Jump to content
FAS Goran
IDzO

Focus Pocus Preparatus - Ford Fokus

Recommended Posts

Majstorima je najlakse da sve neispravnosti pogotovo ako su delimicne prirode da kazu "to tako treba" i "resen posao".

Meni je ovo bilo smaranje za termostat jer znam kako se auto ponasao i po vecim minusima sa odvrnutim grejanjem je mogao u leru da se zagreje do 90c, a temperatura ne pada.

U nekok vremenu originalni termostat iz prve ugradnje oslabi i onda ga menjas kojekakvim zamenskim koji rade losije.

Mozda je oslabilo jos nesto u celom tom rashladno grejnom sistemu...

Nije ni bitno, cak i da je popravka tj. Dovodjenje ponasanja grejanja i temperature motora finansijski neisplativa, opet je neprihvatljivo tvrditi da je to tako normalno.



Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, IDzO said:

Dobri ljudi, upravo dolazim iz SU Fordovog salona gde sam pričao sa glavnim majstorom, kome sam izneo svoj problem. Kaže ko čo’ek da se ne nerviram da je to normalno kod ovog motora (i Fordovih malih dizel agregata). Pre XY godina, kada je ovaj model bio nov na tržištu, imali su reklamacije kupaca. Dobili su zvaničan dopis od Forda da je konstrukcijski izazvan pad temperature. Naime, zbog male zapremine motora i male količine tečnosti koja u njega stane, dolazi do pomeranja kazaljke (zbog mešanja sa hladnom tečnošću). Kada su viši obrtaji i kada radi grejanje nema pomeranja, kada su niži obrtaji i kada je gradska vožnja onda dolazi do pada.

 

Predlog majstora je da na proleće operem hladnjake, a to ću i organizovati kada bude vreme za mali servis.

Tek sad videh ovo sto si pisao za termostat. 

U prošloj firmi vozio fiestu 2017. sa motorom 1.5 tdci i verovao ili ne imao isti problem. U grand motorsu na Nbg održavana, presao 70k km za 3 godine s njom i jednom zamenjen termostat na moju inicijativu. 

Problem isti kao i kod tebe ali što je najgore cela komercijala je vozila iste, nove smo iz zadužili, bilo ih je 20-ak i sa svakom isti problem. U razgovoru sa majstorima iz garaže najveći problem opadanja temperature kod te restyle verzije fieste je prevelika rešetka na braniku (maska) pa zbog toga previše vazduha ohladi motor. 

 

Prethodna generacija fieste 1.4 tdci greje kao luda, temperatura zakucana na pola, brže dostigne radnu a ovaj restyle model sušta suprotnost. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri godine sam vozio Zafiru 2.0 dizel (2004. godište) i ovo sa padom temperature nisam imao. Iz tog razloga mi se ovo činilo kao problem. Međutim, današnjom posetom zvaničnog Ford servisa, saznao sam da je to normalno kod ovih manjih Fordovih dizel motora.

Meni i dalje taj pad bode oči ali jbg…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam samo da li je isti slucaj kod Pezoa sa istim motorima obzirom da  fordovi nose njihove dizel agregate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, city said:

Znaci resenje je karton na resetku :)

Ili u oglase pa uzeti auto sa jačim dizel motorom.:stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, IDzO said:

pa uzeti auto sa jačim dizel motorom.:stuart:

D-I-Z-E-L ...

Ovako se ne pise turbo benzin :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ili u oglase pa uzeti auto sa jačim dizel motorom.:stuart:
Mecka i Bmw nikada taj problem nisu imali... :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori su se pravili da imaju vazdušno hlađenje i to je funkcionisalo, znači, nema termostata pa radi. 

Evo, svi koji imaju auto sa dizel motorom, mada ni benzinci nisu imuni na to, neka probaju, upale auto, puste grejanje u kabini na maksimum i nek ostave auto da radi u leru, pa neka mere i neka vide da li će i kada da podigne temperaturu!? Kako će da motor održi temperaturu tečnosti, recimo, voziš nizbrdo, dođeš do Zlatibora, iz pravca Prijepolja, kreneš da se spuštaš, ubaciš u 3. brzinu i pustiš bez gasa nizbrdo. Šta će da zagreje motor kad ne ulazi gorivo u cilindar a konstantno se hladi, što vazduhom, što kroz izmenjivač toplote za zagrevanje kabine. To skala u kabini stoji na pola (u mom 500l stoji zakucano na pola) a nema teoretske šanse da je temeratura 90 stepeni, već je to podešeno da ti kaže, sve je to kako treba. 

A svi dizeli, koje sam vozio, ako ga ne vrtim, nego vozim lagano u hladnim danima, treba mu baš puno vremena da počne da greje u kabini a o 90 stepeni u motoru nema govora. 

Prijatelj vozi Ford, 1.8 dizel, isto, treba mu 10-15 km da počne koliko toliko normalno da greje.

Može i brže, al moraš da ga držiš na 2500 obrtaja i onda održava koliko toliko temp. Čim pustiš na ler, u hladnim danima, kada je upaljeno jako grejanje u kabini, mora da gubi temperaturu. 

Evo, kažem, probajte ko ima dizel, neka testira, snimi pa pošalje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se Punto 1.3mjet oladio skoro do tacke pred paljenje kad sam pre jedno 7g isao za CG 28.Decembra...u kanjonu Morace lagano i mahom na ler ili nizdbrdo kocenje motorom, a u kanjonu ledenice vise koliko je hladno..ofc grejanje nema ni od korova pa sam morao malo da ga drzim na nekim nprmalnim obrtajima...

 

I onda udjem u PG a tamo 20C, temperaturni sok doziveo :lol:

 

Sto kaze ortakov, to mora tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, danijel55 said:

Vozeno normalno.

Taj precnik diska koji ide na E60 ima problema sa krivljenjem.

ATE diskovi u pitanju.

Sto se njega tice moze da ga oduva wint,uzece u 10 drugih radnji sve ostale delove i ko tu dobija?

A dobro poznat majstor Deki,kolegi Dalasu je radio E39.

Sta moze da se radi sa diskovima?Eto ja sam imao ate nove na e87 iz CH stigao i naglo kocenje sa 210 na 100kmh i nista ne trese,skripi itd.

Lepo bih ja inspekciju trzisnu da se vidi sta i kako se ovde prodaje.

Mozes da probas. Prosto nikad nece proci u regularnoj reklamaciji. To sto mu je prosla kad je zapretio ili rekao da ce prebaciti svoju nabavku u drugu prodavnicu pa ga u toj radnji ispostovali da ga ne bi izgubili kao kupca ili sta vec govori o ovoj drzavi. U reklamaciji posle tolike kilometraze to mu ne bi proslo nikada. Radim u auto bransi i znam sta moze a sta ne moze ( a i to sto ne moze znam kako prolazi jer jelte to je jak kupac, kupac je prijatelj od prijatelja firme, direktora i itd... pa tako prolazi ) da prodje u reklamaciji.

Lancia Thesis ( Chrysler 300C ) ima problem sa krivljenjem diskova ako vozis malo ostrije ako stavis deo iz aftermarketa, ali ako stavis OE, tj original taj problem naprasno ne postoji, ma kako vozio diskovi se ne krive. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov jedini noviji dizel za koji sam se uverio da u mestu po ovom hladnom vremenu stvarno brzo zagreje je najnoviji clio 1.5 dci. Parkiran stajao i radio preko pola sata u mestu i posle nepunih 5 minuta počeo baš fino da greje u kabini,kasnije već morao da se pomera točkić sa najtoplije ka hladnijem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da se kod mene dizel ugreje ekstremno brzo, jutros sam bas pogledao 2km i 4min do radne temperature, tj. 75c ulja.

 

Toplo u kabini pocne duvati prakticno odmah, ali je to nevezano od temperature motora jer ima grejac, a kako se ugreje motor onda pojaca grejanje.

 

20231218_064630.thumb.jpg.489ee81e23a3f7d2b6a5f5a63f30383f.jpg20231218_065003.thumb.jpg.98cc656cccc7340ea25a51e40539f44c.jpg

 

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, vagenovac said:

ali je to nevezano od temperature motora jer ima grejac

Čega grejač?

Ako je grejač tečnosti, onda je razumljivo da će se brzo motor zagrejati i da će odmah grejati jer nema gubljenja temperature tečnosti na zagrevanje kabine !?

Tečnost u vozilu je sve vreme u celom sistemu. Samo se odvod temperature reguliše otvaranjem klapni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/16/2023 at 10:43 AM, IDzO said:

Dobri ljudi, upravo dolazim iz SU Fordovog salona gde sam pričao sa glavnim majstorom, kome sam izneo svoj problem. Kaže ko čo’ek da se ne nerviram da je to normalno kod ovog motora (i Fordovih malih dizel agregata). Pre XY godina, kada je ovaj model bio nov na tržištu, imali su reklamacije kupaca. Dobili su zvaničan dopis od Forda da je konstrukcijski izazvan pad temperature. Naime, zbog male zapremine motora i male količine tečnosti koja u njega stane, dolazi do pomeranja kazaljke (zbog mešanja sa hladnom tečnošću). Kada su viši obrtaji i kada radi grejanje nema pomeranja, kada su niži obrtaji i kada je gradska vožnja onda dolazi do pada.

Pa ti reče da i na 120-130 pada kazaljka ako se pusti grejanje na jače? To nisu niži obrtaji.

U zadnjih par godina vozio sam barem 15 različitih Ford dizela 1.5 i 1.6, par i 2.0 tdci neki su imali i po 150-200k km, trenutno vozim 1.5 tdci 2023.god sa 101ks, nijedan nije nikad pokazao takvo ponašanje, kad se jednom popne na radnu tu i ostane osim ako duže radi u leru na minusu. I moje je mišljenje da ne valja termostat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, TheWickerMan said:

Pa ti reče da i na 120-130 pada kazaljka ako se pusti grejanje na jače? To nisu niži obrtaji.

U 6. brzini 120km/h kazaljka za obrtaje pokazuje nešto ispod 2.000.

Kada vozim konstantno, bez ubrzavanja, pada kazaljka (vidi se na snimku).

Čim ima ubrzavanja nema pomeranja.

 

U realnim uslovima nikada ne duva na max ali sam uzeo da vidim kako se ponaša i pozicija kazaljke pada.

Kada imam ubrzanja onda je sve ok.

 

Klik za snimak: https://we.tl/t-NNE4IFpy3H

 

2 hours ago, TheWickerMan said:

moje je mišljenje da ne valja termostat

Ne sporim tvoje mišljenje, ali glavni majstor u zvaničnom Fordovom servis u SU mi reče da je to boljka kod ovog modela i motora. Njima je u cilju da uzmu novac i da otklone kvar, ali prema njihovim rečima ovde nemaju šta da otklone i da rade.


Nije mi problem da odem na treće i četvrto mišljenje ili čak da zamenim termostat, ali ako će ishod biti isti ne bacaju mi se novci.

 

Ono šta mi je nepoznanica jeste kako će se auto ponašati leti ali ne u gradskim uslovima ili na auto putu nego npr.: na planini kada je veliki nagib, visoka temperatura, klima mora da radi i da se vozi u manjim brzinama, jer je slabiji motor.

Da li će onda dolaziti do pregrevanja tečnosti i da zakucava temp. na 120 stepeni i da li će biti rizika da prokuva?

 

Verujem da će senzori pokazati da temp. visoka i da se treba zaustaviti vozilo ali opet ne znam kako će biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leti nikad nećeš imati problem sa pregrevanjem ako je termostat otvoren, čak ni kad klima radi, tečnost stalno kruži i dovodi rashlađenu tečnost iz velikog hladnjaka, plus, ventilator će se uvek paliti na drugu , veću, brzinu čim temperatura krene preko 90 stepeni.


Ovde kod tebe , ako je problem sa termostatom, problem je što ne zatvara na vreme, Il ne zatvara do kraja, pa dozvoljava hladnoj vodi iz velikog hladnjaka da spušta temperaturu vode plus ventilator kabine odnosi dobar deo toplote sa malog hladnjaka.

Problem je kad termostat ostane zatvoren.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U blizoj okolini imam 3 auta sa takvim motorom, dva voze kolege a treci mi vozi sestra. Jesu sva 3 pezoa, dve 308ice i jedan 2008 svi sa 1.6 hdi motorom kao i tvoj sto je i niko nema problem kakav ti imas. Tvoja je stvar oces li voziti tako, sa nedovoljno zagrejanim motorom, to vuce nekoliko stvari, a pocinje vecom potrosnjom goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče pregrevanja, @knezevic76 je lepo objasnio, nećeš imati problema sa pregrevanjem.

 

I nije normalno da ovako pada temperatura motora dok se auto kreće i vozi.

 

Pazi, ne mora da ti bude termostat problem, može da bude senzor koji daje signal motoru koja je temperatura. To je u suštini obično temperaturno osetljivi otpornik, najčešće stoji na kućištu termostata.

Znači, temperatura je dobra, termostat je dobar a očitavnje te temperature nije dobro. Meni ovo izgleda više na to, pre nego termostat. Jer, čak i da je termostat ostao otvoren, ne bi se ovako brzo pomerala skala.

 

Pogledaj gde ti je taj termodavač ili kako se to već zove.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Čega grejač?
Ako je grejač tečnosti, onda je razumljivo da će se brzo motor zagrejati i da će odmah grejati jer nema gubljenja temperature tečnosti na zagrevanje kabine !?
Tečnost u vozilu je sve vreme u celom sistemu. Samo se odvod temperature reguliše otvaranjem klapni. 
Koliko znam elektricni grejac kabine je u pitanju.

Verovatno i on pomaze u grejanju motora indirektno jer se "odvlaci" manje toplote, a ima i klapne ispred hladnjaka, tako da vazduh ne hladi motor dok se ne zagreje.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakucao parking senzor jutros. Kada god se ubaci u rikverc konstantno pokazuje crveno.

Naručen je novi senzor.

0BC8DD02-1CF8-41A3-B69D-04F55BD561A3.thumb.jpeg.ce27ccdb5c60d34e7dd47d2c8da4869d.jpeg

 

Edited by IDzO
Typo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su došli dani sa negativnom temepraturom nisam prao auto, ali danas je palo komplet pranje u novoj auto praoni. Iznenađen sam pristupom i nadam se da će nastaviti sa ovako kvalitetnim radom.

Nakon kupanja, kederi su namazani K2 silikon sprejom. Videću da li će se lako moći ući u auto sutra ujutro.

 

Grejanje šoferke je ekstra stvar! Nema struganja leda. Posle 2-3 minuta je šoferka otopljena i može se voziti.

 

Nekoliko sličica posle pranja.

C188B716-72B4-4945-B789-EB74D5BF323D.thumb.jpeg.991fe7193104e8dc0a590a63b46ef69b.jpeg25EB99BB-3BC5-4900-BCF0-1B304DB09F13.thumb.jpeg.8eac406ad3614489d492ebf55394bdfb.jpeg

E0E7E5D9-D2A3-42C2-837B-16D7D50C712A.thumb.jpeg.366707f3d9bbf718d5ab9746b569d6ab.jpegCC1A74A0-082B-4A5B-85A1-767DFAC7B5CE.thumb.jpeg.404bee7f48679c79e0f242be16472768.jpeg
F0960CC9-F452-4AF4-880F-393BA60A24BB.thumb.jpeg.5486b3a8f0b487645e7a3cf3706c5658.jpegEE856FDA-F25E-41C7-ADBC-0B13A5B811A1.thumb.jpeg.fde2a09b9b81e51c87683ca7906af396.jpeg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 7.000km stanje na uljnoj šipci je vidljivo na slici ispod.

Plan mi je da male servise radim na intervalu od 10.000km. Kako sada stvari stoje to će taman biti pred registraciju.

 

D09CE6A0-BCDC-447E-ABEE-B7FD6F574A76.thumb.jpeg.984bd1489b5f94226730ac387c3aa8d2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...