Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

E, ovo sad vec zvuci malo ozbiljnije :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat_500l_16_105cv_multijet_ii_1.jpg

Fiat je proširio paletu motora za 500L sa još dva koji imaju po 105 KS: 1.6 MultiJet II i benzinac 0.9 TwinAir Turbo.

Oba motora su namenjena kao izbor pre svega za one kupce koji svoj 500L žele da voze svaki dan, imaju potrebu za tim pa im tako ekonomičnost vožnje dolazi visoko na listi prioriteta, ali ipak ne žele da budu baš najsporiji na ulici. ;) Iako oba motora Fiatu 500L daju isti broj KS, ipak je njihova namena drugačija. Dizelaš je optimalni balans zapremine, snage, obrtnog momenta za one kupce koji baš žele dizelaš pod haubom. Sa druge strane, 0.9 TwinAir Turbo je namenjen onim kupcima koji žele još manje troškove registracije, poreza, održavanja, potrošnje, ili pre svega za ona tržišta gde je posedovanje automobila koji veoma malo zagađuju posebno podstaknuto.

Oba motora su uparena sa manuelnim menjačem (C514 je oznaka menjača za benzinca, odnosno C635 za dizelaša) koji ima 6 stepeni prenosa.

Benzinac je već dostupan na tržištu, dok se trenutno primaju porudžbine za novi MJet sa kojim 500L treba da bude dostupan na najvažnijim evropskim tržištima od druge polovine marta 2013.

Motori sa snagom u rasponu od 100-120KS pokrivaju 25% prodaje celokupnog segmenta tržišta kojem pripada i Fiat 500L. U poslednjih 5 meseci Fiat 500L je naručen širom Evrope u oko 38.300 primeraka od čega su preko polovine porudžbina van Italije. Konkretno u Italiji, 500L je najbolje prodavani model u segmentu tržišta kojem pripada. Iako tržište automobila u Evropi generalno pada, Fiat 500L je jedini model koji bez obzira na to beleži konstantan rast tražnje. Posebno je zanimljivo videti malo detaljnije strukturu kupaca modela 500L.

57% vlasnika Fiata 500L dolazi iz drugih brendova, tj. prethodni automobil im nije bio iz Fiat grupacije.

61% vlasnika Fiata 500L uopšte nije imalo automobil iz ovog segmenta tržišta, nego je njih 37% imalo neki automobil B segmenta (Grande Punto, Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo...), njih 16% iz nekog modela C segmenta (Fiat Nuova Bravo, VW Golf, Opel Astra, Ford Focus...) prelazi za volan Fiata 500L, a njih 8% dolazi iz A segmenta, tj. iz dosta manjih automobila u odnosu na 500L, kao što su Fiat Panda, Fiat 500, VW Lupo, Ford Ka...

Marketing koji prati 500L se tako pokazuje i u praksi, odnosno kupci ovog automobila su u njemu prepoznali auto koji može da im zadovolji sve potrebe koje imaju, Fiat 500L je pravi MPV.

italiaspeed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L Trekking za Evropu

fiat%20500l%209011.jpg

Sem već predstavljene verzije sa pet sedišta, Fiat će uskoro promovisati i produženu varijantu Fiata 500L, koja će imati tri reda sedišta i mesta za sedam putnika. Pored toga, ponuda će tokom 2013. godine biti obogaćena sa još nekoliko verzija, kao i novih motora i menjača.

94062-fiat%20500l%2090.jpg

Fiat 500L će se prodavati na više od 100 tržišta u svetu, između ostalog i u Sjedinjenim Američkim Državama, gde je na prošlogodišnjem Salonu automobila u Los Anđelesu prikazan i Fiat 500L Trekking, vizuelno atraktivnija verzija (dodatni zaštitni elementi, izmenjeni branici...) koja je dobila i povišeni klirens.

94063-fiat%20500l%20901.jpg

Sada je ovaj 500L Trekking spreman i za evropsku premijeru koja će biti održana sledeće nedelje na Salonu automobila u Ženevi, a italijanski proizvođač je objavio i slike evropske verzije ovog automobila. U paketu su inače i alu točkovi od 17 inča i "Traction +" sistem kontrole proklizavanja.

fiat%20500l%209.jpg

Podsećanja radi, za pogon američkog Fiata 500L Trekking se brine 1.4L MultiAir benzinac sa 160KS i 250 Nm obrtnog momenta, u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem ili menjačem sa dvostrukim kvačilom. Po ranijim informacijama, ovaj motor će kasnije biti ponuđen i na evropskom tržištu, ali sa 165KS.

Do tada, evo kako izgleda trenutna paleta Fiata 500L za evropsko tržište:

Motori:

- 0.9 Turbo TwinAir sa 105KS pri 5500 o/min. i 145 Nm pri 2000 o/min., najveća brzina 180 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 12,3 sekunde, potrošnja goriva po fabričkim podacima 4,8 l/100 km i emisija CO2 od 112 grama po km

- 1.4 16v Fire sa 95KS pri 6000 o/min. i 127 Nm pri 4500 o/min., najveća brzina 170 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 12.8 sekundi, potrošnja 6.2 l/100 km, emisija CO2 od 145 g/km

- 1.3 MultiJet 2 sa 85KS pri 3500 o/min. i 200 Nm pri 1500 o/min., najveća brzina 165 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 14.9 sekundi, potrošnja 4.2 l/100 km, emisija CO2 od 110 g/km

- 1.6 MultiJet 2 sa 105KS pri 3700 o/min. i 320 Nm pri 1750 o/min., najveća brzina 181 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 11.3 sekunde, potrošnja 4.5 l/100 km, emisija CO2 je 117 g/km

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------------

MultiJet II: 105 konja

• Najveća brzina od 181 km/h i 4.5 litara/100 km pri kombinovanom ciklusu.

• Treća generacija Common Rail sistema sa ubrizgavanje.

• Start&Stop sistem u standardnom paketu.

• Smanjeni troškovi održavanja.

''Živahan'' je definitivno ključna reč za novi 1.6 MultiJet II turbo diesel motor od 105 KS. Briljantni motor poput novog MultiJet motora druge generacije je potreban za pokretanje 500L-a u svim uslovima, u gradu i van njega, obezbeđujući dosta zabave, izvanredni domet, male troškove održavanja i smanjen broj servisnih intervencija.

Sa novim, inovativnim 1.6 MultiJet II, Euro 5+, Fiat 500L dostiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvaruje za samo 11.3 sekunde. Automobil sa ovakvom opremom troši 4,5 litara/100 km u kombinovanom ciklusu i emituje 117 g/km ugljen-dioksida. I poslednje, ali ne i manje važno, kao i ostale dizel verzije, 1.6 MultiJet II zahteva rutinsko servisiranje na svakih 35,000 km (ili na dve godine) kako bi se održao u savršenom voznom stanju.

MultiJet druge generacije

500L uvodi MultiJet II tehnologiju, u kombinaciji sa 1.6 turbo dizel motorom od 105 KS u cilju dodatnog poboljšanja briljantnog, tihog rada motora i smanjenja potrošnje goriva i emisije štetnih gasova.

Korišćenjem fiksne geometrije malih veličina, turbokompresor ostvaruje veliki obrtni moment pri malom broju obrtaja (320 Nm pri 1750 obrtaja/min) i omogućava maksimalnu fleksibilnost u toku rada.

Srce motora 1.6 MultiJet II predstavlja, bez sumnje, treća generacija sistema za ubrizgavanje Common Rail-a, koji koristi inovativne brizgaljke za izuzetno preciznu kontrolu ubrizgavanja količine dizel goriva u komoru za sagorevanje sa brzim i fleksibilnim redosledom ubrizgavanja zahvaljujući balansiranom hidrauličnom servo ventilu.

Preciznije, sa ovim brizgaljkama moguće je ostvariti čak osam ciklusa ubrizgavanja po hodu, kao i kombinacije sa strategijama koje se fokusiraju na optimizaciju predpaljenja smeše, kao što je Injection Rate Shaping (IRS) sistem koji obuhvata dva uzastopna ubrizgavanja u toliko malom vremenskom razmaku jedan od drugog da dolazi do kontinualnog i moduliranog snabdevanja cilindara gorivom. Ovom metodom se poboljšava proces sagorevanja, sve u korist tišeg rada i smanjenoj emisiji čestica gareži i azot-oksida. Novi sistem ubrizgivanja je takođe jednostavniji i pouzdaniji, jer brizgaljke imaju jednostavniju strukturu sa 40% manje komponenata.

Cilj: Efikasnost

U kombinaciji sa C635 šestobrzinskim manuelnim menjačem, 1.6 MultiJet II motor Fiat-a 500L primenjuje mnoge karakteristike u cilju smanjenja potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. One obuhvataju mali alternator koji vraća energiju u akumulator prilikom rada motora na minimumu, optimizaciju sistema za hlađenje motora kojom se smanjuje vreme potrebno za njegovo zagrevanje, kao i pumpu za ulje promenljivog protoka koja reguliše pritisak ulja u motoru na najadekvatniji način i smanjuje gubitke snage koja se utroši na rad pumpe. Start&Stop sistem je postao standard, dok motor i prenosnik koriste ulje male viskoznosti radi smanjenja trenja.

Sistem za obradu izduvnih gasova koristi DPF tehnologiju koja efikasno integriše katalitički konverter i filter za čestice (CCDPF). Ova komponenta je izrazito kompaktna da bi smanjila izduvni kontrapritisak uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova ugljen-dioksida. Filter za čestice se nalazi vrlo blizu izlazne cevi turbo kompresora kako bi omogućio što višu temperaturu izduvnih gasova na ulazu filtera za čestice. Na taj način je smanjena količina dizel goriva koja se utroši u ciklusu regeneracije.

Integracija ove dve komponente u jednu, dodatno smanjuje težinu izduvnog sistema i povećava ukupno iskorišćenje. CCDPF je kombinovan sa evoluiranim sistemom za recirkulaciju gasa (EGR), u kome su sve podkomponente grupisane u jedan veoma mali deo (EGR modul).

Servisiranje

Da bi se automobil 500L sa ugrađenim 1.6 MultiJet II motorom održavao u savršenom redu, zahteva rutinsko servisiranje na svakih 35.000 km To je još jedan pokazatelj o dostignutom visokom nivou kvaliteta i napora za povećanje robusnosti i pouzdanosti putem finog podešavanja svih komponenti automobila. Prednosti u smislu troškova održavanja su očigledne: na primer, jedan servisni kupon manje na svakih 100.000 pređenih kilometara.

TwinAir 105 KS: zvanje urbanog motora

• 112 g/km emisija ugljen/dioksida: ovaj nivo već danas zadovoljava evropske standarde za 2020.godinu.

• ECO režim rada: maksimalno iskorišćenje, smanjena potrošnja.

• Start&Stop sistem je deo standardnog paketa.

• MultiAir 2 sistem za kontrolu ventila za usisavanje vazduha.

• Performase onda kada su vam potrebne: specifična snaga od 120 KS/litru, maksimalna brzina od 180 km/h i ubrzanje sa 0 do 100 km/h za 12.3 sekunde.

Jedna od karakteristika koju ''L'' iz Fiat 500L označava je ''lakoća'' u smislu boljeg i jednostavnijeg života uz inovacije koje imaju za cilj očuvanje životne sredine i uštedu goriva prilikom svakodnevnog korišćenja. TwinAir od 105 KS predstavlja najbolji primer za to, sa emisijom ugljen-dioksida koja je među najmanjom u svojoj klasi: 4.8 litara/100 km i 112 g/km u kombinovanom ciklusu vožnje. Treba napomenuti da su emisije štetnih gasova toliko male da su već danas u skladu sa evropskim standardima za 2020.godinu.

Drugim rečima, TwinAir od 105 KS realizuje najbolje ''gradske'' težnje modela 500L u smislu udobnosti, isplativosti i orijentaciji ka očuvanju životne sredine, ne ugrožavajući pritom performanse: ostvaruje maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 12.3 sekunde, pored toga što poseduje izvanrednu specifičnu snagu od 120 KS/litru, što ga svrstava u kategoriju vrhunskih sportskih motora.

Tehnologija i efikasnost koje ne ugrožavaju performanse, onda kad su one najpotrebnije

Sa potpuno novom turbo verzijom od 105 KS, inovativni 0.9 TwinAir motor je dostigao maksimum u svojoj evoluciji, ističući se svojom briljantnom osobenošću i malom potrošnjom. Nova porodica TwinAir motora kombinuje koncept downsizing-a (smanjenje dimenzija i težine) sa prefinjenom tehnologijom, kao što su turbokompresor velikog stepena iskorišćenja, izduvna grana koja je integrisana u glavu motora i potpuno novi MultiAir 2 sistem za upravljanje usisnim ventilima. Uz jedinstveni profil usisne bregaste osovine, u drugoj generaciji MultiAir motora ostvarena je dalja optimizacija termodinačkog iskorišćenja motora preko moduliranja cirkulacije izduvnih gasova u komori za sagorevanje (interni EGR).

Izduvna grana u glavi motora smanjuje temperaturu izduvnih gasova (koje direktno hladi sistem za hlađenje motora). Ovo ima pozitivan uticaj na potrošnju goriva, posebno u najzahtevnijim uslovima, jer se smanjuju obogaćivanja smeše, koja su u suprotnom slučaju neophodna da bi se smanjile maksimalne temperature sagorelih gasova, a koje predstavljaju uslov za pravilan rad turbokompresora. Deo toplote izduvnih gasova koji bi u suprotnom bio ispušten u životnu sredinu, može se iskoristiti i za zagrevanje motora. Na taj način, smanjuju se temperaturni skokovi u toku rada motora, a vreme za koje motor radi pri optimalnoj temperaturi se povećava. Ovo za rezultat ima smanjenu potrošnju goriva i smanjenje emisije ugljen-dioksida pri kombinovanom ciklusu vožnje.

0.9 TwinAir Turbo benzinski motor, kombinovan sa šestobrzinskim C514 manuelnim menjačem razvija 105 KS pri 550 obrtaja/min uz maksimalni obrtni moment of 145 Nm na samo 2000 obrtaja/min (80% maksimalnog obrtnog momenta je već dostupno pri 1,700 obrtaja/min).

ECO režim rada

Kao i kod prethodne Turbo TwinAir primene, ECO režim rada je takođe dostupan na novom Fiat 500L-u: u ovom režimu, maksimalni dostignuti obrtni moment se ograničava na 120 Nm, a snaga na 98 KS, čime se motoru omogućava da funkcioniše u opsegu sa maksimalnim iskorišćenjem i najmanjom emisijom štetnih gasova. Start&Stop uređaj predstavlja deo standardnog paketa opreme.

TwinAir je izuzetan i po ugodnosti, koja je obezbeđena pomoću balanskrajuće osovine i zamajca sa dvostrukom masom. Posebna pažnja je posvećena poboljšanju zvučne izolacije, proučavanjem različitih tehničkih rešenja za smanjenje nivoa buke u putničkom odeljku i povećanje indeksa artikulacije.

Od Fiat Automobili Srbija za Fiat-Lancia Club Serbia

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prva dva meseca ove godine u Srbiji je prodato 23 kom ukupno.

Svi čekaju sajam automobila u Beogradu :laughing:

A možda, ali samo možda, neće naš čovek da kupuje nov auto a da ima ispod 100 konja -- da ga ne zezaju komšije. Ili samo 0.9 litara zapremine motora. Just sayin'.

Edited by Deda Jung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, na sajmu se ocekuje pravi bum u prodaji sto se srpskog trzista tice ;) ...

Ma ovde neki prodajni rezultat (ako se to kod nas moze uopste tako nazvati, posto je u pitanju statisticka greska) jedino moze da napravi nesto tu oko 10 soma (za nas sto se krpimo) ili preko 20 soma (za ostale) :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se uzbuđujute kad i onako nije za nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT 500 L- 10.900 evra za građane

Izvor: Tanjug

Kragujevac -- Potpisan je protokol koji će građanima Srbije omogućiti kupovinu automobila FIAT 500L po povoljnijoj ceni - od 10.900 evra.

Protokol su potpisali ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor FIAT automobila Srbija (FAS) Antonio Čezare Ferara.

Protokol između Vlade Srbije i kompanije FAS potpisan je na Sajmu automobila, na štandu FIATA.

Dinkić je posle potpisivanja protokola istakao da će iz budžeta biti odobreno 3.000 evra popusta po vozilu, a građani će imati mogućnost da automobil uzmu na kredit na rok od pet godina, sa godišnjom kamatom od tri odsto.

Ministar finansija je napomenuo da se pod tim uslovima može kupiti oko 5.000 automobila u ovoj i narednoj godini.

On je naveo da se FIAT obavezao da u fabrici u Kragujevcu do kraja godine zaposli još najmanje 600 radnika, kao i još 800 u narednoj godini.

Ferara je istakao da je za građane u Srbiji namenski rađena nova verzija FIATA 500 L pod imenom "nacionale" koja dolazi u atraktivnom i pristupačnom modelu opreme.

nbh3fbjwwrstt01mkn9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

opa.....znaci zavaljam Punta, otplatim kredit i opet uzemem nov na kredu.....hmmmmmmmmmmmm pa znate sta porazmislicu ja malo oko ovog 500L............djasvi se meni ovo a kamata je umiranje od smeha, pa bre brat rodjeni ti ne bi pozajmio te pare pod tim uslovima.......kao i za Punta. Naravno sve pada u vodu ako ste zaposleni na crno i imate vec kredit onda jbg vise srece drugi put.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' ovo greška ili ima samo 127Nm sa 95KS :/

Sta ti je stari traktorista, odmah gleda torque ;) . Ne znam koliko je ovo modernije, ali i Stilov motorcic 1.4 16v je imao 95KS i 128Nm, koliko se secam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uopšte loša ova vest... dapače, odlična je! :guitar: Još samo da nam Neša obezbedi dodatnih 5% na FLCS članstvo + da nas se skupi dvadesetak pa izdejstvujemo flotni popust na količinu, eto nas na 9.999 evrića!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim oni poklanjaju, tu nesto ne valja :D

Na prvi pogled mi se nije svideo, posle nekoliko gledanja mi je zanimljiv, ali nemam para, tako da mi je sve ovo sumnjivo malo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne poklanjaju oni nego mi, na gubitku su svi koji ne kupuju nov 500L. Inace, Fiat je ionako dobijao 10.000 evra od drzave po svakom novozaposlenom. Parkticno dvogodisnju platu placa drzava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nisam ja mislio na Italijane, nego na ove nase budale ... lepo je to sto narod ima neki izbor, ali gurace ljudima kljuceve u ruke, bas kao sto su to radili sa z10 pa ce posle svasta da bude :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja mislio na ove nase budale (politicare) nego na tebe, mene, sve one koji nece kupovati novog 500L, mi im poklanjamo.

sad te tek nista ne razumem :D

ja bi da kupim, ali nemam dovoljno para

@miki, pogledaj jos par puta, za te pare koje ga nude nema lepse i bolje resenje a da je novo

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzava iz budzeta placa 3.000 evra, a ako se neko odluci za kredit drzava subvencionise i kamatu. Dakle, svi mi koji popunjavamo taj budzet ustvari poklanjamo 3.000 evra kupcima 500L.

Nemas para da ga kupis ali zato pomazes one koji imaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamo srece da je za radnike i jeftinije.. Bilo je raznih prica i za Punta i na kraju nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...