Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Hehe ma znaš kako, budžet joj je bio 3k eur, tom logikom ja gledam auta i za manje a ne više pa da spuštam. Pri tom nema primanja velika za održavanja. 

Imao sam problem da objasnim da auto 2005 godiste nije više rentabilan, da izbegava dizel zbog skupljeg održavanja i turbine bosch pumpe egr map dpf zamajac... 

Kad smo se to razumeli problem je šta se njoj na oko sviđa i da nije Dacia Citroen Chevrolet i slične koje je nalazila. 

Svelo se na novije Korse, Grande ne obican Punto i slično. Eto nađosmo Grande 2011 za 3k eur koji je na oko treba da se ulicka ali nije krenula rđa nigde i ima servisnu knjigu od prvog i drugog vlasnika te uz ceo stres koji sam doživljavao sa oglasima i ukusom i budžetom rekoh samo kupuj, a ja cu ako treba "krišom" da uradim šta bude trebalo o svom trošku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

poliranje resilo sve :)

ostalo je tu i tamo sitno nesto ali to je zaista zanemarljivo. na plastici retrovizora nije moglo da se skine sroz (jer je plastika jel). ali zaista neprimetno

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E meni je baš palo na pamet to sa imenom teme, isti smo djavo pa ako se Radnik slaze nek admini dopisu mozemo da glasamo za ime tipa "Dva zelenka" :)

 

Ja sam zakazao poliranje farova, plus dubinsko pranje enterijera za punta negde na granici Žarkova i B Brda, 2500 din je po faru plus enterijer 120eur al lik se kune u profesionalnost i da neće opet da izgube izgled a enterijer ce i da ozonira, sedista vadi, sa table skida silikon koji je mazan itd. Slikacu pre i posle. 

 

Review su dobri ovo je lik, obicna garaža al ima svasta

 

MDPRO CAR DETAILING dubinsko hemijsko pranje i poliranje automobila

RS, 11030, Крајишких бригада 11, Београд
060 6100583 https://g.co/kgs/TTmdPd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ime, nije problem naravno :), nego oktopod rece da javim kako je posle poliranja.

Mada moze i zajednicka tema sto se mene tice, ionako nam se razlikuju samo tablice ...sve ostalo je identicno (dobro sem otkopodove haube) :D

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Radnik2 said:

Ime, nije problem naravno :), nego oktopod rece da javim kako je posle poliranja.

Salim se ja malo, naravno ;) ... Predstavljanje auta i otvaranje sopstvene teme je iskljucivo stvar dobre volje svakog od clanova.

PS: Znaci jos jedan imenjak sakriven iza nick-a :) . Bani na nedeljno klupsko druzenje da se upoznamo, mozete i zajedno sa jednim 500L, svakako necemo razlikovati ko sta vozi :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zimskim danima krenuli i zimski tripovi. 

 

Kad upalim auto cuje se da nesto cakne 10ak puta u razmaku od par sekundi, ne pricam o caktanju ventila koje postoji takodje al mu se nisam nadao. 

 

Preksinoc posle kise odem po neki alat iz kutije i imam sta da vidim, kutija alata u gepeku cela mokra, neki kondenz na njoj sa svih strana, bas postena kolicina, slilo se i na gumenu patosnicu gepeka količine decilitar. 

 

Danas da upalim grejace zadnjeg stakla da se razmagli, kad ladno kad ih upalis upali i klimu na Hi i duvanje na soferku samo i ventilator na maks. Ventilator mozes da smanjis al cim ugasis klimu gase se i grejaci.

Kako ja onda da upalim samo grejace? Recimo napolju je -5 ili -10 i ne zelim da mi se upali klima da ne vrisne ali zelim grejace? Zelim da duva u noge od toplote motora (ne samo na soferku) nakon sto se ugreje motor ali i da upalim samo grejace zadnjeg stakla npr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provalio sam mislim sta cakne par puta, kada dam kontakt cuje se caktanje kako namesta klapne za duvanje vazduha, vise je caktova kad su sve 3 pozicije otvorene nego manji broj a mislim da ne cakce kad nista nije otvoreno, izgleda ih pri gasenju uvek sve zatvara. 

 

Ponovo trosi ulje, tacnije na 1500 km je otislo 4 dL. 

Podsetio bih da mi je na prvih 6k potrosio 1.3 litre, onda sam 3k km vozio po Grckoj na Grcko i Makedonsko gorivo i za tih 3k nije potrosio ni gram. 

Sada testiram goriva prvenstveno dal ce bolje da vuče kao na Grcko Makedonskim sto je ako promenim pumpu. 

Test radim tako sto vozim do rezerve a onda sipam pun cca 40 litara. 

Nakon NIS sa kojom sam primetio da losije vuce i trosi ulje od Grcko Makedonskog sam na opisan nacin sipao na Eko a pre neki dan na Petrol, svaki put obican benzin tj 95.

 

Na sva 3 ide tj vuče isto. Po boardu sa Eko trosi 7.9 a sa NIS 8.2 isti stil voznje ali nije fer test jer je krenulo hladno vreme, klimu ne palim i vazduh je hladan vise mu prija. 

Na Petrol sam sipao tek pre 100km pa ne bih jos donosio zakljucak o potrošnji, trenutno je po boardu 8.2 sto je isto kao NIS ali bez klime te zasad mozda najlosije po potrosnji mada isto vuce. 

 

Zanima me ovo oko potrosnje ulja. Da li kvakitet goriva koji sam licno se uverio da auto znacajno bolje vuce sa Grcko Makedonskim moze da toliko utice na potrosnju ulja da razradjen motor trosi 2-3 dL na 1k km a na stranom da zapravo i ne trosi? 

Tamo klimu nisam gasio, od tih 3k km sam imao oko 1.5k km autoput a 1.5k lokalni putevi i krace relacije, te sem autoput deonica stil voznje i relacije su bile iste kao svakodnevne inace. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Uzeo sam danas kod druga vulkanizera 4 čelične felne i nabacio zimske Tigar Winter gume koje sam dobio uz auto. 

Prvo sam hteo te gume da mi on proda nekom i doplatim za bolje, al na kraju mi se nije cimalo, nisu ni ove lose za Beograd, nove su ako nista. 

 

Nisam ih jos montirao na auto sacekacu zahladjenje, sad sam samo ovo zavrsio dok nije navala na vulkanizere. 

 

Felne su 4 komada za 130 eur plus 3500 montaza i balansiranje guma, velicina 16.

Felne izgledaju bas pristojno, izgleda da su bas fiat samo se ne razumem u ove brojeve ako neko zna, ima samo 26/12 da mi deluje znano tj kao 26a nedelja 2012e? Crne su i imale su i pre montaze na 4 mesta liniju korozije gde je mislim hvatala masina. 

Dal da to samo macnem i cime? Dal bi vi na mom mestu uzimali ratkapne, nesto mi se cini da crna dobro ide uz boju auta? 

IMG_20221004_135517.jpg

IMG_20221004_135545_edit_500676089970474.jpg

IMG_20221004_135556_edit_500688356199639.jpg

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi ratkapne naravno, 500l ima baš lepe originalne, 40-50eur koliko su već polovne. Ima i onih crnih 500l ratkapni lepo mu stoje.

Mislim da je standard 6,5'' širina, offset 39, tvoje su 6'' širine znači pola inča uže i offset 36,5 ako dobro vidim znači 2,5mm manji što bi značilo 2,5mm su izbačenije, tako da u prebijenom oko 1cm će uže izgledati :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

tako da u prebijenom oko 1cm će uže izgledati

Ako su parametri iznad u pitanju, svaki tocak ce biti uvuceniji 0.38 mm, ukupno trag tockova uzi 0.76 mm.

Meni u oko upada prilicno uska felna od 6'' za 205 sirinu gume (minimum ide 6.5'', a standard je 7''). Plus 55 profil tj. guma balonka, sa visinom boka od 11.3 cm - ima da ljuška po krivinama preko bokova samo tako. Pod tim ne mislim naravno na bilo kakvo jurcanje, poenta je da ce biti prilicna razlika, pogotovo ako su do sada bile montirane 17''.

 

PS: Pa gde ratkapna, ne znam kakva da je, moze da bude lepa :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ako nisam tačno obračunao za širinu felne i sl. obriši moj deo da ne buni, ako ništa barem sad podstakao da mu neko napiše mišljenje, pošto je meni pomoglo kad sam ja pitao a vidim niko ne odgovara.... što balonka 55x205 pa nije 65x195

 

500l ratkapne su meni lepe tj. Lepo stoje tom autu, uklopljene, ne odskaču...

Fiat Tipo stari model ratkapne sa crticama takođe. Citroen stari modeli, niko nije primećivao da je ratkapna... 

 

 

 

cf1ecf262b12-800x600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis na sirinu nisam obratio paznju, to 6 je sadrzano u 6Jx16 jel?

 

Naidjoh na tabelu da je za 205/50 R16 sirina felne od 5.5 do 7.5, ne nalazim jos podatak za 205/55

 

Do sad je isto bila 16ica guma na alu felnama

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nasao sam ovaj kalkulator kaze od 5.5 do 7, slazem se da je bolja sira al se ne razumem dal da ga cimam za sire, da je imao dao bi mi njih valjda.
http://ratar.hr/kalkulator2.html

Podaci koje sam izguglao po sajtovima su različiti i zavisno od marke i modela auta.

 

1d20356a536e6c934de7a27eb9a2b2fe.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 hours ago, oktopod said:

Vidis na sirinu nisam obratio paznju, to 6 je sadrzano u 6Jx16 jel?

Naidjoh na tabelu da je za 205/50 R16 sirina felne od 5.5 do 7.5, ne nalazim jos podatak za 205/55

Da, u toj oznaci je sirina felne, oblik falca i precnik felne (bitan je jos i offset ili ET).

Da bi se tacno znalo sta se tumaci - to je 6'' (inch) ili 6 x 2.54 cm = 15.24 cm sirine felne.

Odnosno 152 mm, na koju stavljas okvirno 205 mm siroku gumu. Stace, ali je tih 205 gornja granica za tako usku felnu.

Na bivsem Stilu mi je 16'' fabricka alu felna bila siroka 7'', pa su opet neke 205 gume delovale bokasto (Dunlop narocito, iako na propisanom pritisku). Zato ti i kazem da ce da ljuska, ali ako si vec bio na 16'' gumama mozda ti i ne bude bas preterano velika razlika. Da je auto bio na 17'' (kako sam mislio), primetio bi samo tako.

Evo ti neko okvirno tumacenje - sirina felne vs sirina gume:

 

jHVET.png.04bf9c2bc8d9c06c39e626ae327827d7.thumb.png.f6eacaab4eeba8897ae88f176d16e2e3.png

 

8 hours ago, djole81ar said:

@Ivan ako nisam tačno obračunao za širinu felne i sl. obriši moj deo da ne buni, ako ništa barem sad podstakao da mu neko napiše mišljenje, pošto je meni pomoglo kad sam ja pitao a vidim niko ne odgovara.... što balonka 55x205 pa nije 65x195

Sto bi brisali bilo sta, caskamo opusteno ;) ...

Pa gde nije balonka za moderne automobile, 11.3 cm visine boka? Samo ljuska, imao sam je i ja svojevremeno. A 195/65 je vec traktorka za danasnje standarde :) , sa 12.7 cm visine davno izumrla kategorija.

17'' su odavno standard cak i za ovu B klasu, a na vecoj C klasi obicno idu sa 225/45 ili redje sa 205/50, tj. visinom boka oko 10 cm. Sto je lep kompromis izmedju performansi, udobnosti i izgleda.

Moderni automobili idu opusteno sa jos vecim felnama i nizim gumama - eno ti minijaturni gradski Toyota Aygo X na 18'' :blink:, Scenic Mk4 ide na onim smesnim i uskim 195/55/20... Ali veliki tockovi iz profila :) , a visina gume nigde ne ide preko 10 cm...

On 9/2/2022 at 1:05 PM, Ivan said:

Izdignuta silueta samim tim trazi i velike felne da bi to licilo na nesto. A ovde mi u oko upade (za gradski auto) ogromna felna od 18''. I za tu velicinu, tanke gume kao na biciklu :) , 175/60/18 :blink: . Pa pogledajte koliko kosta takva egzotika, plus sto ih nema u ponudi. Jedino sto nadjoh kod nas je Michelin za oko 20.000 din po komadu. Znaci komplet guma za gradski autic uglavnom za do posla i svrljanje po gradu - oko 700 EUR :D . 

 

2022-Toyota-Aygo-X-00002.thumb.jpg.20d98d0641d3b712cc75bb5eb38307d7.jpg 2022-Toyota-Aygo-X-00045.thumb.jpg.d1f152e887c8dd2552ec60f5309007d8.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane, kad kazes ljuska mislis na ljuljuška ili nesto drugo? Na oko nije delovala nabijeno, ako smatras iz iskustva da je bezbedno jer ne divljam i nece da smara u nekom smislu, da znam da se ne cimam sad opet oko toga...

 

Kad kazem ne divljam mislim na krivine jer ovaj auto generalno to ne trpi zbog visine, na pravcu ga dzarim do 4k svakodnevno skoro svaku brzinu kad uslovi to dozvoljavaju

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Plus 55 profil tj. guma balonka,

Majko moja, profil 55 je "balonka" ??? :) Yaris mi je na visini 65, a Fabia na 70  :) A vozio sam i na 75, pa i na klasičnim :) Ali sam "živ" !!!

Ne "mračite" čoveku  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja ne vidim da sam igde napisao da ce biti nebezbedno??? Niti da bilo ko mraci, nego drugarski caskamo.

Jedino sto sam pomenuo je da mi u oko upada uska felna od 6'' za 205 gumu. I o tome da je sirina gume poprilicno veca od sirine felne, samim tim ce vise da "seta" preko felne i ljuska na promene pravca. I da je bio na 17'' (kao sto sam mislio), da ce biti primetna razlika. I opet je pitanje koliko su tih nominalnih 205, od proizvodjaca do proizvodjaca (tj. modela gume).

A ako pricamo o visini, oznaka na gumi nije "fiksna" vrednost, nego procenat sirine (tako da i podatak o sirini itekako znaci). Gore navedena /60 je opet visoka samo 10 cm, jer je 175 sirine.

Za mene su svi ti profili od 11.5-12 cm visine boka vec balonkasti, niko ne brani bilo kome ovde da napise svoje drugacije misljenje, za to forum i sluzi ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prve "niskoprofilne" gume koje sam imao, bile su pre više od 30 godina 185 / 70x14 ( Michelin MXL ) i tada sam bio fasciniran kako je to "niska" guma, i baš dugo sam mozgao pre nego sam ih stavio umesto fabričke "balon dimenzije" ( 175 X 14 ). I živ sam bio. :) 

A "da sme", svoj 500L bih danas sa fabričkih 205/55X16 u ime veće udobnosti "prebacio" na 205/60X16  :)

A kako malo pre videh na https://www.wheel-size.com/ za škodu oktaviju prethodne generacije za gumu 205/55X16 kao dozvoljenu širinu felne deklarišu i 6" . Neće nikakvo zlo autoru ove teme da mu se desi ako koristi 6" na tu gumu  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moja kola kada gledam na ovim 205 / 55 r16 svaki put prokomentarisem u sebi gle koliki baloni :D Promenilo se vreme , sad je normalno kada prodje neko sa 45 profilom pa i 35

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
44 minutes ago, moron said:

za škodu oktaviju prethodne generacije za gumu 205/55X16 kao dozvoljenu širinu felne deklarišu i 6" . Neće nikakvo zlo autoru ove teme da mu se desi ako koristi 6" na tu gumu

Opet kazem - slobodno citirajte gde ovo poslednje pise iznad :) . Dodatno sam i stavio tabelu gde je specificirana idealna sirina gume za takvu felnu (185-195) i da je 205 maksimum preko koga ne bi trebalo ici. Pretpostavljam da velika vecina cak ne bi ni obratila paznju. Sto se Fiata tice, bivsi Stilo je npr. za 195 gumu imao 6.5'' felnu, za 205 gumu 7'' felnu (pa su opet neki modeli guma bili bokasti, kao sto rekoh).

Ta Octavia je pretpostavljam neka ulazna klotara sa uskim 16'' celicarama ili ne? Posto pominjes i vozila starijih generacija od pre 3 decenije - koliko su bila laksa, sa koliko manje snage, koliko manja pa ni vizuelno nisu trazila veci tocak? Pa Golf II kao etalon C klase je bio 3.98m, a 4m odavno uveliko prebacuje cak i manji B segment. A sirok maltene kao Punto dvojka ili Classic :) . 

A sto se visine gume tice, to je vec individualno do svakog od nas i sta preferira. Udobniju voznju, bolje lezanje, lepsi izgled, jeftiniju gumu ili od svega po nesto :) , itd...

Upravo pominjem ovo sto i Mica kaze, na C klasi je pre 20 godina 15'' sa balonima bila standard, pa se vremenom povecavao precnik felne a smanjivala visina profila gume. Danas je 17'' (obicno 225/45) ili 18'' (225/40) u toj klasi maltene to sto je nekada bila 15''. Kod ovih Crossovera tek da na pricamo, 20'' ce biti kao dobar dan.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam ako sam uneo zabunu pominjuci rec nebezbedno, samo sam trazio malo detaljnije koliko je to strasno ili nije strasno jer se u ovu temu nista ne razumem.

 

Sad mi je malo lakse bice verujem sve ok, ne bi mi ovaj prodao da nesto bas ne stima pre svega ni ne prodaje on nego njegov neki ortak donosi od preko te ovaj nema dinar od toga, al opet imam trip i da ne verujem vise ni jednom majstoru, svaki radi sta je njemu lakse a prave i propuste bas ozbiljne nekad i to najhvaljeniji, uvek se bas meni zalomi izgleda

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...