Jump to content
FAS Goran
etibor

Fiat 500L / Nuova Tipo 1.4 - razrađivanje novog motora

Recommended Posts

Pošto evo "već" 3 dana se vozikam i prešao sam nešto više od 100km primetio sam da motor sve bolje vuče i brže spušta obrtaje na ler kada izbacim iz brzine.

Vezano za razrađivanje motora, pričao sam sa poznanikom koji je prošle godine kupio novu Toyota Corrola verso 1.6, on kaže da je u početku mislio da je motor neispravan, nije imao ni pribložno 135 konja. Kako je vreme prolazilo sve je boje radio i jače vukao. Posle oko 4000 pređenih km kaže motor vuče ko nenormalan, ne bi prepoznao auto, totalno drugi motor. Kaže samo vozi normalno i nemoj ga previše maltretirati u početku...

Tako da ja pretpostavljam da je ista situacija i sa našim 500L-ovima. Vremenom će se razraditi motor i biće to mnogo bolje nego sad.

Da li ste i vi primetili tu razliku ili sam ja umislio? :)

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presao sam 1600km, uglavnom slične relacije. Potrošnja se smanjila za min 0.8l/100km. Auto bolje ubrzava, za čas stigne do 3000rpm mada ga još ne gazim. Na leru, skala je nešto ispod 1000rpm. Primetna je razlika na početku i sada 17 dana kasnije

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prešao nešto prelko 1100km, tačno je, primećuje se da bolje vuče kako se motor razrađuje ali pre će biti to da s vremenom bolje upoznajemo ovaj automobil i bolje vozimo.

 

Za neke automobile mi je trebalo 5 minuta i nekoliko kilometara da imam osećaj kao da ga vozim ceo život, a na ovaj auto nikako nisam mogao da se naviknem, trebalo mi je jedno 10 dana da "naučim" da ga vozim, em novo, pa nisam ni hteo da ga nagazim, vozio kao po jajima. Probajte da navrtite auto na oko 4000 obrtaja, pogodite pravu brzinu u pravo vreme, pa ćete videti potpuno drugu sliku ovog auta, jer kao i svaki benzinac traži dosta obrtaja a tada ume i da mi izmami osmeh na lice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probajte da navrtite auto na oko 4000 obrtaja, pogodite pravu brzinu u pravo vreme, pa ćete videti potpuno drugu sliku ovog auta, jer kao i svaki benzinac traži dosta obrtaja a tada ume i da mi izmami osmeh na lice.

Juče sam na autoputu malo dao gasa, se nešto više od 3500 rpm ladno je išao 150km/h. Nisam ga tako dugo gazio (par km), ali ima još prostora da se doda gasa. Prilično je tada tih, glatko pliva... - vožnja za osmeh na licu. Veoma lako je dostigao tu brzinu. Ne sećam se koliko je trošio, ali na 120km/h po ravnom je oko 6.2l/100km. Uzbrdo srkne i 9l/100km pri istoj brzini a nizbrdo padne i ispod 6l

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Bojane, stvarno bi bilo lepo da nas Kubura posavetuje.

Bimba, acikota je videla tvoj komentar i vec me popreko gleda... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura postade legenda za kratko vreme, kada bi mu trebale pare na zajam, ovde bi mogao da skupi koliko hoće :fun:

 

Neka je zabluda, ja sam za staru školu, bar hiljade,dve bez ekstrema. Na primer, skoro sam menjao kočione pločice na drugom, starom autu pa mi rekli u servisu da narednih 100km vozim bez naglog kočenja, dok ne legnu malo.... a kako li je tek kod novog auta, šta sve treba da legne malo ... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komsija kad je kupio Juga doterao ga je pod punim gasom iz Kg i vozio tako stalno. Nikad nije imao problema sa tim motorom, bio najbolji jugo u kraju .... i dan danas se vozi a 90e je kupljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sesirdizja dobro me podseti,
moj otac je dobio novog keca 89-te i taj auto je od prvog kilometra vozen samo i iskljucivo pun gas,sve dok je bio kod njega :D Nije mu falilo nista nikad sve dok nije prevrnut 98 99-te kod tadasnjeg vlasnika :)
Nama nisu nikakav specijalan savet da liza to,napisao sam u drugoj temi vec,da se auto na probnim valjcima vec vozi u visokim obrtajima,jer dijagnostika to zahteva,a i mi zbog same "sadrzine" testa moramo da ga poteramo malo na jednom delu,tako da je on vec malo ostrije vozen i pre vas. Ajd recimo tih prvih hiljadu km ne preterivati,ako je do tada sve ok - samo gas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam neki strucnjak, ali sam se dosta raspitivao oko razradjivanja motora... vecina preporucuje da se vozi lagano prvih 2.000 km, tj. bez punog gasa, moze samo povremeno par sekundi, i da se ne prelazi 2.500 obrtaja bez preke potrebe. Ja sam se prvih 1.000 toga strogo pridrzavao - vozio po eco-drive-u, posle sam malo popustio, a posle 2000 vozim normalno (eco drive skoro stalno u crvenom).

Brzo prodje mesec - dva. Ne bih ga forsirao odmah, da se ne kajem posle.


jos jedan detalj - stari vozaci starih automobila kazu treba se u prvih 100-200 km treba igrati sa brojem obrtaja, ne voziti dugo sa istim obrtajima, najbolje u medjugradskoj voznji. Kazu da je dobro nizbrdo BEZ GASA voziti sa vecim obrtajima... npr. niz Frusku goru sa 3500-4000 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ljudi motori prvo rade na probnim stolovima, onda ih Kubura izmaltretira pa tek onda dođu do nas. Nemojte ih siliti, ali nemojte ih ni maziti, sačekajte da se ugreje na radnu temperaturu i onda vozite kako ste navikli ili kako vam odgovara. Na kraju krajeva, ako će motor da se razleti nek se razleti odmah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje - Kada sam ja kupovao Suzukija, rekli su mi da su automobil i motor "razradjeni" na probnom stolu i da nema nekih ogranicenja, ali da ne preterujem. Jedino su pomenuli da ce potrosnja u pocetku biti malo visa dok se u potpunosti ne razradi (ovo se ispostavilo tacnim - posle prvih 1000-2000 km, potrosnja je pocela da opada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos neko je cini mi se to isto potvrdio i za 500L,da bolje ide i manje trosi posle odredjene kilometraze.
Znaci definitivno,prvih 1000 opusteno,bez preterivanja,posle toga voziti kako bi inace vozili bilo koji auto (osim sluzbenog :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam insistirao na oštrijim ubrzanjima do 4500rpm u prvih 1000km, a u sledećih 2000k do 5000-5500rpm. Želeo sam da mi auto ne bude lenj i mislim da sam u tome uspeo. Sada se vrti do crvenog kada treba ili kada to želim.

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta da odgovoris na takvo nesto... Takav stil razradjivanja moze da skrati radni vek,pa ce umesto 500 hiljada,preci 400,a do tada ce vec biti ko zna gde. A ni to ne mora da znaci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam posle mesec dana od kupovine I predjenih 1000 km otisao do stojanova... lepo se raspricao sa jednom od njihovih radnika, koji je rekao da bez problema I bez BILO KOG KVARA osim redovnog odrzavanja automobili sa 1.3 motorom obrnu kilometar sat, koji je mislim na 299.999 km. Kaze jos ih koriste u toj firmi kao sluzbena... a ne kao mi - sto ih zovemo Djordje...;)

E, od tada sam ja prestao da ih mazim... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sesirdžija, polako .. sada razmišljaj o kasku i registraciji, pa zimske gume, jedno 1200 evrica u startu ... kasĆe ti se samo posle 3000 hiljade ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naviknes se pa ti deluje sasvim obicno... :(

Onda sednes u neka druga, pa se vratis, pa kazes sebi - joj razlike... drasticne! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...