Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Ma naravno da je ok, i po tabeli koju je ivan dao 205 širina gume je u dozvoljenom opsegu na tu širinu felne, na gornjoj granici. Idealno je do 195... tj. mogao si i felne 6,5 uzeti al dobro,

 

 

Mislim da na 500l zbog oblika i visine karoserije smešno izgledaju gume niže profila, a i da bi lepše izgledao sa višim, ako su 16 na primer 205/60 kao što nosi npr Fiat Sedici, kako bi više i izgledao kao terensko vozilo, a ko vozi po makadamu naravno da će biti i prednosti i nužnost takvih guma. Naravno da bi ga to još podiglo i još se više naginjao ali to i nije hedžbek... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako kako je i Djole napisao je bila moja poenta. Valjalo bi da je felna sira, 6.5'' ili 7'' na tu sirinu gume, ali daleko od toga da pricamo o "nebezbednom" i "da li neko ostaje ziv" (daleko bilo). Bice auto malo "ljuskaviji" na promene pravca, jos u kombinaciji sa mekanijom zimskom gumom. Videces uostalom i sam, efekat moze da se smanji sa pumpanjem na malo veci pritisak. Cak je preporucljivo da se za zimske gume i doda nekih 0.2 Bar u odnosu na propisani pritisak za istu dimenziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

A "da sme", svoj 500L bih danas sa fabričkih 205/55X16 u ime veće udobnosti "prebacio" na 205/60X16  :)

A što ne sme? Tehnički? Sad vidih ovaj komentar, a upravo sam napisao da mislim da bi 500l bio lepši sa tim gumama koje npr idu npr na Fiat Sedici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš svašta, realno glupost... ok da nije po propisima tj. tehnički ispravno da neki auto stavi mnogo šire gume, ali baš ovaj primer 205/60 R16 ne može jer fabrika nije navela već je osmislila da taj model auta ide na 205/55 R16, a drugi neki može na  205/60 R16 ne verujem da kod fabrike ima baš neke tehničke potkovanosti toga, verovanto više izgled i namene auta, primer Fiat Sedici ima 205/60 R16 verovanto jer je model 4x4 namenjen i za van puta. Kao i kad kupiš bicikl, ako kupiš drumski naravno da nemaš off road gume i da ne možeš da voziš po šumi, al to ne znači da bi ti tehnički bio neispravan bicikl ako promeniš gumu i staviš kramponku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili je suština u  tačnosti brzinomera pri različitim dimenzijama tj. obimu guma... Kada bi stavili 205/60 16 pokazivao bi manju brzinu za skoro 3% što nije dozvoljeno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po knjižici:

 

2021. Fiat 500L Cross u verziji sa motorima 1.4 16v 95KS & 1.3 16v MultiJet, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 195/65 R15 91H na felni 6Jx15 H2 ET39
  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

2021. Fiat 500L Pro Cross u verziji sa motorima 1.4 16v 95KS & 1.3 16v MultiЈet & 1.6 16v MultiЈet, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

2021. Fiat 500L Pro u svim verzijama, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 

 

Ovo je moj slučaj sad mi je jos lakse, samo ne znam ovo 91V sta znaci meni je na gumi 94H?

 

Edit: H je indeks brzine tj 210kmh sto je dovoljno ali manje od V fabricke od 240 koja ni nema smisao. 94 je indeks nosivosti 670kg takodje dovoljno i veci je od 91 fabrickog

 

https://www.4gume.com/o-gumama/oznacavanje/

 

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, neshaoct said:

Po knjižici:

 

2021. Fiat 500L Cross u verziji sa motorima 1.4 16v 95KS & 1.3 16v MultiJet, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 195/65 R15 91H na felni 6Jx15 H2 ET39
  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

2021. Fiat 500L Pro Cross u verziji sa motorima 1.4 16v 95KS & 1.3 16v MultiЈet & 1.6 16v MultiЈet, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

2021. Fiat 500L Pro u svim verzijama, iz fabrike je izlazio sa jednom od varijanti točkova:

  • 205/55 R16 91V na felni 6Jx16 H2 ET36.5 
  • 205/55 R16 94V na felni 6½Jx16 H2 ET39
  • 225/45 R17 91V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 91Y na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94V na felni 7Jx17 H2 ET41
  • 225/45 R17 94Y na felni 7Jx17 H2 ET41

 

 

 

Pa, kažem ja da 500L nije homologovan za 205/60X16. Bez obzira na motor ili godište.

:)

Izvinjavam se autoru što mu trujem temu van onog pitanja koje je postavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je Punto iz uvoza i ima AMSS gde piše dimenzija guma i na tehničkom ladno uzmu papir od AMSS i gledaju gume….nema kako hoćeš nego kako piše….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima lepih ratkapni bez šale guglao sam malo, sto neko rece sa nekima se ni ne vidi celicna felna ispod jos ce manje ova crna. Samo ne znam kakvog su kvaliteta ne mogu uzivo da ih vidim pa bih to polako al opet ni predugo jer bih one kroz koje idu srafovi pa da ih stavim kad i tockove za zimu.

Nego mala digresija, hteo bih pred zimu da promenim ulje, auto je kupljen u martu te mora do marta ili 15k km, ja sam presao 10.5k (meni neverovatno) pa mislim da je bolje da se to pred zimu zameni.

Iskoristio bih tu priliku da se pozalim na trzanje pri kretanju prvom, nekako sam poceo da sumnjam na kablove jer se desava pri uslovima vlage dok posle 20ak min voznje ili se smanji ili nestane (kablovi se zagrejali od motora). Desava se i ako dam jaci gas i duza vaga, prosto je neizbezno. Takodje pod desnim laktom na naslonu osetim dok radi u mestu da se zaljulja, kao da tu i tamo nepravilno radi motor ali mozda je to i jer je osetljiv na vetar, nisam ulovio obrtomer u tim trenucima.

Sta oni tu mogu da provere jos i da li mogu da provere kablove dijagnostikom, nesto su mi mrzovoljni nema sanse da ce ista da skidaju kamoli kvacilo da gledaju a ni licno ne bih da mi skidaju kvacilo na novom autu cisto da bi videli korpu...

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vredi trza i bez vlage, danas 21 stepen nocas nije bilo vlazno, posle 3 km predjenih i uveliko radne temperature motora, kad sam kretao na jednoj raskrsnici krece da trza i skace ko da je korpa ćao a tek 10.5 K presao

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraj opet u servis i reklamiraj. Nema druge. Ako se to trzanje dešava samo dok je hladan, ostavi ga tamo kod njih da prenoći pre njihove test vožnje.

Nema smisla da se zlopatiš sa novim vozilom, pod garancijom. Ta garancija i služi da se tokom njenog trajanja bez troška za tebe otklone svi nedostaci koji se uoče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma problem je sto imaju nadobudni stav i odgovore tipa "ma ko ce sad to da gleda" a ja sam sa ovim autom vec posteno na kraju nerava, da ne kazem ogadio mi se al tu je negde, daleko od radosti kad sedam u njega i osecaj prvog novog auta vec puno grlo nekog osecaja mrznje

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, oktopod said:

imaju nadobudni stav

Kakav bre stav, teraj u servis i ne popuštaj dok ne reše. Čemu inače služi garancija ?

 

6 hours ago, moron said:

Ako se to trzanje dešava samo dok je hladan

Reče čovek, da ne kažem oktopod :laughing:, da je bio dobro zagrejan ... Meni je Bravo takve simptome davao zbog neispravne klapne gasa ... Je l' prijavljivao neke greške kad se to dešavalo ? ESP, ABS failure i sl. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne pali nikakve lampice u tom smislu nema gresku.

 

Meni deluje bas na korpu kvacila iz nekog mog iskustva, malo pre nego pukne perce korpe. Al eto vidis kolega Radnik isti auto komplet isto mu se desava.

 

Naravno da cu da teram i da se zalim al ko za inat nece uvek da trza. A sve sto sam do sada prijavljivao je ili "normalno za fiat" ili "gde sad da skidamo kvacilo" fazon, za 6 meseci sam vec 3 puta isao u servis a bas sam zato kupio nov auto da ne bih isao, plus mi pukla farba to nije pod garancijom jer je od pticjeg govneta kapiras, treba jos da dezuram kod kola da perem svaki dan govna

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidis mozda je i to dobra opcija, jel ima neka tema ili neko iskustvo koji je bolji?
Ja sve po navici isao u Kompresor jer sam tamo kupio auto, znaci mogu u bilo koji i sta je pod garancijom oni mi besplatno srede iako tamo nisam kupio auto?

Ulje cu da zamenim u Kompresoru jer mi je prodavac dao gratis prvi servis pa da iskoristim.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što oni "bespaltno" srede u garanciji ustvari naplate od Fiata. Iskreno nisam se bavio time i zalazio u tu tematiku ali mislim da možeš u bilo koji ovlašćeni. Znam za par ljudi koji su kupili automobile u jednom ovlašćenim a održavaju u drugom.

A evo nađoh i Nešin citat sa neke od tema

"Drugim rečima, možeš auto da održavaš kod onog ovlašćenog gde si ga kupio, ali možeš i kod bilo kog drugog ovvlašćenog bez obzira što ga nisi kupio u njihovom salonu.

Možeš auto da kupiš u npr. Kompresoru i onda ga održavaš u Kompresoru, Koletu, Nikomu, ili Stojanovu ili gde god već želiš od sistema ovlašćenih. Sve će biti pod istim uslovima.'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da hvala, ostaje samo jos pitanje da li se to odnosi na odrzavanje ili i na reklamacije, al ako kako ti kazes naplate od Fiata onda valjda mogu i reklamacije bilo gde.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...