etibor 21 Posted June 29, 2013 (edited) Pošto evo "već" 3 dana se vozikam i prešao sam nešto više od 100km primetio sam da motor sve bolje vuče i brže spušta obrtaje na ler kada izbacim iz brzine. Vezano za razrađivanje motora, pričao sam sa poznanikom koji je prošle godine kupio novu Toyota Corrola verso 1.6, on kaže da je u početku mislio da je motor neispravan, nije imao ni pribložno 135 konja. Kako je vreme prolazilo sve je boje radio i jače vukao. Posle oko 4000 pređenih km kaže motor vuče ko nenormalan, ne bi prepoznao auto, totalno drugi motor. Kaže samo vozi normalno i nemoj ga previše maltretirati u početku... Tako da ja pretpostavljam da je ista situacija i sa našim 500L-ovima. Vremenom će se razraditi motor i biće to mnogo bolje nego sad. Da li ste i vi primetili tu razliku ili sam ja umislio? Edited June 29, 2021 by neshaoct update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 30, 2013 Presao sam 1600km, uglavnom slične relacije. Potrošnja se smanjila za min 0.8l/100km. Auto bolje ubrzava, za čas stigne do 3000rpm mada ga još ne gazim. Na leru, skala je nešto ispod 1000rpm. Primetna je razlika na početku i sada 17 dana kasnije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted June 30, 2013 Prešao nešto prelko 1100km, tačno je, primećuje se da bolje vuče kako se motor razrađuje ali pre će biti to da s vremenom bolje upoznajemo ovaj automobil i bolje vozimo. Za neke automobile mi je trebalo 5 minuta i nekoliko kilometara da imam osećaj kao da ga vozim ceo život, a na ovaj auto nikako nisam mogao da se naviknem, trebalo mi je jedno 10 dana da "naučim" da ga vozim, em novo, pa nisam ni hteo da ga nagazim, vozio kao po jajima. Probajte da navrtite auto na oko 4000 obrtaja, pogodite pravu brzinu u pravo vreme, pa ćete videti potpuno drugu sliku ovog auta, jer kao i svaki benzinac traži dosta obrtaja a tada ume i da mi izmami osmeh na lice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted June 30, 2013 Probajte da navrtite auto na oko 4000 obrtaja, pogodite pravu brzinu u pravo vreme, pa ćete videti potpuno drugu sliku ovog auta, jer kao i svaki benzinac traži dosta obrtaja a tada ume i da mi izmami osmeh na lice.Juče sam na autoputu malo dao gasa, se nešto više od 3500 rpm ladno je išao 150km/h. Nisam ga tako dugo gazio (par km), ali ima još prostora da se doda gasa. Prilično je tada tih, glatko pliva... - vožnja za osmeh na licu. Veoma lako je dostigao tu brzinu. Ne sećam se koliko je trošio, ali na 120km/h po ravnom je oko 6.2l/100km. Uzbrdo srkne i 9l/100km pri istoj brzini a nizbrdo padne i ispod 6l Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted September 29, 2013 (edited) voleo bih od Kubure da cujem nesto o tom razradjivanju, kako njih savetuju da voze te "nerazradjene" automobile Edited September 30, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
erdelja 0 Posted September 29, 2013 Bravo Bojane, stvarno bi bilo lepo da nas Kubura posavetuje.Bimba, acikota je videla tvoj komentar i vec me popreko gleda... :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted September 29, 2013 ma ja sam o toj zabludi vec pisao negde, ali ajd da cujemo od "proverenog" coveka, mozda ipak ja gresim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted September 29, 2013 Kubura postade legenda za kratko vreme, kada bi mu trebale pare na zajam, ovde bi mogao da skupi koliko hoće Neka je zabluda, ja sam za staru školu, bar hiljade,dve bez ekstrema. Na primer, skoro sam menjao kočione pločice na drugom, starom autu pa mi rekli u servisu da narednih 100km vozim bez naglog kočenja, dok ne legnu malo.... a kako li je tek kod novog auta, šta sve treba da legne malo ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted September 29, 2013 za kocnice i u servisu kazu da ne bi trebalo naglo da se koci par stotina kilometara, ali za motor kazu da se vozi "normano", ma sta to znacilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sesirdzija 0 Posted September 29, 2013 Moj komsija kad je kupio Juga doterao ga je pod punim gasom iz Kg i vozio tako stalno. Nikad nije imao problema sa tim motorom, bio najbolji jugo u kraju .... i dan danas se vozi a 90e je kupljen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kubura 0 Posted September 29, 2013 Sesirdizja dobro me podseti,moj otac je dobio novog keca 89-te i taj auto je od prvog kilometra vozen samo i iskljucivo pun gas,sve dok je bio kod njega Nije mu falilo nista nikad sve dok nije prevrnut 98 99-te kod tadasnjeg vlasnika Nama nisu nikakav specijalan savet da liza to,napisao sam u drugoj temi vec,da se auto na probnim valjcima vec vozi u visokim obrtajima,jer dijagnostika to zahteva,a i mi zbog same "sadrzine" testa moramo da ga poteramo malo na jednom delu,tako da je on vec malo ostrije vozen i pre vas. Ajd recimo tih prvih hiljadu km ne preterivati,ako je do tada sve ok - samo gas Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted September 30, 2013 Nisam neki strucnjak, ali sam se dosta raspitivao oko razradjivanja motora... vecina preporucuje da se vozi lagano prvih 2.000 km, tj. bez punog gasa, moze samo povremeno par sekundi, i da se ne prelazi 2.500 obrtaja bez preke potrebe. Ja sam se prvih 1.000 toga strogo pridrzavao - vozio po eco-drive-u, posle sam malo popustio, a posle 2000 vozim normalno (eco drive skoro stalno u crvenom).Brzo prodje mesec - dva. Ne bih ga forsirao odmah, da se ne kajem posle.jos jedan detalj - stari vozaci starih automobila kazu treba se u prvih 100-200 km treba igrati sa brojem obrtaja, ne voziti dugo sa istim obrtajima, najbolje u medjugradskoj voznji. Kazu da je dobro nizbrdo BEZ GASA voziti sa vecim obrtajima... npr. niz Frusku goru sa 3500-4000 obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted September 30, 2013 Ma ljudi motori prvo rade na probnim stolovima, onda ih Kubura izmaltretira pa tek onda dođu do nas. Nemojte ih siliti, ali nemojte ih ni maziti, sačekajte da se ugreje na radnu temperaturu i onda vozite kako ste navikli ili kako vam odgovara. Na kraju krajeva, ako će motor da se razleti nek se razleti odmah. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 30, 2013 Takodje - Kada sam ja kupovao Suzukija, rekli su mi da su automobil i motor "razradjeni" na probnom stolu i da nema nekih ogranicenja, ali da ne preterujem. Jedino su pomenuli da ce potrosnja u pocetku biti malo visa dok se u potpunosti ne razradi (ovo se ispostavilo tacnim - posle prvih 1000-2000 km, potrosnja je pocela da opada). Quote Share this post Link to post Share on other sites
kubura 0 Posted September 30, 2013 Jos neko je cini mi se to isto potvrdio i za 500L,da bolje ide i manje trosi posle odredjene kilometraze.Znaci definitivno,prvih 1000 opusteno,bez preterivanja,posle toga voziti kako bi inace vozili bilo koji auto (osim sluzbenog ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
springboy 0 Posted October 3, 2013 (edited) Ja sam insistirao na oštrijim ubrzanjima do 4500rpm u prvih 1000km, a u sledećih 2000k do 5000-5500rpm. Želeo sam da mi auto ne bude lenj i mislim da sam u tome uspeo. Sada se vrti do crvenog kada treba ili kada to želim. Edited October 3, 2013 by springboy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted October 3, 2013 normalno da se vrti do crvenog kad karike vise nema.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sesirdzija 0 Posted October 4, 2013 normalno da se vrti do crvenog kad karike vise nema....haaha.... nasmeja me al bilo bi dobro da neko strucan odgovori na njegov post. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kubura 0 Posted October 4, 2013 A sta da odgovoris na takvo nesto... Takav stil razradjivanja moze da skrati radni vek,pa ce umesto 500 hiljada,preci 400,a do tada ce vec biti ko zna gde. A ni to ne mora da znaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted October 5, 2013 hahahaha dobra fora kubura 500k Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 5, 2013 Ja sam posle mesec dana od kupovine I predjenih 1000 km otisao do stojanova... lepo se raspricao sa jednom od njihovih radnika, koji je rekao da bez problema I bez BILO KOG KVARA osim redovnog odrzavanja automobili sa 1.3 motorom obrnu kilometar sat, koji je mislim na 299.999 km. Kaze jos ih koriste u toj firmi kao sluzbena... a ne kao mi - sto ih zovemo Djordje...E, od tada sam ja prestao da ih mazim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sesirdzija 0 Posted October 7, 2013 Mogao bi neko ko je presao vise od 3k da nam kaze kako mu ide sad 500l? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted October 7, 2013 Sesirdžija, polako .. sada razmišljaj o kasku i registraciji, pa zimske gume, jedno 1200 evrica u startu ... kasĆe ti se samo posle 3000 hiljade Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sesirdzija 0 Posted October 7, 2013 Razmislio jos odavno o svemu. Ali nisam probao auto pa me interesuju utisci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 7, 2013 Naviknes se pa ti deluje sasvim obicno... Onda sednes u neka druga, pa se vratis, pa kazes sebi - joj razlike... drasticne! Quote Share this post Link to post Share on other sites