Jump to content
FAS Goran
ISV_01

Autoindustrija u Srbiji

Recommended Posts

U taj Kragujevac treba da dodju kinezi i da sklapaju SinGuado S5 (manji-srednji auto) i HuanGe G7 (srednji-veci auto) (lupio sam modele), neke 'narodne' auto kao sto je bio Zoromobil Z10 ili 500L kad je pocinjao sa sve subvencijama i fazon ispod 10k da kosta a neke haj faj jaj verzije i do 15k.   Ovoj raji ovde najvise treba auto od A-B da je jeftin i da je solidan. Z10 je bio takav, naravno tehnicki i tehnoloski zastareo ali svakako bolji i sigurniji od nekadasnjeg juga ili keca koji su do tad bili i dalje masovni. 

 

Vecina ostalih ce nabiti cenu i opet nece biti privlacno sa cenama...

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista bih voleo da imamo odlicnu proizvodnju u KG...

Nesto me ne greje sunce da ce EV model postici neki uspeh.

Ali i ja sam misljenja da bi trebali da ponudimo uslove za nekog Kineskog proizvodjaca, bilo gde u SRB.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ISV_01 said:

Ovoj raji ovde najvise treba auto od A-B da je jeftin i da je solidan.

Raja ovde je maltene statisticka greska u prodaji novih modela. A tek ce to biti u slucaju elektricnih ubuduce.

Btw, zabarski sindikati su se zetoko bunili i borili da proizvodnja Pande opstane kod njih u Pomiglianu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ni osamdesetih nismo bas umeli da pravimo delove :) Odlazio sam tada u Zastavu zbog nekih reklamacija na kcista menjaca koji su se pravili u Mladenovcu, nismo uspevali da resimo problem poroznosti. Zalili su se radnici Zastave da se smore kad vide da stizu nasa na liniju za razliku od nekih slovenackih, koja su bili bolja i duplo laksa. Kasnije sam presao u drigu fabriku koja je pravila diskove, paknove, zaptivke i znam kako se to radilo i kako je postovan tehnoloski proces :( Inace proizvodna linija Zastave je bila sasvim dobra, farbara im je bila nova i sasvim ok.

Jedino sto je tada Zastava radila za trziste od 20 miliona a sada bi za...koliko, naravno ako radi samostalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto to misliš a posle 50 godina tradicije?
Što se tradicije tiče, to je završena priča sa poslednjim proizvedenim Yugićem.
Imali smo mi lepu tradiciju i sa Ei Niš, Rakovicom itd itd...
Generalno, mnogo bolje prolaze fabrike, a i radnici, koje prave komponente za auto industriju. Primer su ti načičkane fabrike oko Subotice, Inđije...stalno traže radnu snagu, radi se u tri smene, tržište je ogromno, delova uvek treba, što novih što rezervnih, brže se prilagođavaju zahtevima tržišta....
Ovo što radi Fiat u "zastavi" je održavanje nečega na aparatima, trzavice, sindikati, konstantno neka borba i pregovori, neizvesnost.....

A opet, slabe benefite, ili skoro nikakve, mi kao građani i potencijalni kupci imamo od te fabrike. To malo Z10 i klotara 500l što su nam nudili uz zamene i subvencije je smejurija u odnosu na to koliko više su dobili česi sa Škodama ili rumuni sa Dačijama.
Ličnog sam mišljenja da su žabari, fiat ili stelantis, klasični lihvari koji su bukvalno dovučeni ovde uz ogromne benefite koje smo im dali.



Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika se vestacki odrzava u zivotu zbog politickih interesa zbog imidza Srbije da i dalje zivi u iluziji kako  je najbolja u regionu i eto ima fabriku automobila. Zastava nikada nije prozivodila automobile za nase trziste vec je sve islo u izvoz mozda 5% proizvodnje ostane u Srbiji da patriote mogu da voze domaci auto po povoljnim cenama.
Mislim da drzava daje vise para za subvencije nego sto Fiat daje za poreze i plate radnicima

Pod takvim uslovima moze i rolce roys da preuzme zastavu i da 5% proizvodnje pokloni drzavi da bi odrzali iluziju nacionalnog automobila
Dokle god budemo jeftina radna snaga i jeftino glasacko telo, dokle god bude potrebe za zastarelim tehnologijama koje mogu da se proizvode u zastareloj fabrici bice neke proizvodnje u zastavi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priroda autonindustrije je da se prioritetno izvozi.Izuzetak su USA i Rusia koje tržište dovoljno za sebe.Komoonente su najgora industrija jer traže puno radne snage i to je razbacano po zemljama trećeg sveta.Magna gde je bilo trovanje je jedna od tih fabrika.Postoji razlog zašto je autoindustrija iz evrope u rumuniji,srbiji,slivačkoj i maroku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se , ali opet, pogledaj Čeheni Škodu ili rumune i Daciu gde su sad u odnosu na zastavu i Fiat.
Mislim da su kinezima dali zastavu da bi bolje bilo.
Što se tiče industrija komponenti, pa ima tu svega, vrlo je široka ta grana industrije koja pokriva od metala, plastike preko elektro itd....
Pre bi Boshu i Siemensu dao benificije koje su dali Fiatu, realno.
Sa druge strane, nema industrije gde je sve potaman, nigde nije sve idealno.
Pa ljudi koriste i dan danas ugalj za grejanje , al kad ga kupuju nije im baš nešto žao rudara u jamama koji rade u "idealnim" uslovima, zar ne.
Pa imate fabrike , neke spadaju u vodeće u svetu u svojoj branši) u okolini Beograda, inostrane (ne bih da navodim) u kojima postoji dosta radnih mesta koja su vrlo vrlo rizična po zdravlje zaposlenih. Primaju oni dobru kintu, al na duže staze.... Niko ne zna ili ne spominje, al kad odeš tamo sve bude jasno.

Al da se vratimo na temu, da ne zatrpavamo ovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pišeš kao da živiš u USA a ne u zemlji trećeg sveta...Od Boša i simensa možeš samo usrane poslove da dobiješ koje švaba neće da radi... oni ni za fabrike u slovačkoj ne mogu radnike da nađu,slovaci svi rade u nemačkoj ili državnoj upravi( koju finansira eu).Dacia je direktni partner Renaultu,a i tamo ima više moldavaca i ukrajinaca nego rumuna( koji su u eu,najčešće nemačkoj)

Autoindustrija mora da se elektrifikuje,jednostavno mora,a mi imamo izbor u vidu polovnjaka koji zbog emisija niko na zapadu neće i to je to

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2024 at 11:06 AM, neshtry said:

Od Boša i simensa možeš samo usrane poslove da dobiješ koje švaba neće da radi... oni ni za fabrike u slovačkoj ne mogu radnike da nađu,slovaci svi rade u nemačkoj ili državnoj upravi( koju finansira eu).Dacia je direktni partner Renaultu,a i tamo ima više moldavaca i ukrajinaca nego rumuna( koji su u eu,najčešće nemačkoj)

 

Ne verujem da proizvodjaci ne shvataju da niskim platama i selenjem proizvodnje u Bangladese i Srbije ne shvataju da seku granu na kojoj sede. Cemu minimalni troskovi, visoka produktivnost, stotine hiljada automobila ako nema ljudi sa dovoljnim primanjima da to kupe. Ovo ludilo sa elektro pogonom mi lici na njihov ideju da propisima nateraju ljude da kupuju nova vozila. Trajace bar desetak godina dok elektro automobili ne pocnu da se masovno prodaju kao polovnjaci a do tada ce smisliti neki drugi trik :) Ako se uopste omasovi prodaja polovnih elektro automobila jer sa ovom pricom o cenama baterja tesko da ce neko kupiti auto sa potrosenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, neke kompanije sa razlogom posluju u Srbiji... Eno primer Milanovic Inzenjering iz KG, prave vagone za Simens. Obrada aluminijuma, prasina aluminijuma je jedno od najvecih zla za udisati... Jeste, imaju odlicne uslove za rad ali i pored toga nikada to ne moze biti na nivou kao sto bi bilo negde na zapadu. Pa kod nas spustaju iznose kazni za ispustanje otpadnih voda u prirodu...Cemu dalja polemika? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2024 at 11:06 AM, neshtry said:
Pišeš kao da živiš u USA a ne u zemlji trećeg sveta...Od Boša i simensa možeš samo usrane poslove da dobiješ koje švaba neće da radi... oni ni za fabrike u slovačkoj ne mogu radnike da nađu,slovaci svi rade u nemačkoj ili državnoj upravi( koju finansira eu).Dacia je direktni partner Renaultu,a i tamo ima više moldavaca i ukrajinaca nego rumuna( koji su u eu,najčešće nemačkoj)
Autoindustrija mora da se elektrifikuje,jednostavno mora,a mi imamo izbor u vidu polovnjaka koji zbog emisija niko na zapadu neće i to je to

Pipem kao neko ko je bio u navedenim fabrikama. Ipak redovna plata, bonusi, siguran posao na duže mi je nekako bolji izbor nego Fiat u kragujevcu, barem po mojim kriterijumima.
Nema velike korporacije u kojoj nema usranih poslova, al ima i ovih drugih, normalnijih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Autoindustrija mora da se elektrifikuje,jednostavno mora

Ne mora, pitaj Akia Toyodu ;) . Glas razuma u modernoj auto-industriji, odusevljava me idejama i svojim pogledom na buduci razvoj. I sto je najbolje - i u praksi gaze i drze se te svoje price i logike.

Iza utopije "strujasa" se zna ko stoji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW
Imam dvojcu bivših kolega u Ball Packagingu, bideća kompanija u svetu za proizvodnju limenki.
Otišli za 30% veću platu.
Jednom je vrhunski tamo, oduševljen itd itd, drugi se vratio nazad, takvo mu se mesto radno zalomilo tamo da nije vredno ni tri puta većih para.
Sve je stvar perspektive i šta izabereš.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2024 at 1:56 PM, knezevic76 said:

Pipem kao neko ko je bio u navedenim fabrikama. Ipak redovna plata, bonusi, siguran posao na duže mi je nekako bolji izbor nego Fiat u kragujevcu, barem po mojim kriterijumima.
Nema velike korporacije u kojoj nema usranih poslova, al ima i ovih drugih, normalnijih.

mogu preko veze da te zaposlim u Magna siting Odžaci da se nauživaš redovne plate i bonusa... samo reci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primer Skode i Dacije  je primer ulaganja ozbiljnih proizvodjaca u fabrike u politicki stabilnim drzavama koje su u sastavu evropske unije

Ko ce bre bilo sta ozbiljno da ulozi u ovu banana drzavu

Sta ce od te Pande da se stvarno pravi u Kragujevcu. elektromotori i baterije ce biti iz uvoza, sasija ce verovatno biti Citroenova   dok ce mozda  samo  karoserije da prave kod nas

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2024 at 2:36 PM, neshtry said:
mogu preko veze da te zaposlim u Magna siting Odžaci da se nauživaš redovne plate i bonusa... samo reci

Ne znam zašto imaš takav ton i zašto si isključiv, ja gledam na sve to globalno i kao neku širu sliku. Svi smo mi svesni da ima svega i svačega na našem tržištu rada i da ne dolaze stranci kod nas zbog dobrih sarmi, al sa druge strane i država je ta koja bi mogla malo bolje da se potrudi kad već dovodi svakojake "investitore".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clockwork_orange

 

igrom slucaja, preko posla, u prilici sam da dosta komuniciram sa kolegama iz tih "ozbiljnih i stabilnih" EU drzava. Sve ozbiljni, obrazovani ljudi. Pa nekada, posle posla i piva, kada im se razveze jezik shvatis da svi o svojim drzavama misle da su propale, banana, podanici...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autokomponentaška industrija je industrija najgore vrste seti se pelena,pa Aptiva,pa sada ovog trovanja u Magni... E to je bila poenta,a ja nisam isključiv,nego iskusan i ne mogu nečiju patnju da gledam " globalno" kada ih imam ispred nosa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2024 at 9:18 PM, knezevic76 said:

država je ta koja bi mogla malo bolje da se potrudi kad već dovodi svakojake "investitore".

Ja nisam verovao  šta pričaju dok nisam sam video.

Državi je jedino bitno da ti novi investitori uhlebe za dobru platu politički podobne inžinjere bez srednje škole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ,za to su tipični primeri Magna gde je bilo trovanje i Aptiv 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Zvezdo said:

Ja nisam verovao  šta pričaju dok nisam sam video.

Državi je jedino bitno da ti novi investitori uhlebe za dobru platu politički podobne inžinjere bez srednje škole.

Drzavi je najbitnije da se slikaju za TV kako otvaraju fabriku i kako je zaposleno xxx ljudi a to sto daju zemlju za dzabe i jos mnogo beneficija nema veze a cim isteknu beneficije fabrika se preseli a ljudi na ulicu ali toga nema na TV-u

Desetina fabrika, kilometri autoputeva, hiljade kvadrata.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...