Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - lupkanje volana?

Recommended Posts

A ko će da plati čoveku uslugu ako nizašta drugo ono za vreme.....i drugo potencijalnih kvarovi na upravljačkoj jedinici po mom skromnom znanju treba da predstavlja dovoljan razlog za brigu 500 l jer su mahom porodični ljudi a ovo i sami kažete da je hronična pojava. Za to se npr. u normalnim zemljama vrši opoziv kola....samo kod nas tako treba jer naopako kad bi pismeno zapisali i prijavili kvar Fiatu ili možda ti i Fiat muva jer zzna šta su ugradili, pa po onoj narodnoj ne talasaj dok ne prodje garancija a ko uplati produženu eto njemu menjamo....Meni lično na tako nešto miriše.
Vrh mi je da su nekima menjali a nisu upisali da ne ostane nikakav trag....to stvarno miriše na zataškavanje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv nijednog modela, nijednog proizvodjača automobila se nije dogodio, i neće zbog prodaje na SRB tržištu. Ne zato što postoji nekakva zavera, nego zato što je naše tržište premalo. Mnooooogo je više automobila 500L van SRB, i priča kako se nešto prikriva kod nas kako bi se eto zataškalo ovo ili ono nemaju veze sa realnošću. Toliko smo mali kao tržište da smo nebitni bilo kome...a, ne da još neko kod nas nešto posebno "prikriva".

Inače, još jednom...kao što je već rečeno u postovima pre mog (dakle, nisam ja prvi to pomenuo), problem sa lupkanjem se javljao i kod modela pre 500L, javljao se i kod drugih proizvodjača automobila (nije Fiat jedini koji uzima od TRW)...i kao što vidimo taj problem utiče na komfor vožnje (jer lupka), ne i na upravljivost jer to tehnički nije moguće. Zato su bilo kakve priče o tome kako će neko glavu da izgubi ustvari neosnovane (najblaže rečeno). Ili, možda Fiat ustvari uspešno sakrive sve one poginule vozače Stila, Punta, kao što i drugi proizvodjači jednako tako kriju sve te poginule i povredjene zbog ovog lupkanja...daaaaaaaaj breee.. :) :)
Prosto je...nema "prikrivanja", nego se samo nije pridržavalo Fiat internog servisnog pravila, koje je čak i napisano u temi na kojoj smo, 27.12.2014.
Zato je mnooogo optimalnije pre kreiranja bilo kakvih teorija zavera u glavi pročitati temu na kojoj smo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo u pravu si 100%.

U teorije zavere i zataškavanje ne verujem.

Međutim vidim da sada nije lupkanje ono na šta se žale već to blokiranje volana.

Sličan problem imao sam sa Corsom mojom. Imaš osećaj kao da je nešto zapelo i da moraš ta odlomiš volan da bi krenuo da okreće. Znači ne ona fora sa progresovnim servom koji oteža na većim brzinama već bukvalno kao blokiran volan.

Ekstremno neprijatno!

Ako su u jednom servisu odbili zamenu (čak su odbili i da se upuste u problem) to je onda verovatno do servisa. Ne do Fiata.

Ovo je samo moje mišljenje na osnovu podataka koje su kolege iznele u ovoj temi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho cenim sve što kažeš ali pomalo zvucis kao ovi iz servisa. Ja sam na Vectri c imao problem i morao da menjam letvu volana jer sam imo osećaj da ne kontrolišem auto pogotovo u krivinama...i curila je letva ni reparacija nije pomogla... Nakom promene kao da sam vozio drugi auto. O prikrivanje poginulih vozača i sarkazmu ne bih da komentarišem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja evo vozim nekih 5-6 dana 500L i ne primecujem ista spomenuto. Pu Pu pomerio sam se s mesta. :laughing:

Ali je cinjenica da sam imao jedan Saab 9-5  kom se takodje culo lupkanje i kod tog modela je dovoljno da se dotegne neki sraf  i lupkanje prestaje sto je kupac i uradio kad je radio servis.

Takodje je bilo par autadok sam radio na placu gde je bilo tog lupkanja ali sam sam resio problem na nekoliko njih jednostavnim dotezanjem srafova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam masinac tj u skoli sam radio na praksi sa alatima i logicno je da ako nije letva volana da je onda  ovo drugo koje je cista mehanika.

Ako lupka znaci da ima luft a taj luft se nije mogao stvoriti na novom autu nego ili je cela serija sa felerom ili se nesto otpustilo i treba ga dotegnuti. Posto ocigledno nisu sva kola sa felerom onda je stvar do ovog drugog.

Sto se tice otezanog okretanja volana na vecim brzinama tu se verovatno radi o nekoj gluposti koja se da resiti.

Na kraj krajeva  nista to nije skupo i malo je nezgodno sto se radi o novom autu ali kad pogledamo  koliko je samo japanaca bilo na opozivu zbog fabricke greske  sto na kocnicama sto na menjacima i  raznoraznim drugim problemima.

To se desava u  skoro svakom brendu i  jednostavno to je sve zbog recikliranih materijala.

Nema vise lepih vremena kad se sve pravilo ispocetka  nego se sve melje i ponovo lije a meni to ne odaje  neku sigurnost  jer tu ima svega prilikom mlevenja.

Sto se tice Ficka  eto ja nisam pozurio sa postavljanjem oglasa kako ovde tako nigde jer mi se neverovatno svidja auto i imam zelju da ga vozikam. Znaci Alfu sam zaboravio otkad je Ficko usao u dvoriste a to govori o tome koliko mi se svidja mada neki balave na 159.

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednu stvar zaboravljate da mora postojati određeni luft u upravljaču, što zbog samog upravljača kako ne bi prenosio sve živo na volan tako i zbog tolerancija u prenosu (samim kardanima, tzv glavi upravljača) dalje u krajevima spona.

Kolike su tolerancije novog dela i kolike budu u toku eksplatacije kad sazru za zamenu to sigurno znaju u servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a ko uplati produženu eto njemu menjamo....Meni lično na tako nešto miriše.

 

Fiatu ni u džep, ni iz džepa ako promeni 1, 1001, ili 100001 kardan u okviru prava na reklamaciju. Dobavljač (proizvođač, kooperant) te komponente je davalac garancije Fiatu, kao i bilo kome drugome ko od njih kupi taj deo, tako da ništa to ne ide na teret Fiata (ili bilo kog drugog proizvođača automobila). Samim tim ne postoji bilo kakav finansijski interes, a naročito da se vezuje za produženje garancije.

Npr. bilo je na forumu da je nekome na 500L 1.6 MJet promenjen EGR u okviru garancije. To nije išlo na teret Fiata, nego nemačke firme Pierburg koja pravi EGR za prvu ugradnju. Ovako možeš da nabrajaš na hiljade komponenti. Potpuno je neosonovan stav da proizvođači automobila (pa tako i Fiat) ''beže'' od toga da nešto promene u okviru garancije. Nemaju za to razloga, ne košta ih to ništa...njima sve te firme (dobavljači) daju garanciju na deo koji su im isporučili, a Fiat ugradio u neki svoj auto.

Ja sam na Vectri c imao problem i morao da menjam letvu volana jer sam imo osećaj da ne kontrolišem auto pogotovo u krivinama...i curila je letva ni reparacija nije pomogla...

 

Fiat 500L i Opel Vectra C nemaju istu vrstu servo volana. Kod 500L nema pumpe, nema ulja, nema šta da procuri, nema kaiša...

Kad smo već kod Opela, poznato je da je i Corsa sa početka ovoga veka imala isti problem sa lupkanjem, jednostavno svi koji to kupuju od TRW-a. Da nevolja bude veća po Opel, oni i trenutno imaju mnogo ozbiljniji problem sa sistemom upravljanja:

http://www.bbc.com/news/business-29387561

I, vidiš kako odmah zovu na proveru, na pregled...jer znaju da ako bude trebalo nešto da se menja sve će biti o trošku dobavljača.

 

Ovo što je Dule pomenuo oko dotezanja vratila...imali smo na forumu svojevremeno takav poziv za vlasnike Grande Punta u Srbiji:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41562-grande-punto-poziv-na-servis/

 

Pošto još uvek nema takvog poziva za 500L, ne samo u SRB, nego ni na onim tržištima gde ga ima mnogo više na ulicama, u upotrebi, jasno je da još uvek taj problem u brojevima nije dostigao cifru preko koje se preduzimaju propisane akcije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja pridružim u evidentiranju tog osećaja na volanu.

Primetio sam ga do sada samo na autoputu i mislio sam da ga prijavim na redovnom servisu.

Osećaj se kao da su se gume zalepile pa treba cimnuti jače na kontra stranu ali tad ode previše u kontru, nekako stepenasto ponašanje upravljača a ne kontinualno kada se deluje na njega. Posle čitanja ovih postova stvarno sam se zabrinuo i trebalo bi pitanje u vezi ovoga postaviti FIATu.

Erdelja da li te se posle zamena dela i dalje javljaju ovi simptomi?

Nesho u pravu si na insistiranju na papiru jer je to jedini validan argument u rešavanju bilo kog kasnijeg problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću kratko. Kod mene se dešava to "lepljenje" volana već više od godinu dana. Nije bitno da li idem 40km/h ili 90km/h. Jednostavno se volan "zalepi" i moraš malo jače da ga cimneš da bi korigovao pravac. To na Stilu nikada nisam primetio a vozio sam ga do 170km/h... Ali lupkanje volana nema.

Nexus 7

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću kratko. Kod mene se dešava to "lepljenje" volana već više od godinu dana. Nije bitno da li idem 40km/h ili 90km/h. Jednostavno se volan "zalepi" i moraš malo jače da ga cimneš da bi korigovao pravac. To na Stilu nikada nisam primetio a vozio sam ga do 170km/h... Ali lupkanje volana nema.

Nexus 7

Al ga iskopa Sinnermane. Svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda tu senzor položaja volana ne odradi svoj posao, tj ne registruje sitne pokrete volana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene nije hvatala panika dok sam imao problem sa stubom upravljaca, vozio sam normalno kroz grad ali ono sto je sigurno da ne bih spakovao porodicu i krenuo na duzi put. Jednostavno auto se ponasao na otvorenom kao da nemas potpunu kontrolu nad njim. NIje problem lupkanje, problem je ozbiljan kvar na upravljackom sistemu i to vec posle 20-30000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo u pravu si 100%.

U teorije zavere i zataškavanje ne verujem.

Međutim vidim da sada nije lupkanje ono na šta se žale već to blokiranje volana.

Sličan problem imao sam sa Corsom mojom. Imaš osećaj kao da je nešto zapelo i da moraš ta odlomiš volan da bi krenuo da okreće. Znači ne ona fora sa progresovnim servom koji oteža na većim brzinama već bukvalno kao blokiran volan.

Ekstremno neprijatno!

 

Ako govoris o Corsi C drug je imao isti "problem" sa njegovom koje je kupljena nova 2001. Nakon 5.000 km je pocelo da se cuje lupkanje u letvi volana, otis'o u Interauto gde je auto kupio i konstatovali su da je problem sa TRW letvama volana koje je fabrika  ugradjivala. Svaka posle nekog vremena dobije luft i simptome koje si opisao u postu iznad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da prijavim problem...

Juce sam se vracao u bg i na auto putu primetio opisani osecaj lepljenja. 

Na manjim brzinama ga nema ali je veliki problem na autoputu jer volan mora da se cimne, ode malo vise u stranu i onda vrati na zeljenu poziciju. Ruzan osecaj pri 120kmh.

 

Prvi put sam primetio ovo i moram da priznam da nije prijatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad me terate da odem da se vozikam po autoputu 

 

Dzabe... Mene je dohvatilo prvi put pre 3 meseca i drugi put pre 2 nedelje... i danas sam se vrteo po auto putu i nista... Sve normalno kao da nikada nista nije ni bilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...