vagenovac 4533 Posted December 16, 2023 Majstorima je najlakse da sve neispravnosti pogotovo ako su delimicne prirode da kazu "to tako treba" i "resen posao".Meni je ovo bilo smaranje za termostat jer znam kako se auto ponasao i po vecim minusima sa odvrnutim grejanjem je mogao u leru da se zagreje do 90c, a temperatura ne pada.U nekok vremenu originalni termostat iz prve ugradnje oslabi i onda ga menjas kojekakvim zamenskim koji rade losije.Mozda je oslabilo jos nesto u celom tom rashladno grejnom sistemu...Nije ni bitno, cak i da je popravka tj. Dovodjenje ponasanja grejanja i temperature motora finansijski neisplativa, opet je neprihvatljivo tvrditi da je to tako normalno.Послато са SM-A528B помоћу Тапатока 1 city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20057 Posted December 16, 2023 9 hours ago, IDzO said: Dobri ljudi, upravo dolazim iz SU Fordovog salona gde sam pričao sa glavnim majstorom, kome sam izneo svoj problem. Kaže ko čo’ek da se ne nerviram da je to normalno kod ovog motora (i Fordovih malih dizel agregata). Pre XY godina, kada je ovaj model bio nov na tržištu, imali su reklamacije kupaca. Dobili su zvaničan dopis od Forda da je konstrukcijski izazvan pad temperature. Naime, zbog male zapremine motora i male količine tečnosti koja u njega stane, dolazi do pomeranja kazaljke (zbog mešanja sa hladnom tečnošću). Kada su viši obrtaji i kada radi grejanje nema pomeranja, kada su niži obrtaji i kada je gradska vožnja onda dolazi do pada. Predlog majstora je da na proleće operem hladnjake, a to ću i organizovati kada bude vreme za mali servis. Tek sad videh ovo sto si pisao za termostat. U prošloj firmi vozio fiestu 2017. sa motorom 1.5 tdci i verovao ili ne imao isti problem. U grand motorsu na Nbg održavana, presao 70k km za 3 godine s njom i jednom zamenjen termostat na moju inicijativu. Problem isti kao i kod tebe ali što je najgore cela komercijala je vozila iste, nove smo iz zadužili, bilo ih je 20-ak i sa svakom isti problem. U razgovoru sa majstorima iz garaže najveći problem opadanja temperature kod te restyle verzije fieste je prevelika rešetka na braniku (maska) pa zbog toga previše vazduha ohladi motor. Prethodna generacija fieste 1.4 tdci greje kao luda, temperatura zakucana na pola, brže dostigne radnu a ovaj restyle model sušta suprotnost. 1 IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted December 16, 2023 Tri godine sam vozio Zafiru 2.0 dizel (2004. godište) i ovo sa padom temperature nisam imao. Iz tog razloga mi se ovo činilo kao problem. Međutim, današnjom posetom zvaničnog Ford servisa, saznao sam da je to normalno kod ovih manjih Fordovih dizel motora. Meni i dalje taj pad bode oči ali jbg… Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20057 Posted December 16, 2023 Ne znam samo da li je isti slucaj kod Pezoa sa istim motorima obzirom da fordovi nose njihove dizel agregate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 748 Posted December 17, 2023 Znaci resenje je karton na resetku 1 2 Axic, Smireni and IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted December 17, 2023 8 hours ago, city said: Znaci resenje je karton na resetku Ili u oglase pa uzeti auto sa jačim dizel motorom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 17, 2023 2 hours ago, IDzO said: pa uzeti auto sa jačim dizel motorom. D-I-Z-E-L ... Ovako se ne pise turbo benzin . 1 IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 17, 2023 Ili u oglase pa uzeti auto sa jačim dizel motorom.Mecka i Bmw nikada taj problem nisu imali... Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted December 17, 2023 Motori su se pravili da imaju vazdušno hlađenje i to je funkcionisalo, znači, nema termostata pa radi. Evo, svi koji imaju auto sa dizel motorom, mada ni benzinci nisu imuni na to, neka probaju, upale auto, puste grejanje u kabini na maksimum i nek ostave auto da radi u leru, pa neka mere i neka vide da li će i kada da podigne temperaturu!? Kako će da motor održi temperaturu tečnosti, recimo, voziš nizbrdo, dođeš do Zlatibora, iz pravca Prijepolja, kreneš da se spuštaš, ubaciš u 3. brzinu i pustiš bez gasa nizbrdo. Šta će da zagreje motor kad ne ulazi gorivo u cilindar a konstantno se hladi, što vazduhom, što kroz izmenjivač toplote za zagrevanje kabine. To skala u kabini stoji na pola (u mom 500l stoji zakucano na pola) a nema teoretske šanse da je temeratura 90 stepeni, već je to podešeno da ti kaže, sve je to kako treba. A svi dizeli, koje sam vozio, ako ga ne vrtim, nego vozim lagano u hladnim danima, treba mu baš puno vremena da počne da greje u kabini a o 90 stepeni u motoru nema govora. Prijatelj vozi Ford, 1.8 dizel, isto, treba mu 10-15 km da počne koliko toliko normalno da greje. Može i brže, al moraš da ga držiš na 2500 obrtaja i onda održava koliko toliko temp. Čim pustiš na ler, u hladnim danima, kada je upaljeno jako grejanje u kabini, mora da gubi temperaturu. Evo, kažem, probajte ko ima dizel, neka testira, snimi pa pošalje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted December 17, 2023 Meni se Punto 1.3mjet oladio skoro do tacke pred paljenje kad sam pre jedno 7g isao za CG 28.Decembra...u kanjonu Morace lagano i mahom na ler ili nizdbrdo kocenje motorom, a u kanjonu ledenice vise koliko je hladno..ofc grejanje nema ni od korova pa sam morao malo da ga drzim na nekim nprmalnim obrtajima... I onda udjem u PG a tamo 20C, temperaturni sok doziveo Sto kaze ortakov, to mora tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1026 Posted December 17, 2023 23 hours ago, danijel55 said: Vozeno normalno. Taj precnik diska koji ide na E60 ima problema sa krivljenjem. ATE diskovi u pitanju. Sto se njega tice moze da ga oduva wint,uzece u 10 drugih radnji sve ostale delove i ko tu dobija? A dobro poznat majstor Deki,kolegi Dalasu je radio E39. Sta moze da se radi sa diskovima?Eto ja sam imao ate nove na e87 iz CH stigao i naglo kocenje sa 210 na 100kmh i nista ne trese,skripi itd. Lepo bih ja inspekciju trzisnu da se vidi sta i kako se ovde prodaje. Mozes da probas. Prosto nikad nece proci u regularnoj reklamaciji. To sto mu je prosla kad je zapretio ili rekao da ce prebaciti svoju nabavku u drugu prodavnicu pa ga u toj radnji ispostovali da ga ne bi izgubili kao kupca ili sta vec govori o ovoj drzavi. U reklamaciji posle tolike kilometraze to mu ne bi proslo nikada. Radim u auto bransi i znam sta moze a sta ne moze ( a i to sto ne moze znam kako prolazi jer jelte to je jak kupac, kupac je prijatelj od prijatelja firme, direktora i itd... pa tako prolazi ) da prodje u reklamaciji. Lancia Thesis ( Chrysler 300C ) ima problem sa krivljenjem diskova ako vozis malo ostrije ako stavis deo iz aftermarketa, ali ako stavis OE, tj original taj problem naprasno ne postoji, ma kako vozio diskovi se ne krive. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20057 Posted December 17, 2023 @ortakov jedini noviji dizel za koji sam se uverio da u mestu po ovom hladnom vremenu stvarno brzo zagreje je najnoviji clio 1.5 dci. Parkiran stajao i radio preko pola sata u mestu i posle nepunih 5 minuta počeo baš fino da greje u kabini,kasnije već morao da se pomera točkić sa najtoplije ka hladnijem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted December 18, 2023 Znam da se kod mene dizel ugreje ekstremno brzo, jutros sam bas pogledao 2km i 4min do radne temperature, tj. 75c ulja. Toplo u kabini pocne duvati prakticno odmah, ali je to nevezano od temperature motora jer ima grejac, a kako se ugreje motor onda pojaca grejanje. Послато са SM-A528B помоћу Тапатока 2 MS PK and IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted December 18, 2023 8 hours ago, vagenovac said: ali je to nevezano od temperature motora jer ima grejac Čega grejač? Ako je grejač tečnosti, onda je razumljivo da će se brzo motor zagrejati i da će odmah grejati jer nema gubljenja temperature tečnosti na zagrevanje kabine !? Tečnost u vozilu je sve vreme u celom sistemu. Samo se odvod temperature reguliše otvaranjem klapni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted December 18, 2023 Grejac kabine.Bukvalno posle 1min i kod mene greje mlak-topao vazduh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 934 Posted December 18, 2023 On 12/16/2023 at 10:43 AM, IDzO said: Dobri ljudi, upravo dolazim iz SU Fordovog salona gde sam pričao sa glavnim majstorom, kome sam izneo svoj problem. Kaže ko čo’ek da se ne nerviram da je to normalno kod ovog motora (i Fordovih malih dizel agregata). Pre XY godina, kada je ovaj model bio nov na tržištu, imali su reklamacije kupaca. Dobili su zvaničan dopis od Forda da je konstrukcijski izazvan pad temperature. Naime, zbog male zapremine motora i male količine tečnosti koja u njega stane, dolazi do pomeranja kazaljke (zbog mešanja sa hladnom tečnošću). Kada su viši obrtaji i kada radi grejanje nema pomeranja, kada su niži obrtaji i kada je gradska vožnja onda dolazi do pada. Pa ti reče da i na 120-130 pada kazaljka ako se pusti grejanje na jače? To nisu niži obrtaji. U zadnjih par godina vozio sam barem 15 različitih Ford dizela 1.5 i 1.6, par i 2.0 tdci neki su imali i po 150-200k km, trenutno vozim 1.5 tdci 2023.god sa 101ks, nijedan nije nikad pokazao takvo ponašanje, kad se jednom popne na radnu tu i ostane osim ako duže radi u leru na minusu. I moje je mišljenje da ne valja termostat 3 MiloshBg, IDzO and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted December 18, 2023 1 hour ago, TheWickerMan said: Pa ti reče da i na 120-130 pada kazaljka ako se pusti grejanje na jače? To nisu niži obrtaji. U 6. brzini 120km/h kazaljka za obrtaje pokazuje nešto ispod 2.000. Kada vozim konstantno, bez ubrzavanja, pada kazaljka (vidi se na snimku). Čim ima ubrzavanja nema pomeranja. U realnim uslovima nikada ne duva na max ali sam uzeo da vidim kako se ponaša i pozicija kazaljke pada. Kada imam ubrzanja onda je sve ok. Klik za snimak: https://we.tl/t-NNE4IFpy3H 2 hours ago, TheWickerMan said: moje je mišljenje da ne valja termostat Ne sporim tvoje mišljenje, ali glavni majstor u zvaničnom Fordovom servis u SU mi reče da je to boljka kod ovog modela i motora. Njima je u cilju da uzmu novac i da otklone kvar, ali prema njihovim rečima ovde nemaju šta da otklone i da rade. Nije mi problem da odem na treće i četvrto mišljenje ili čak da zamenim termostat, ali ako će ishod biti isti ne bacaju mi se novci. Ono šta mi je nepoznanica jeste kako će se auto ponašati leti ali ne u gradskim uslovima ili na auto putu nego npr.: na planini kada je veliki nagib, visoka temperatura, klima mora da radi i da se vozi u manjim brzinama, jer je slabiji motor. Da li će onda dolaziti do pregrevanja tečnosti i da zakucava temp. na 120 stepeni i da li će biti rizika da prokuva? Verujem da će senzori pokazati da temp. visoka i da se treba zaustaviti vozilo ali opet ne znam kako će biti. 1 TheWickerMan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted December 18, 2023 Leti nikad nećeš imati problem sa pregrevanjem ako je termostat otvoren, čak ni kad klima radi, tečnost stalno kruži i dovodi rashlađenu tečnost iz velikog hladnjaka, plus, ventilator će se uvek paliti na drugu , veću, brzinu čim temperatura krene preko 90 stepeni.Ovde kod tebe , ako je problem sa termostatom, problem je što ne zatvara na vreme, Il ne zatvara do kraja, pa dozvoljava hladnoj vodi iz velikog hladnjaka da spušta temperaturu vode plus ventilator kabine odnosi dobar deo toplote sa malog hladnjaka.Problem je kad termostat ostane zatvoren.Sent from my SM-A546E using Tapatalk 1 1 shuxx and IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1026 Posted December 19, 2023 U blizoj okolini imam 3 auta sa takvim motorom, dva voze kolege a treci mi vozi sestra. Jesu sva 3 pezoa, dve 308ice i jedan 2008 svi sa 1.6 hdi motorom kao i tvoj sto je i niko nema problem kakav ti imas. Tvoja je stvar oces li voziti tako, sa nedovoljno zagrejanim motorom, to vuce nekoliko stvari, a pocinje vecom potrosnjom goriva. 2 IDzO and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted December 19, 2023 Što se tiče pregrevanja, @knezevic76 je lepo objasnio, nećeš imati problema sa pregrevanjem. I nije normalno da ovako pada temperatura motora dok se auto kreće i vozi. Pazi, ne mora da ti bude termostat problem, može da bude senzor koji daje signal motoru koja je temperatura. To je u suštini obično temperaturno osetljivi otpornik, najčešće stoji na kućištu termostata. Znači, temperatura je dobra, termostat je dobar a očitavnje te temperature nije dobro. Meni ovo izgleda više na to, pre nego termostat. Jer, čak i da je termostat ostao otvoren, ne bi se ovako brzo pomerala skala. Pogledaj gde ti je taj termodavač ili kako se to već zove. 1 IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted December 19, 2023 Čega grejač? Ako je grejač tečnosti, onda je razumljivo da će se brzo motor zagrejati i da će odmah grejati jer nema gubljenja temperature tečnosti na zagrevanje kabine !? Tečnost u vozilu je sve vreme u celom sistemu. Samo se odvod temperature reguliše otvaranjem klapni. Koliko znam elektricni grejac kabine je u pitanju.Verovatno i on pomaze u grejanju motora indirektno jer se "odvlaci" manje toplote, a ima i klapne ispred hladnjaka, tako da vazduh ne hladi motor dok se ne zagreje.Послато са SM-A528B помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted December 28, 2023 (edited) Zakucao parking senzor jutros. Kada god se ubaci u rikverc konstantno pokazuje crveno. Naručen je novi senzor. Edited December 28, 2023 by IDzO Typo Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted January 12 Kako su došli dani sa negativnom temepraturom nisam prao auto, ali danas je palo komplet pranje u novoj auto praoni. Iznenađen sam pristupom i nadam se da će nastaviti sa ovako kvalitetnim radom. Nakon kupanja, kederi su namazani K2 silikon sprejom. Videću da li će se lako moći ući u auto sutra ujutro. Grejanje šoferke je ekstra stvar! Nema struganja leda. Posle 2-3 minuta je šoferka otopljena i može se voziti. Nekoliko sličica posle pranja. 3 shuxx, Axic and djunis82 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
IDzO 1869 Posted January 28 Posle 7.000km stanje na uljnoj šipci je vidljivo na slici ispod. Plan mi je da male servise radim na intervalu od 10.000km. Kako sada stvari stoje to će taman biti pred registraciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites