Jump to content
FAS Euroauto Goran
chikavili

Chikavilijev potpuno obican Suzuki SX4 4x4 GLX+

Recommended Posts

@budabar

Tako je, bord laze oko 0,5L

Meni je potrosnja u proseku oko 8-8,5L, ali 80% gradska plus volim da stiskam gas i kada treba i kada ne treba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije velika potrosnja, bilo koji drugi auto pa i dizelasi ne mogu mnogo manje trositi u gradu. Mada, brojke su jedno, a stvarnost drugo. Pre suzukija imao sam scenica 1.9 dci. U njega sam sipao gorivo jednom mesecno. Jeste da je rezervoar 60l i da je u pitanju dizel, ali ovde sipam svake nedelje. To mi je dosta frustirajuce. Nekako skala za gorivo jako brzo pada. Verujem da je razlog, pored manjeg rezervoara i vece potrosnje i to sto u suzukiju ovih dana uzivam i cesto ga vozim, pa sam za mesec dana presao 2500 km. Imam jos jedno pitanje, da li znate koliko se jos moze preci km posto se ukljuci lampica za gorivo. Ja sam sipao posle ukljucivanja i stalo je 40 l goriva, da li to znaci da jos ima 10 l u rezervoaru? U prirucniku uputstvu ne ise podatak o tome. Mislim da je vazno da se zna sa kolio rezervoar raspolaze po paljenju lampice goriva. 

 Kakava imate iskustva sa potrosnjom na letnjim u odnosu na zimske gume. Ovo pitam jer letnji komplet je 205 60 R16 dok zimski 195 65 R15. Zanima me i pritisak u gumama. Na vratikma preporuka kao da je cak na 2.8 za EKO voznju. A 2.3 za udobnu. Da li imate iskustva sa potrosnjom vezano za pritisak u gumama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing

Naravno, jos uvek je kod mene... evo, sad ce 7 punih godina. Nesto sam jedno vreme razmisljao da uzmem nesto novije i bolje, ali sam shvatio da realno nemam potrebe (zasad)

 

Generalno dobro sluzi. Ako zanemarimo ono sto sam vec pricao o "koliko para, toliko muzike", do sada nisam imao nekih problema.

Zaista nemam na sta da se zalim.

Osim standardne potrosne robe (trosi plocice, a i diskove), jedina "problem" koji sam imao je sto mi je pre nekoliko meseci spao osigurac sa biraca brzina pa sam ostao samo sa 3. i 4. E sad, posto ne postoji samo taj osigurac da se kupi, vec komplet set poluga biraca koji kosta 300€, problem smo resili (burazer i ja) jednim segerom i malo kaljene zice :) 

 

Teram i dalje, dok ne skapiram da mi zasta treba nesto bolje ili novije.

Voleo bih nekog Tucsona, ali o tom, po tom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo.

 

Ja sam mom matorom uzeo Sedici (spomenuo sam negde u nekoj temi) i sad istražujem sve o sx4 pa naiđoh na tvoju temu... Jesi li ikada radio nešto oko održavanja tog 4x4 pogona? Menjanje ulja, kontrola, ili slično? Imaš li nekog ko radi polovne delove, treba nam daska gepeka. 

 

20 hours ago, chikavili said:

...

Voleo bih nekog Tucsona, ali o tom, po tom.

 

Ah taj TuPson. Baš je popularan. Jeste vrhunska ponuda u smislu uloženo-dobijeno ali ima ga na svakom ćošku. Je l' ti ona novija Kona mala? Ja bi to gledao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing

Ma kakva Kona, to je obican hatchback koji je malo nasminkan da lici na crossover, kao Dacia Sandero stepway ili Renault captur. Iste je duzine kao sx4, samo je nizi, sto znaci da ne bih dobio nista, samo bih izgubio 4x4

 

Nisam imao bukvalno nikakvog odrzavanja osim redovnih servisa i zamene plocica i diskova. Takodje, nikakvi rezervni delovi mi nisu bili potrebni, pa nisam ni u to upucen ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, chikavili said:

...nesto novo i vece...

...i opet SUV? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, neshaoct said:

...i opet SUV? :D 

Da, definitivno ce opet biti SUV/crossover. Kao sto sam vec negde skoro pomenuo, najvece sanse imaju Tucson i Sportage, ali sve je jos uvek otvoreno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je od takvih automobila, tj. iz tog segmenta najlepša Toyota C-HR, a sećam se da si ti daaaaavno otvorio temu na Forumu o tom autu kad si ga prvi put video jer ti je baš privukao pažnju:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79021-toyota-c-hr/

 

Pojma nemam gde joj je cena u odnosu na Tucson i Sportage, al' kad već gledaš SUV/Crossover srednje veličine... :whistle::D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

C-HR je zanimljiv proizvod, ali meni je unutra bio klaustrofobičan. Ne znam kakve su mu objektivne prostorne karakteristike, ali subjektivno deluje jako mali unutra. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, skile86 said:

Ima fina ponuda za Kaskai. 1.3 160ks, napucan opremom je oko 20k.

Mehanicar u meni mi jednostavno ne dozvoljava da uopste razmatram toliki automobil sa motorom od 1,3 litre. Iskljucen iz razmatranja

On 5/20/2020 at 12:38 PM, neshaoct said:

Meni je od takvih automobila, tj. iz tog segmenta najlepša Toyota C-HR, a sećam se da si ti daaaaavno otvorio temu na Forumu o tom autu kad si ga prvi put video jer ti je baš privukao pažnju:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79021-toyota-c-hr/

 

Pojma nemam gde joj je cena u odnosu na Tucson i Sportage, al' kad već gledaš SUV/Crossover srednje veličine... :whistle::D 

Em je skup (krece od 24000€), em je motor 1,2 litra :thumbdown:

 

A i Nidza je u pravu, mali je unutra

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, chikavili said:

Mehanicar u meni mi jednostavno ne dozvoljava da uopste razmatram toliki automobil sa motorom od 1,3 litre. Iskljucen iz razmatranja

Znači, rastaješ sa sa suzukijem posle 7-8 godina ... Ja sam ga imao 13  :) Vitaru mk1 ... A posle "prvih" 100 kkm prosek potrošnje joj je bio 10,8 ... Sve mi je posle tog suzukija bilo "superekonomično"... Sa rezervoarom od "samo" 42 litra, nikada nisam uspeo da predjem relaciju BG-ZG bez dosipanja  :)

 

Što se tiče pomenutog 1,33 u Nissan QQ, ja mislim da je to odličan motor, dobre snage, a i sa veoma korektnim obrtnim momentom. Ako njega "gledaš", preporučio bih svakako onaj sa opcionalom "PP" ( Propilot )

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, nidza said:

Mislim da grešiš za Kaškai.

 

Taj motor se pokazao kao pun pogodak. Sve praši kako ide autić, među bržima je u saobraćaju.

 

Cuo sam to toliko puta ali... Meni su motori struka, ucio sam to u skoli i jednostavno ono sto ja znam o motorima mi ne dozvoljava da to mogu da prihvatim. No replacement for displacement 

 

40 minutes ago, skile86 said:

O kojim motorima si razmisljao uopste kod Koreanaca? 1.6 atmosfera, ili?

Turbo benzinac 1.6 T-GDi
Vise nikada bez turbine ;) 

 

@moron

Meni je potrosnja bila 8+ mesovite voznje. Unapredjivali su oni vremenom taj 1.6 motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, znam da je poslednji suzukijev 1,6 "čudo" u odnosu na one ranije :) Nije to za poredjenje, nema dileme.

A taj 1,6 T-GDI je veoma potentan. Tucson mi se i veoma dopada. Ne bi trebalo ni da je suviše žedan, za tu snagu, klasu i AWD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba živeti u prošlosti. Kod nas se učilo na fakultetu pre 20 godina već zastarelo 30 godina.

Kubikaža već godinama nije nikakav parametar, a tek neće biti kada svi budemo vozili EV ili hibride.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, slažem se, mislim da ono "No replacement for displacement" odavno ne pije vode. To je "davno prošlo vreme", koje se više nikada vratiti neće.

On 5/20/2020 at 12:31 PM, chikavili said:

najvece sanse imaju Tucson i Sportage

Koje pakete "gadjaš" kod Tucsona?

Bijah pre par dana u salonu Hyundaia, da malo pogledam novu Sonatu, a za to vreme jedan čovek pored mene (pored Sonate) se raspitivao za Tucsona. Pomenuše mu kao mogući benefit i dodatni lager popust, za vozilo iz 2019, ali je meni taj popust (mislim da mu rekoše 700 evra) delovao suviše malo (ako sam razumeo, beše pitanje potencijalnog kupca za motor 1,6 GDI).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije sad da auto mora imati 8000cc, ali retko koji motor se pokazao kao dugotrajan i sa dobrom kulturom rada, a da nije makar 4 cilindra i makar 400cc po cilindru.

 

Drugar je radio komercijalu i presao 200.000km sa polom 1.2 3cil bez problema, ali kada je uzeo auto bukvalno se nije cuo da radi, vremenom je postajao glasniji, na kraju je radio troktavo i zveckavo u leru.

 

Kada i naprave nesto da prigusi zvuk/vibracije 3cil, pitanje je samo kada ce to izaci prava priroda tog motora, tako i za premalu kubikazu, uglavnom imaju probleme sa sagorevanjem, ostacima itd. jer je dokazano da za nove euronorme (6 i 6+) treba veci cilindar (zbog nekih razoga, ne secam se napamet sada), a onda kod manjih kubikaza natezu tajming ubrizgavanja/detonacije itd.

 

Pre bih poverenje poklonio 1,6 4cil nego 1.0-1.2, a opet bolje i 1.5 3cil nego 1.0-1.2 makar bili i 4cil.

 

Kod bmwa e46 znam provereno da bolje ide 318i 4cil 143ks od 320i 6cil 150ks, a tako su i deklarisani, jednostavno bolje 500cc cilindar od 333cc cilindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne branim nikome da ima svoje misljenje i da veruje u sta god hoce, ali isto tako ne volim kada se neko uporno trudi da mene ubedi u nesto za sta pouzdano znam da nije tako i u sta sam prilicno upucen. Tehnologija napreduje, ali mehanika je odavno dostigla svoj vrhunac i nema dalje, a sve sto je zasnovano na tim principima, jednostavno mora da postuje neke zakonitosti.

Evo i kolega ispred mene je objasnio neke stvari.

U svakom slucaju, ne postoji nacin da me neko ubedi da ce motor od 1,2-1,3 dobro i bez posledica da nosi tu karoseriju pod opterecenjem ili na duze staze. Za mali gradski hecbek, ne bih razmisljao, ali za crossover koji vec fino gazi u suv segment, nikako.

 

Inace, ima kolega tog kaskaia i probao sam ga (bas ozbiljno probao) i tacno je pokazao ono sto sam i mislio

 

 

Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je 500 ccm po cilindru sa aspekta mašinstva idealna zapremina, kako je onda loš i suviše mali motor 1,33 TCE, a dobar je i optimalan veličinom 1,6 T-GDI ?

 

I "gde su" onda 1,5 TSI i njemu slični, npr. Hondin 1,5T ?

 

Ili, majku mu, šta ćemo sa Fordovim 1,5 Ecoboost-om? Po jednom cilindru ima tih "magičnih" 500 ccm, pa je "dobar", ali, "fali" mu jedan cilindar, jer ima samo tri, pa je "loš" ? Bar mu "fali" u Focusu ili novoj Kugi, dok u Smaksu, Galaxy i Mondeu nema tih "magičnih" 500 ccm, jer u tim modelima još uvek ima stari 1,5 Ecoboost sa 4 cilindra ...

 

Ne bih se, dakle, uopšte složio sa načinom kako kategorišete te motore, na "poželjne" i "nepoželjne". Treba ići napred. U shvatanjima. I prihvatanju novog. Jer, i tehnika ide napred, ma koliko mi to nekada teško pratili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi rekla moja baba pokojna " i, on ako skace u bunar i ti ces za njim!? " Treba ici napred ali ne zatvorenih ociju, ne treba tek tako verovati a posebno ne auto industriji jer su bar oni pokazali kako i sta rade zadnjih 30god. I u ostalom i da su najbolji covek eto ne voli, ne veruje u njih i gotovo, sta ima da se ne razume :) Kada neko kaze "ne volim cekicanje dizela" svi ga razumeju, a ha, ok, a tandrkanje troklipasa, to izgleda prija svacijem uvu :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...