Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - lupkanje volana?

Recommended Posts

Ahahaha, kakva je to pljačketina nekoga. Svejedno je koga. Sećam se kad me je neki lik pre dosta godina čuknuo u zadnji branik. ALFA 146 matora. Njegovo osiguranje plaća. Odem u ovl.servis, nov branik tipa 500e. A ta ALFA koštala 1500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista je cena istog dela bila i za Punta, za Stila čak i nešto skuplja. Ne kontam šta se iščuđavate za cenu dela iz originala.

Moj Stilo nov je koštao nešto oko 23.000 evra (u vreme kad je bio nov, tako ga nađoše u katalogu, i letva, servo i sve ostalo od 2.000 evra nije ni 10% vrednosti auta.) Ali, fabriku taj deo naravno ne košta toliko, bez obzira šta piše na računu, tako da taj sklop ustvari nije ni 5% nekadašnje prodajne vrednosti celog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Nešo, poštujem tvoje mišljenje. Nevezano za ovu temu, prestani toliko da se trudiš da braniš servisere i servise. Jer je neodbranjivo. A zašto? Jer danas svako mora biti dipl.pravnik, ali ne bilo koji, nego iz ove oblasti, da bi zaštitio svoja osnovna prava. A zašto bre ja moram biti dipl.pravnik u odnosu sa trgovcem? Znaš zašto? Zato što im se može. A može im se dokle god postoji neko ko ih brani i opravdava. Ne, nisi ti kriv, niti ovaj forum, ali, vidi, uzmimo na primer Stojanov. Ako 5 od 10 ljudi misli da su ih preveslali, i da se to potvrdi, a ti to metneš na glavnu stranu foruma, pa kad počnu da ih zaobilaze potrošači, počešali bi se po glavi i razmislili. Zašto bre ja moram da ih podsećam da mi upišu redovan servis u knjižicu. I desetine drugih stvari koje nam se dešavaju. Zašto bre ja moram da se derem na nekog da me čuje?? Pa tek onda da mi uradi to što sam opravdano tražio. Nije dotični servis u pitanju, nesrećno je uzet za primer. Nisu svi potršači u pravu, ali ako mi HEBENO NEŠTO PRODAŠ i baviš se time, zaštiti me na svaki mogući način u garantnom roku, i van garantnog roka, jer ću sutra opet kod tebe kupiti. Kad te je baš briga, pa nikad ti više neću doći. To nikako da shvate trgovci. Dokle više prebacivanje odgovornosti, nije do nas do FIATa je, ma baš me bre briga ja sam tebi platio, ti si gen.zastupnik FIATa, ti to rešavaj, ne ja. Dokle god braniš tako uporno nekog, pozivajući ugovorno slabiju stranu da se bori, poznaje svoja prava, da insistira na glupostima koje svakako ne mora i nije dužna da zna, nisi u pravu. To je velika greška, a nisi ni svestan koliku moć ima ovaj forum, drugi forumi, društveni mediji, da se već jednom promeni nešto u mentalitetu trgovaca pa i potrošača. Kad idem kod ovlašćenog servisera tako renomiranog brenda, neću bre da znam ništa, popravljaj, menjaj, nemoj me ubedjivati u suprotno,pa kad dodjem peti put ili odem kod drugog on to uradi odmah. To i takvo ponašanje treba zabeležiti i sankcionisati, kroz negativnu kampanju. OVAJ POST NIJE VEZAN ZA STOJANOV.

Zašto moram VIPu da pošaljem 4 email, sa svim činjenicama, da me tri puta na fin način otkače, da bi četvrti put potvrdili sve što sam im napisao, stornirali račun, da ličoveku 50 posto popusta na pretplatu u naredna 3 meseca da se izvinu?? Napominjem da sam prepiske odmah vršio sa osobom koja je zadužena samo za to, reklamacije. Zašto 4 emaila, zašto ne 1? A takvih primera imam na desetine, jer se bavim time. Isti je i Telenor i MTS. Telenor čoveku proda tel.,radnik ga vadi iz kutije, stavlja SIM karticu,tel. ne radi, ne pali se. I kažu čoveku morate ga poslati na servis??? Mi ćemo umesto vas, javićemo vam kad ga poprave. EJ?? Zašto ja moram da im pošaljem tri emaila da bi na kraju čovek ipak dobio nov, neservisiran tel? Ej, tri emaila. Kod nas na tržištu je LUDNICA, opšta, dokle god ćutimo, branimo, opravdavamo,tome kraja nema. Greške se dogadjaju, roba se pokvari, to moraju potrošači shvatiti, sve što je čovek sastavio kvari se. A trgovci moraju shvatiti da će im se "vozanje" potrošača vratiti ovako il onako.Kad tad.

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kontam šta pričaš.
Pa, upravo je ovaj forum, pisanje na ovom forumu obavestilo ljude da:
 
- traže stvari napismeno jer jedino to može kasnije da bude relevantno, ako zatreba. Da ih ne zanima šta im je ko rekao, nego samo ono što ima pisani trag može da bude važno.
- da ne moraju da prihvate svako obrazloženje koje im se da u servisu.
- da ne moraju da preuzmu auto ako nisu zadovoljni.
 
Da za sve što im se ne dopada traže to napismeno.
Da traže specifikaciju šta im je rađeno na autu, da to mora da im se da.
Sećam se kad je nekome, na prvom redovnom servisu sipana Selenia 20K umesto Selenije K P.E., ja sam prvi rekao daj podatke koji servis, ko, gde, šta...i biće ti sipano ulje koje treba o njihovom trošku.
 
Pa, čovek iz baš pomenutog Stojanova je na forumu napisao tačnu proceduru oko radnog naloga, kopija koja se daje vlasniku, itd, itd., a sve nakon prethodne priče da ljudi moraju da dobiju napismeno šta im je rađeno na autu:
 

Nakon zamene bilo kog dela u garantnom roku trebalo bi da dobijete kopiju check liste dinamičkog prijema i overenu kopiju radnog naloga sa opisom izvršenih radova. U najgorem slučaju se mora usmeno kupcu objasniti šta je zamenjeno u garantnom roku.

 
Ovaj forum baš ''uči'' ljude o njihovim pravima.
 

...a tek sam posle na forumu saznala da je Fiatovo pravilo da ti izdaju napismeno sve što je radjeno na autu...

 

Nesho u pravu si na insistiranju na papiru jer je to jedini validan argument u rešavanju bilo kog kasnijeg problema.


====================

 

Na post koji si napisao te isprovociralo moje prosto komentarisanje cene letve, serva i ostalog ''u kompletu'' što je poslednjih 15 godina toliko, od pojave Punta mk.2 koji je prvi imao takav sistem kod Fiata...i toliko košta kod svih Fiata, kod nekih čak i skuplje. Je l ne smem da kažem da je 15 godina to ista cena (u evrima)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam hteo da te napadnem. Nego da te podstaknem da nastaviš da provociraš trgovce da se poprave. To je ukratko. Izvini ako sam bio nejasan. Al na početku sam napisao nisi ti kriv niti ovaj forum. Izvini još jednom. Lako je pogrešno nekog shvatiti preko foruma, tj poruka.

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ali napisao si ovo:

 

...prestani toliko da se trudiš da braniš servisere i servise

 

...a, sve što se radi na forumu oduvek je da se ljudima baš govori kako da postupaju u ovlašćenom servsu, šta je ok, šta nije...pola njih tek sada ima po prvi put iskustva sa ovlašćenim servisima i normalno je da ljudi nisu upoznati sa svim procedurama, a ovde se baš trudimo da pojasnimo ljudima šta i kako. :thumbup:

 

Primeri:

 

- Bilo je ljudi koji zovu telefonom prodavce zamenskih delova, pitaju oko cena delova...onda odu kod ovlašćenog da se to uradi, ne pitaju ništa oko cena. Ispostave im račun, a onda se iznenade kada vide da to nije ista cena kao kod prodavaca zamenskih delova. I, onda lepo na forumu ovde nactamo šta su zamenski delovi (sećam se da je čovek rekao nešto u stilu ''a, šta kao ovi delovi kod ovlašćenog se ne menjaju, nisu zamenski''), šta su originalni, zašto su ovi drugi skuplji, itd, itd.

 

- Bio čovek koji se žalio na neki problem samo ujutro. I, ljudi iz ovlašćenog mu rekli da onda ostavi auto kod njih preko noći, pa će oni ujutro moći uopšte da čuju, vide šta je problem. Ušli unutra, tražili mu ključ od auta i da potpiše papir da mu je auto kod njih, on nije hteo da im ostavi ključ. Otišao, ulogovao se na forum i napljuvao ovlašćenog jer su mu tražili ključ.

I, onda opet lepo objasniš čoveku da su svi auti koji uđu kod ovlašćenog osigurani od oštećenja, i da mu je ključ tražen jer je uslov osiguranja (da bi isplatili štetu), da je serviser imao i ključ kod sebe...jer npr. ako počne grad, a serviser nije pomerio auto unutra jer nije imao ključ (štete ne bi bilo da je pomerio auto unutra jer je imao ključ), osiguranje onda ne bi isplatilo štetu. Kao što i nama traže ključ da bi isplatili štetu ako je auto kasko osiguran i prijavimo da je ukraden, itd, itd.

 

Ovako mogu da ređam 1001 primer... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd sad ja da navedem slican primer gluposti iako nema veze sa automobilima.Keramicki grejac(presvucen keramikom) za ves masinu Samsung 5500din. a masina kosta oko 250eura.20 posto vrednosti obicne ves masine.Toga ima u svuda,neko je napisao ovde komponentasi uzimaju svoj deo kolaca i on je poovelik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini Neso,ali kako da se ne iscudjavam ceni letve od 2000 eura za auto koji je NOV kostao 10900 eura....

Zato što fabriku NIJE koštalo toliko novca. ;) Napisao sam to gore.

 

Kad ja ili ti kupujemo TRW letvu, servo...uopšte taj komplet na komad, onda je ta cena. Plus, ne zaboravi da je od tih 2.000 evra, oko 400 evra porez državi Srbiji. ;)

Kada kod TRW-a odu Opel, Fiat ili VW i kažu...''ugovor za narednih 10 godina, 10 miliona komada tih letvi''...nije valjda da misliš da ne dobiju popust na količinu? ;):D

Pa, kako bi mogao ceo auto da košta te novce (i da fabrika zaradi na toj prodajnoj ceni), ako je jedna komponenta toliko...logika ti kaže da nije moguće da ju je fabrika platila toliko.

Toga ima u svuda,neko je napisao ovde komponentasi uzimaju svoj deo kolaca i on je poovelik.

Tačno...i zato deru sa cenama kasnije tokom održavanja...i eto tako cene od 1.000-2.000 evra za neki deo.

A, kako će formirati cenu zavisiće od auta, kom segmentu pripada...ne, neće isti deo koštati isto novca ako je za auto B ili za auto C segmenta.

Ne, neće ni isto koštati ako kupuješ taj deo u prve 3 godine nakon što je auto izašao na tržište, ili nakon što je njegova proizvodnja završena i izašao je naslednik, novi model tog proizvođača u istoj klasi (segmentu) tržišta. Ne, neće isto koštati isti deo na različitim tržištima...kao što se isti Mercedes ne prodaje za iste pare u Nemačkoj ili Americi.

I, tako ima još faktora... :)

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad nešto razmišljam, ko ovde kome plaća 2000e za taj deo? Diler fabrici, fabrika dobavljaču...? Nekako mi je logično da je i Fiat od TWRa dobio garanciju :) Ovo mi izgleda kao kada država duguje državnoj firmi. Inače, vratili smo se sa planine i nekih 1000km po ibarskoj, autoputu i lokalnim oranicama... ništa ne "lepi", lupka i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad nešto razmišljam, ko ovde kome plaća 2000e za taj deo? Diler fabrici, fabrika dobavljaču...? Nekako mi je logično da je i Fiat od TWRa dobio garanciju :)

 

Pisali smo i o tome. :)

Svaki dobavljač (komponentaš) daje garanciju na ono što napravi. I, kao za bilo koji drugi proizvod, bilo koju drugu vrstu proizvoda, kada god se nešto menja po reklamaciji uvek ide novi račun koji mi (kao krajnji korisnici vidimo), iako to niko nikome ne plaća, već se rešava po pravu na osnovu garancije, a sve na osnovu Ugovora koji imaju sa dobavljačem. Mi ne možemo znati sadržinu tih Ugovora.

- Servis će dobiti novac za rad.

- Fiat će dobiti još jednu konkretnu komponentu gratis od TRW-a u sledećoj turi isporuka.

- TRW će upisati još jednu koja im je vraćena po reklamaciji. Onda će uporediti sa brojem proizvedenih i videti koja je stopa neispravnosti. To prate iz godine u godinu.

Kad dođe do crvene linije u broju reklamacija (a u strahu da ne izgube dalje porudžbine), uložiće u razvoj i istraživanje. Napraviće pouzdaniju komponentu.

Cenu tog razvoja i istraživanja platićemo jednim delom i mi kao krajnji korisnici, jer nama ti delovi koštaju papreno...a, fabrikama naravno da ne...ali, mi kupujemo na komad, a one na milione komada godišnje.

 

A, o kojim je to ciframa reč...paaaa, TRW je tokom 2014. godine prihodovao 17.5 milijardi dolara, 1% više nego 2013. godine.

Oni za jednu godinu prihoduju budžete pola balkanskih država zajedno.

http://trw.mediaroom.com/index.php?s=32950&item=128166

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sva sreca pa su mi brzo resili problem...

I u čemu je bio problem? Pitam čisto iz radoznalosti.

 

pa pisao sam ranije u ovoj temi, isto kao kod svih zamenjen je stub upravljaca zajedno sa servom i kardanom i problema vise nema...samo je pitanje da li ce opet za 20-30k da se javi, u svakom slucaju uzimam bar jos dve godine garancije

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ne razumem kako se iscudjavate cenama delova??? da li je iko ikada popravljao auto sa original delovima a ne sa zamenskim ili sa auto otpada??? moj prvi sudar . autoput , zabodem coveka otpozadi....moj auto punto mk2....branik, farovi, vezni lim, hauba, farbanje, hladnjak klime, original 1600 Evra, za auto koji je tad kostao 5000......sreca imao sam kasko. i oda tad mi auto ne ide u kucu bez kasko osiguranja...

Da li ste ikada menjali zupcasti kais i vodenu pumpu na kolima??? original FIAT 12000, zamenski sve zajedno oko 5000.....i to je FIAT imao popust , neku akciju...

viljuske...original ricambi sam platio 12000, zamenske su bile oko 5000....

iako sam sve skupo placao, auto sam prodao za sat vremena, sa svim racunima kao dokaz kako je odrzavan.

 

sve ima svoju cenu, s tim sto neke stvari se isplati staviti original (npr kais i ne misliti da li ce da pukne, i polomi motor), a neke druge jurite zamenske.

cene original delova nisu skupe samo kod nas, skupe su svuda u svetu, jer upravo to je izvor zarade, a ne sama cena automobila.

u normalnim zemljama kola ne menjaju na 4,5 godina zato sto su losa, vec zato sto znaju da krecu popravke koje ce ih kostati vise nego da ih prodaju, i lepo uzmu druga koja su opet u garanciji i ne boli ih glava.....a nasa sirotinja se onda drnda sa raznoraznim kvarovima motora...pumpama za dizel itd.

 

p.s. i jedna mala digresija povodom kaska, kome istice ugovor na dve godine poput mene , kad budete produzavali obavezno proverite da li imate pravo na ovlasceni servis, imaju od kuce do kuce fazone da automobili stariji od 3,4,5 godina nemaju obavezu da ih posalju u ovlasceni servis, mene su tad hteli da izvozaju i da me posalju u neki servis koji stavlja kineske delove.....morao sam advokata da dovucem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricao sam danas sa drugarom o problemu koji nam se javlja. Drugar radi za velikog nemackog proizvodjaca komponenti. Kaze da se desava da elektricni servo pravi problem i da se javlja onaj osecaj kao da je volan zapekao.

Audi je imao isti problem pa su menjali servo ljudima u garanciji. Inace pojava se zove sticky steering. 

 

Meni je pre par dana stigla zamenska letva volana, letva sa servom je zamenjena ali je bila neispravna. Sada vozim sa starom i cekam novu letvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jel se cuje kao kada deca stave one plastike ne tocak bicikla ili neki drugi zvuk je u pitanju? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko priguseno lupkanje. Takvo lupkanje, koje opisujes, cujem kad okrecem volan a zmigavac je ukljucen, pretpostavljam da je to do rucice i mehanizma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da prijavim. Zamenjena letva volana u ak kompresor. Juce vozio do Pirota i nema osecaja lepljenja vise. Nema lupkanja, nema nicega :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče bio u servisu zbog radija i kažem da mi se događa da mi se "zalepi" volan pri većim brzinama, kažu u servisu, a ako sam dobro razumeo, da su imali slučaj i da FAS zna za taj problem. Traže rešenje i verovatno će biti kalibracija serva. Dok se nije desilo nekom čoveku iz FAS-a dok je vozio trekking i ovo primetio na autoputu da mu se lepi volan nisu baš verovali.

Zato ljudi prijavljujte servisima ako imate ovaj problem kako bi što pre rešili problem, i ozbiljnije prihvatali ostale probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...