Jump to content
FAS Goran

Tesha

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Tesha got a reaction from 037 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Jel neko postovao ovaj test?
    https://revijahak.hr/2023/04/05/test-ljetnih-guma-ocekivana-dominacija-premium-marki-mnogo-solidnih-jeftinijih-proizvoda/
     
    TEST LJETNIH GUMA: Očekivana dominacija premium marki, mnogo solidnih jeftinijih proizvoda!
     
    Jubilarnu 50. obljetnicu objavljivanja testova automobilskih guma europski autoklubovi i HAK proslavili su mega testom rekordnih 50 ljetnih pneumatika u najpopularnijoj i najzastupljenijoj dimenziji na tržištu 205/55 R16
     

     
    Povodom velikog jubileja, 50 godina od objavljivanja prvih testova automobilskih guma, europski autoklubovi i HAK priredili su pravi spektakl te prvi put u povijesti rigoroznim ispitivanjima podvrgnuli rekordnih 50 različitih ljetnih pneumatika. Izabrana dimenzija bila je, očekivano, ovoga trenutka najpopularnija i najzastupljenija na tržištu, oznake 205/55 R16. Kako to i dolikuje velikoj obljetnici, ujedno su uvedene i određene novine u način testiranja i bodovanja, pa se tako ukupna ocjena odsad računa na osnovu rezultata u dvije velike kategorije.
     
    Prema novim kriterijima ocjenjivanja, sigurnost vožnje nosi 70% bodova, a tzv. ekološka ravnoteža preostalih 30%. Sigurnost vožnje sastoji se od dvije već poznate potkategorije – ponašanje na suhoj (40%) i mokroj (60%) podlozi, dok ekološku ravnotežu čini: predviđena kilometraža (40%), izdržljivost (20%), potrošnja goriva (20%), buka (10%) i premijerno – održivost (10%). Kad smo već kod ekologije, onda odmah na startu kažimo da ni u jednom od 50 testiranih primjeraka nisu pronađeni tragovi opasnih kontaminirajućih tvari, što je iznimno pozitivna vijest.
    Bez obzira na to kako masivan bio, ni ovaj test, poput nekih prethodnih, nije iznjedrio proizvod s maksimalnom ocjenom izvrstan. Njih 10 su zato vrlo preporučljivi (to su kvalitetne i ujednačene gume), 21 se preporučuje (imaju manje nedostatke u jednoj kategoriji koju snažnija druga ne uspijeva potpuno kompenzirati), 12 se djelomično preporučuje (imaju jasne nedostatke u barem jednoj od dvije glavne kategorije, zbog čega ne mogu zaslužiti višu ocjenu), dok se 7 proizvoda ne preporučuje te im je ukupna ocjena smanjena (svima zbog ozbiljnih propusta na mokroj podlozi).
     
    Što se tiče najboljih, na vrh poretka isplivala su dva mini pobjednika: Goodyear Efficient Grip Performance 2 i Continental PremiumContact 6. I dok im je ukupna prosječna ocjena potpuno jednaka (2,0), zanimljivo je da su u glavnim kategorijama bili relativno različiti. Goodyearov pneumatik je bio dosta bolji na području ekološke ravnoteže koja nosi 30% bodova (1,7 – 2,6), dok je Continentalov pneumatik bio dominantniji na polju sigurnosti vožnje koja nosi 70% bodova (1,8 – 2,1). Odmah do njih, sa samo desetinku slabijim rezultatom, na treću se poziciju smjestio Michelin Primacy 4+ (ukupni prosjek 2,1), koji je bio najbolji u manje vrijednoj kategoriji (1,6), ali i najslabiji u onoj vrednijoj (2,3).
     
    Na začelje ove dugačke liste smjestili su se veliki gubitnici na mokroj podlozi, to su redom slabije poznati brendovi: Rotalla RH 01 (4,7), Berlin Tires Summer UHP 1 G2 i Lassa Driveways (oba 5,3), Evergreen EH 226 i Riken Road Performance (oba 5,4) te DoubleCoin DC99 i Premiorri Solazo (oba 5,5).
     
    Analiza po najvažnijim potkategorijama s područja sigurnosti vožnje pokazuje da se na suhoj podlozi slavljenik skriva iza naziva Falken Ziex ZE310 EcoRun. Ova guma vozaču nudi najbolje povratne informacije s upravljača, testnim vozilom (VW Golf VIII) upravljalo se iznimno precizno i u potpunosti prema željama vozača. Ništa slabiji Falken nije bio ni pri rubno visokim brzinama, a istaknuo se i po kratkom zaustavnom putu (s 37,4 metra bio je samo metar i pol slabiji od najboljeg ‘kočničara’ Continental PremiumContacta 6).
     
    Na drugom kraju ovoga poretka nalaze se Radar RPX 800 i Premiorri Solazo, koji vozačima daju vrlo malo feedbacka s upravljača, reagiraju sa zadrškom te pokazuju snažnu namjeru preupravljanja prilikom iznenadnih manevara izbjegavanja prepreka. To može biti posebno rizično na autocesti, kad vozač treba reagirati u hitnim slučajevima. Na kraju, dodajmo još jedan poražavajući podatak u vidu činjenice da prethodno spomenuti model Premiorri Solazo ima najduži put kočenja pri brzini od 100 km/h do 0 km/h. U točki gdje se Continental u potpunosti zaustavi, vozilo s Premiorri gumama kotrlja se brzinom od više od 40 km/h, što je iznimno opasno.
     

     
    Još lošije vijesti dolaze s mokre podloge, gdje se najkvalitetnijim proizvodom pokazao Continental PremiumContact 6 (prostora za napredak jedino ima na polju akvaplaninga). Naime, na mjestu gdje Continental stane, vozilo s DoubleCoin DC99 pneumaticima uspjelo se zaustaviti od 100 km/h do samo 52 km/h, što predstavlja uistinu tragičnu informaciju!
     

     
    Kategorija ekološke ravnoteže donijela nam je apsolutnog pobjednika. Michelin e.Primacy zabilježit će ozbiljne nedostatke i na suhoj i na mokroj podlozi (zbog čega se samo djelomično preporučuje), ali kad je u pitanju ekologija, ovaj model briljira. Uostalom, već iz naziva se vidi da se marketinški radi o eco-friendly modelu, koji nema samo najveću predviđenu kilometražu (71.500 km), nego je i najizdržljiviji te jedan od najlakših (8 kg) i najštedljivijih pneumatika na testu. Usporedbe radi, najmanju predviđenu kilometražu ima Zeetex ZT 1000 (samo 23.100 km).
    Ekološki model na ovom testu imao je i drugi globalni ‘igrač’ – Continental, samo što njegov adut UltraContact nije toliko ekstreman kad je u pitanju zaštita prirode, pa mu je i ukupna ocjena bolja (preporučuje se).
     
    U zaključku ovoga mega testa možemo samo reći da sigurnost nema cijenu (naravno, ako nam financijske prilike to iole dopuštaju), jer se najveće razlike očitavaju na mokroj podlozi. A tamo je najslabije rezultate postigla upravo najjeftinija guma. Djelomično je za to sigurno zaslužna i koincidencija, ali ovoga puta karte su se naprosto tako posložile! I na to ne treba žmiriti.
    Druga velika prednost ovoga testa je prilika da si vozač sam odabere gumu koja će najviše odgovarati njegovu stilu vožnje, jer ne odgovara isti proizvod pojedincu koji radi ‘milijun’ kilometara godišnje i onome koji uvijek pokušava što brže doći od točke A do točke B. Tu onda uskače ova super bogata lista s čak 50 pneumatika, koja svakome nudi nešto po volji. Međutim, bez obzira na stilove vožnje, sigurnost bi uvijek morala biti visoko na listi prioriteta, gdje proizvodi koji se djelomično preporučuju, a pogotovo oni koji se ne preporučuju, ne bi trebali biti u užem izboru.
     
    TESTIRANE GUME, PREDNOSTI, NEDOSTACI…

    Goodyear Efficient Grip Performance 2
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci kod akvaplaninga
    Continental PremiumContact 6
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom, najbolja na testu na mokrom, velika predviđena kilometraža, mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
    Michelin Primacy 4+
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom
    Bridgestone Turanza T005
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, još dobra predviđena kilometraža, vrlo mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto bučnija guma
    Nokian Tyres Wetproof
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    Falken Ziex ZE310 EcoRun
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, vrlo sigurna na suhom, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, vrlo mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto teža guma
    Continental UltraContact
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, još dobra na suhom, vrlo dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci kod uzdužnog akvaplaninga, nedostaci kod poprečnog akvaplaninga
    Kumho Ecsta HS52
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci u poprečnom akvaplaningu, nešto teža guma
    Hankook Ventus Prime4
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
    Nexen N’Fera Primus
    vrlo preporučljivo
    + ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
    Kenda Kenetica Pro KR210
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, još dobra na mokrom, mala potrošnja goriva
    – prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
    Kleber Dynaxer HP4
    preporučuje se
    + dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, nešto teža guma
    Fulda EcoControl HP2
    preporučuje se
    + još sigurna na suhom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
    Toyo Proxes Comfort
    preporučuje se
    + još sigurna na suhom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
    Debica Presto HP 2
    preporučuje se
    + dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom
    Dunlop Sport BluResponse
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, rubno izdržljiva, vrlo mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    Pirelli Cinturato P7 C2
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, još dobra predviđena kilometraža, mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci na mokrom, manji nedostaci po izdržljivosti
    Sava Intensa HP2
    preporučuje se
    + još dobra predviđena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
    Semperit Speed-Life 3
    preporučuje se
    + sigurna na mokrom, još dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na suhom, nešto bučnija guma
    Firestone Roadhawk
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, visoko izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
    – manji nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
    BF Goodrich Advantage
    preporučuje se
    + msigurna na suhom, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
    GT Radial FE2
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    ESA+TECAR Spirit Pro
    preporučuje se
    + sigurna na mokrom, dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom
    Barum Bravuris 5HM
    preporučuje se
    + mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
    Viking Protech Newgen
    preporučuje se
    +
    još dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
    Norauto Prevensys 4
    preporučuje se
    + sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    Apollo Alnac 4G
    preporučuje se
    + mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, nešto manja predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    General Tire Altimax One S
    preporučuje se
    + dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
    Giti GitiSynergy H2
    preporučuje se
    + sigurna na suhom, rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
    Petlas Imperium PT515
    preporučuje se
    + dobra predviđena kilometraža, visoko izdržljiva, još mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, srednje teška guma, bučna guma
    Uniroyal RainSport 5
    preporučuje se
    + sigurna na mokrom, još mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža
    Hifly HF 201
    djelomično se preporučuje
    + dosta visoko izdržljiva, još mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    Cooper ZEON CS8
    djelomično se preporučuje
    + sigurna na mokrom, još mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, prosječna predviđena kilometraža, srednje izdržljiva, teška guma
    Westlake Z-107
    djelomično se preporučuje
    + još dobra na suhom, još mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    Minerva F 209
    djelomično se preporučuje
    + visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    King Meiler Sport1
    djelomično se preporučuje
    + obnovljena guma, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
    Tomket Sport
    djelomično se preporučuje
    + rubno izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    Michelin e.Primacy
    djelomično se preporučuje
    + ekološki najbolja guma, najveća predviđena kilometraža na testu, najizdržljivija guma na testu, mala težina, vrlo mala potrošnja
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
    Laufenn S Fit EQ+
    djelomično se preporučuje
    + mala težina i potrošnja goriva
    – manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    Delinte DH 2
    djelomično se preporučuje
    + mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva
    Zeetex ZT 1000
    djelomično se preporučuje
    + mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, nisko izdržljiva
    Avon ZV7
    djelomično se preporučuje
    + mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, nisko izdržljiva, srednje teška guma
    Radar RPX 800
    djelomično se preporučuje
    + mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predviđena kilometraža, srednje izdržljiva, srednje teška guma
    Rotalla RH 01
    ne preporučuje se
    + izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
    Berlin Tires Summer UHP 1 G2
    ne preporučuje se
    + rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma
    Lassa Driveways
    ne preporučuje se
    + izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, srednje teška guma, bučna guma
    Evergreen EH 226
    ne preporučuje se
    + još dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, srednje teška guma
    Riken Road Performance
    ne preporučuje se
    + izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, bučna guma
    DoubleCoin DC99
    ne preporučuje se
    + vrlo velika predviđena kilometraža, vrlo visoko izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, najduža zona kočenja na mokrom na testu, srednje teška guma
    Premiorri Solazo
    ne preporučuje se
    + visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
    – nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža, najteža guma na testu
     
    Preuzeto sa: revijahak.hr
  2. Hvala
    Tesha reacted to Ivan in Jesu li LED sijalice dozvoljene? / Naknadna ugradnja LED sijalica   
    @Tesha
    Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.
  3. Like
    Tesha got a reaction from Mijailović P. in Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu   
    Pre 10ak dana registrovao auto u Dunav osiguranju i teh centru Zrenjanin. Zakazao dan ranije.
    Tehnički pregled 4500rsd. Kažu da se sve gleda jer imaju nove kamere koje sve snimaju pa zbog njih moraju da ispoštuju procedure.
    Čak su iz saobraćajne policije banuli u kontrolu dok sam čekao polisu i nalepnicu.
     
     
  4. Hvala
    Tesha got a reaction from Ivan in Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu   
    Pre 10ak dana registrovao auto u Dunav osiguranju i teh centru Zrenjanin. Zakazao dan ranije.
    Tehnički pregled 4500rsd. Kažu da se sve gleda jer imaju nove kamere koje sve snimaju pa zbog njih moraju da ispoštuju procedure.
    Čak su iz saobraćajne policije banuli u kontrolu dok sam čekao polisu i nalepnicu.
     
     
  5. Like
    Tesha reacted to gile smederevo in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    Kao prvo, zakon koji primorava pravno lice da polovan auto mora da se proda uz garanciju je blago rečeno "pucanj u prazno". Dakle, samo buka i dim...
    To treba ostaviti prodavcu kao opciju: sa garancijom tačno preciziranom, isto kao i za nov auto. (Sa svim onim malim slovima u ugovoru i kupoprodaji) pa nek kupac čita i upozna se šta i kako kupuje. Da ne bude zabune da držim stranu prodavcima, jer sam i sam i prodavac i kupac- Nisam naravno za to da je kupac bez ikakvih prava. Naprotiv, treba prilikom prodaje da traži, tj sa prodavcem dogovori oko garancije i svega što u nju ulazi ili ne ulazi. Kažem, dogovori, ako je prodavac uopšte zainteresovan da garantuje za bilo šta na autu koga prodaje. I onda će se razbistriti malo situacija sa ovakvim ili onakvim prodavcima, tj automobilima. Ozbiljni kupci (oni koji traže kvalitetnije polovnjake) će verovatno izbegavati placeve i auta bez ikakvih garancija. I obrnuto-oni kojima je bitna cena....pa prazno 5 mesta, pa onda sve ostalo, biće verovatno zadovoljni što su za male pare našli NOV, FULL i TOOP auto...
    U CH  npr, se zna kad je polovan auto sa garancijom od 20000km (ili 10000)ili godinu dana, u kom je stanju i koliko košta(čitaj kao prva ljubav) , a zna se i kad piše "u viđenom stanju", "takav kakav" i slično...
    Da će svi prodavci morati da daju garanciju i to minimum godinu dana-skoro nisam čuo ništa što više zvuči utopijski. Ne iz razloga što je nemoguće doneti zakon, nego kako bi to u praksi  izgledalo. 
     
     
  6. Like
    Tesha reacted to Pluto in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sa reddita, prikazuje koliko je guma potrosena
     

     
     
  7. Like
    Tesha got a reaction from bit in Funny video / zanimljiv video   
    Ko kaže da Fiat nije pouzdan proizvođač automobila?
     
  8. Haha
    Tesha reacted to totti in Funny video / zanimljiv video   
    Pa kad su samo dva modela aktuelna, a uz to sa tehnologijom od pre hrista gde nema šta da se pokvari

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk


  9. Like
    Tesha got a reaction from moron in Kolika vam je potrošnja goriva?   
    Danas, Zr-Nbg-Zr, klima non-stop i na otvorenom prosecno 80-90km/h. Po bordu fine 4.3l...realnih-nemam pojma...

  10. Hvala
    Tesha got a reaction from shuxx in Iskustva sa amortizerima   
    Jesam, inače ovo su najniže cene iz drugih maloprodaja:
    Monroe prednji 4320, zadnji 2850, jedan prodavac mi je nudio sva četiri za oko 11-12k din. To je valjda ta akcija 3+1
    KYB prednji 5760, zadnji 2730, (bila je varijanta i kyb premium model prednji za 3800din)
    Sachs prednji 4700, zadnji 3800
    Magneti marelli prednji 4550, zadnji 2630 (davali su i gotovinski popust od 12%)
     
  11. Hvala
    Tesha got a reaction from Ivan in Iskustva sa amortizerima   
    Jesam, inače ovo su najniže cene iz drugih maloprodaja:
    Monroe prednji 4320, zadnji 2850, jedan prodavac mi je nudio sva četiri za oko 11-12k din. To je valjda ta akcija 3+1
    KYB prednji 5760, zadnji 2730, (bila je varijanta i kyb premium model prednji za 3800din)
    Sachs prednji 4700, zadnji 3800
    Magneti marelli prednji 4550, zadnji 2630 (davali su i gotovinski popust od 12%)
     
  12. Like
    Tesha got a reaction from shuxx in Iskustva sa amortizerima   
    Za to ostalo nemam pojma. Nisam obracao paznju. Ukupno me izaslo sa zamenom oko 17k din. Uspeo sam da slikam prednji. Valjda je model taj sa nalepnice. Nesto FI324A...

  13. Like
    Tesha got a reaction from neshtry in Iskustva sa amortizerima   
    Za to ostalo nemam pojma. Nisam obracao paznju. Ukupno me izaslo sa zamenom oko 17k din. Uspeo sam da slikam prednji. Valjda je model taj sa nalepnice. Nesto FI324A...

  14. Like
    Tesha got a reaction from neshtry in Iskustva sa amortizerima   
    Danas menjani amortizeri na punta. Stavljeni Top line (isto što i Dampo, ista firma pravi i jedne i druge). Negde sam pročitao da su Dampo najpribližniji fabričkoj ugradnji što se tiče udobnosti.
    Razmišljao sam i o sachs-u i o kyb i o bilstein-u...ipak je to puntić dosta mu i ovo. Ipak najbolje ide made in Italy na fiata....zar ne?
    Ni tvrdi ni meki, neka zlatna sredian. Preko niskih ležećih (oni plastični) prelazim pa skoro da ih ni ne osetim što ranije nije bio slučaj.
  15. Hvala
    Tesha got a reaction from Ivan in Iskustva sa amortizerima   
    Top line, 3650 po kom za prednje i 2200 po kom za zadnje. U Delmax-u, oni su i uvoznici.
    Vezano za proizvodjaca sve je na linku https://www.vitalsuspensions.it/en/
     
  16. Hvala
    Tesha got a reaction from neshaoct in Zašto se plašimo kilometraže?   
    4 godine, malo prešao, eterijer nov, auto NOV NOV NOV  
     
     
     
     
  17. Hvala
    Tesha got a reaction from neshaoct in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ja sam danas metnuo Kelly winter st. Ebaga, bilo je ili polovne bolji brend ili nove budžetske. Pre ovih sam imao Barum polaris 2 i stvarno sam bio zadovoljan njima ali je šara spala na kritičnu granicu i moralo je da se menja.
    Niti ima snega/leda, niti kiše pa još uvek ne mogu da komentarišem njihovo ponašanje u tim situacijama.
  18. Like
    Tesha got a reaction from fostenes in Fiat Punto mk.2 - elektricitet / peckanje   
    Sigurno je odeća od sintetike koja stvara statički elektricitet....recimo slip gaće :D! Hoce i kada je vetrovito vreme.
    I meni se to često dešavalo pa sada iz navike vrata zatvaram laktom
  19. Like
    Tesha got a reaction from totti in Fiat Punto mk.2 - elektricitet / peckanje   
    Sigurno je odeća od sintetike koja stvara statički elektricitet....recimo slip gaće :D! Hoce i kada je vetrovito vreme.
    I meni se to često dešavalo pa sada iz navike vrata zatvaram laktom
  20. Like
    Tesha got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2a - loši farovi   
    @IlijADeVos
     
    Možeš da uzmeš i polovne originalne i da nađeš nekog ko ih kompletno reparira. Najvažnije je da radi reparaciju senila. Dobićeš bolji kvalitet od novih zamenskih.
     
  21. Like
    Tesha got a reaction from Darko Kg in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Do sada sam tri puta sipao Shell. Prva dva puta pakovanja nisu imale foliju, bile su made in Germany (na specifikaciji stoji Made in EU, ali kada se otvori/odlepi specifikacija stoji da je iz Nemačke). Treći put je bilo made in Turkey i bila je srebrna folija.
    Svaki put je imalo deklaraciju Orbico i bilo kupljeno u prodavnici koja prodaje samo Shell i Rimula ulja.
  22. Hvala
    Tesha got a reaction from neshaoct in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Do sada sam tri puta sipao Shell. Prva dva puta pakovanja nisu imale foliju, bile su made in Germany (na specifikaciji stoji Made in EU, ali kada se otvori/odlepi specifikacija stoji da je iz Nemačke). Treći put je bilo made in Turkey i bila je srebrna folija.
    Svaki put je imalo deklaraciju Orbico i bilo kupljeno u prodavnici koja prodaje samo Shell i Rimula ulja.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...