Jump to content
FAS Euroauto Goran
etibor

Fiat 500L 1.4 - razrađivanje novog motora

Recommended Posts

šta da ti kažem, kada je motor nešto lošije urađen, tu nema promena, ali može se podesiti "senzor" koji je osetljiviji, i traži češću zamenu ulja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 500L s obzirom da na 1500km potrosi pola litre ulja ulje i ne treba menjati ulje...samo filter

Share this post


Link to post
Share on other sites



Pošto mi novo vozilo nema fiksan servisni interval, već sam računar "procenjuje" koliko mu još ima života, ja pre par dana tokom vožnje slučajno kliknem u meniju na opciju za preostali period do zamene motornog ulja.
Pokazao je do zamene ulja "da imam još" 8.100 km, a sve to sa predjenih tek 2.300 km ( i prosečnom brzinom 54 km/h).


Procenjuje na osnovu pređenih kilometara i datuma kad ističe godinu dana. Što manje budeš prelazio, više će skraćivati taj interval u kilometrima do servisa. Da ga kojim slučajem uopšte ne voziš do dana kad je programiran za sledeći servis, tog dana će ti ispisati 0 km do servisa.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@shuxx

Ona kontrolna sijalica kod 1,6 MJ koju sam ti pomenuo, odnosi se baš na isti problem - "slivanje" goriva u karter motora ( ili, "mešanje ulja i goriva" ).

Probaj da zamisliš koliko je to u prošlosti bila česta pojava ( a veoma opasna, jer vodi "uništenju" motora ako nastaviš dugo da voziš sa takvim uljem ), kada je proizvodjač bio "primoran" da instalira senzor koji prati stanje motorog ulja i tu moguću pojavu. Misliš da je "od besa" uradio taj dodatak?

To nije "problem" koji je pratio samo Fiat ili Hondu, već je pratio i prati i danas sve brendove - pod odredjenim ( lošim ) uslovima ekplotacije - učestale vožnje hladnog motora na veoma kratkim deonicama (posebno pri hladnom vremenu), bez mogućnosti da se motor zagreje, a kako bi nesagorelo gorivo (koje se uvek prirodno sliva u karter pri gašenju) isparilo čim se motor zagreje. 

Samo uguglaš "mešanje ulja i goriva" i dobiješ "milion" istih tekstova ( svih brendova).

Ili, kucaj "Oil Dulution" i bilo koji brend uz to ( npr. "mazda oil dilutution" ) i dobiješ tekstove na istu temu, baš za taj brend ( npr. Mazda has oil dilution issues ili Ford has already written to customers of the affected vehicles warning of an oil dilution service which drivers can claim for free. ili sl ).

 

A sve ih veže isti "preduslov" - učestale veoma kratke gradske vožnje, nezagrejanog motora, pri hladnom vremenu.

 

A što se tiče pitanja šta se kasnije na motoru može promeniti da se neki problem reši, pa, često i sam promena softvera ( mape) rešava neke probleme.

 

Uostalom, sećam se i da su i 1,4 TSI i 1,6 THP i 1,6 VTi, na početku svoje karijere, imali razne probleme, pa i sa ubrizgavanjem koji je rezultirao često izgaranjem klipa ( kod VW, mislim, klip na drugom cilindru, slično i PSA ). Uz drugu mapu ubrizgavanja smeše (koja je ponudjena odmah čim j euočeno gde je "kvaka"), taj problem je zauvek rešen. I na tim motorima. A ni kasniji taj problem nisu ni imali.

 

Tako da motor i bez mehaničkih izmena može često veoma jednostavno da se "popravi". I da mu se reše "dečije bolesti".

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, shuxx said:

Ovo sto si napisao za 500L... Ne mora da bude zbog merenja kvaliteta ulja, vec racunski.. Npr br startova, max br obrtaja... Duzine voznje... Itd

Ako prekoračiš propisani redovni servisni interval za zamenu motornog ulja ( 20 kkm ili 12 meseci ), na info displeju će i nakon startovanja motora ostati da ti "trajno" (konstantno ) svetli znak u obliku "viljuškastog ključa" (narandžaste boje). I tako će da svetli sve dok se ulje ne zameni i pri tome se resetuje "servisni interval". A on "broji" samo dane i kilomtere.

 

No, ona uobičajena signalna crvene sijalica (sa nacrtanom kanticom za ulje), ona svetli crveno "bez prekida" ako "ostaneš bez ulja" ( i bez pritiska podmazivanja ).

 

Ali, ako ta crvena sijalica samo "treperi", to je znak da imaš dovoljno motorog ulja, ali, da je ono prevremeno "potrošeno", zbog loših (gradskih) uslova vožnje, odnosno,

 

- "ukoliko se vozilo koristi uglavnom za gradsku vožnju, zbog čega je potrebno da se češće obavlja proces regeneracije DPF (filtera dizel čestica);
- ukoliko se vozilo koristi za kratke vožnje, u toku kojih motor nema vremena da dostigne svoju normalnu
radnu temperaturu;

- ponovljenim prekidima procesa regeneracije, na šta ukazuje paljenje lampice upozorenja DPF".

 

"Ukoliko se upali lampica upozorenja, istrošeno motorno ulje treba zameniti što je moguće pre, a nikada kasnije od 500 km od kada se prvi put upalila lampica upozorenja.

Propust u poštovanju prethodno može da dovede do ozbiljnog oštećenja motora i da poništi važnost garancije. Aktiviranje ove lampice nije povezano sa količinom ulja u motoru. Stoga, nemojte nikada dolivati ulje, kada ova lampica počne da trepti."

 

"Posle prve indikacije, prilikom svakog startovanja motora, lampica upozorenja će nastaviti da trepti kako je prethodno opisano dok se ulje ne zameni. Kod nekih verzija, displej pokazuje odgovarajuću poruku zajedno sa lampicom upozorenja."

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve to ja znam. Iz ličnog ali i iz razgovora sa serviserom.
Ima jedna anegdota.
Prodavali momci BMW, kojem je bio upaljen "žut ključ", ali nisu hteli da rade servis, tj zamenu ulja...
Priključe oni dijagnostiku i pokušaju da resetuju servisni interval, ali im ne uspeva. Pozovu Iskusnijeg majstora, i on im kaze da ako to žele da urade, moraju ili da ispuste pa ponovo sipaju staro ulje, ili da auto stave na neku strmu nizbrdicu, jer motor ima senzor nivoa ulja, i tek kada on detektuje da nema ulja, tada je moguće resetovati interval zamene ulja.

Nisu ni Nemci blesavi, znaju šta se sve radi...

E sad, Ono što bih JA voleo da na tom "pametnom sistemu za ulje" uradim, je da resetujem servisni interval, kao da je zamenjeno ulje, a nije, pa tad da provozam par hiljada KM... I da vidim šta će pametnjaković mlađi , da pokaže.
Tj, da li meri kvalitet ulja na osnovu izmerenih karakteristika ulja, ili na osnovu više drugih parametara...

Sve to naravno u naučne svrhe, da vidim kako ON funkcioniše...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...