Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - lupkanje volana?

Recommended Posts

A sto se tice toga da ljudi na forumu izmisljaju....pa ne bi mi valjda ovo u servisu ugradili da sam izmislila problem? (uspela sam da uslikam samo ovaj deo stuba upravljaca koji evidentno nov,proizveden septembra 2014. a da li je i kompletan stub zamenjen ili samo to vratilo to ne znam posto nam u servisu nisu nista precizirali)

picture7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmisljaju.....pa jel oni znaju da je takva vrsta kvara potencijano smrtonosna......posle kao iz jos neutvrdjenih razloga tj. cistog mira preslo vozilo na drugu traku... :whip:


Izgleda ja zadrzavam svog Dustera......do sada nisam imao ni najmanji problem za 4g...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam jos jednu zaniljivu cinjenicu! Na autu kome je menjana letva upravljaca pre 5-6000km, lupkanje se ponovo cuje!!!

 

Prodao ti Bojan pokvaren auto :rofl:

 

 

Ja sam u principu jedan jako miran decko i ne volim i cesto i ne mogu da se svadjam. Otisao i najnormalnije hteo da prijavim kvar. Niti sam ja ista zahtevao, ni rekao da ja znam u cemu je kvar i sta treba da se menja...samo sam objasnio sta mi se desava i pri tom odmah dobio odgovor da to tako treba,nije niko hteo ni da pogleda. Posto mi je nalog od Update-a ostao otvoren nisu hteli da otvaraju novi nalog i da pribeleze moju prijavu kvara.

 

Ne volim ni ja da se svađam, ali jednostanvo ne dozvoljavam da me zeznu.

Evo ti situacija za tablet: Javili se mrtvi pikseli i pozovem servis i ljubazna teta mi kaže da je to fizičko oštećenje. Tražim direktora i ne da. Pitam kako se zove i neće da kaže,

 

Sačekam 3 dana i pozovem opet i na dobar dan tražim ime i prezime. Nakon toga objasnim sve lepo i opet ista priča. Kažem da nema nikakvih problema i da ću da dođem da pričam sa direktorom oko toga koliko njhova radnica zna o kvarovima, a nakon toga šaljem i mail prozivođaču da vidim da li je njihov stav isti kao i stav ovlašćenog uvoznika.

Odmah se menja priča, da samo dođem i da će sve biti rešeno i da je to fabrička greška i tako.

Nisam još bio, ali kada odem ima da tražim i jednu futrolu za tablet gratis jer su bezobrazni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam jos jednu zaniljivu cinjenicu! Na autu kome je menjana letva upravljaca pre 5-6000km, lupkanje se ponovo cuje!!!

To može da znači samo jedno, a to je da je verovatno svima bio problem sa stubom upravljača a ne sa letvom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kad ovo pročitaju ovi iz Auto Bilda eto Fiat-a još niže na lestvici.

J.ebo ih inžinjer i dobavljač kad običnu cevku sa dva kardana ne znaju da sklepaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Samo da dodam jos jednu zaniljivu cinjenicu! Na autu kome je menjana letva upravljaca pre 5-6000km, lupkanje se ponovo cuje!!!

To može da znači samo jedno, a to je da je verovatno svima bio problem sa stubom upravljača a ne sa letvom.

 

Na mom autu je menjana glava upravljaca, sta god to bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam im rekao da sam cuo da je vec puno ljudi prijavilo isti kvar i da im je menjana letva ili stub upravljaca, rekli su mi da se manem ovog foruma i da ljudi ovde izmisljaju svasta i pisu bezveze. Jedan serviser je cak rekao da su to gluposti i da i kad bi usao u Ferari i mrdao volan levo-desno da bi se culo lupkanje.

Pa naravno da im smeta gomila iskustava, ljudi koji razmisljaju, imaju znanje ili sami urade masu stvari, na jednom mestu. A ne samo da odu i klimaju glavom u servisu na njihove, ma da ne kazem sta...

Cast izuzecima, ali njihovo "majstorstvo" se svodi na to da zamene deo novim.

Znam da su delom ograniceni pravilima kuca u kojima rade, znam da su u pitanju vozila u garanciji, ali moje iskustvo sa njima je vrlo lose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Takodje sam primetio neki cudan otpor na volanu pri vecim brzinama. Idem autoputem od 90 do 120km/h,nije toliko bitno, i ukoliko hocu da pravim male korekcije volanom volan je nekako krut i pruza neki cudan otpor. Pridrzavam volan sa dva prsta i hocu bukvalno da ga mrdnem milimetar u recimo levo...volan pruza otpor i ne mogu to da uradim...probam malo vecom silom opet nece...i tako probam vecom i vecom silom dok na kraju ne popusti ali onda ga nisam pomerio milimetar nego santimetar posto dok dodjem do sile koja mi treba da bi pobedio taj otpor vise nemam osecaj da cimnem milimetar nego ode malo vise, ne znam koliko sam uspeo da budem jasan ali ne znam kako drugacije da opisem...vrlo neprirodan osecaj koji nije pre bio,a putovao sam bas dosta autoputem od kad sam kupio auto i 100% bih primetio da je tako bilo od pocetka. Naravno nikad nisam to primetio na bilo kom drugom auto koji sam vozio pre. Ne znam da li to ima veze sa ovim lupkanjem i da li je neko primetio nesto slicno.

 

isti je slucaj i kod mene. Kad sam to prijavio FAS - rekli su da se to najverovatnije javlja posto sam stavio zimske gume na felne od 15'', a servo upravljac je kao podesen za felene i gume od 16'' - zanimljivo... 

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

:laughing: , a jesu li rekli da li je servo podesen za zimske ili letnje gume?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno po njihovom nije podesen ni za 17'', samo za 16'' :) .

Da ne budem neozbiljan, izvod iz korisnickog uputstva za 500L. Toliko o njihovom znanju i elementarnom (ne)poznavanju materije koje sve velicine felni taj auto fabricki deklarisano nosi:

 

wheels.jpg

 

Izvinjavam se posto konkretno ovde nadjoh neku free verziju pa se deo ne vidi, ali ista prica je za sve verzije motora, sto se velicine felni (i guma) tice.

Nema potrebe tek dalje pricati o njihovim "strucnim konstatacijama" u vezi kalibracije serva za neku od tih velicina tockova... A ovo me je nasmejalo zato sto je npr. na Stilu takodje elektricna "TRW" servo jedinica, ali ona nije kalibrisana za konkretnu dimenziju tockova :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje sam primetio neki cudan otpor na volanu pri vecim brzinama. Idem autoputem od 90 do 120km/h,nije toliko bitno, i ukoliko hocu da pravim male korekcije volanom volan je nekako krut i pruza neki cudan otpor. Pridrzavam volan sa dva prsta i hocu bukvalno da ga mrdnem milimetar u recimo levo...volan pruza otpor i ne mogu to da uradim...probam malo vecom silom opet nece...i tako probam vecom i vecom silom dok na kraju ne popusti ali onda ga nisam pomerio milimetar nego santimetar posto dok dodjem do sile koja mi treba da bi pobedio taj otpor vise nemam osecaj da cimnem milimetar nego ode malo vise, ne znam koliko sam uspeo da budem jasan ali ne znam kako drugacije da opisem...vrlo neprirodan osecaj koji nije pre bio,a putovao sam bas dosta autoputem od kad sam kupio auto i 100% bih primetio da je tako bilo od pocetka. Naravno nikad nisam to primetio na bilo kom drugom auto koji sam vozio pre. Ne znam da li to ima veze sa ovim lupkanjem i da li je neko primetio nesto slicno.

Dejace upravu su u servisu, nije letva volana vec stub upravljaca sa servom i kardanom. Imao sam potpuno isti problem sa tim otporom u volanu i resili su mi problem. Insistiraj na tome jer ce taj otpor na kraju da se oseca i u gradskoj voznji i bice sve izrazeniji, prosto auto nece biti bezbedan za voznju narocito na otvorenom. Ako nece savetujem ti da promenis servis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmisljaju.....pa jel oni znaju da je takva vrsta kvara potencijano smrtonosna......posle kao iz jos neutvrdjenih razloga tj. cistog mira preslo vozilo na drugu traku... :whip:

 

Nije tačno. Nemojte ovako trčati sa nekakvim senzacionalističkim izjavama bez ikakvog osnova. Budite ozbiljni, a ne ''informer stajl''... :D

Problem lupkanja letve je poznat na Fiat modelima i pre 500L, pogledajte forum i videćete dooosta postova napisanih oko iste stvari na Stilu, Puntu. Isti je dobavljač i za 500L. Pominjano je to i pre ovog mog posta.

 

@ Dejac

 

Kada god odete u bilo koji ovlašćeni i niste zadovoljni sa odgovorom koji su vam dali (kao sada oko reklamacije za lupkanje oko volana), samo im tražite to napismeno. Nema potrebe za bilo kakvom raspravom, ubeđivanjem, ništa. Samo da napišu: ''Taj i taj došao dana tog i tog u servis u ulici toj i toj. Ukazao na taj i taj problem. Pregledom smo ustanovili da je sve u redu, da to tako treba''...ili šta već napišu (koju formulaciju zašto odbijaju da preduzmu nešto). A, na kraju papira potpis nadležnog i pečat. Videćeš kako želja vlasnika automobila u garanciji da ostane pisani trag onoga što su rekli i/ili uradili menja stvar. ;)

 

Oko povećanog otpora volana na većim brzinama. Generalno, to tako i treba da bude, tj. na većim brzinama volan mora da oteža, ne bi bilo bezbedno da ne oteža. Nema druge nego na licu mesta proveriti da li pričate o tom, da tako kažemo normalnom otežanju volana pri većim brzinama, ili je i preko toga.

Pošto se ljudima kojima je zamenjen pomenuti deo to više nije događalo u toj meri, očigledno da je onda reč o otežanju volana pri većim brzinama koje prelazi ono otežanje volana koje je projektovano i koje se namerno događa kod svih automobila.

...eMail italijanskoj Customer Care sluzbi, email nasoj Customer Care sluzbi, zalba telefonom u Kragujevac i to je prosli put bilo dovoljno da zamene deo koji je bio problematican,nadam se da ce i ovaj put biti dovoljno i da necemo morati da se bakcemo sa advokatima, vestacima i tuzbama...

 

Slanje bilo šta italijanima je gubljenje vremena.

Fiat u ITA je poslao svoje ljude ovde, zatim obučio lokalne ljude da rade po njegovim procedurama, i taman posla kada bi se centrala i dalje bavila svakim lokalnim tržištem za ove stvari. Samo će vas uputiti na FAS i njegovu custom care službu, uopšte neće ulaziti u suštinu/rešavanje onoga što im je napisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj bre Neso, sto ne citas sta pisemo. Pa nismo majmuni da ne razlikujemo podrazumevan otpor volana pri vecim brzinama i ovo sto se desava. Upravo što si ti na kraju svog posta napisao (u vezi otpora) me je i izbacilo iz takta u servisu, jer je to bila i njihova tvrdnja. Ajde ako oni mogu da nas hebu nemoj i ti - molim te.

Kako mislis da testiras vozilo i o cijem trosku? Da sednem sa strucnjakom i da ga vozim do Bg-a jer mi ne veruje. Zar ne postoji drugi nacin diagnostike?

Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo naveo potpunu infomaciju da ne bi sada SVI vlasnici bilo kog auta koji osete otežanje volana na većim brzinama pojurili u svoje servise sa strahom da tu nešto ne valja.

Suština je UVEK dati PUNU informaciju. To sam upravo uradio, i kao što vidiš napisao da je kod vas bilo i preko toga, ništa nisam osporavao.

Malo ''take it easy'', malo manje doživljavajte stvari lično i sve ok. ;)


Kako mislis da testiras vozilo i o cijem trosku? Da sednem sa strucnjakom i da ga vozim do Bg-a jer mi ne veruje. Zar ne postoji drugi nacin diagnostike?

 

Šta da testiraš?

Prijaviš problem.

''Znate, to tako treba''.

- ''Je l treba tako?''

''Da, treba tako''.

- ''Ok, dajte mi to napismeno.''

 

I, op...da vidiš kako će ipak da provere da li to treba tako.

A, proveriće baš zato što ne mogu da napišu ''bacili smo pasulj i zaključili da to treba tako''...nego će morati da napišu ''test vožnjom smo utvrdili bla bla'' - i eto test vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricas o ljudima koji nisu hteli i pored mog insistiranja da mi kazu sta su mi promenili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super.

Opet tražiš napismeno i to.

Traži papir od njih u kome će pisati ''na vozilu tom i tom urađena intervencija u okviru garantnog roka. Vlasnik vozila izrazio želju da sazna vrstu intervencije, ali taj podatak ne želimo da damo u skladu sa internim pravilom tim i tim.'' Potpis i pečat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da nece biti potrebe, probacu pri sledecem problemu u garanciji... Kako ne razumes Neso da te gledaju kao debila koji blage veze nema sa zivotom, a ja stvarno nemam ni zivaca ni vremena da se borim sa njima... mada mi se cini da oni i racunaju na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemaš ti šta da se boriš. Nema potrebe da odlazak u servis tako shvataš, kao nekakvu borbu. ;) Opušteno.

Nema razloga ni za kakve rasprave, svađe. Sve procedure su im propisane, kao i u svakom ovlašćenom servisu bilo kog proizvođača automobila. Tako se postiže ujednačeni standard usluge u svakom ovlašćenom servisu nekog brenda bilo gde na svetu. Kao što postoje pravila kako salon treba da izgleda, koliko kvadrata mora da ima, koje pločice i koje boje moraju da budu....tako postoje i pravila vezana za rad, za procedure kojih su dužni da se drže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa serviserima, nasim, mora ostro, ne moze da se kaze, znate ja nisam osoba koja se svadja. Nema potrebe za svadjom, samo ima potrebe da znate vasa prava!!!

 

A mislim da ako ovaj forum saradjuje sa dosta servisa, cak i gde imamo popust i slicno, ako nesto nece da urade zovnite neshu pa nek vam objasni sta i kako da trazite/da napisu/ ne krecite , ne potpisujte i slicno dok ne pozovete Neshu 069 111 35 27 (069 111 flcs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...