Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobile sa 3 vrata više niko neće

Recommended Posts

vw golf 90.jpg

 

Hečbeci sa troja vrata su svakako lepši, ali i manje praktični

 

Golf osme generacije stiže sledeće godine i biće dostupan samo u verziji sa petoro vrata. Ovoj informaciji dodajmo da verziju sa troja vrata nemaju ni aktuelni VW Polo i Renault Clio, a neće imati ni sledeća generacija Peugeota 208, kao ni novi Seat Leon... Ovaj potez proizvođača je očekivan jer prema rezultatima analitičarske kuće JATO ''niko'' više ne kupuje modele iz A, B i C segmenta sa dvoje ili troje vrata. Dakle, osim velikih hečbeka, tipa Golf, tražnja i za manjim modelima sa manje vrata značajno je opala u poslednji deset godina.

Tako je u odnosu na 2007. kada je bilo 2.4 miliona novoregistrovanih modela sa 2/3 vrata u Evropi, broj tih verzija 2016. pao na ispod milion. Istovremeno, broj modela sa 4/5 vrata je neznatno porastao sa 6.2 na 6.4 miliona. U izveštaju kuće JATO navodi se da kupci sve pažljivije biraju između komfora, dizajna i praktičnosti, pa se tako izbor automobila sa više vrata logičan. Ovi modeli imaju daleko lepšu i agresivniju, ali su jednostavno manje praktični.

 

Što se tiče segmenata, u periodu 2007-2016. udeo novoregistrovanih C modela sa 2/3 vrata je pao sa 15 na samo 5 odsto, ''B'' je pao sa 31 na 13 odsto. U najmanjem segmentu ovi modeli su sa 47 odsto pali na 32 odsto. Neverovatna popularnost SUV modela, kao i ''ubijanje'' nekad popularnih modela sa takvom konfiguracijom vrata (naprimer Fiat Punto i Alfa Romeo MiTo), dodatno su smanjili njihov udeo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Fiat bio vizionar jos sa Bravom od 2007. :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da sam bio ironican ;) - nedostatak karoserijskih izvedbi i SEKA 2008. su ga definitivno dotukli sa brojem prodatih primeraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Pluto said:

Aaa dobro je emoji23.png ne znam zasto su to uradili kad je Stilo sa 3 vrata bio pun pogodak, a Bravo je njega nasledio

Nije bilo ni karavan verzije iz istog razloga kao i trovrate - novac. B)

To je potpuno novi model, i skoro pa su sve dupli troškovi. Kada pogledaš dimenzije npr. Stila, vidiš da onaj sa 3 i sa 5 vrata nisu ni iste širine, ni iste visine...a normalno (očekivano) ni iste dužine. Faktički dva različita auta koji se samo isto zovu i liče jedan na drugi...ali se sve trebalo posebno projektovati i ispitivati. A, onda i veći troškovi proizvodnje, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestanak ''mejnstrim'' kupea je bio neizbežan

 

alfa brera 003.jpg

 

Auto-kompanije poslednjih godina postepeno ostaju bez ''mejnstrim'' kupe modela, ali generalno i hečbek automobila sa 3 vrata. I dok Amerikanci još uvek ne odustaju od svojih automobilskih ikona, kao što su Chevrolet Camaro ili Ford Mustang, u Evropi je sasvim drugačija situacija. Pristupačna kupe vozila i hečbek automobili sa 3 vrata su retkost u ponudi nekog evropskog proizvođača automobila, iako ih je do pre samo desetak godina bilo u gami svakog od njih.

 

Direktor komanije Peugeot, Žan-Filip Imparato, kaže da je jedan od razloga za to nedostatak sredstava za finansiranje njihovog razvoja. Imparato je za Autocar izjavio kako on lično voli takve automobile, ali da to nije dovoljan razlog da bi se kompanija upustila u njihov razvoj i proizvodnju. Šef francuskog proizvođača kaže da auto-kompanije sada najviše investiraju u električna vozila, 5G konektivnost, tehnologije samovozećih automobila i druge elektronske sisteme pomoći vozaču. Sve su to skupi poduhvati za koje Imparato veruje da bi mogli da zahtevaju obimna sredstva od proizvođača automobila u sledećoj deceniji ili duže.

 

73316-Opel Astra GTC 002.jpg

 

Ako tradicionalni proizvođači automobila troše sve više novca kako bi održali korak sa kompanijama kao što je Tesla, ali i jedni sa drugima, sredstava jednostavno nema za specifični modele kao što su kupe vozila. Kupei se nikada nisu prodavali u većim količinama, a potrošači se danas sve više okreću SUV i drugim praktičnijim vozilima, potpuno odustajući od kupea, pa čak i od limuzina.

 

112995-vw 001.jpg

 

Međutim, možda budućnost kupea i nije tako sumorna. Naime, zaluđenost za krosover/SUV vozilima je aktuelni trend, ali i trendovi vremenom blede. Krajem prošle godine šef GM dizajna Majkl Simko je rekao da ljudi generalno žele vozila zbog kojih su njihove komšije ljubomorne na njih. Trenutno su to krosoveri i SUV model, ali možda će u nekom trenutku u budućnosti kupei ponovo postati predmet njihove želje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za sugestije ali su stvari otišle u pravcu u kojem sam se nadao da možde i neće.

Naime, i pored mog insitiranja da (kolega) uzme nešto adekvatnije za porodicu (dva mala deteta), opredelio se za "mladalački" auto.

U pitanju je Grandiša T-jet '09. 3v u Sport paketu sa panoramom.

Autić je lep ali je to neka druga priča u odnosu na porodični auto.

 

IMG-3167f0e773edac51851a8305a08c6641-V.thumb.jpg.5baf7b8f6bdfd056ebe9725fd5e5d519.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep GP nema sta. Sam ugodjaj ce mu biti extra sve dok ne bude morao precesto da se zavlaci pozadi... E onda ce mu brzo i presesti, kao i kod svakog 3V. No, takav autic kako dodje, tako brzo ume i da ode. Neka ga sluzi dobro, za ostalo ce se snaci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi se uopste zavlacio pozadi? Dete dok je malo bukvalno od spolja ga ubacujes direktno u sediste. Kad vec malo poraste, samo ulazi i izlazi. Jedino ako se stavljas u poziciju supruge ili taste npr., onda ces morati cesto da uìazis pozadi :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MS PK said:

od spolja

Cudna vam ta praksa u PK da spolja ubacis dete kroz prozor u sediste... Al vidis, ne zvuci neprakticno :lol:

Salim se, u njegovom slucaju je bitnija prakticnost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrdjujem.

Par puta sam vozio burazerovog klinca dok sam imao 3v Stila, pa to je pakao.
Na sve se covek navikne, ali je licno ni u ludilu ne bih uzimao auto sa 3v kad budem imao dete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok deo postova ne bude prebačen u odgovarajuću temu 3 VS 5 vrata :D ... da doprinesem još malo offovanju teme o Delti, koja i ne postoji u 3V varijanti, je l' ... :lol:

 

Lično bih uvek pre izabrao auto sa troje vrata, ali nažalost ni Delta, ni Bravo, ni Giulietta ne postoje u toj konfiguraciji. Konkretno, naša porodica ima samo tri člana, pa nam realno ne treba veći auto od hečbeka sa troje vrata, čak ni za duža putovanja. To kad bih se samo ja pitao. Naslednica (tinejdžerka) insistira na svojim vratima. Uzalud sam pokušavao da je ubedim da to nije bitno, da se voziš u sedištu, a ne na vratima. Ostala je pri svom stavu.

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kazes, malo jos off-ovanja, meni su hecbeci isto vecinom lepsi kad su sa 3 vrata, a eto i karoserija je malo cvrsca tako. Ali definitivno se sve promene u auto industriji odvijaju u smeru povecanja komfora, pa je tako i prodaja trovratnih hecbeka postala toliko mala da su ih proizvodjaci izbacili iz ponude :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, skile86 said:
Potvrdjujem.
Par puta sam vozio burazerovog klinca dok sam imao 3v Stila, pa to je pakao.
Na sve se covek navikne, ali je licno ni u ludilu ne bih uzimao auto sa 3v kad budem imao dete.

Da se razumemo, svakako je prakticniji auto sa 5 vrata u odnosu na onaj sa 3 vrata. E sad bi voleo da mi objasnis zasto je bio pakao? Otvorim vozaceva vrata, pomerim naslon sedista jednim dodirom bukvalno i odmah tu je decije sediste. Znaci jednim pokretom samo ubacis dete, bez muke, bez savijanja, bez ikakvog nisanjenja, ono, bacis samo :D E sad, malo se savijes dok zakopcas pojas ali mislim, to je toliko lako, ono, bez gledanja odradis. I u kupeu nemas potrebe vise ni da se okrenes da pogledas dete, pogotovu kada je vece, kao moje, 5god. Nema vrata, nema prozora...nista. Tu je problem ako si zensko, pa sedis pozadi sa detetom ali je to problem zato sto stalno ulazis-izlazis iz auta. Drugi problem nema. Vozac nikad problem nije imao sa trovratnim autom, ako nekad neko ustaje to je uvek suvozac, a realno, nije me briga :D Uvek mi ue kupe verzija bila lepsa od obicne, tako da ce suvozac da trpi malo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, MS PK said:

Da se razumemo, svakako je prakticniji auto sa 5 vrata u odnosu na onaj sa 3 vrata. E sad bi voleo da mi objasnis zasto je bio pakao? Otvorim vozaceva vrata, pomerim naslon sedista jednim dodirom bukvalno i odmah tu je decije sediste. Znaci jednim pokretom samo ubacis dete, bez muke, bez savijanja, bez ikakvog nisanjenja, ono, bacis samo :D

Kako bre ubacis dete bez savijanja?? Ono kao, bukvalno ga samo ubacis, kao jaknu kad basic na zadnje sediste?? :D pritom na grandeu taj prolaz izmedju prednjih vrata i B stuba uopste nije toliko sirok. Ne kazem da ne moze, samo je mnoooogo jednostavnije i lakse kad otvoris zadnja vrata i to sve odradis.. a naravno da je svaki auto lepsi kao trovratni, to sporno nije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za grande al kod stila cim mrdnes naslon odmah je auto sediste tu i samo ga spustis. Mozda je grande dublji pozadi pa mu je dalje sediste. Slikao bih ti sad al mi kontra okrenuta kola :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije stvar samo zavlačenja pozadi... ne postoji parking gde komotno možeš da otvoriš vrata na trovratnom autu, kao ni da dohvatiš pojas bez da te preseče u vratu i leđima.
Ja sam u poslednjih 20 i nešto godina samo jednom imao 3v auto i to sam se debelo zaebo

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...