Jump to content

gorank82

Members
  • Content count

    2881
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

gorank82 last won the day on October 19 2017

gorank82 had the most liked content!

About gorank82

  • Rank
    Schumacher
  • Birthday 11/26/82

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Niš
  • Interests
    Fiat grupa

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto Michael Schumacher

Recent Profile Visitors

2778 profile views
  1. Na 1.2 8v ne, na 1.2 16v da....to je sigurno....
  2. Fiat Punto 1.2 16V HLX 3p

    Za koliko je otisao ?
  3. Koliko je placen auto i jesi znao za taj problem ili ti uvalio mačora ?
  4. 890 din par H1, narucio na sajtu Silver auto, odlicne su imam ih od Novembra...Lepa boja i lepo sijaju...Farovi su mi stvarno dobri sto je retkost za dvojku...
  5. Halogena tipa Night Breaker...
  6. Kako sijaju kao xenoni, odusevljen sam Ispolirani farovi plus M-Tech Powertec Platinum 130 %...
  7. Idemooo Niš.... Idemooo Niš....
  8. To je korpa, desavalo mi se to na Puntu....
  9. Slažem se sa @Milutinac u potpunosti...
  10. Zapravo, iberlauf predstavlja odusak bloka motora i ima ga svaki SUS motor (motor sa unutrasnjim sagorevanjem). Unutar bloka motora desava se kretanje delova (klipova, radilice itd.) koje dovodi do promene zapremine unutrasnjosti i samim tim i do pojave vakuuma ili pritiska. Osim toga, usled zargevanja ulje, koje se tu nalazi, isparava, sto takodje dovodi do povecanja pritiska. Zbog toga je neophodno da blok motora ima odusak tj. vezu sa spoljnom sredinom, kako bi se pritisci izjednacili i motor nebi nepotrebno opterecivao. Ova oduska se majstorskim jezikom zove iberlauf. Ona je, fabricki, povezana gumenim crevom sa kucistem filtera vazduha, kako bi uljna isparenja i vruc vazduh koji otuda izlaze bili usisani natrag u motor i povoljno uticali na njegov rad (mada je ovaj efekat neznatan, ovo resenje se zapravo koristi zato sto je prakticno). Kada je motor ispravan, nema vidljivih gasova na izlazu iberlaufa, samo se moze osetiti blago strujanje vazduha. Tako to radi kad je sve u redu. Medjutim, kada motor "produva" tj. kada se potrose karike (zaptivni klipni prstenovi) i stubline (unutrasnji zidovi cilindara) onda dodje do prodiranja i zadrzavanja ulja iz bloka motora u kompresioni prostor (prostor iznad klipa gde se odvija sagorevanje) pa to ulje sagoreva, praveci mastan, plavkast dim, a sa druge strane izduvni gasovi (zajedno sa pomenutim uljnim dimom) prolaze iz kompresionog prostora pored karika (koje ne dihtuju) u blok motora, pa odatle izlaze kroz iberlauf i odlaze u kuciste filtera za vazduh. Ovo dovodi do veoma brzog prljanja i mascenja filtera za vazduh sa jedne strane, a sa druge gusi i onako dotrajao motor izduvnim gasovima koje sada tuda usisava, sto dovodi do jos goreg rada motora. Kada do ovoga dodje, to je prilicno siguran znak da je motor zreo za generalni remont. Medjutim, ljudi koji hoce da voze dokle god se kotrlja, jednostavno otkace crevo iberlaufa sa kucista filtera za vazduh i provuku ga dole ispod haube i na taj nacin svakako pomognu i sebi i motoru, ali to ipak nece resiti problem jer je iberlauf kroz koji izlazi dim znak da uskoro vise nece biti nikakvog dima, jer je motor pri kraju.
  11. Bravo Draganče, samo napred...
  12. I ja imam Teslu nemam tih problema...
×