH 01 (4,7), Berlin Tires Summer UHP 1 G2 i Lassa Driveways (oba 5,3), Evergreen EH 226 i Riken Road Performance (oba 5,4) te DoubleCoin DC99 i Premiorri Solazo (oba 5,5).
Analiza po najvažnijim potkategorijama s područja sigurnosti vožnje pokazuje da se na suhoj podlozi slavljenik skriva iza naziva Falken Ziex ZE310 EcoRun. Ova guma vozaču nudi najbolje povratne informacije s upravljača, testnim vozilom (VW Golf VIII) upravljalo se iznimno precizno i u potpunosti prema željama vozača. Ništa slabiji Falken nije bio ni pri rubno visokim brzinama, a istaknuo se i po kratkom zaustavnom putu (s 37,4 metra bio je samo metar i pol slabiji od najboljeg ‘kočničara’ Continental PremiumContacta 6).
Na drugom kraju ovoga poretka nalaze se Radar RPX 800 i Premiorri Solazo, koji vozačima daju vrlo malo feedbacka s upravljača, reagiraju sa zadrškom te pokazuju snažnu namjeru preupravljanja prilikom iznenadnih manevara izbjegavanja prepreka. To može biti posebno rizično na autocesti, kad vozač treba reagirati u hitnim slučajevima. Na kraju, dodajmo još jedan poražavajući podatak u vidu činjenice da prethodno spomenuti model Premiorri Solazo ima najduži put kočenja pri brzini od 100 km/h do 0 km/h. U točki gdje se Continental u potpunosti zaustavi, vozilo s Premiorri gumama kotrlja se brzinom od više od 40 km/h, što je iznimno opasno.
Još lošije vijesti dolaze s mokre podloge, gdje se najkvalitetnijim proizvodom pokazao Continental PremiumContact 6 (prostora za napredak jedino ima na polju akvaplaninga). Naime, na mjestu gdje Continental stane, vozilo s DoubleCoin DC99 pneumaticima uspjelo se zaustaviti od 100 km/h do samo 52 km/h, što predstavlja uistinu tragičnu informaciju!
Kategorija ekološke ravnoteže donijela nam je apsolutnog pobjednika. Michelin e.Primacy zabilježit će ozbiljne nedostatke i na suhoj i na mokroj podlozi (zbog čega se samo djelomično preporučuje), ali kad je u pitanju ekologija, ovaj model briljira. Uostalom, već iz naziva se vidi da se marketinški radi o eco-friendly modelu, koji nema samo najveću predviđenu kilometražu (71.500 km), nego je i najizdržljiviji te jedan od najlakših (8 kg) i najštedljivijih pneumatika na testu. Usporedbe radi, najmanju predviđenu kilometražu ima Zeetex ZT 1000 (samo 23.100 km).
Ekološki model na ovom testu imao je i drugi globalni ‘igrač’ – Continental, samo što njegov adut UltraContact nije toliko ekstreman kad je u pitanju zaštita prirode, pa mu je i ukupna ocjena bolja (preporučuje se).
U zaključku ovoga mega testa možemo samo reći da sigurnost nema cijenu (naravno, ako nam financijske prilike to iole dopuštaju), jer se najveće razlike očitavaju na mokroj podlozi. A tamo je najslabije rezultate postigla upravo najjeftinija guma. Djelomično je za to sigurno zaslužna i koincidencija, ali ovoga puta karte su se naprosto tako posložile! I na to ne treba žmiriti.
Druga velika prednost ovoga testa je prilika da si vozač sam odabere gumu koja će najviše odgovarati njegovu stilu vožnje, jer ne odgovara isti proizvod pojedincu koji radi ‘milijun’ kilometara godišnje i onome koji uvijek pokušava što brže doći od točke A do točke B. Tu onda uskače ova super bogata lista s čak 50 pneumatika, koja svakome nudi nešto po volji. Međutim, bez obzira na stilove vožnje, sigurnost bi uvijek morala biti visoko na listi prioriteta, gdje proizvodi koji se djelomično preporučuju, a pogotovo oni koji se ne preporučuju, ne bi trebali biti u užem izboru.
TESTIRANE GUME, PREDNOSTI, NEDOSTACI…
Goodyear Efficient Grip Performance 2
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci kod akvaplaninga
Continental PremiumContact 6
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom, najbolja na testu na mokrom, velika predviđena kilometraža, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
Michelin Primacy 4+
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom
Bridgestone Turanza T005
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, još dobra predviđena kilometraža, vrlo mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto bučnija guma
Nokian Tyres Wetproof
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
Falken Ziex ZE310 EcoRun
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, vrlo sigurna na suhom, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, vrlo mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto teža guma
Continental UltraContact
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, još dobra na suhom, vrlo dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci kod uzdužnog akvaplaninga, nedostaci kod poprečnog akvaplaninga
Kumho Ecsta HS52
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto teža guma
Hankook Ventus Prime4
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
Nexen N’Fera Primus
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Kenda Kenetica Pro KR210
preporučuje se
+ sigurna na suhom, još dobra na mokrom, mala potrošnja goriva
– prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Kleber Dynaxer HP4
preporučuje se
+ dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, nešto teža guma
Fulda EcoControl HP2
preporučuje se
+ još sigurna na suhom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
Toyo Proxes Comfort
preporučuje se
+ još sigurna na suhom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
Debica Presto HP 2
preporučuje se
+ dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom
Dunlop Sport BluResponse
preporučuje se
+ sigurna na suhom, rubno izdržljiva, vrlo mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
Pirelli Cinturato P7 C2
preporučuje se
+ sigurna na suhom, još dobra predviđena kilometraža, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, manji nedostaci po izdržljivosti
Sava Intensa HP2
preporučuje se
+ još dobra predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Semperit Speed-Life 3
preporučuje se
+ sigurna na mokrom, još dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, nešto bučnija guma
Firestone Roadhawk
preporučuje se
+ sigurna na suhom, visoko izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
BF Goodrich Advantage
preporučuje se
+ msigurna na suhom, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
GT Radial FE2
preporučuje se
+ sigurna na suhom, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
ESA+TECAR Spirit Pro
preporučuje se
+ sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom
Barum Bravuris 5HM
preporučuje se
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
Viking Protech Newgen
preporučuje se
+
još dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Norauto Prevensys 4
preporučuje se
+ sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
Apollo Alnac 4G
preporučuje se
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, nešto manja predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
General Tire Altimax One S
preporučuje se
+ dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Giti GitiSynergy H2
preporučuje se
+ sigurna na suhom, rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
Petlas Imperium PT515
preporučuje se
+ dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, još mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, srednje teška guma, bučna guma
Uniroyal RainSport 5
preporučuje se
+ sigurna na mokrom, još mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža
Hifly HF 201
djelomično se preporučuje
+ dosta visoko izdržljiva, još mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
Cooper ZEON CS8
djelomično se preporučuje
+ sigurna na mokrom, još mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva, teška guma
Westlake Z-107
djelomično se preporučuje
+ još dobra na suhom, još mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
Minerva F 209
djelomično se preporučuje
+ visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
King Meiler Sport1
djelomično se preporučuje
+ obnovljena guma, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
Tomket Sport
djelomično se preporučuje
+ rubno izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
Michelin e.Primacy
djelomično se preporučuje
+ ekološki najbolja guma, najveća predviđena kilometraža na testu, najizdržljivija guma na testu, mala težina, vrlo mala potrošnja
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Laufenn S Fit EQ+
djelomično se preporučuje
+ mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
Delinte DH 2
djelomično se preporučuje
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
Zeetex ZT 1000
djelomično se preporučuje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, nisko izdržljiva
Avon ZV7
djelomično se preporučuje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, nisko izdržljiva, srednje teška guma
Radar RPX 800
djelomično se preporučuje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva, srednje teška guma
Rotalla RH 01
ne preporučuje se
+ izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
Berlin Tires Summer UHP 1 G2
ne preporučuje se
+ rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
Lassa Driveways
ne preporučuje se
+ izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma, bučna guma
Evergreen EH 226
ne preporučuje se
+ još dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, srednje teška guma
Riken Road Performance
ne preporučuje se
+ izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
DoubleCoin DC99
ne preporučuje se
+ vrlo velika predviđena kilometraža, vrlo visoko izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, najduža zona kočenja na mokrom na testu, srednje teška guma
Premiorri Solazo
ne preporučuje se
+ visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, najteža guma na testu
Pre 10ak dana registrovao auto u Dunav osiguranju i teh centru Zrenjanin. Zakazao dan ranije.
Tehnički pregled 4500rsd. Kažu da se sve gleda jer imaju nove kamere koje sve snimaju pa zbog njih moraju da ispoštuju procedure.
Čak su iz saobraćajne policije banuli u kontrolu dok sam čekao polisu i nalepnicu.
Pre 10ak dana registrovao auto u Dunav osiguranju i teh centru Zrenjanin. Zakazao dan ranije.
Tehnički pregled 4500rsd. Kažu da se sve gleda jer imaju nove kamere koje sve snimaju pa zbog njih moraju da ispoštuju procedure.
Čak su iz saobraćajne policije banuli u kontrolu dok sam čekao polisu i nalepnicu.
Kao prvo, zakon koji primorava pravno lice da polovan auto mora da se proda uz garanciju je blago rečeno "pucanj u prazno". Dakle, samo buka i dim...
To treba ostaviti prodavcu kao opciju: sa garancijom tačno preciziranom, isto kao i za nov auto. (Sa svim onim malim slovima u ugovoru i kupoprodaji) pa nek kupac čita i upozna se šta i kako kupuje. Da ne bude zabune da držim stranu prodavcima, jer sam i sam i prodavac i kupac- Nisam naravno za to da je kupac bez ikakvih prava. Naprotiv, treba prilikom prodaje da traži, tj sa prodavcem dogovori oko garancije i svega što u nju ulazi ili ne ulazi. Kažem, dogovori, ako je prodavac uopšte zainteresovan da garantuje za bilo šta na autu koga prodaje. I onda će se razbistriti malo situacija sa ovakvim ili onakvim prodavcima, tj automobilima. Ozbiljni kupci (oni koji traže kvalitetnije polovnjake) će verovatno izbegavati placeve i auta bez ikakvih garancija. I obrnuto-oni kojima je bitna cena....pa prazno 5 mesta, pa onda sve ostalo, biće verovatno zadovoljni što su za male pare našli NOV, FULL i TOOP auto...
U CH npr, se zna kad je polovan auto sa garancijom od 20000km (ili 10000)ili godinu dana, u kom je stanju i koliko košta(čitaj kao prva ljubav) , a zna se i kad piše "u viđenom stanju", "takav kakav" i slično...
Da će svi prodavci morati da daju garanciju i to minimum godinu dana-skoro nisam čuo ništa što više zvuči utopijski. Ne iz razloga što je nemoguće doneti zakon, nego kako bi to u praksi izgledalo.
Jesam, inače ovo su najniže cene iz drugih maloprodaja:
Monroe prednji 4320, zadnji 2850, jedan prodavac mi je nudio sva četiri za oko 11-12k din. To je valjda ta akcija 3+1
KYB prednji 5760, zadnji 2730, (bila je varijanta i kyb premium model prednji za 3800din)
Sachs prednji 4700, zadnji 3800
Magneti marelli prednji 4550, zadnji 2630 (davali su i gotovinski popust od 12%)
Jesam, inače ovo su najniže cene iz drugih maloprodaja:
Monroe prednji 4320, zadnji 2850, jedan prodavac mi je nudio sva četiri za oko 11-12k din. To je valjda ta akcija 3+1
KYB prednji 5760, zadnji 2730, (bila je varijanta i kyb premium model prednji za 3800din)
Sachs prednji 4700, zadnji 3800
Magneti marelli prednji 4550, zadnji 2630 (davali su i gotovinski popust od 12%)
Za to ostalo nemam pojma. Nisam obracao paznju. Ukupno me izaslo sa zamenom oko 17k din. Uspeo sam da slikam prednji. Valjda je model taj sa nalepnice. Nesto FI324A...
Za to ostalo nemam pojma. Nisam obracao paznju. Ukupno me izaslo sa zamenom oko 17k din. Uspeo sam da slikam prednji. Valjda je model taj sa nalepnice. Nesto FI324A...
Danas menjani amortizeri na punta. Stavljeni Top line (isto što i Dampo, ista firma pravi i jedne i druge). Negde sam pročitao da su Dampo najpribližniji fabričkoj ugradnji što se tiče udobnosti.
Razmišljao sam i o sachs-u i o kyb i o bilstein-u...ipak je to puntić dosta mu i ovo. Ipak najbolje ide made in Italy na fiata....zar ne?
Ni tvrdi ni meki, neka zlatna sredian. Preko niskih ležećih (oni plastični) prelazim pa skoro da ih ni ne osetim što ranije nije bio slučaj.
Top line, 3650 po kom za prednje i 2200 po kom za zadnje. U Delmax-u, oni su i uvoznici.
Vezano za proizvodjaca sve je na linku https://www.vitalsuspensions.it/en/
Ja sam danas metnuo Kelly winter st. Ebaga, bilo je ili polovne bolji brend ili nove budžetske. Pre ovih sam imao Barum polaris 2 i stvarno sam bio zadovoljan njima ali je šara spala na kritičnu granicu i moralo je da se menja.
Niti ima snega/leda, niti kiše pa još uvek ne mogu da komentarišem njihovo ponašanje u tim situacijama.
Sigurno je odeća od sintetike koja stvara statički elektricitet....recimo slip gaće :D! Hoce i kada je vetrovito vreme.
I meni se to često dešavalo pa sada iz navike vrata zatvaram laktom
Sigurno je odeća od sintetike koja stvara statički elektricitet....recimo slip gaće :D! Hoce i kada je vetrovito vreme.
I meni se to često dešavalo pa sada iz navike vrata zatvaram laktom
Možeš da uzmeš i polovne originalne i da nađeš nekog ko ih kompletno reparira. Najvažnije je da radi reparaciju senila. Dobićeš bolji kvalitet od novih zamenskih.
Do sada sam tri puta sipao Shell. Prva dva puta pakovanja nisu imale foliju, bile su made in Germany (na specifikaciji stoji Made in EU, ali kada se otvori/odlepi specifikacija stoji da je iz Nemačke). Treći put je bilo made in Turkey i bila je srebrna folija.
Svaki put je imalo deklaraciju Orbico i bilo kupljeno u prodavnici koja prodaje samo Shell i Rimula ulja.
Do sada sam tri puta sipao Shell. Prva dva puta pakovanja nisu imale foliju, bile su made in Germany (na specifikaciji stoji Made in EU, ali kada se otvori/odlepi specifikacija stoji da je iz Nemačke). Treći put je bilo made in Turkey i bila je srebrna folija.
Svaki put je imalo deklaraciju Orbico i bilo kupljeno u prodavnici koja prodaje samo Shell i Rimula ulja.