Jump to content
FAS Euroauto Goran
Smireni

Nije prepravka, jeste prepravka

Recommended Posts

@Smireni

 

Da, jel to neko kao zvanično objavio ili...? :) 

Ne sumnjam da će jednog dana biti tako, samo ne znam jel su to već stigli ti dani... :D 

 

Pa, na Forumu su reeeeetki automobili koji nemaju barem jednu od stvari koje su pobrojane kao prepravke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo postavljeno u jednoj grupi ciji sam clan.

Ovo je navodno ono sto je prema njihovom tumacenju trenutno vazece. Nisam siguran u izvor, cisto da znate.

Meni deluje verovatno (odnosno, ne deluje mi neverovatno), narocito uzevsi u obzir ovoliku halabuku oko tehnickog pregleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaka stvar sa spiska je ako su promenjene felne pa stavljene drugacijeg dizajna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinjenica je da ljudi stavljaju svakakve gluposti na auto ali ovi ga bas preterase.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Tehnički pregledi nemaju konkretne smernice na osnovu kojih bi mogli da znaju koju izmenu mogu da tolerišu, a koja zahteva ispitivanje, iako je ABS još pre dve godine javno obećala da će sastaviti i objaviti spisak izmena na vozilu koje se smatraju prepravkama i koje se moraju atestirati.

Ispod sledi nezvaničan spisak izmena, dok ABS ne izda zvaničan spisak izmena:

...."

http://www.trijumf021.rs/atest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dajte, kakve su to gluposti? Čelična felna zamenjena aluminijumskom? Pa većina nas ima 2 seta felni, neki aluminijumske + čelične. Oba idu standardno na auto. 

Ili vetrobrani? Kome to smeta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je krenulo cimanje oko stakala pre par meseci pojavio se i ovaj spisak, ja lično smatram da je teška sprdnja. A cenjeni novinari ( šokantno, ako imate ovo desiće vam se ono) koriste za jbne klikbejtove. (moje mišljenje o spisku)

P.S. Na spisak bi dodao najstrožiju kaznu svakome ko se drzne da stavi kapicu ventila koja nije crne boje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovakve gluposti su dovoljne da su mi ove godine svi tehnicki pregledi u Subotici odbili registraciju auta. Prosto bih voleo da razgovaram sa nekom strucnom osobom (ako to moze tako da se nazove jer sigurno ne postoji) koja izmislja ateste i da mi objasni kad neko kaze nesto mora da se atestira, kakvu razliku za bezbednost cini cinjenica da sam ja platio nekom papir ili ne, ako nisu u stanju da propisu ogranicenja te modifikacije. Jedino sto su u stanju da kazu je da dimenzije guma moraju biti one predvidjene od strane proizvodjaca i onda imaju neki nepotpuni spisak vozila i dimenzija guma. Bar da neko garantuje da ako platis da ce taj atest da vazi uvek i kod svakog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videla zaba da se konji potkivaju pa i ona digla nogu.Tako rade naši stručnjaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovima sto ovo smisljaju treba atest za glavu.U kojoj ustanovi su oni dobili diplome???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda još važnije od spiska (koji je očigledno pun nelogičnosti), šta se smatra prepravkom a šta ne, je činjenica da se izgleda planira na vlasnika automobila prebaciti teret dokazivanja da je nešto kvalitetno napravljeno, tj. da je bezbedno naknadno ga staviti na auto. Da vlasnik treba da ide da atestira naknadno ugrađene/stavljene stvari na svoj auto.

 

Npr. neko hoće da stavi zadnji spojler na svoj auto. Ok mi je da postoji institucija koja kontroliše kvalitet toga šta sve možeš da kupiš i staviš na svoj auto, jer nije svejedno ako svako može da stavi šta god mu padne na pamet i onda na autoputu na 150 ili 200 km/h to samo spadne sa auta, odlomi se ili šta već, i pogodi nekoga iza nanevši mu ozbiljnu materijalnu štetu (ako ne i nešto gore).

 

Ali, to se ne radi tako što odeš i kupiš, staviš, onda ideš da atestiraš...i ispostavi se da je loš kvalitet, da to ne može, i odbiju da daju atest. Skidaj sa auta. Em si platio, em nisi dobio atest.

Valjda je bolja varijanta da proizvođač tih spojlera svoje artikle, svoje proizvode koje eto hoće da prodaje u SRB odnese tamo gde treba, oni to testiraju, kažu da po tehničkim svojstvima može na auto tih i tih dimenzija, do brzina tih i tih (ili kako već), dobije se neki papir, nalepnica ili šta već, i to je to. Onda kada uđemo u prodavnicu te firme i biramo npr. zadnji spojler, znamo da šta god kupimo već je atestirano i bezbedno da stavimo na svoj auto.

Još se onda ode korak dalje, pa ako je to neka evropska firma koja je već sve to testirala po Nemačkoj, Italiji, Francuskoj ili gde već u okviru EU, i dobila sertifikat da može da prodaje širom EU, onda bi ovi kod nas samo trebali da priznaju te već postojeće dozvole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho....u pravu si...donekle...ipak...izmi felne i gume...oni traze arbitrazu bez obzira sto je proizvodjac naveo opcione pakete felni i pneumatika...a da ne pricamo o ostalim nebulozama...jos i da uvedu i atest na kvalitet vazduha u gumama....ipak...ako ima u njemu necistoca moze da kontaminira okolinu ako se pneumatik pribusi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto mi prepisujemo zakon iz Nemacke a od njihovog funkcionisanja smo daleko. Bilo kakav ozbiljno modifikovan auto, znaci ne ono sto moze neko da prisrafi za vikend je vecinom je sopstveni rad u Srbiji jer je kupovina gotovih proizvoda iz inostranstva najcesce na nivou cene samog auta za pojedinacan deo. Trebalo bi osnovati zaista neki ozbiljan centar gde ces ti priloziti svu mogucu dokumentaciju, gde ce neki strucnjak u svojoj struci doci, slikati, premeriti, preracunati da li je to odgovarajuce, platis ulozeno vreme, dobijes papir i to je to. Ali realno ni to ne bi trebalo, jer nasa drzava uporno pokusava da svaki moguci problem resi. Od tih stvari na spisku, pola nema nikakve bitnosti, trebali su izabrati 10 najbitnijih stvari koju je lako testirati u praksi i to uvesti jasnu proceduru i sproveli bi na sve i mozda 10% vozaca bi se izvuklo sa nekim drugim stvarima sa spiska... Ovako samo dovodimo do toga da je zakon komplikovan za primenu, navatamo 10% vozaca a ostalih 90% ide preko veze.

 

Cemu uopste insistiranje na dimenzijama guma. Uzmes propises da je auto 10cm od tla, das tehnickom pregledu ramu te velicine visine, ako moze da predje preko toga, dovoljno je visok, uzmes nateras tocak na rampu, uzmes letvu recimo 8mm debelu, gurnes izmedju ruba i gume, gume i trapa, moze da prodje, znaci bezbedno je, ne kaci, guma je u toleranciji fabrickog obima, znaci brzinomer ti radi kako treba, nosivost gume je u skladu sa masom vozila i dovidjenja, moze da se sprovede na svakom autu i svaki tehnicki pregled. I tako moze skoro sve da se proveri sto je bitnije uz pomoc stapa i kanapa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...