Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Drzava iz budzeta placa 3.000 evra, a ako se neko odluci za kredit drzava subvencionise i kamatu. Dakle, svi mi koji popunjavamo taj budzet ustvari poklanjamo 3.000 evra kupcima 500L.

Nemas para da ga kupis ali zato pomazes one koji imaju.

Apsolutno nije tacno. Da je ovo Nemacka ili neka druga razvijena zemlja i da nam je standard da se redovno kupuju nova kola, onda bi tvoja teorija imala nekog smisla. Ovako nema. Taj "popust" je iznos PDV-a u stvari kojeg se drzava ODRICE. Dakle te pare NE POSTOJE u budzetu (jer tih 5000 kom nije prodato). Drzava se unapred odrekla PDV-a AKO prodaju tih 5 000 kom. Da nije ove akcije prodali bi koliko? Cenim ne vise od 100 km za godinu dana. Ovom akcijom ce se TEK PRODATI vozila a PDV ce bukvalno biti odpisan. Od poreza na upotrebu motornog vozila, PDV-a za servis tih 5000 prodatih komada, drzava ce da uzme vise para nego da nije pokrenula tu akciju i da uzme pun iznos PDV za prodatih par desetina vozila.

Dakle, ova akcija je savim ekonomski opravdana, drzava ce ovde biti na nuli. Sto je OK. Ja sam radio u kod jednog velikog nemackog proizvodjaca automobilskih komponenti u Srbiji. Veruj da to sto drzava dotira po zaposlenom bude SVE utroseno cisto na fabriku. Nista se tu ne iznese van Srbije. Nisu tu samo plate radnika. Troskovi nekih kljucnih stvari van trougla radna snaga, masine, fabrika (zgrada), su OGROMNI. Cifre od kojih se pada u nesvest. Vec 6 godina sam u auto-industriji. To uopste nisu jednostavne i povrsne kalkulacije.

Edited by Dzoni_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dzabe svaki popust.... Auto je mnoooogo ruzan.... :sick:

Možda je ružan, ali je praktičan. Sigurno ga niko neće kupiti da ide na splavove sa njim. Ako hoćeš lep auto kupiš Maserati i problem rešen. Koliko para toliko muzike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno nije tacno. Da je ovo Nemacka ili neka druga razvijena zemlja i da nam je standard da se redovno kupuju nova kola, onda bi tvoja teorija imala nekog smisla. Ovako nema. Taj "popust" je iznos PDV-a u stvari kojeg se drzava ODRICE. Dakle te pare NE POSTOJE u budzetu (jer tih 5000 kom nije prodato). Drzava se unapred odrekla PDV-a AKO prodaju tih 5 000 kom. Da nije ove akcije prodali bi koliko? Cenim ne vise od 100 km za godinu dana. Ovom akcijom ce se TEK PRODATI vozila a PDV ce bukvalno biti odpisan. Od poreza na upotrebu motornog vozila, PDV-a za servis tih 5000 prodatih komada, drzava ce da uzme vise para nego da nije pokrenula tu akciju i da uzme pun iznos PDV za prodatih par desetina vozila.

Dakle, ova akcija je savim ekonomski opravdana, drzava ce ovde biti na nuli. Sto je OK. Ja sam radio u kod jednog velikog nemackog proizvodjaca automobilskih komponenti u Srbiji. Veruj da to sto drzava dotira po zaposlenom bude SVE utroseno cisto na fabriku. Nista se tu ne iznese van Srbije. Nisu tu samo plate radnika. Troskovi nekih kljucnih stvari van trougla radna snaga, masine, fabrika (zgrada), su OGROMNI. Cifre od kojih se pada u nesvest. Vec 6 godina sam u auto-industriji. To uopste nisu jednostavne i povrsne kalkulacije.

Ovo sto ti pises nije tacno. I nije PDV nebitna stavka da bi se bilo ko pa i ti tako lako odricao istog. Od toga drzava zivi.

Citat ministra finansija:

"Dinkić je posle potpisivanja protokola istakao da će iz budžeta biti odobreno 3.000 evra popusta po vozilu, a građani će imati mogućnost da automobil uzmu na kredit na rok od pet godina, sa godišnjom kamatom od tri odsto."

Odakle se finansira kamata? Zasto ja ne bih mogao za Lanciu Deltu da dobijem popust iz budzeta?

Da drzavni organi razmisljaju kako ti pokusavas da predstavis, smanjili bi porez pri registraciji automobila preko 2.000 cc jer bi tada ljudi vise registrovali takva vozila ba bi se vise para slilo u budzet nego sada kada svi kupuju ispod 2.000 cc.

Ova odluka je apsolutno na stetu svih koji nemaju u planu da kupe 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam ni rekao da je PDV nebitna stavka. Ja samo kazem odakle je razlika u ceni i koja je kalkulacija. Isto tako, to ne kosta drzavu nista, naprotiv. Koliko god ti (mozda) i ja (sigurno) ne mozemo da smislimo sadasnjeg ministra finansija, ovo su osnovi ekonomije 1:1 Nema tu nikakvih skrivenih motiva, zavera itd.

Finansiranje "subvencionisanih kredita" kada se provice kroz bankarski sistem tek ne kosta drzavu nista, jer je kredit dinarski i imas odlozeni rok dospeca dela kamate za 5 godina. Sto je smesno. Tih 5000 ili 10000 novih vlasnika (zavisi koliko prodaju i koliko ce program potrajati) ce upatiti kroz poreze na to vozilo mnogo vise novca.

Vidis, to oko registracije preko 2000 cm3 je jedan apsurd i porez je nepotreban i slazem se sa time DA NEKO RAZMISLJA ali ne razmilja. Ovo je jedan jednostavni potez koji se ovde koristi samo zbog politickih poena. Mnogo toga moze da se uradi jednostavnim potezima, ali zasto se ne radi je skroz druga tema i mislim da nije za ovaj forum.

Dakle, ova oduka je na stetu samo onih koji nece 500L u toj cenovnoj kategoriji. Nikom drugom ne steti. NIsi napisao da su duzni da zaposle jos 1400 ljudi za uzvrat. To je jos 1400 plata koje ce biti potrosene u KG u prodavnici, butiku, pijaci.........Dakle, problem je sto nema vise ovakvih fabrika. Ja sam video svojim ocima jedan grad pre dolaska velike fabrike i kako je izgledao 10 u mesecu kada nije ta fabrika radila i kako je izledao 10 u mesecu posle 3 godine od otvaranja te fabrike. Nebo i zemlja. To sto je nama svaki potez los i sto hocemo ne samo taj auto par hiljada eur jevitnije nego SVE modele e pa ne moze. Ta tvoja Delta ili bilo koji drugi Fiat se ne pravi ovde. Kada se bude pravio verovatno ce biti isto.

Isti metod mozes videti u Poljskoj, Slovackoj, Ceskoj. Naravno za modele koji se tu proizvode. Nije to nas izum.

Edited by Dzoni_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država je vlasnik fabrike u Kragujevcu, tj. ima svoj (manjinski) deo. Nema ništa čudno što država želi da joj fabrika gde ima vlasnički udeo radi odlično.Taj svoj deo vlasništva ionako planira da proda Fiatu za neku godinu. Kako bi taj deo što više vredeo i kako bi država prodajom tog svog dela zaradila što više, još kako ima osnova da ulaže u vrednost fabrike, da bude ''zainteresovana'' strana za njen uspeh.

A, kad se proda...te pare opet idu u budžet. :)

Inače, osnovni paket opreme za 500L Nacionale je sasvim ok:

6 vazdušnih jastuka, ESP, Hill holder, tempomat, klima, el. podizači napred...to nikako nije klot. :thumbup:

Za dodatnih 800 eura se ne dobija klasičan radio, nego touch screen uređaj, podizači nazad...i još stvari koje su obuhvaćene samo tom jednom doplatom.

-----------------------

To što se pojedini drugi uvoznici ljute manje ili više...paaaa, nek' i oni dovedu svoje principale u Srbiju. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Radim u 2. najvecem proizvodjacu baterija (akumulatora) trzistu. Jednom prilikom sam se poveo razgovor oko otvaranja nove fabrike u istocnoj Evropi. Iz razgovora sam saznao da Srbija nije na "nisanu". Zasto? Pa NE DAJEMO dovoljno podsticaja. Klege iz HQ koje se bave analizom, nisu dobili odgovarajuce parametra. Previse se ceka na dozvole, premalo drzava subvencionise i jos par zamerki. Drugi to rade bolje. Jednostavno. Dakle, ko god misli da je previse sto je dato Fiat-u gresi. Drugi rade to mnogo bolje nego mi. Cak i Belorusija gde imate dikatora koji javno prica da nece strane ulagace i nece da subvencionise, itekako to radi. Samo se time ne hvali.

Ako se secate KOstarike i ulaganja Intela u nju. Pa slali su drzavne avione po predsednika Intela da dodje i uveri se kako su oni odlicna zemlja za investicije, subvencionisali, oslobadjali 100 nekih cuda, ali nisu tu stali: prilagodili su obrazovni program Intelovim potrebama. Danas je veliki deo proizvodnje Intela upravo u Kostariki. Imaju najsavremeniju tehnologiju i odlicnu generaciju inzinjera koji su stasali u Intelu.

Dakle, danas niko nece da dodje i otvori fabriku, bez obzira sto narod radi za "male pare". Te plate uopste nisu male. Evo imate clana iz Prokuplja. Neka vam kaze sta kazu zaposleni iz Leoni-ja kolike su im plate (radnici u proizvodnji). Ja cu vam posle reci sta kriju i kolike su zaista. Nasi ljudi generalno vole da kukaju i da se zale i da preteruju. Sve te velike firme imaju obavezno bonuse koje ispacuju mesecno, nesto tromesecno i obavezno placaju prekovremeni rad i rad za vreme praznika. NIko npr nije uracunao dnevnice za obuku u inostranstvu na koje se ljudi salju. Pogledajte na sajtu ministartstva kolike su dnevnice za odredjene destinacije u EU. Saberite.

Srbija nije meka, ne shvatite me pogresno (prvi sam otisao cim mi se ukazala sansa), ali hocu da vam kazem da drzava mora naci nacin kako da dovede velike proizvodjace ovde. Makar radili samo sklapanje (a ne rade samo to). Prema tome, ovo nisu "genijalni potezi" vec nuzni kako bi koliko-toliko privreda funkcionisala. Samo treba odabrati prave firme, a ne dovesti Ruse, Indijce (imate Kraljevo za primer) i sl. koji gledaju samo kako da zavrnu nabrzaka zarade, i naravno uspeti da izbacite iz kombinacije pijavice od politicara i lokalnih funkcionera koji pokusavaju da uvale gu*ice i maznu proviziju. To se jedino moze izbeci ako dovucete velike sisteme, tj svetski poznate kompanije koje ne pristaju na te igre, vec traze ugovor i crno na belo sta su obaveze drzave prema njima.

Edited by Dzoni_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislio sam da će ovaj nacionale od dodatne opreme imati rezervni točak i pepeljaru,međutim mogu reći da je oprema sasvim solidna i da po ovoj ceni nema nekog jačeg konkurenta u klasi,al pošto smo sirotinja kako u džepu tako i u glavi,mislim da prodaja i neće ići nešto,jer za te pare može da se uzme polovan passat tdi koji je prešao samo 300 hiljada :2guns: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad moze da se nadje lova za Sa Pinta, moze i za 500l! :)

idalje mislim da je Bravo za klasu bolji auto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno je normalno da Vlada jedne zemlje stimuliše domaću industriju. Primera radi, u Malaziji carina na uvoz automobila ide od gotovo neverovatnih 60% do 300% u zavisnosti od kubukaže. Carina na uvoz automobila koji su made in EU kod nas je snižena sa 20% na 2.5% (možda je već sniženo do nule, nisam siguran).

Ergo, asocijacija uvoznika nema na nikakvo pravo da se žali. A dokle ide njihov bezobrazluk govori i ovaj citat:

"Carina na uvoz automobila iz EU biće ukinuta od 1. jan. 2013, ali to neće uticati na sniženje cena automobila, kazali su u asocijaciji uvoznika vozila i delova."

Gospoda uvoznici bi bili najsrećniji da je 500L poskupeo za 3000 €; Ili da se zabrani direktna prodaja 500L u Srbiji, u kom slučaju bi oni mogli da ga uvoze i uzmu svoj mastan procenat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo nizak udarac g-dina Dinkica. Ne toliko sama odluka, koliko trenutak. Kao da je namerno cekao pocetak sajma da zavuce uvoznicima. Da je to objavio pre nedelju-dve, sajma nebi ni bilo. Ovako ce svi osim FAS-a biti na gubitku zbog sajma. Sada je buducnost Beogradskog sajma automobila pod velikim znakom pitanja.

Sent from my Casio Scientific Calculator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Razmisljam se oko kupovine Fiata 500L pa me interesuje da li vredi dati 2000e vise za 1.3mjet motor u odnosu na 1.4 benzinac koji je u ponudi za 10900e?

Da li ima neke bitne razlik u cenama sevisa izmedju dizela i benzinca?

Hvala unapred na odgovorima,

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da iscitas temu tj. vecito prepucavanje benzin vs. dizel.

Tamo su manje vise odgovorili na sva pitanja koja si postavio.

ukratko dizel je bolji kao motor ali skuplji za odrzavanje na papiru, u praksi je od slucaja do slucaja

-dizel bucniji ---diskutabilno i subjektivno

-dizel u dosta slucajeva bolje odradjen prednji trap ---ne uvek i nije univerzalno

- dizel ekonomicniji kao gorivo ---manja potrosnja

- dizel bolje povlaci zbog veceg obrtnog momenta, bolja medjuubrzanja----- manje saltanja pri preticanju

-dizel motori uglavnom dosta vise prelaze i izdrzljiviji su od bilo kojih benzinaca zato sto se manje habaju u smislu rade na manjim obrtajima ali trpe vece sile... mada su po meni vise osetljiviji na lose odrzavanje tj. neodrzavanje. ----diskutabilno

-dizel motor je skuplji pa se treba zapitati vredi li on te razlike u novcu---preispitati prioritete

- redovan servis modernih dizela a tebe zanima multijet se svodi na zamenu ulja i filtera na 10k km , veliti servis nema ..tj ima ali to je vec kad se ukaze potreba, , ulje i filteri su oko 50% skuplji u odnosu na benzince

i tako...siguran sam da sam nesto bitno zaboravio...

pozdrav

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzoni_m

Ovo sto ti pises nije tacno, manipulises poluinformacijama.

Drzava je veoma na gubitku jer ljudi koji bez uvodjenja ove subvencije ne bi kupili 500L kupili bi neki drugi auto slicne cene za koji bi regularno platili PDV. Dakle, drzava gubi.

Na 500L nema odbitka PDV-a vec se on placa, a 3000 evra se placa iz budzeta. Taj budzet ja punim. Zasto bih ja pomagao nekoga ko kupuje nov auto? Da li je taj novac IZ BUDZETA pametnije dati Fiatu ili izgraditi bolnice, skole, puteve...?

U vezi kredita, koliko sam stigao da pogledam, kredit nije dinarski vec devizni, kamata duplo niza od najnize trenutno. Stalno spominjes porez, isti taj porez bi drzava dobila i od drugih automobila koje bi njihovi vlasnici registrovali a koji nisu 500L.

Ovde se ne radi o jeftinom autu kakav je bio Punto koji je mnoge ljude opredelio da pocnu da razmisljaju o novom vozilu umesto polovnjaku. Subvencija za 500L nece povecati broj kupaca novih vozila (jer je auto dosta skuplji od Punta) vec ce samo prevesti kupce drugih brendova na 500L. Ko ce da kupi Clio ili Fiestu kad za isti novac moze da kupi veci auto?

Sahranili su B segment a delimicno i C. Ti uvoznici su najvise pogodjeni. Je li to nelojalna konkurencija koju je bas drzava svojim merama stvorila?

Dalje, sta ce da se desi ako Fiat ne zaposli 1.400 radnika. Da li ce imati obavezu da vrati drzavi pare u budzet? Da li ce od drzave dobiti opet 10.000 evra po novozaposlenom radniku kao sto je do sada bio slucaj? Zasto i ostali poslodavci u Srbiji nemaju iste uslove?

Fiat 500L se u Srbiji samo sklapa, iako guraju pricu da je 60% auta domace proizvodnje ja znam da uvoze cak i limove za sasiju. Dakle, to cak i nije domaci proizvod u pravom smislu te reci.

@neshaoct

Ne bi bilo cudno da ta ista drzava isto tako brine tako za Ikarbus, IMT, Magnohrom... ali svi vidimo da ne brine. Drzava kao manjinski vlasnik garantuje za celokupan iznos kredita koji su uzeti za fabriku, a ne srazmerno svojim udelom u vlasnistvu. Sta ako Fiat jednog dana odluci da ode iz Srbije? Zato ovu subvenciju ne treba predstavljati drugacije nego kakva ona stvarno jeste, skupljanje politickih poena ministra finansija na ustrb vecine gradjana Srbije.

A ovo za uvoznike ne razumem. Kako oni mogu da dovedu principala? Nije Deltaauto svojevremeno doveo Fiat u Kragujevac vec politicari nekoliko dana pre izbora koje su tada dobili bas mozda zbog Fiata.

Da se raumemo, ja volim Fiat i zelim da cela ova prica uspe (ako ne uspe nahebali smo zbog placanja kredita). Samo me nervira cenzurisan ugovor, nervira me selektivna pomoc drzave, nervira me sto se poslednjih 10 godina finansije u zemlji vode iskljucivo tako da stranka doticnog ministra predje cenzus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo, gresis silno. Imas problem u startu a to je sto predvidjas da bi se prodao isti broj nekih drugih automobila. U prosloj godini je jedva prodato 20 000 komada. Dakle, svih marki modela ukupno za trziste Srbije. To su smesne cifre. Videcemo na kraju godine broj prodatih vozila. Ako ostane na nivou 2012 mozemo pricati o nekoj "steti" koju je ova akcija napravila, a ako bude povecano za broj subvencionisanih to onda nije nikakva steta. Imas problem u pocetnoj racunici. 500L ce kupovati oni koji nisu planirali da ga kupe. Videces na kraju godine.

U pravu si za kredit, pomesao sam ga sa jednim drugim kreditom, da kredit je isti kao za Punta koji sam ja uzeo npr. Te pare ti ni rodjeni brat pod tim uslovima ne bi pozajmio. Ne zaboravi da novac danas i sutra nema istu vrednost. Ta "subvencija" je odlozena na 5 godina. Registraciju placas svake godine, samim tim i porez na upotrebu motornog vozila. Dalje konukrencija nije nelojalna. To je proizvod napravljen u Srbiji. I normalno je da bude podsticaja. Opet ti ponavljam, pogledaj druge drzave, SVI to rade. Naravno da ces da forsiras domacu ekonomiju, ali na zdrav nacin. Ukinuo si carinske barijere i nikom ne branis da radi svoj posao, e sada sto su marze ostale iste, i sto oni nece da ulazu u Srbiju to je njihov problem.

(edit: ti ne moras da dovedes proizvodjaca, dovedi komponentasa\e koji radi za toga koga zastupas. Izvozi delove u vrednosti uvezenih automobila i dobices sigurno iste uslove)

Imajuci uvid u ugovor koji je podpisao jedan proizvodjac delova kada je dobio podsticaj od drzave Srbije, ako ne ispostujes odredbe ugovora, penali su jako bolni. Da moraju da vrate novac. Ne verujem da je za Fiat uopste nesto razlicito. I ne boj se. Nece otici.

Drugi poslodavci ce imati iste uslove kada budu zaposlili vise od 300 novih radnika. Ko zaposljava vise od 500 ima jako dobre uslove. Ako si jos strana kompanija, ides preko SIEPA (agencija za strana ulaganja i promociju izvoza) tu tek mozes da se lepo dogovoris. To sto ti hoces da dobijes podsticaj za 10 radnika, ne moze. Previse mala firma.

Izvini a sta ti podrazumevas pod "domacom" proizvodnjom? Sta ti bi hteo da konstruises motor i menjac? Sa kojim ZNANJEM? Samo uzmimo to za parametar nista drugo? To sto se mi neki krivak busamo nasim inzinjerima sam video na delu. Stranci se hvatali za glavu kada su videli nase "strucnjake". Opet ti ljudi nisu krivi, nisu imali prakse. I opet nije tacno to sto pricas, Jonson Control ima fabriku u KG (ozbiljna kompanija), rade im sedista, enterijer itd, Jura im radi kablovsku instalaciju i jos par kooperanata. Izvini ali to je PROZIVODNJA. Motore neces sigurno praviti jer ih prave fabrike koje rade samo motore, ne i ostatak auta. Ti bi hteo da im prodajes repromaterijal? Koji? Kojeg kvaliteta? NEMAS to u Srbiji. Srbija je za pravljenja bilo cega, ozbiljnijeg motike za budak, pogresno mesto. Nemamo nista. Goli smo ko pistolj. Ovo sto se desava u KG treba da bude sve trcanje sa nogama da biju u doope od srece.

Auto-industrija nije igra. To su ozbiljna ulaganja i mnogo toga morate da ispostujete. Ja sam to video od 0 do dobijanja ISO TS 16949 sertifikata i to prolazim sada opet. Nema improvizacije, sve se planira do detalja. Mnogo kosta.

Problem sa drugim preduzecima koje pominjes je taj sto su ona de fakto PUKLA. NEMA IM SPASA. To su "giganti" pravljeni po kljucu koji nikada realnu ekonomsku potporu i kapacitet (bilo koji), za plasiranje proizvoda u fer trzisnoj utakmici, nisu ni imali. Tu politicari cuvaju guzice i nece da urade ono sto treba da se uradi. Pustiti ih da odu u stecaj, zatvoriti ih i tek onda prodati ozbiljnom kupcu. Pazi, prica sa Fiatom je odlicna i u toj varijanti me briga ko ih je doveo. Ja znam da nisu politicari isli i vukli ih za rukav inicijalno. Vec su kontakte ostvarili preko SIEPA. E posle toga jeste bilo vukljanja za rukav. Isto kao i za Leoni, isto kao i za JC, isto kao i za Juru, HTL i ostale.

Ti imas "problem" da ne sagledavas stvari realno jer ne podnosis doticnog ministra. Ni ja ne mogu da ga smislim. Covek radi samo populisticki. Ali ovo sa akcijom i Fiatom je zdrav posao i uradjen je po pricnipu "resavske skole" tj prepisan od drugih (Ceha, Slovaka, Poljaka, Madjara, Rumuna). Dakle, moze da ti smeta ministar ali ovo je sasvim OK sto se radi.

Edited by Dzoni_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ja problem u pocetnoj racunici, pre ce biti da ti pises proizvoljno, bez ikakvog konkretnog poznavanja trzista. Nijedan moj argument nisi argumentom demantovao.

Broj prodatih automobila nece sigurno biti povecan, 500L sigurno nece kupiti neko ko uoopste nije planirao kupovinu automobila vec iskljuvivo onaj ko je planirao kupovinu, sto znaci da ce sa nekog drugog brenda preci na 500L.

Drzava direktno na gubitku, a tog kupca 500L subvencionisem ja i ostali gradjani Srbije.

Naravno da ce ga kupiti oni koji nisu planirali da ga kupe, npr. potencijalni kupac Grande punta, za iste pare moze da dobije veci auto, Drzava stvara nelojalnu konkurenciju i to ne rade svi, posebno ne ozbiljne drzave.

Svojevremeno, kad je pocela kriza, Nemacka je subvencionisala kupovinu novih automobila svih brendova, ne samo njihovih. Isti uslovi su vazili za kupovinu Alfe i BMW-a. Mi ovde subvencionisemo de facto tudj proizvod, ne ocekujem da proizvodimo motore i menjace, ali ocekujem da najmanje 60% auta bude srpsko.

Kredit od 3% je duplo jeftiniji od trenutno najnizeg kredita. Ako se uporedi br godina otplate, drzava subvencionise kredit na 5 godina, a trenutno najniza kamata za auto kredit na 5 godina je 8%. 6% je za kredite do 3 godine.

Dakle, drzava subvencionise 5%, opet od mojih para.

I nemoj sad da mesas babe i zabe, druge proizvodjace i slicno. Ako se Fiat sutra pokupi i ode iz Srbije nece platiti nijedan penal ali cemo mi i dalje nastaviti da placamo kredite koje smo uzeli za fabriku u Kragujevcu.

Ja tog ministra ne mrzim vec ga gledam kroz njegova rad. Njegov rad je takav da vuce poteze koji iskljucivo treba da mu donesu cenzus, ova odluka je u skladu sa tim.

I na ovo da se osvrnem:

Problem sa drugim preduzecima koje pominjes je taj sto su ona de fakto PUKLA. NEMA IM SPASA. To su "giganti" pravljeni po kljucu koji nikada realnu ekonomsku potporu i kapacitet (bilo koji), za plasiranje proizvoda u fer trzisnoj utakmici, nisu ni imali.

Sta je bila Zastava ako ne propala raspala fabrika u koju smo godinama gurali gomilu para za proizvodnju koja je bila ispod svakog nivoa?! Jesu li oni mogli da plasiraju automobile na fer trzisnoj utakmici?! zastava je losije radila od Ikarbusa. Zasto se ministar nije angazovao oko Ikarbusa?

Zastava je toliko bila propala i imala diskontiunitet sa proizvodnjom automobila da su u KG-u mogli da otvore bilo koju drugu fabriku, podignu je od nule, zaposle gradjane, daju subvencije, grad bi opet zivnuo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini ali ne vidim da si ti bilo kakav argument o trzistu naveo. Nisi ni proverio koliko je vozila prodato prosle godine,a koliko u prva dva meseca ove i koliko je od toga Fiat.

Opet ti ponavljam na kraju godine mozemo da pricamo. Imacemo sve po stavkama koliko je ko prodao. To da ce neko kupiti pre 500L nego Daciju Loggy je sasvim normalno. 500L ce samo biti dobra kupovina u istoj cenovnoj klasi. Dakle onoj od 10 000 eur. Za ispod ili iznad toga nije ni bitno. To sto ce neki uvoznici manje zaraditi, pa zao mi je. Sogovorite bolje cene.

I opet to rade mnogi. Ne rade neke drzave u kojima je prodaja automobila uvek na visokom nivou. Ponavljam ti mi nismo Nemacka. Ali mozemo da gledamo sta rade Rumuni, Poljaci, Slovaci, Cesi. Tebi mozda to nisu "ozbiljne drzave" ali itekako su ozbiljne. Odes na 10-tak dana, samo ce ti se kasti.

Drzava ne subvencionise od tvojih para. Te pare kojima se subvencionise NE POSTOJE. One nikada nece biti isplacene iz budzeta niti su ikada bile planirane kao budzetski prihod. To sto ti ne razumes ne daje ti pravo da ponavljas kako to JESTE tako.

Opet, ti apsolutno nisi bio u situaciji da vidis kako izgleda ugovor koji drzava potpisuje u ovakvim slucajevima, sudeci po tvom komentaru. Dakle, Fiat IMA OBAVEZU i ne moze se tek tako pokupiti i otici. Koliki je to vremenski period necemo saznati javno jer nemamo uvid u ugovor. I opet srpski mentaliet, "ma oni su dosli da nas zahebu drzava duradi nesto". Sto bi odlazili? Imaju sasvim dobre uslove. Pre mogu da odu zbog politicke situacije, a za to smo sami krivi.

Ako si imalo bolje pratio celu pricu oko Fiata, drzava i Fiat su uradili upravo to. Likvidirali je Zastavu, ponudili program za radnike, i ostale su im zgrade koje su renovirali. Da to je nova fabrika. Mogli su bilo gde to da urade, ali nisu. Zasto? Pa pitaj ministra bas zbog populizma o kojem pricamo.

Zao mi je sto moras da platis PDV na neki drugi auto koji zelis da kupis. Nekom drugom taj 500L savrseno zavrsava posao. I ti apsolutno nisi ostecen. Imas izbor, ako ti se ne svidja, drugi salon automobila je pored. Biras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzava ne subvencionise od tvojih para. Te pare kojima se subvencionise NE POSTOJE. One nikada nece biti isplacene iz budzeta niti su ikada bile planirane kao budzetski prihod. To sto ti ne razumes ne daje ti pravo da ponavljas kako to JESTE tako.

Naravno da subvencionise od nasih para, i naravno da ce biti isplacene iz budzeta. Taj auto kosta 3.000 evra skuplje i taj novac mora da se refundira FAS-u.

Isti je slucaj i sa kreditom, kupoac placa 3%, drzava od nasih para dotira preostalih 5%.

Veoma je bezobrazno da ti meni pricas da nesto ne razumem a pri tom pises budalastine. Veoma se dobro razumem, i u ekonomiju i u auto trziste u Srbiji. Imam i detaljne podatke o prodaji. ;)

Uvek izbegavam da govorim da neko pise budalastine i da ispravljam temu na kojoj i sam ucestvujem u raspravi, ali ovaj put to nece biti slucaj.

Svaki sledeci put kada nesto napises bez dokaza koje ces priloziti uz to sto si naisao isto ce biti obrisano. Isto vazi i ako napises nesto sto nije tacno. :rtfm:

Nauci sta je nelojalna konkurencija, postavi ovde proceduru oko kupovine 500L, daj dokaz da je subvencija PDV. Pa ti bre nisi ni znao koji tip subvencionisanog kredita je u itanju.

Sa kim ja gubim vreme :question:

I jos samo na ovo da se osvrnem:

Opet, ti apsolutno nisi bio u situaciji da vidis kako izgleda ugovor koji drzava potpisuje u ovakvim slucajevima, sudeci po tvom komentaru. Dakle, Fiat IMA OBAVEZU i ne moze se tek tako pokupiti i otici.

Naravno da nisam mogao da vidim ugovor jer je bio cenzurisan, a ne bi smeo da bude jer to nije ugovor izmedju dva privatna lica, vec izmedju drzave koja ulaze MOJE pare i stranog proizvodjaca. Fiat NEMA obavezu da bilo sta isplati ako ode iz Kragujevca. Kada budes pokazao transparentni ugovor bez cenzurisanih delova razgovaracemo drugacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokaz da je PDV subvencija je jasno ko dan. Znas racunicu, imas digitorn, oduzmi iznos PDV od istog tog modela sa PDV i videces. Koje ti "dokaze" trazis?

Dalje, ako se vec razumes u ekonomiju, onda ti je ovo sve jasno. Ekonomija 1:1. Nema ovde nista nejasno.

Nelojalna konkurencija je ako neko koristi monopol, damping, kartelsko udruzivanje, falsifikovanu robu, i sl. Ovde toga NEMA. Domaci proizvod je subvencionisan i povoljan je na domacem trzistu, pomaze domacu ekonomiju. Prosto. Osteceni su MOZDA uvoznici koji imaju proizvod u istoj cenovnoj kategoriji. Opet, oni mogu da spuste svoje marze ili izboksuju bolju cenu od proizvodjaca. Ko je najvise prodao automobila u Februaru 2013? Znas da taj uvoznik ima jako lepe marze. Bez problema mogu da isprate ovu subvenciju.

Za ugovor si ti pokrenuo pricu kako "Fiat nije duzan" a TI nemas detalje ugovora. Odakle ti znas? Gde je tebi dokaz? Dakle, ja sam se ogradio i rekao na osnovu licnog ranijeg iskustva. Dakle, ti ne znas vec nagadjas ne znam ni ja vec nagadjam (sa razlikom sto imam nesto kao poznatu, sto ne mora da znaci da je tacno). Zato, zaboravi to jer sve sto tvrdis bez dokaza isto moze da se odbaci bez dokaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja da se umesam.Moja situacija sledeca , vozim stila iz avatara vec 3 godine i prezadovoljan sam sa njim ali pre 5 meseci sam prosirio porodicu na 4 clana i stilo postaje tesan dakle mora da se menja.Razmisljam se za polovan auto malo noviji od mog stila a on je 2002 godiste. Prvi pik mi je bila alfa 159 sve do juce a sad sam vec poceo da razmisljam o 500l. Zbog cega - pa zbog kredita . Novca nemam i planirao da dignem na kredu nekih 5000 e i uz novac od prodaje stila da kupim polovnu alfu.A kamata je oko 20% .E sad meni se vise isplati da kupim novog 500l uz kamatu 2% na 6 godina , i da vozim nov auto , po prvi put , a pritom da nije dacia ili lada vec prilicno aktuelan i lep a pre svega bas prostran i porodican auto. Dakle jeftinije ce da mi izadje na kraju taj nov auto od polovnog.Imao sam i nesto malo razmisljanja oko novog sandera stepway ali kad sam seo u njega video sam da nije to to za 9700 evra. Za 1000 e vise 500l je auto u svakom pogledu za daciu.Ja mislim da ce se 500l kupovati iskljucivo na kredit , ko ima 11000 e u kesu taj ce vec da bira , naravno 500l je lep i dobar ali mnogi ljudi bi pre kupili kiu ili hyundai pa i daciu nego domaceg fiata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre Punta vozio MG ZR. Za mesec dana u njega je ulozeno 1500 eur i ostavio me je na sred puta. Kupio sam nov auto i veruj mi da sipam gorivo, sednem i predjem 1600 km iz cuga a da pri tome uopste ne pomislim na bilo sta osim redovnog servisa. Ocesaj da ne moras da planiras kucni budzet po stavci "nepredvidjeno auto" je tako olaksavajuca okolnost. Ako mozes, kupuj. Licno, zao mi je sto ne mogu i sam da ga kupim. Manje vise stvar para, vise nekih drugih okolnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je samo žao što ova opcija nije postojala ranije jer bih tada sigurno vozio 500L. Ovako mi se ne isplati da menjam auto star dve godine. Ali ga baš merkam. Eto, ja

sam potencijalni kupac koji bi ostao na istom brendu i samo prešao u veći auto. :)

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovaj potez je bas dobar jer ne vidim zasto se ne bi pomoglo ljudima da kupe nova kola povoljnije na trosak drzave.kada moze da se sponzorisu kartonsity i nevladine organizacije zasto ne bi i kupci Fiata 500L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, i pre ove akcije sam planirao da kupim 500L, avgusta ili septembra ove godine. Najslabiju klot verziju. Međutim, ova akcija mi je „pomrsila konce“ ali u pozitivnom smislu, tako da ću ga kupiti već za mesec-dva :) A mogu da razmislim i koju verziju motora da uzmem, i koji nivo opreme.

Sve u svemu, je l hoće neko da kupi Lancia Deltu '94 za delove :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta priče što sam Fiat nije ponudio 500 L po toj ceni za naše inače prebogato tržište i što nas Fiat ne finansira. Sve te pare bi se i onako (naravno sa malim zakašnjenjem) vratile Fiat-u.

Druga stvar radna snaga je ovde daleko jeftinija i mislim da bar za nas ima prostora za korigovanje cene.

Ranije su koliko se sećam su same fabrike (da li same ili sa svojim bankama ili pak sa svojim poslovnim bankama itd) nudile dosta povoljna finansiranja kupovina i to na siromašna tržišta poput Nemačkog itd.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...