Jump to content
Goran
gorank82

Seat Leon 1.4 tsi 92kw 2010.

Recommended Posts

Aha, a sad opravdavamo nepropisnu modifikaciju koju u pojedinim slucajevima zaslepljuje katastrofa punim snopom i to nije toliko veliki problem niti cest.

A rikverc sijalice se o vlazan asfalt sigurno manje odbijaju i reflektuju nego glavni farovi, pa jos ksenoni, tako da ko ima problem po vlaznom asfaltu sa jakim rikverc sijalicama on ima problem sa svim sto mu dolazi u susret.



Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

P.s. na kraju slika i ne govori celu pricu mora se videti uzivo, moze da bude i svetlije i tamnije uzivo, al ne prvo pljucnuti kolegu.

Evo stavio sam neki tamniji filter i druga prica, kako ce svetlo delovati zavisi i od aparata i od okolnog svetla i od podesavanja itd.

9c1b50182c1164f6547b5faf6023c1aa.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Evo stavio sam neki tamniji filter i druga prica

Lepo od tebe, al' džaba si tur'o filter, i dalje šljašti. :D 

 

Stvarno izgleda kao da su prejake sijalice, mada je moguće da u stvarnosti i ne sijaju toliko. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vagenovac said:

al ne prvo pljucnuti kolegu

Ako se misli na mene - nema potrebe kvalifikovati iskljucivo dobru i drugarsku nameru (sto sam napisao i u prvoj recenici) bilo kakvim "pljuckanjem". Pogotovo sto je, za ovih 15 godina ovde, svaki moj post iskljucivo dobronameran, u cilju druzenja i medjusobne pomoci.

Nema nikakve veze sad sa Gorancetom sa kojim se ovde kuckamo godinama - vozili ste sigurno iza nekoga sa bljestecim LED pozadi nocu i znate koliko to smeta na otvorenom putu. U daljini kada se iznenada pojavi, u trenutku moze i da zbuni da li nesto ide tvojom trakom u susret. Cak sam kod pojedinih vidjao da nosaci LED vire napolje i ubijaju koliko bljeste, tablica je takodje reflektujuca, sljasti zadnji deo vozila, sljasti asfalt iza... A ispred sebe (a moze da se desi da iza nekoga moras da vozis kilometrima) treba da imas samo blago poziciono svetlo od 5W (posto pricamo o klasicnim sijalicama) i osvetljenje tablice od obicno isto toliko, cisto radi identifikacije. Kontrast tome i uocljivo jedino treba da bude stop svetlo koje je obicno od 21W u kombinaciji sa trecim (LED ili ubodnim), kao i sijalica maglenke koja je takodje od 21W. A sa jakim LED pravi se snazno, rasuto svetlo iza auta (btw belo svetlo je rezervisano za prednji deo vozila), sa mnogo vise Lumena. 

 

Posto se niotkuda (pretpostavljam opet zbog mene) pominje aftermarket xenon - neosporno da je modifikacija. Apropo "rasipanja" svetla, "zaslepljivanja" i sl., za ovih koliko godina mi niko nije ni blicnuo, a kamoli nesto vise. U projektoru je, fokusirano, nastelovano do perfekcije. Smeta koliko i OEM xenon koji, kako Horvat vec napisa, nema sanse da autonivelacijom koriguje nase rupe, neravnine, lezece policajce i zaslepice u svakoj takvoj situaciji. Da me neko pogresno ne razume - apsolutno ne zelim da poredim OEM i aftermarket i naravno da bih svaki auto voleo da mi bude sa fabrickom varijantom.

Samo mi je bespredmetno porediti nesto sto je ulaganje u vidljivost i bezbednost (a ljudi su kada je sve krenulo davali ozbiljnu lovu, islo je i po 200 EUR za projektore + 200 EUR za xenone + ruke, ne mislim na danasnje puko "za*ole me za druge" ubacivanje ksenona od 30 EUR u rastelovan reflektorski far :) ). Sa necim sto je iskljucivo sminka, a moze sasvim bespotrebno da utice negativno na vidljivost.

Na sve to, u prici sam sa osvetljenjem skoro 2 decenije, mislim da sam samo ovde izasao u susret desetinama forumasa i pomogao im da "progledaju" sto modifikacijama, sijalicama, stelovanjem farova, van foruma da ne pricam. Tako da smatram da za toliko imam bar trunku iskustva, da prvo sto gledam je da ne smetam drugima. Naravno da po stelovanju proverim 3 puta i na zidu, na putu, iz vozila u susret u koje sednem. A dokle to ide - iznad sam okacio svoju staru slicicu (bez ikakvih filtera) gde upravo to LED svetlo tablice samo menja boju iz zute u belu i jedva da obasjava branik. I jos napisah da mi je i to delovalo da moze sa manje Lumena.

 

Izvinjavam se svima za duzi post, nisam uopste nameravao da ulazim u raspravu, jedino se javih zbog ove definicije "pljuckanja" :) , daleko bilo. Podseti me, kada sam davno predstavljao Stila, jedan od kolega (koga btw nisam ni znao) je covek mrtav ozbiljan napisao zasto ne stavim neki lep ukrasni zavrsetak auspuha, nego furam tu vodovodnu cev savijenu nadole :D (JTD je bio u pitanju). Najbolje da sam se naljutio, zakljucao temu i coveka ni krivim ni duznim nazvao pljuvacem :) ... Naravno da sam shvatio dobronamerno i kao necije misljenje, oko koga smo nastavili najnormalnije da caskamo. A takvih razlicitih misljenja u temi je bilo koliko hoces, za onoliko godina :) , u tome je i bogatstvo foruma.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leon se kotrlja i dalje, imao sam problem sa jednom diznom auto je dugo verglao i smrdelo je na benzin iz motornog prostora, praćenjem misfire counter preko vcds dijagnostike utvrdio sam da je četvrta u pitanju i zamenio je polovnom.Takođe zamenjen i lanac posle 70000 km od prošle zamene po servisnoj knjizi.Ne troši ulje, vuče perfektno, svi ostali sklopovi na autu odlični drugih problema nema.Prilično dobar auto je Leon po mom mišljenju, ako se pravilno održava i vozi čak i sa tsi motorom može lepo da služi.213000 na satu and counting...

20240220_211819.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal je lanac kratkog veka? Jer 70000 kajsevi teraju. Ili je servisna... Štelovana za prodaju

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznati su problemi nažalost na ovom motoru sa lancem koji se isteže i ne traje dugo a i španer je loše konstrukcijski rešen pa se dešavaju havarije i motor prezubi.Preporučuje se zamena zamenskog lanca od 80 do 100000 km.Kako je auto već dve godine kod mene a lanac je već menjan tj.zamenski je vec bio 8 godina i 70000 km odlučio sam se za zamenu.Postoje više vrsta setova u zavisnosti šta se menja pa tako se formira i cena.Set INA sa pogonskim lancem ,dva klizača, španerom i aditivom liqui moly je 9000 dinara plus za ruke od 120 do 150 eura, sama zamena nije nešto zahtevna ali zahteva specijalan alat za zaključavanje bregastih pa su same ruke majstora vrlo skupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve skupo na tim vagenima, neverovatno, mada i secam se ranije je bila prica o skupoci ali kao kad ga odrzavas kako treba nemas nikakvih problema ... na mom modelu je dosla neka tzv. revizija tog lanca kontam da je kod mene to odradjeno jer vidim da je nesto tu novije i lepo radi bas u takt. Bukvalno 3 puta manje trosi od bivse lancije kolko je ta generacija motora naprednija. Mada ja volim starije i da brunda, dok ovo se cuje kao neki zujavac ali da ide ,ide. 1.4 tsi 125kw blg motor - ozbiljna tehnologija i splet creva pod haubom. Ako bih veci turbo stavio, ne bi isao bez fleshovanja mape sigurno, brljao bi i isao bi kako ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, shuxx said:

Dal je lanac kratkog veka? Jer 70000 kajsevi teraju. Ili je servisna... Štelovana za prodaju

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Ovi novi lancici jesu. One lancine kad smo bili mladi kad (ako ikad) skinu sa auta posle koriste da privezuju kruzere na dok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene interesuje kupovina slicnog motora, mislim, turbak na lanac. Opel Meriva B, od 2010god.
Pa se malo interesujem oko lanaca, turbina itd.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macka u dzaku. Komsija ima astru 1.4 turbo, lepo ga sluzi, doduse retko ga i vozi... Znam i za nekoliko primera kod drugara mehanicara, sve ok i samo odjednom pljas, raspadnu se i polome sve unutra. Generalno motor sa losim tehnickim resenjima tj fabrickim budalastinama. Tuga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da izvine kolega, Opelov 1.4T od 140ks, vazi za jedan od pouzdanijih turbo benzinaca novije generacije, isao je u Astru J, verujem i u ostale modele iz tih godina.

On 4/5/2024 at 9:56 AM, gorank82 said:

.....ali zahteva specijalan alat za zaključavanje bregastih pa su same ruke majstora vrlo skupe.

Nema rada velikog servisa bez alata za blokadu svih remenica unutar razvoda motora, radio sam pre dve nedelje na svom 2.0 tdi, veliki servis, skidali sve, blokirali sve remenice, mora tako.

Koliko je cena zamene lanca na tom TSI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tema za to, sorry, ali ja o Merivi B i benzinskim motorima ne nadjoh neko lose iskustvo. Prosti 1.4 atmo, i sa malim turbinama 1.4 120ks i 140ks. Veci problem su im elektronika koja povremeno zeza. To je vreme jednostavnih turbaka

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan BG said:

Da izvine kolega, Opelov 1.4T od 140ks, vazi za jedan od pouzdanijih turbo benzinaca novije generacije, isao je u Astru J, verujem i u ostale modele iz tih godina.

Nema rada velikog servisa bez alata za blokadu svih remenica unutar razvoda motora, radio sam pre dve nedelje na svom 2.0 tdi, veliki servis, skidali sve, blokirali sve remenice, mora tako.

Koliko je cena zamene lanca na tom TSI?

Da ali poseban alat se baš kupuje za tsi motore na to sam mislio, 120 do 150 eura za ruke u Nišu traže plus set lanca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi se Leončić i dalje, danas odrađen mali servis Wolf ulje 5w40 4 litra, filter goriva Blue Print, ostali filteri Mahle, 7800 dinara + ruke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...