Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Izmisljas probleme, iliti za svako resenje ti imas problem :) 

 

A onda relativizujes do beskraja, kao sa bojama, boje su mozda i odlican primer za ovu polemiku, mozda neki proizvodjac za neki model ne nudi neku boju koju bas hoces.

 

Dakle nije tebi problem sto ne mozes da biras boju, mozda ima 10 boja, vec je tebi problem sto bas nema boja ili jos gore nijansa boje koju bas ti zelis...

 

Ako npr. ja zelim, a veruj mi da bih zeleo punta sa 35d biturbo, 4x4, zf8, bixenonima ili laser farovima, a fiat to ne nudi, mogu da kukam kako eto nema izbora i ne mogu da kupim ono sto bih hteo...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, baš zbog tih "drvenih točkova" i "fenjera" će i 11. generacija Civca Type R biti ponudjena samo sam jednom vrstom menjača :) Bez mogućnosti izbora. :) Pa i u Evropi ... Samo prokleti zastareli manuelni menjač :) Budale. Bez dva grama mozga u glavi ... Ko normalan bi ručno menjao stepene prenosa ... Šta drugo reći ...

:) 

 

Ali, da nemogućnost izbora menjača bude dosledna kao i kod svih ostalih brendova, ako kupac Honde izabere 2,0T ne u Civicu Type R, već u Accordu ( koji nije dostupan u Evropi ), tada 2,0T dolazi uparen samo sa 10-stepenim automatskim menjačem sa hidrodinamičkim konvertorom. Tada ne može da se bira MT.

A ako kupac poželi da Accord uzme sa 1,5T, onda neće dobiti sa AT-10, već sa CVT :)

Konačno, ako izabere hibrid, tada je samo e-CVT.

I, da li kupac po izboru modela i motora može da bira i menjač ili vrstu automatskog menjača? Može da bira - "šipak" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet besmislena relativizacija... isforsirana i lazna maksimalno...

 

Kao i kvazi sarkasticno iscudjavanje...

 

Bukvalno zelis da kukas pa trazis gde si toboz ostecen.

 

Izmisljas scenarije gde si hipoteticki ostecen jer eto neko ne nudi nesto sto bi ti zeleo...

 

Kad vec pominjes 2 grama mozga u glavi kao neki reper racionalnog odlucivanja, cak bi i takvima trebalo biti jasno da se nije rodio jos ko ce celom selu udovoljiti, iako se fabrike trude da zadovolje vecinu potencijalnih klijenata...

 

Mozes da spomenes recimo ferrari ili neki drugi ekvivalent auta podredjenih maksimalnom uzivanju vozaca, koji se prave kao automatici, pa da im objasnjavas kako su budale jer nude prokleti automatik, ko bi normalan u sportskom autu podredjenom uzivanju u voznji zeleo prokleti automatik u ferrariju, pogotovo ako kosta milione...

 

Jeftin populizam ili makar pokusaj istog sa tvoje strane, makar se meni tako cini, a apsolutno nepotreban.

 

Evo npr. alfa romeo tonale, ne nude zutu boju, mogu sad da krenem zalopojke kako su ovakvi i onakvi jer moze "sipak" da se bira zuta boja, evo ronim suze, sad cu da pisem romane sto ne mogu da kupim zuti tonale...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve razumem što si napisao i slažem se, zaista, bez greške, ali ...

Hipotetički, zamisli, neko je fan automatskih menjača sa hidrodinamičkim konvertorom, ali fan je i vozila VW grupacije i ako je njegov konačan izbor neko TSI 150 vozilo (bez razlike da li na nosu nosi znak audija, škode ili seata ), on uz TSI 150 može da izabere i takav automatski menjač? Ili je proizvodjač za njega već izabrao onaj sa dvostrukim kvačilom? Taj kupac ima mogućnost izbora vrste AT-?

Ili, kupac vozila bilo kog VW brenda sa TDI 190 ili 200, on može da izabere i 6MT?

Biće da nisam pratio ponude tog, a ni ostalih proizvodjača po tom pitanju ... I slobode izbora koje su kupcima ostavljaju u odnosu na pitanje mogućnosti izbora željene vrste menjača, pa i vrste automatskog.

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad se već besmisleno vrtimo u krug, ti u klin, mi u ploču. Smešno... Nedostojno odraslih razumnih ljudi. 

 

Još na prethodnoj strani si rekao da se sve slažeš, pa si ovde ponovio da sve razumeš, i onda opet ista kontra. Pa naravno da "fan automatskih menjača sa hidrodinamičkim konvertorom, i fan vozila VW grupacije" ne može da izabere kako će fabrika njemu da proizvede automobil. Znaš zašto? Zato što fabriku zabole kita šta taj fan hoće iz prostog razloga što je on promil tržišta. A sa ponudom koja postoji oni su zadovoljili na desetine procenata potencijalnih kupaca. Oni su svoj posao uradili, koliko god ti i ja mislili da ga ne rade dobro... Al' pošto nismo u UO VW - nemamo pravo glasa, već samo pravo isprazne priče koja ne pije vodu i tako se postaje mali Perica...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome još treba automatski menjač :) 

Sve te glupe novotarije ubijaju čoveka :)

Ja od kada imam idotsku kameru za vožnju u nazad, ne stavljam ruku na suvozačevo sedište i ne gledam preko ramena. 

Pametan telefon = glup (gluplji) korisnik. 

:) 

Nije baš u potpunosti tako, ali, nije ni daleko od istine. 

Da je funkcionalnije, jeste. Verovatno je i dugotrajnije a nije ni mnogo skuplje. 

Otkud znam, vozio sam par puta vozilo sa automatskim menjačem i nije mi se svidelo. Ne kažem da je loše, nego klasični problemi, penjanje na ivičnjak, klackalica, prakiravanje i isparkiravanje :) više verujem levoj nozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nikad nisam vozio automatika :D ali me uvek interesovalo kako to funkcionise drajv rikverc za to okretanje i parkiranje ... mislim kako? ... da li se ikad ugasi ili se zabije neko u nekog? Ne bih se ja tu snasao, skoro sam seo na neki skuter i stisnem kocnicu a on se gasi na 0 kao da nema ler , neka neka reko drugaru nek on vozi zna ga u dusu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam danas: 

 

"Predstavljen BMW M2 ...

 

... Kao opcija je ponuđen i ručni šestobrzinski menjač ...

 

... Ko želi, voli i još uvek može, neka plati najmanje 72.800 evra i bazični M2 nove generacije je njegov. Ako neko još poželi i ručni menjač, nek izvadi dodatnih petsto evrića …"

 

:) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki dan sam bio suvozac u BMW M5, aktuelni, ali prefacelift, 4.4 V8 600 ks. Sad, oke, to nije isto kao M2, ali ja zaista ne znam kako bi se tamo rucno menjale brzine. Jednostavno, to je toliko brzo i snazno, da je potrebna maksimalna koncentracija na put, volan. Da ne spominjem taj ultra-komplikovani pogon, pa zamisli tamo kad bi neko kvacilom to drndao...

 

image.thumb.png.4471c868ad6bc70ac6101f7f7ab1c759.png

 

Zasto ovo pisem? Jednostavno proizvodjaci nekad izaberu optimalan menjac, u skladu sa namenom vozila, nekim tehnickim ogranicenjima, ciljanom grupom kupaca i slicno. Ne kazem da je uvek tako, ima izuzetaka. U tim primerima za koje si se zalio da bi voleo drugaciji menjac, probaj da odes korak dalje u razumevanju tog izbora i mozda u razmatranju ostalih aspekata tog automobila, spram svojih preferencija. Ne predvidjam nikakav ishod toga, samo kazem da automobili nisu bas kao PC konfiguracije, pa sad ti tu stikliras. Oke, nekad moze, ali cesto bi neke opcije zapravo bile besmislene. Moje misljenje je da Porsche i BMW daju te manuelce, iskljucivo zbog "youtube hajpovanja", od kojeg oni najvise i profitiraju.

 

Sto se tice sportskih automobila, po mom misljenju, manuelni menjac je ok tu do negde ~400 ks u atmosferskoj izvedbi i ~300, mozda 350 ks u turbo izvedbi. Sve preko toga je, meni barem, jako tesko odrzavati korak sa tom snagom i brzinom, i menjanje brzina to samo dodatno otezava. Idealni su za tu do ~200 - 250 ks, to moze ovako obican smrtnik da proprati i da se zabavi. Eto i sve ovo govorim kao veliki ljubitelj manuelnih menjaca.  

 

 

 

Pri kraju ubrzanja prebacujem iz 3. u 4. sto se desava pri nekih 180-190 kmh. Zamisli sad da moram da skidam ruku sa volana, pomeram rucicu, stiskam kvacilo?? 

 

Long story short : treba gledati siru sliku i smisao celog paketa :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je smisao u poslednjoj rečenici koju si napisao. 

 

I apsolutno ne sporim da automatski menjači MOGU DA doprinose većoj aktivnoj bezbednosti - u smislu da vozač ne mora da skida ruku sa volana da bi došlo do promene stepena prenosa ( mada onaj sam video koji si okačio nije primer neke bezbedne vožnje po okruženje, a zbog čega sam gore i napisao da AT "može" doprineti, ali, uopšte nije garant ništa veće aktivne bezbednosti od MT-a ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od svega što ste ispričali meni je doplata od samo

 

15 hours ago, moron said:

dodatnih petsto evrića

 

fascinantna. 

 

 

Svaka im čast za tu korektnost koju danas ne očekuješ od autoindustrije. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene su od ideje kupovine novog BMW-a ljudi uvek strašili i pričom o veoma skupim opcionalima kod BMW-a.

 

A sada vidim da kod BMW-a za samo 500 evra možete opciono da dobijete i celi manuelni menjač !!! A pričamo o premium brendu ...

 

"Brate", pa za 500 evra ti ni kod socijalnih brendova ne možeš da opciono dobiješ ni neke obične "nalepnice", a ne daj Bože da zatražiš opciono neke lajsne u boji.

 

Eto šta si ti predrasude :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Još najbolje da za ovaj M2 uzmu doplatu kako dolikuje, i uz još 2-3 stavke eto ih sa cenom na 5k-10k evra od M4, taman da onda baš niko ne kupi M2. :D

Realno, treba da vrate deo para onome ko izabere manuelac na ovom autu, a ne još da ih ne bude sramota i traže pare za lošije rešenje...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To šta je „bolje“, to je jako indivualna stvar.

 

Sećam se, negde 2015. godine sam razmišljao da kupim Opel Zafiru (sedmosed). Kao sedmosed je standardno bio samo top paket i imao točkove 17“, dok je srednji paket bio na 16“ ( opciono 17“ ), a treći red sedišta je za taj paket bio opcija od 1.000 evra.

Konfigurišem je top paket po želji i da mi čovek u AC Brajić ponudu. 
Onda ga ja upitam ima li šanse da mi nekako „skine“ sa konfiguracije one standardne od 17“ i da dobijem kola sa 16“.
Kaže: „Može, to je još 400 evra“
Rekoh: „Minus 400 evra?“
On će: „Ne, plus 400 evra.“
Ja ću: „Pa, kako to? Uostalom, po cenovniku opcija, kada se sa top paketa „skine“ treći red sedišta, piše da mi skidate od cene 400 evra ( mada ga u srednjem paketu kao dodatak naplatite 1.000 ), a sada mi za skidanje točkova od 17“ i stavljanje jeftinijih felni od 16“ naplaćujete 400?“
Kaže: „Pa, naravno. Jer, vi kupujete porodična kola. Ona treba da su udobna. A udobnije je na 16“, nego na 17“. Zato se doplaćuje prelazak na udobnije. Jer je to bolje za kupca“

Nisam mu ništa tada rekao - jer je meni stvar bila jasna – svaka opcija se uvek plaća ( bila ona za proizvodjača u troškovnim smislu skuplja ili jeftinija od onoga što ta opcija menja ), a šta je „bolje“, to je individualno. Sve zavisi od želja i kome i za koje potrebe.

 

Tako i ovaj opcioni MT na M2. Nekome je bolji ( po oceni samog proizvodjača ).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/10/2022 at 7:54 AM, ortakov said:

penjanje na ivičnjak, klackalica, prakiravanje i isparkiravanje

Problemi? 

 

john travolta GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/14/2022 at 2:11 PM, moron said:
To šta je „bolje“, to je jako indivualna stvar.
 
Sećam se, negde 2015. godine sam razmišljao da kupim Opel Zafiru (sedmosed). Kao sedmosed je standardno bio samo top paket i imao točkove 17“, dok je srednji paket bio na 16“ ( opciono 17“ ), a treći red sedišta je za taj paket bio opcija od 1.000 evra.
Konfigurišem je top paket po želji i da mi čovek u AC Brajić ponudu. 
Onda ga ja upitam ima li šanse da mi nekako „skine“ sa konfiguracije one standardne od 17“ i da dobijem kola sa 16“.
Kaže: „Može, to je još 400 evra“
Rekoh: „Minus 400 evra?“
On će: „Ne, plus 400 evra.“
Ja ću: „Pa, kako to? Uostalom, po cenovniku opcija, kada se sa top paketa „skine“ treći red sedišta, piše da mi skidate od cene 400 evra ( mada ga u srednjem paketu kao dodatak naplatite 1.000 ), a sada mi za skidanje točkova od 17“ i stavljanje jeftinijih felni od 16“ naplaćujete 400?“
Kaže: „Pa, naravno. Jer, vi kupujete porodična kola. Ona treba da su udobna. A udobnije je na 16“, nego na 17“. Zato se doplaćuje prelazak na udobnije. Jer je to bolje za kupca“
Nisam mu ništa tada rekao - jer je meni stvar bila jasna – svaka opcija se uvek plaća ( bila ona za proizvodjača u troškovnim smislu skuplja ili jeftinija od onoga što ta opcija menja ), a šta je „bolje“, to je individualno. Sve zavisi od želja i kome i za koje potrebe.
 
Tako i ovaj opcioni MT na M2. Nekome je bolji ( po oceni samog proizvodjača ).

Evo za tebe kao porulena, nova Honda Civic typeR se proizvodi u Japanu, 315ks i samo sa šestostepenim manuelnim menjačem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moron za svako resenje ima problem :)

 

Sta ako je ljubitelj petostepenih manuelnih menjaca i benzinaca bez turbine, opet corak, nema mogucnost izbora, zla fabrika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2022 at 5:41 PM, knezevic76 said:

Evo za tebe kao porulena, nova Honda Civic typeR se proizvodi u Japanu, 315ks i samo sa šestostepenim manuelnim menjačem!

Kao što u Srbiji imaš "desetke" Type R sa 320 ks ( kao i one prethodnih generacija ), biće sigurno kod nas i kupaca i CTR-a 11. generacije ( sa 330 ks za Evropu ).

Nisam ja nigde rekao ( niti bih u ludilu tvrdio) da ih ljudi kupuju samo zbog manuelnog menjača, ali, očito im taj menjač nije ni najmanja smetnja, niti to smatraju manom :) 

A medju vlasnicima ( pa i CTR-a "desetke" ) imaš baš "svakojakog sveta" ( po zanimanju i godinama ), od zubara i bankara, IT-ijevaca, servisera, pa na dalje.

Svako sigurno ima neke svoje razloge i pobude, ali, meni je oko izbora i kupovine Type R -a "desetke" najbolja bila priča jednog lika koji je najpre imao "običnu" ( crnu ) "desetku" ( sa 1,5 T od 182 ks i 6 MT ) i želeo je Type R, ali, nije mogao "da svari" onaj ogromni zadnji spojiler ( koji se ni meni ni najmanje nije dopadao ), a ni točkove od 20".

A onda ga je "Bog pogledao" i u FL izvedbi se pojavila verzija sa veoma malim zadnjim spojilerom ( gotovo isti kao i kod običnog ) i sa točkovima od 19". Vizuelno, taj se za neupućene spolja veoma malo razlikovao od običnog Civca "desetke".

I uzeo je taj FL CTR u crnoj boji. U kojoj je bio i stari. Kako mi reče: "Da komšije i ne primete ..."  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2022 at 6:10 PM, moron said:
Fabia 1,0 MPI, Yaris 1,0, Aygo X, Hyundai Bayon 1,2 MPI ...
Koliko hoćeš

Ali to nisu honde civic, sta ako si ljubitelj petobrzinske atmo honde civic i eto vise nema da se kupi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, nisam razumeo da je to "projektni zadatak" :) Mada ne razumem i zašto baš tako ... Ali, poštujem. No, ne žalost, mema "to", na način kako si ti iskombinovao i poželeo. Nije ni čudo da im je onako očajna prodaja ... :) Ali, mogu ponuditi Fiatov 1,0 MHEV. On je sa 6MT uparen. Raritet za tu snagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M divizija ne odustaje od manuelnih menjača

 

228951-bmw menjac.jpg

 

Novi BMW M2 je debitovao ranije u toku ovog meseca s prilično kontroverznim dizajnom. Međutim, njegov pogonski sklop je takav da izaziva ''zazubice'' svakom automobilskom entuzijasti.

 

Reč je o jednom od retkih visokoperformantnih vozila na tržištu dostupnih sa manuelnim menjačem. Zaista, pravo je zadovoljstvo izvestiti da konfiguracija sa tri papučice ostaje kao opcija kompanije poznate po proizvodnji automobila privlačnih za vožnju. To će tako biti do kraja ove dekade. Šef BMW M divizije Frank van Mel, povodom manuelne menjačke kutije, rekao je sledeće: ''Ručni menjači, nažalost, nisu tako prisutni kao nekada. Ima ih u segmentima M2, M3 i M4, a mi ćemo u tim modelima nastaviti s ponudom manuelne transmisije, i tako će biti do kraja ove dekade.''

 

Očigledno, online peticije i kampanje, upućene različitim proizvođačima od strane ljubitelja automobila, bile su od pomoći. Timo Reš, potpredsednik odeljenja za kupce, brend i prodaju BMW M-a, dodao je da kompanija ima ''klijentelu koja je organizovala peticije na internetu i glasala zalažući se za očuvanje manuelnog menjača.'' Izgleda da je ovoga puta ovaj onlajn format imao efekta. Motivisanje BMW-ovih rukovodilaca da daju ''zeleno svetlo'' tradicionalnom menjaču ipak nije bilo lako. Reš je rekao da su se inženjeri upitali zašto bi nekom bio potreban manuelni menjač kada su automatici brži, ali je marketinško odeljenje pružilo jednostavan odgovor: ''Fanovi su to tražili.'' I, dobili su novi M2, koji je ''poslednji Mohikanac'' po pitanju izbegavanja elektrifikacije. Šestostepeni ručni menjač je standardan kod ovog modela u SAD, dok je u Evropi opcioni i za njega se mora dodatno platiti. Manuelna transmisija je dostupna i kod M3 i M4, i tako će ostati bar do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...