Jump to content
FAS Goran
djomla

C4 Picasso - bela tehnika -

Recommended Posts

U fazonu su ako postoji neki problem sa menjacem, da je neki kvar i sl, u tom slučaju neće da menja ulje.
Slazem se sa tobom, treba menjati, ali je ulje bilo "sveze" tako da sam preskocio, mada cu svakako u narednih par meseci ici na zamenu.
Da znam, kad sam vec bio tamo, mogao sam zameniti, ali ne zamenih

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa imenjakom. Cak i na manuelcu, iako bi menjacko ulje bilo cisto i zuckasto, uvek bi se primetili benefiti posle zamene.

I moj stav je da se takve i slicne stvari rade preventivno, npr. uz veliki/mali servis, kada se vec stigne. Pogotovo na polovnjaku, pogotovo sa nepoznatom istorijom, pogotovo sto je u pitanju smesan trosak na period posedovanja. A ne odrzavanje vozila svesti na cekanje da se pojavi kvar, pricam generalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve ste 100% u pravu ali je u pravu i majstor. 

 

Zna, vidi, prepoznaje šta je sveže ulje a šta je za zamenu, nagledao se toga koliko hoćeš i koliko nećeš pa je odložio to za naredni put. Ne za nikada i ne za 60.000km već možda za 10-20. Najispravnije je bilo da vlasnik djomla donese odluku a da ovaj samo sugeriše da ne mora baš odmah...

 

To isto korektni drugari majstori rade i sa uljem u motoru. Zašto da ne. Iako imam servisnu knjižicu za X-a, kad sam ga kupio i otišao na detaljan pregled, majstor je izvukao šipkicu za merenje, pogledao nivo, boju, i miris ulja i rekao da apsolutno ne treba sad i odmah po kupovini. Rešavamo druge bitnije stvari odmah, a usput planiram 10l ulja i filter za jun/jul pre godišnjeg odmora.

 

 

 

3 hours ago, djomla said:

...

Obraticu bas paznju na taj momenat sto si opisao, za polazak sa semafora, iskreno nisam primetio nista.
To "ubacivanje" se oseti sa gasom ili bez, tipa pustis kocnicu pa dodas gas tek kad krene ( pola sekunde npr) ili odmah stiskas gas?
Ako nisam previse konfuzan emoji2.png
A menjac bi trebao da je isti i u Delti i kod mene.

 

Nisi konfuzan, sve jasno. 

 

Ja sam pre ovog u Delti vozio malo stariju generaciju automatika na Lexusu, Audiju i onaj CVT na Mercedesu i priča je u sledećem: Kad stanem na semafor menjač je napet, ne nešto neobično i neprijatno ali taman da na svako puštanje kočnice odmah i trenutno kreće. Kod Delte je taj Aisin naštelovan tako da 'izbacuje' iz brzine da bi se rasteretio. Kad pustiš kočnicu treba mu delić sekunde i oseti se 'ušaltavanje' u brzinu i kreće. Jasno piše i u svim tehničkim listovima je to navedeno kao prednost i nova opcija čuvanja i štednje samog menjača. Ako treba, naći ću negde da podelim...

Nije to ništa puno osetno ali kad godinama navikneš na ono staro, ovaj novi momenat tačno mogu da primetim.

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da za neke stvari ti sam treba da skreces paznju - apsolutno se slazem. Da li je majstor u pravu, da li je drugar, mozda nece dok ne mora, da li ga mrzi, da li smo mi zaludjenici - to je vec druga prica, od slucaja do slucaja. Samo znam da je menjacko ulje uvek menjano na moju inicijativu, uvek bi pri zameni komentar majstora bio da je ulje dobro, zuto, cisto, kako god - a ja uvek posle toga vidim razliku, u vidu ugladjenijeg saltanja, lepseg osecaja u voznji (pricam za manuelac). I uvek bih "bacio" te pare, na period posedovanja auta, bez ikakvog razmisljanja. Taj trosak me ceka pa ceka, isto kao i veliki servis za koji tek neki rizikuju po kupovini rastezuci i odlazuci. Prica se odnosi na sve nas koji ostavljamo auto za sebe, na duze.

Slicno vazi i za druge stvari, ulje u kocnicama (koje je dosta ozbiljnija stvar, higroskopno, trazi cescu zamenu), itd... U smislu te "ustede" mi malo ide na zivce i kada udjes u radnju i pitas za nesto, a ponude ti samo najlosije (citaj najjeftinije) sto postoji u ponudi. Pa automatski ide pitanje da ti izdeklamuju sta imaju od ostatka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citao sam dosta o tim menjacima, naveli su kao prednost sto izbacuje sam u ler, ne da bi stedeo menjac (fakticki ga vise haba, ali ne spominju taj deo), vec da su benefiti izbacivanja u ler niza tempratura u menjacu, kao i manja potrosnja goriva dok se drzi stisnuta kocnica.

 

Takodje su naveli kao prednost sto je kompjuter (elektronika) menjaca intergrisana unutar samog menjaca, sto navodno podize pouzdanost jer ima manje kablova/zica oko menjaca, a znamo iz prakse da je i ova navedena prednost zapravo mana, jer zna da ode kompjuter i onda je to rastavljanje celog menjaca maltene da se zameni.

 

p.s. a i pri promeni ulja, filter je intergrisan u samom menjacu takodje i prilicno nedostupan, tako da vecina servisa samo zameni ulje, a filter ne diram jer se mora raskupusati menjac da se zameni.

Mozda i zbog tog razloga izbegavaju da rade zamenu ulja, jer samo zamenjeno ulje sa starim filterom nije to to, a ako se menja i filter onda je mnogo ozbiljniji posao.

Tako da bi pri servisu menjaca trebalo naglasiti ili cak insistirati da se zameni filter menjaca jer on skoro sigurno nikada nije zamenjen sve i da je ulje jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing ako nadješ, ne bilo ti zapoveđeno podeli. Kapiram na šta misliš, baš ću da pratim to.
Slažem se za zamenu ulja što ste svi rekli. Trošak je "smešan" 120€ konkretno kod Slavka. Upravo što je Premier rekao, Stevan je bio u fazonu dodji za nekih 20ak kkm, odluka je bila moja, da ne dodje do zabune. U vezi filtera, koliko sam ispratio i ono što je on rekao, da bi se filter zamenio, potrebno je skinuti menjač, što košta dosta (ne znam tačnu cifru). Bilo je slucajeva da su ljudi ugradjivali dodatni filter koji je van menjaca. Ulje ce svakako doci na zamenu mnogo pre tih 20ak kkm koje je predložio, tad sam taj budžet prebacio na onu hobotnicu iz par prethodnih postova.

Sent from my HRY-LX1T using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa filterom kapiram da uši otpadaju
Baš ću da pitam koja je cena sa filterom pa ću preneti.


Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i u motoru, ako ne menjas filter vec samo ulje, sa jedne strane imas nekakav benefit, koji je mozda i ogroman na kratke staze.

Sa druge strane ako ne menjas filter i steta je ogromna na duze staze.

Ima i nekih motora gde je filter nepristupacan pa nece niko reci nemoj menjati :D

Naglasavam samo jer smatram da je to jedini nacin da se menjac sacuva na duze staze, a inace mnogi predju i po 200kkm bez da se ulje ikada zameni, a kamoli filter, pa onda price o lifetimeu itd.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokle ide to parcijalno odrzavanje, onda mozes zameniti i recimo samo 2l ulja u automatiku ili motoru i imaces nekakav benefit u odnosu da nista ne uradis.

Izgleda da sam zadrt sto se tice odrzavanja i stvarno ne volim parcijalne varijante :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao Pastora za mišljenje i cene.

Filter, ulje, montaza, demontaza 350-400.

Pastor kaže da nije imao problema zbog filtera, samo redovna zamena ulja, kao što Martin kaže i to je to. Sve se da uraditi, naravno, ali i on je u fazonu da ako sve radi kako treba, nema potebe.

Parcijalno bi značilo da se ispusti par litara ulja i dospe toliko, ovde se radi ispiranje menjaca, kapiram da se na taj način i filter ispira, te se sipa novo ulje tek kad krene skroz cisto da izlazi.

Kapiram sta pricas, ali Slavko i Pastor kažu da nema portebe menjati ako sve radi kako treba.

 

Sent from my 3310 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle to da moze filter da se ispere? Onda se ne bi zvao filter :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda neki slican princip kao oni sto "regenerisu" kabinski ili motorni filter vazduha - usisivac, pa izduvaju u kontra smeru. Dobijes NOV NOV NOV filter :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ga izduvas u kontra smeru nesto i dobijes pozitivno a na ovom principu ne dobijas nista. Isto kao kada bi duvao u smeru protoka vazduha samo cistim vazduhom :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 bas tako, filteri generalno zadrzavaju sve necistoce u sebi, sto im vremenom smanjuje protok, uljni uglavnom imaju bajpas koji otvara kada nabije odredjeni pritisak, ali svakako smanjuje protok ulja i imas to kasnjenje zbog bajpasa.

Svakako sjajna analogija sa duvanjem filtera za vazduh :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo pretpostavka s obzirom da se ne menja, kako već rekoše Slavko i Pastor (što se tiče "ispiranja").
Nisam se udubljivao previse u tematiku.
Bilo je dobar dan, dobar dan, treba li ili ne da se menja filter koji je btw zavucen u menjacu.
Ne, ne treba, može, naravno, ali nema potrebe. Samo redovna zamena ulja 60~80 kkm, u zavisnosti da li se vozi po gradu ili na otvorenom.
Hvala lepo
Ponavljam, njihove reči su "nismo imali problema zbog filtera, ako se menja ide menjač dole"
Sve razumem i savet i sugestiju cenjenih kolega.
Sa druge strane imamo majstore koji kažu da nema potrebe menjati (mada je sladje uzeti 350~400 od 120~150) tako da se drzim njihovog saveta. Da je predvidjena cesca zamena, verovatno bi bio lako dostupan? (moje neko nestručno shvatanje).


Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto insistiraju na zameni filtera menjaca tamo gde je lako dostupan to jr pitanje.

Kao i da li su nekad imali problema ako nisu zamenili filter na drugim menjacima gde se inace menja jer je lako dostupan.

Verujem da ne znaju jer nisu ni probali :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, djomla said:

Da je predvidjena cesca zamena, verovatno bi bio lako dostupan?

Kao sijalica vozackog fara na Stilu JTD :lol: ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...