Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Čini mi se da su u isto vreme zamenili 1.3 sa 95 umesto 85ks i 1.6 sa 120 umesto 105ks i da se nisu uporedo proizvodili?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

Za verziju MultiJet ispred u Bravu, znam da je 105 verzija imala turbo sa fiksnom, a verzija 120 turbo sa promenljivom geometrijom. Takodje, iako su u oba u prvim verzijama isli stariji FPT-ovi C530 menjaci - prenosi su bili isti, sem za 4. i 5. brzinu koje su za 105 verziju bile nesto duze.

Nisam pratio za 500L, ali cisto sumnjam da je samo do softvera. Sve bi i za L moglo lepo da se vidi u eLearn, ali je ubiVen pristup na "aftersales.fiat.com". Ako imate ePer, mogu da se pogledaju SN turbina za obe verzije, pa da se preko toga nadje koja je u katalogu proizvodjaca, isto vazi i za menjace. U eLearn je sve to do detalja odmah specificirano po tabelama, sto se kaze u sitna crevca :) .

 

I ja mislim da nemaju istu turbinu. Gledah, naime, na sajtu https://www.automobile-catalog.com/ i prenosni odnosi su isti, kao i finalni prenos, a mada oba motora razvijaju 320 Nm pri 1.750 rpm, kriva obrtnog momenta već posle oko 2.000 rpm nema isti oblik. I to može biti do turbine.

Verzija sa 105 ks ima strmiji pad obrtnog momenta, pa već na oko 2.500 rpm on ima oko 295 Nm, a onaj od 120 ks ima oko 305 Nm, a npr, na 3.500 rpm, jedan ima oko 240 Nm, a drugi samo oko 210 Nm. A pošto je snaga uvek (na svakim obrtajima) samo proizvod broj obrtaja i obrtnog momenta na tim obrtajima, to i jedan na 3.750 rpm ima 105, a drugi 120 ks.

 

Po fabrici, jedan ubrzava 10,7 i ide 189, a drugi 11,3 i ide 181 km/h.

 

Medjuubrzanja su im:

60-100 ( četvrta ) 6,6 / 7,1 sec

80-120 ( četvrta) 7,8 / 8,6

80-120 ( peta ) 9,6 / 10,1

80-120 ( šesta ) 12,3 / 12,3 (tako piše, kao da je isto )

 

Od  0 - 120 km/h ima treba 15,3 / 17,5.

4 hours ago, Madra said:

Čini mi se da su u isto vreme zamenili 1.3 sa 95 umesto 85ks i 1.6 sa 120 umesto 105ks i da se nisu uporedo proizvodili?

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
 

Mislim da je 2015. godina bila poslednja godina kada si kod 1,6MJ mogao da biraš da li hoćeš verziju od 105 ili od 120 ks. Ja sam te godine i uzeo, a kako je već tada bila najava izmena ZOBS-a u odnosu na "mlade vozače" (da neće smeti samostalno da voze motore jače od 80 kw), ja sam zato i izabrao slabiju, verziju od 77 kw ( 105 ks)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Evo sta sam nasao u Garrett-ovom katalogu za 500L.

Na sve 1.6 105 ide GT1446SZ, a na 1.6 120 ide GTB1446VZ. Moguce da je ono sto ti rekoh, promenljiva i fiksna geometrija:

 

Untitledzz.png.6d05ec1bbee243e06141bc784d7626d8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2020 at 11:21 PM, neshaoct said:

 

500l-forte 100.png

 

Fiat 500L 1.4 95KS Cross

 

Bio baš danas da ga pogledam jer odavno mislim da je možda idealni izbor (za mene). Povećani klirens, robusniji stomak, ima traction control... kad je klizavo ili kad izvlačim prikolicu sa čamcem iz vode. Kad ono... mode selector je izbačen iz osnovne opreme Cross modela!!!! Nema traction control. Doplaćuje se i ide samo sa aluminijumskim felnama od 17" (+ 400 EUR). Pa u čemu je onda glavna razlika između Crossa i osnovnog 500L modela? Samo u klirensu i malo u sedištima i enterijeru kabine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadržaj opreme se vremenom menja. Svi menjaju. I po nekoliko puta. Tako da to ne treba da čudi ni kod 500L. Nešto izbace, nešto ubace ...

Kad bi ti u standardnoj opremi nekog paketa dali sve što želiš, ko bi uzimao opcionale (ili one pakete iznad, zavisno od proizvodjača)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L Cross 1.3 MultiJet na testu Auto magazina

 

500l cross 2021 016.jpg

 

Kompanija FCA pripremila je specijalnu akciju tokom koje su modeli Fiat 500L Cross i Fiat 500L Sport dodatno sniženi u odnosu na akcijske cene i to za 2.200 evra. Pod određenim uslovima, naravno. U situaciji kada je svaki dinar bitan, pogodnosti koje za kupce pripremaju uvoznici i proizvođači automobila mogu da znače mnogo. Među njima je Fiat koji je do 15. oktobra pripremio specijalne pogodnosti za nabavku modela 500L Cross i 500L Sport.

 

500l cross 2021 015.jpg

 

Ova varijanta svakako izgleda najatraktivnije zbog OffRoad elemenata u vidu drugačijih branika i rubova oko točkova. Lajsne, kvake i svi drugi detalji koji su inače hromirani, kod ''krosa'' su mat boje, a tu je i nešto veća visina.

 

500l cross 2021 014.jpg

 

Sa svim tim elementima 500L Cross je postao pravi krosover. Nema 4×4 pogon, ali ga nema ni većina krosovera B segmenta. Cene su već generalno snižene u odnosu na redovne, pa je na akcijske cene uveden dodatni popust od 2.200 evra ukoliko kupovinu obavljate po sistemu staro za novo, ili ako na reciklažu dovezete vaše staro vozilo.

 

500l cross 2021 013.jpg

 

Zvaničan stav je da auto koji se reciklira mora da bude registrovan i u voznom stanju... Inače, akcija se odnosi i na fizička i na pravna lica i važi do 15. oktobra. Odnosi se na sve motore 500L Cross i 500L Sport. Najjeftiniji je 1,4 atmosferac od 95 konja. Puna cena je 15.850 evra, akcijska je 14.190, a sa uračunatim dodatnim popustom od 2.200 evra može da vas košta 11.990 evra.

 

500l cross 2021 012.jpg

 

Dakle, ako zamenu vršite po principu staro za novo, vrednost vašeg automobila će se računati kao učešće. Vama preostaje samo da doplatite od njegove vrednosti do navedenih 11.990 evra. Inače, moguća je kupovina i na otplatu sa ratom koja počinje od 117 evra. Kao što smo rekli, akcija se odnosi na sve verzije motora. Hteli smo da se podsetimo kako 500L Cross izgleda i kako se vozi iz današnje perspektive, pa smo odabrali verziju sa 1.3 dizelašem od 95 konja.

 

500l cross 2021 011.jpg

 

Njegova cena sa svim uračunatim popustima je 14.690 evra. Za hiljadu evra više dobijate automatski menjač, a isto toliko je potrebno doplatiti za 1.6 dizel od 120 KS. Svi automobili imaju istu opremu; standard su automatsko kočenje, automatski klima uređaj, multimedijalni displej dijagonale sedam inča, tempomat, zadnji parking senzori, maglenke sa osvetljavanjem krivine, senzori za kišu i svetla, prednji naslon za ruke, elektrohromatski unutrašnji retrovizor i alu-felne. Sve u svemu, oprema je vrlo pristojna.

 

500l cross 2021 010.jpg

 

Ponuda prostora je veoma dobra ako se ima u vidu da je ovo auto B segmenta. Na zadnje sedište komforno mogu da sednu i visoke osobe, sa dovoljno mesta za glavu i kolena. Tu je i praktična mogućnost kliznog pomeranja po dužini. Na taj način se oslobađa dodatni prostor u prtljažniku koji je ionako solidne zapremine.

 

500l cross 2021 09.jpg

 

Kvalitet završne obrade je visok i po najnovijim standardima, sve je dobro uklopljeno i bez krckanja na dodir. Materijali ne zaostaju za najnovijim krosoverima B segmenta. Ukoliko se dvoumite oko motora, a imate ograničen budžet, 1.4 benzinac je dobar izbor. Jedino morate da savladate psihološku prepreku u smislu da taj motor mora da se ''zavrti'' da bi dobro išao.

 

500l cross 2021 08.jpg

 

I ne, to neće uticati na povećanje potrošnje jer je poenta da što pre dostignete konstantnu brzinu koju želite i da je održavate. Po gradu bez problema može da troši 8 l/100 km. Ipak, oni koji prelaze veću kilometražu trebalo bi da razmisle o dizelima. Manji dizelaš, 1.3 MultiJet je tek neznatno lakši za vožnju, u smislu da ne traži visoke obrtaje da bi snažnije ubrzao.

 

500l cross 2021 07.jpg

 

Prosek po širem centru Beograda nam je iznosio 5.7 l/100 km, dok na magistrali možete da računate na dosta nižu cifru. Čuveni dizelaš je tokom redizajna Fiata 500L dobio deset konjskih snaga, tako da sada ima ukupno 95 konja.

 

500l cross 2021 06.jpg

 

Iz današnje perspektive ima izraženiju turbo rupu, ali zato omogućava solidna ubrzanja. Menjač je i dalje sa pet brzina, s tim što peta ima nešto kraći prenosni odnos. Za one zahtevnije, za preporuku je 1.6 MultiJet koji već obezbeđuje dosta bolje performanse uz zadržavanje niske potrošnje.

 

500l cross 2021 05.jpg

 

Pozicija putnika u Fiatu 500L Cross je tipična za krosovere, sedi se relativno uspravno i visoko, sa dobrom preglednošću na koju utiče i dodatni prozor u A stubu. Sa alu-felnama prečnika 17 inča auto je za nijansu tvrđi, ali je i dalje dovoljno udoban za naše puteve i ulice.

 

500l cross 2021 04.jpg

 

''Šumadinac'' i dalje ima šta da pokaže. Za navedenih 11.990 evra nema mnogo automobila koji nude sličan prostor i opremu. Verzija Sport je 500 evra skuplja. Iako je bazirana na Cross izgledu, ima nešto drugačije detalje, dodatno zatamnjena zadnja stakla i ambijentalno LED osvetljenje. Sve verzije imaju homologaciju za pet putnika.

 

500l cross 2021 03.jpg

 

Nevezano za akcijsku ponudu, Fiat 500L Cross može da se poruči i sa selektorom elektronske blokade diferencijal. On omogućava da se auto izbavi iz lakše situacije sa klizavom ili rastresitom podlogom, s obzirom da se snaga prenosi na točak sa boljim prijanjanjem.

 

500l cross 2021 02.jpg

 

Tu je čak i opcija za pomoć prilikom spuštanja niz strme i klizave nizbrdice. Auto će sam kočiti svaki točak ponaosob kako ne bi došlo do zanošenja. Sve što vozač treba da uradi je da skloni nogu sa kočnice i da upravlja. Jedan od dodataka kojim je opremljen test primerak, a koga nema na spisku opreme akcijskih modela je panoramski krov, i to jedan od najvećih u klasi. Ne otvara se, ali ima električnu roletnu bele boje koja donekle propušta svetlost u kabinu.

 

500l cross 2021 01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da za ovih akcijskih 15.690 niko u Srbiji nema u ponudi dizel sa oko 120 ks i/ili oko 320 Nm. Pa, skuplja je od toga ( 16.490) čak i dačija Duster 1,5 DCI 115 2WD u drugom paketu opreme ( od dostupna ukupno četiri paketa, a ide do 17.790 sa 2WD sa tim motorom ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog velikog interesovanja produžena Fiatova akcija ''Restart''

 

170522_Fiat_New-500L-Cross.jpg

 

Pandemija je smanjila prodaju novih vozila za oko 34% u prvih devet meseci ove godine. Različitim povoljnostima prodavci su se trudili da umanje očekivano loše rezultate jer je pad prodaje u Evropi na nekim tržištima dostigao 50%. Akcija reciklaže domaće fabrike iz Kragujevca dala je odlične rezultate, i nastaviće se do kraja godine, poručuju iz Fiata. Pad prodaje putničkih vozila u prvih devet meseci je, kažu prodavci, oko 24%, dok je komercijalni program pao za 10%. Kako prenosi RTS, vozila na lageru svih vrsta nema dovoljno jer se niko nije nadao epidemiji, zaustavljanju fabrika na tri meseca i većoj potražnji automobila na zapadu.

 

Domaći proizvođač ''Fiat-Krajsler automobili Kragujevac'' pokrenuo je akciju da svako ko kupi domaći Fiat 500L koji se sklapa u Kragujevcu, a svoj stari dâ na reciklažu ili u dalju prodaju, dobije popust od 2.200 evra. Za samo mesec dana više od hiljadu kupaca odlučilo je da kupi ovaj automobil. ''Rezultati su stvarno sjajni, u proteklih mesec dana imamo porast prodaje modela Fiat 500L za skoro 40% i ono što je jako bitno zbog dodatnog interesovanja kupaca rešili smo da produžimo našu komercijalnu akciju'', ističu u Fiatu.

 

Do sada je Fiat od vremena Punta uspeo da reciklira oko 14.000 vozila, a prodavci kažu da je potencijal mnogo veći, naročito od sledeće godine kada na snagu stupe nove strože mere za izduvne gasove. ''Prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina, što znači da mi u Srbiji imamo ogroman potencijal da se ta vozila koja su na kraju veka negde skladište. Ako država primeni mere za podsticaje lako bismo mogli da dođemo do zamene tih vozila, a eto i sirovine za reciklažu'', navodi Miloš Petrović iz Grand motorsa. Donacija države od milon evra za kupovinu hibridnih i električnih automobila je veoma skromno iskorišćena, kupljeno je samo 80. Prodavci predlažu da se ostatak novca iskoristi za mrežu punjača za električne automobile po gradovima kako bi od proleća počela i ozbiljnija prodaja elektromobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L je po meni još uvek odlična ponuda na našem tržištu, posebno kada se pogleda kako divljaju cene novih (tek ili nedavno predstavljenih) modela u Srbiji.

Što se tiče pomena da je državna subvencija za nabavku EV-a i hibrida iskorišćena navodno za samo 80 vozila, odgovornost za to je i na strani uvoznika (koji su za hibride maksimalno naduvali cene čim su najavljene subvencije krajem prošle godine), ali i na strani države, jer su mnogi ljudi, koji su podneli zahteve za subvenciju, mesecima čekali da im se reši po zahtevu, zbog čega neki od realizovanih kupaca i nisu uopšte podneli zahteve, dok su neki zainteresovani prosto (videvši da je to uglavnom samo klasična srpska magla) i odustali od namere kupovine hibrida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...