-
Who's Online 8 Members, 0 Anonymous, 555 Guests (See full list)
-
Member Statistics
-
Forum Statistics
38120
Total Topics1103379
Total Posts
-
Our picks
-
Recikliraj i uštedi!
neshaoct posted a topic in FCA Srbija - Vesti,
Do kraja godine građani imaju priliku da zamene stari auto novim modelom Fiat Tipo uz Fiat Eko Bonus
Crossroad Adria, članica OMR grupe, lansirala je kampanju Fiat Eko Bonus, tokom koje su građanima Srbije omogućene ekonomske pogodnosti za recikliranje automobila i zamenu starog za novo Fiat Tipo vozilo. Akcija daje mogućnost da svako ko kupi model Fiat Tipo, uz recikliranje starog ili zamenom polovnog automobila, dobije popust od 2.000 evra.
''Fiat Eko Bonus inicijativa u Srbiji u fokus stavlja ekološki aspekat pri kupovini automobila, svest o mogućnostima, potrebi i značaju reciklaže za očuvanje životne sredine, ali i finansijskim pogodnostima za svakog ko želi da postane vlasnik novog vozila. Mislim da su ovakve akcije bitne jer zaista podižu svest kod ljudi da je moguće da svako od nas doprinese očuvanju životne sredine, a do sada je zahvaljujući Fiat Eko bonusima u Srbiji reciklirano više od 14 hiljada vozila'', izjavio je Igor Ševo, komercijalni direktor kompanije Crossroad Adria.
Zamena po principu ''staro za novo'' moguća je za ograničenu količinu vozila Fiat Tipo za koju kompanija Crossroad Adria odobrava specijalan FIAT eko bonus. Bonus u iznosu od 2.000 eura moguće je iskoristiti do kraja godine, ukoliko se novi Fiat Tipo kupuje uz reciklazu ili zamenu staro za novo. Radi se o vozilu sa najvišim nivoom opreme - style tech. Aktuelni su i različiti vidovi finansiranja od poznatih auto kredita, preko finansijskog lizinga do opcija dugoročnog renta. Kontinuirani napor ka podizanju svesti o očuvanju životne sredine uspešno se i prethodnih godina sprovodio sa reciklažnim centrima za Fiat vozila, zahvaljujući kojima je do sada reciklirano više od 14.000 vozila u Srbiji.
Sve informacije o vozilu i uslovima kupovine, kupci mogu saznati kod ovlascenih dilera iz naše prodajne mreže.- 0 replies
Picked By
neshaoct, -
Stellantis zabeležio snažan rast prodaje tokom 2023.
neshaoct posted a post in a topic,
U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5.9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18.4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.
U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27.4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV).
U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine.
Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila. Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.
Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana ''Dare Forward 2030'' kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.
Kompletan tekst možete pročitati klikom na ilustraciju iznad.Picked By
neshaoct, -
-
FIAT predstavio New Fiat 600 Hybrid, novi nivo elektrifikovanog ''Italijana''
neshaoct posted a post in a topic,
Nakon zvanične prezentacije modela New Fiat 600e u Lingotu 4. jula, FIAT najavljuje hibridnu verziju koja će biti dostupna od 2024. godine: New Fiat 600 Hybrid. FIAT još jednom dokazuje svoju relevantnost: New 600 će biti dostupan samo u električnom ili elektrifikovanom izdanju, dok će hibridna verzija biti namenjena onim zemljama gde je prelazak na električne automobile i dalje spor.
Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, rekao je: ''Naša strateška vizija ostaje potpuno električna, a 500e kao najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi podstiče našu odlučnost da nastavimo i učinimo električna vozila zaista dostupnim svima. Međutim, takođe ćemo ostati relevantni u zemljama kao što je Italija, našem domaćem tržištu, gde električna vozila još uvek nisu toliko popularna. Zato, za ove odabrane zemlje, zajedno sa novim potpuno električnim modelom New 600, ponudićemo hibrid visokih performansi koji će, nadamo se, otvoriti vrata svetu sa više elektrifikacije.''
- The New Fiat 600 Hybrid - Tehnologija
Hybrid je pametno i korisnički prijateljsko rešenje koje se sve više traži među kupcima. Naime, ponudićemo im zadovoljstvo modela New 600 u ''P2'' hibridnom paketu: Ima 100 KS, samo 110 do 114g procenjenih CO2 emisija (privremeni podaci pre homologacije). Hibridni pogonski sistem će biti dostupan u dva nivoa opreme: New Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i New Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.
MHEV motor ugrađen u Novi Fiat 600 Hybrid je najbolji primer tehnologije i garantuje udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, New 600 Hybrid pruža pravo hibridno iskustvo, omogućavajući korisnicima da uživaju u izuzetno komfornoj i električnoj vožnji ne samo u gradu pri brzinama do 30 km/h, već i na gradskim i seoskim putevima kada vozač otpusti pedalu gasa u stabilizovanim uslovima ili na nizbrdici, i u istoj situaciji na autoputu.
Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.Picked By
neshaoct, -
Alfa Romeo svetska premijera Doživite poseban trenutak sa nama - 30. avgusta u 17 časova
neshaoct posted a post in a topic,
Samo još malo nas deli od sastanka sa istorijom Alfa Romea.
U sredu, 30. avgusta u 17 časova u prenosu uživo iz Alfa Romeo Muzeja, brend će otkriti svetu izvanredan projekat, stvoren s jasnom željom da postane nešto jedinstveno i vredno svoje istorije. Biće to trenutak čistog italijanskog automobilskog uzbuđenja koji je dobro iskusiti iz prve ruke.
Doživite ga sa nama...Picked By
neshaoct, -
FIAT potvrdio da je vodeći brend kompanije Stellantis u prvom polugodištu 2023. sa globalnim rastom od 10%
neshaoct posted a post in a topic,
U prvom polugodištu 2023. brend FIAT potvrdio je svoju globalnu lidersku poziciju značajnim rezultatima.
Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT (CEO) i globalni direktor marketinga (CMO) kompanije Stellantis, rekao je:
''U poslednje dve godine, ostvarili smo niz uspeha unutar kompanije Stellantis, i učinili smo FIAT profitabilnijim i globalnijim nego ikada pre. Ove godine, FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, značajno doprinoseći izvrsnim rezultatima grupe. FIAT se pokazao kao vodeći Stellantis brend po prodaji u prvom polugodištu 2023. sa 645.000 jedinica, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu. FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa udelom ukupne prodaje od preko 50% van matične regije, što je jedinstveni slučaj u automobilskom sektoru. Pored toga, predvodimo prelazak na održivu urbanu mobilnost zahvaljujući našem modelu novi 500 - globalnom simbolu 100% električnog vozila - koji je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi. I nastavićemo da utiremo put ka elektrifikaciji lansiranjem modela Fiat Topolino i novog Fiat 600e, koji su prvi novi modeli bazirani na Stellantis platformi. Zahvaljujući sinergijama i mogućnostima unutar grupe, u naredne 3 godine naš plan proizvoda će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, uzora i omiljenog brenda.''
U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je pokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jačim i otpornijim na ciklične promene. To je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 14.1%, i apsolutni lider u Brazilu, najvažnijem neevropskom tržištu za ovaj globalni italijanski brend, sa udelom od 22%. Takođe, Fiat Strada je drugi najprodavaniji automobil u Brazilu i prvi među lakim komercijalnim vozilima.
Izvanredni rezultati postignuti su i u Evropi, gde je brend zabeležio 271.800 registracija od ukupno 645.000 prodatih jedinica širom sveta u prvih šest meseci 2023. godine. U Evropi, gde je FIAT uvek bio lider na tržištu gradskih automobila, brend je apsolutni lider u Italiji sa tržišnim udelom od 12.8%, a legendarni Fiat Panda je najprodavaniji automobil na tržištu. U Evropi, novi Fiat 500 je najprodavaniji Stellantisov električni automobil, najprodavaniji električni automobil u segmentima A i B i među prvih pet u svim segmentima u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj i Španiji, uz to što je najnagrađivaniji FIAT svih vremena.
Rezultati u MEA regiji takođe su značajni, posebno na turskom tržištu gde je FIAT lider sa udelom od 18.2%, zahvaljujući modelu Fiat Tipo koji je najprodavanije vozilo u Turskoj. Pored toga, FIAT je postavio put za dalje širenje u MEA regiji, prvo se vraćajući u Alžir, a zatim postavljajući temelje za proizvodnju modela 500 Hybrid - prvog hibridnog vozila koje će se prodavati u Alžiru - i modela Doblò u toj zemlji, u fabrici Tafraoui - Oran, do kraja 2023. godine.Picked By
neshaoct, -
-
Alfa Romeo objavio rekordne poslovne rezultate za prvih 6 meseci 2023. na globalnom nivou
neshaoct posted a post in a topic,
Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.
Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.
Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%). Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%). U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast. Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%.
Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.
Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.
U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija ''Inicijalna studija kvaliteta'' (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom.
Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor Alfa Romeo:
''Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Zato održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.''
Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.Picked By
neshaoct, -
-
-
Popusti, pogodnosti, akcije
-
Aktuelni postovi
-
Nije istina bar za AKK, seleniu su sipali samo onima koji su je trazili ili dok nisu nabavili tada WR 0w20 ili neku odredjenu specifikaciju. Kasnije su nabavili i te gradacije i sipan je samo Shell a kasnije i Valvoline kao jeftinija varijanta / ili veca zarada za AKK... Da dodam, sto se tice Shell-a tako radi i Nikom a mislim i Stojanov jer znam da su ogromne kolicine ulja povlacili od uvoznika, tj Orbica.
-
TEST: Geely Coolray 1,5 TD GF+ Neočekivana energija Posle nešto konzervativnijeg modela Atlas Pro, na domaćem tržištu pojavio se Coolray, koji u igru unosi dosta mladalačke radosti. Polako raste broj kineskih marki koje dolaze u Evropu. Nekako istovremeno kod kupaca vlada i veliko interesovanje, ali i oprez. Naravno, nije to nikakva novina jer su kroz slično „sito“ svojevremeno prolazili i proizvođači iz Japana a zatim i iz Južne Koreje. Globalizacija je sve prilično ubrzala pa ne treba da čudi što Kinezi veoma brzo postaju ozbiljan igrač i na terenu auto industrije. Prvi desant na Evropu Kinezi su pokušali da naprave pre deceniju i po, nudeći bazične modele niske cene. To se nije ispostavilo kao dobar potez i konkurencija ih je veoma brzo istisnula. Sada je taktika potpuno drugačija. Kineski proizvođači nastupili su sa tehnološki naprednim vozilima punim moderne opreme i atraktivnog dizajna uz cenu koja je u rangu konkurencije ili tik ispod zacrtanog rivala. Nivo kvaliteta je na potpuno drugačijem nivou, a vreme će pokazati da li to važi i u eksploataciji. Vratimo se na temu, odnosno na Coolray koji smo imali na sedmodnevnom testu. Odavno nismo vozili automobil koji je privukao veću pažnju prolaznika (i komšiluka), a testirali smo i desetostruko skuplja vozila. Potpuno je jasno da je Geely sa „kulrejom“ hteo da ostavi utisak i skrene pažnju na sebe. Kada imaju takav zadatak pred sobom, dizajneri neretko preteraju i opravdaju to rečju „avangarda“, ali ovde to nije slučaj. Ne može se nikako poreći da je Geely uspeo da napravi atraktivan i skladan model sa lepim proporcijama i veličinom koja odgovara evropskom kupcu. Detalja ima dosta, pa kompletan paket odaje utisak mladalačkog, energičnog automobila koji je u potpunosti u trendu. Prednji kraj deluje agresivno i sportski, sa relativno uskim svetlosnim grupama i oštrim linijama. Dnevna LED svetla su odvojena i postavljena skoro vertikalno, dok dijamantska struktura prednje maske govori da je Coolray dizajniran po poslednjoj modi. Crveni detalji poput lajsni, kočionih čeljusti i difuzora (u stilu BMW-ovih „M“ modela) trebalo bi da privuku mlađu klijentelu. Zadnjim krajem dominiraju veliki krovni spojler i dva para pravih (da, pravih) izduvnih cevi. Teško da je to bilo neophodno, iako svakako jeste poželjno i atraktivno. Model sa testa imao je skuplji od dva ponuđena paketa opreme „GF+“ koji uključuje naplatke od 18 inča sa takozvanim dijamantskim rezom, odnosno završnicom na CNC mašini i specijalnu „lavanda“ boju o kojoj ćemo nešto kasnije. Unutrašnjost je kod oba paketa opreme identična i prilično bogata. Coolray nudi skoro sve što traži današnji kupac. Kvalitet završne opreme je zaista za pohvalu. Ako očekujete gomilu tvrde plastike, teško ćete je naći. Sedišta su u kombinaciji crne i crvene eko kože. U kontrastnoj crvenoj boji su i rukohvati na vratima, o dobar deo obloge je od mekane tkanine nalik na alkantaru samo kraće „ošišane“. Naš kolega je to opisao kao presovanu alkantaru što možda i jeste najpribližniji opis. Ima i dosta detalja od (sjajne) „pijano“ plastike tako da će krpica od mirkofibera biti stalni pratilac vlasnika. Veliki plus je obilje prostora za odlaganje sitnica. Pored standardnih mesta u vratima i centralnoj konzoli, tu je i poveći prostor u vidu police ispod menjača gde može stati omanja torbica. Ispred ručice menjača nalazi se gumiran prostor namenjen za odlaganje dva telefona, a na poziciji bliže vozaču moguće je i bežično punjenje telefona snagom od 15 vati. Ima dovoljno i USB utičnica, ali sve su „tip A“, što je standard koji polako izlazi iz mode. Zanimljivo je i rešenje u vidu pokretnih razdelnika u prostoru namenjenom za držanje boca sa napicima. Lepo obrađeni plastični razdelnici mogu se pomerati i okretati tako da precizno obuhvate čašu, šolju ili flašicu kako bi se osigurao njen položaj u vožnji. Naravno, ukoliko vam je potreban taj prostor za drugu namenu, moguće je izvaditi sve razdelnike i odložiti ih u kasetu. Situacija ispred vozača je takođe po najnovijom modi. Tu svu dva povezana ekrana, jedan kao instrument tabla, i drugi rezervisan za multimediju i podešavanja. Prvi je dijagonale 10,25, a drugi od 12 inča. Podešavanja su jednostavna, ali zahtevaju malo šetnje po raznim menijima. Dobra stvar jeste da je ostavljen i čitav jedan red fizičkih tastera ispod ekrana koji skraćuju pristup ka željenim funkcijama (poput komandi klima uređaja) u vožnji. Zbog specifičnih evropskih regulatornih propisa neke naizgled uobičajene stvari nećete videti na „kulreju“ u ovom trenutku. Na primer, radio stanice nemaju RDS informacije već samo brojčanu oznaku frekvencije, dok Android auto još uvek ne funkcioniše: međutim, to su stvari koje se otklanjaju softverskim ažuriranjima i može se očekivati da se i ovo reši u narednom periodu. Korisnici Epl uređaja imaju mogućnost povezivanja telefona i vozila putem Kar pleja. Volan je blago zasečen sa donje strane i odlično je profilisan. Komande su jednostavne, samo bi trebalo skrenuti pažnju da se podaci o putnom računaru menjaju na tasteru koji je postavljen na ručici prekidača, to jest „ablenderu“. Sedišta su prostrana, bočna potpora nije preterana, ali drži telo i u oštrijim skretanjima. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za osobe visine oko 180 cm. Za pohvalu je to što i zadnja sedišta imaju mogućnost grejanja. Za prijatnu atmosferu u kabini pobrinuće se i ambijentalno osvetljenje koje ima 72 boje i može se programirati i na osnovu nekih već konfigurisanih postavki i prema želji vozača i putnika. Ne treba zaboraviti ni da svaki „kulrej“ dolazi i sa panoramskim krovnim otvorom. Vrata prtljažnika se otvaraju električnim putem i kada se otvore očekuje vas pravilan izgled prtljažnog prostora i zapremina od 330 litara. Složićete se – nije šampionski, ali je više nego dovoljno za svakodnevicu. Ispod poda prtljažnika nalazi se rezervni točak smanjenih dimenzija. Da se pozabavimo sada i sa onim što je možda i najjači adut „kulreja“ u tržišnoj utakmici. Nekako prva asocijacija na kineska vozila jesu elektro automobili. „Kulrej“ je sušta suprotnost. Iako Geely koji u svom portfoliju ima brendove poput Volvoa, Polstara, Lotusa i Smarta, kao i bogato iskustvo u pravljenju električnih i hibridnih verzija automobila, ovde je reč o vozilu koje kao jedini pogon ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U „kulreju“ se nalazi četvorocilindarski turbo motor zapremine 1.500 kubika sa više nego dovoljne 172 konjske snage. U ovoj klasi automobila to je prava retkost (bar bez pomoći elektro motora). Ovaj motor uparen je sa sedmostepenim automatizovanim menjačem sa dvostrukom lamelom u narodu poznatom kao „DCT“. Uz ovakve transmisije uglavnom uvek idu i predefinisani modovi vožnje gde vozač bira način na koji će se ponašati motor i menjač. Ovo ističemo zato što kod „kulreja“ modovi vožnje baš utiču na njegov karakter. Pored već poznatih oznaka kao što su „eko“, „komfort“ i „sport“, ovde se nalazi i adaptivni način vožnje koji uči navike vozača i kombinuje najbolje od sva tri moda vožnje kako bi odreagovao na pravi način u pravom trenutku. Modovi „komfort“ i naročito „eko“ u cilju smanjenja potrošnje i emisije CO2 umeju da „umrtve“ eksplozivnu snagu motora, dok u sportskom načinu vožnji agregat pokazuje svu svoju moć. Menjač kasnije menja stepene prenosa, a prilikom preticanja munjevito smanji stepen prenosa za jednu ili čak i dve brzine naniže. Kako gotovo uvek ima dovoljno rezervne snage preticanja su laka i jednostavna. Nema neke mudrosti ako kažemo da je nuspojava ovakvog stila vožnje skok u potrošnji goriva. Ono što smo mi uspeli da zabeležimo je prosek od oko 7,5 litara goriva. Kako je bila sredina leta, nije bilo mnogo gužvi u gradu, ali je zato klima uređaj bio na teškim mukama. Gradska vožnja pokazivala je cifru od oko osam, devet litara, dok se van grada spuštala na ispod šest. Imajući u vidu snagu automobila, način vožnje i dosta rada u praznom hodu tokom fotografisanja zaključujemo da je ova cifra u skladu sa očekivanjima i da je približna onoj koju bismo dobili kada bi eksploatacija bila pri frekventnijem saobraćaju. Upravljanje je komforno: lagani volan ne vraća previše informacija sa podloge, vozne performanse su više nego dobre, a ponašanje u krivinama je u skladu sa oblikom karoserije. Kakva je situacija sa tržišnim pozicioniranjem ovog modela? Džili se ovde poslužio taktikom koji voli da koristi Škoda. Ovaj model je razvijen na BVA platformi i ima međuosovinsko rastojanje od 2,6 metara. Po ovom parametru reklo bi se da su glavni rivali „kulreja“ modeli Renault Captur, Kia Stonic, Peugeot 2008 ili Suzuki Vitara. Ipak, prema ukupnim dimenzijama on je najpribližniji Škodi Karoq. Očigledno je da je namera bila da se jednim modelom pokrije širok prostor. Prilikom potencijalnog vaganja od strane kupca aduti u odnosu na konkurente iz B-CUV segmenta jesu da je Coolray daleko opremljeniji i prostraniji, naročito na zadnjoj klupi, dok je cena glavni adut u borbi sa konkurencijom u C-SUV segmentu. Dotakli smo se cene. Coolray se u Srbiji nudi samo sa jednom varijantom pogona i u tri bogato opremljena paketa opreme. Startni „GK“ paket košta 24.990 evra, dok za skuplji „GF“ treba doplatiti još 2.000 evra. Najskuplji „GF+“, kakav je na našem testu, košta 28.490 evra. Luksuzna lavanda Kao sastavni deo luksuznijeg od dva paketa opreme nalazi se specijalna „lavander“ boja. Reč je o četvoroslojnoj ljubičastosivoj nijansi koja se preliva na suncu i u zavisnosti od ugla gledanja nijansa varira od sive do ljubičaste. Narodski rečeno – „kameleon“ boja. Ovakva boja je prava retkost na tržištu, naročito u ovoj kategoriji vozila. Pored ove, u ponudi su još četiri metalik nijanse (bela, siva, crvena i plava), kao i osnovna bela boja koja se dobija bez doplate. Svi sistemi na broju Ono što bi trebalo da izdvoji Coolray od konkurencije jeste ogroman broj bezbednosnih sistema bez doplate. U sklopu serijske opreme nalazi se čak 12 radara i ultrazvučnih senzora kao i brojne kamere koje obezbeđuju pogled od 540 stepeni (ne, nismo pogrešili). Uz postavljanje memorijske kartice možete čak i snimati vožnju što je posebno popularno, recimo, u Rusiji. Daleko važniji su sistemi za automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka, adaptivni tempomat, sistem za kontrolu mrtvog ugla, kamera za čitanje saobraćajnih znakova… Prema rečima uvoznika Coolray je opremljen sa još nekoliko sistema koji će biti dostupni pošto se završi sertifikacija za Evropu. To će biti izvedeno pomoću softverskog ažuriranja, znači bez dodatnih prepravki na vozilima. Geely Collray GF+1,5 TD Motor: benzinski, turbo, četiri cilindra, zapremina 1499 ccm, snaga 128 kW (172 KS) pri 5500 o/min, obrtni moment 290 Nm pri 2000-3500 o/min, automatizovani menjač sa dvostrukim kvačilom 7 brzina, pogon na prednjim točkovima Ogibljenje: Napred Mekferson, pozadi torzija Dimenzije: D/Š/V 4380/1810/1615 mm, masa 1432 kg, međuos. rastojanje 2600 mm, rezervoar 45 litara, prtljažnik 330 l, pneumatici 215/55 R18 Performanse: maks. brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,6 s, kombinovana potrošnja – fabrički 5,8 l/100 km, na testu 7,5 l/100 km, emisija CO2 145 g/km Geely Collray GF+1,5 TD 28.490 evra Preuzeto sa: magazinauto.com
-
Ja pre nekih nedelju dana krenem da vadim stvari iz kasete (one dole). I vadim, gledam, servisna knjižica, neka papirologija, neki magneti sa letovanja, zimovanja, olovke, lampa .... povadim sve i gledam ... ma ko ga j...e, sve to treba, uhvatim i vratim nazad Pogledam gore u onu kasetu, tamo neki ključevi, ženin / ćerkin neki alat (šminka), opet neki fiskalni računi, sitne pare .... gledam, razmišljam, ma neka ga Jednom mi je nešto zveckalo, zveckalo, a ne mogu da provalim šta se čuje... u jednom trenutku dodirem flašicu vode između dva sedišta, ono prestane ... U suštini, nije loša kupovina, 500L je korektan auto, ko hoće jeftino da se vozi, sa slabijim, benzin motorom, održavanje je veoma povoljno, kome ne smeta jeftina plastika
-
I da, pogledam sinoc ulje i antifriz, stoje na maksimumu kao pre puta. Pritisak u gumama nisam kontrolisao ali u voznji i na oko i one su kao pre puta.
-
To je prava stvar samo je problem što na AliExpress košta više nego upola manje.
-
-
Topics
-
Today's Birthdays
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".