Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

Da me neko ne shvati pogresno i ja mislim da je ponuda fenomenalna. Nego cim je nasa vlada umesana, odma postajem skeptican ;)

@nidza: Nisam znao da je verzija bez klime bila igde u ponudi osim kod nas :ouch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne drzite me za rec, ali mislim da je VW pre godinu-dve "prodavao" Golfa ili Pola po nekoj "extra" ceni. Znam da je drugarica otisla u salon da se raspita i odprilike taj auto sa takvom opremom nisi mogao da dobijes (prvo je bilo svi su rezervisani, pa je rok isporuke bio veliki.....) ulgavnom odmah su joj ponudili ono sto su imali na lageru za oko 1000+ eur vise, sto je bila redovna cena pre te akcije. Dakle nije to nista novo. Naravno, moze da se desi da zaista bude neki extra popust kao ti sto si uzeo SX4.

Ovaj u Ceskoj je klot. Nema mnogo toga. Od krupnih stvari klimu a od sitnijih, tempomat, hromirane lajsne itd. Naravno uvoznici, u svojoj zalbi, to nisu napisali. Bitno je da su oni "osteceni"

Edited by Dzoni_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bio juce na sajmu i razocarao se u 500l , mnogo mala sedista i neudobna , sedalni deo je za ljude od max 80kg , ja sa 110 nema sanse da sednem kako treba , ovo u stilu su fotelje za one stolice iz 500l , a bas sam planirao na kredu da ga uzmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pop oprema koja se nudi u Češkoj nema klimu i još neke stvari.

Pop u Ceskoj i Srbiji su bili isti, razlika pre subvencije 3.000 €. Koliko znam, nacionale je POP sa klimom. Klima se u Ceskoj doplacuje 780 €. Sada su Cesi skuplji 300 € s tim sto oni tu cenu imaju bez podsticaja drzave.

VW je posebna prica, ne samo da su cenovno reklamirali auto koji nisu imali na stanju, vec su reklamirali auto koji nikada nije postojao u cenovniku. o Srbiji je rec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da me neko ne shvati pogresno i ja mislim da je ponuda fenomenalna. Nego cim je nasa vlada umesana, odma postajem skeptican ;)

@nidza: Nisam znao da je verzija bez klime bila igde u ponudi osim kod nas :ouch:

Moguće da nije samo klima jedina razlika. Koga ne mrzi neka proveri.

Ne zaboravite i odlične uslove kredita.

Tapatalk HD

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Koliko znam, nacionale je POP sa klimom. Klima se u Ceskoj doplacuje 780 €. Sada su Cesi skuplji 300 € s tim sto oni tu cenu imaju bez podsticaja drzave.

Tempomat...plus su doplate grupisane.

Npr. 800 eura je svuda po Evropi doplata za touch screen multimediju, ovde se za tu doplatu dobija touch screen, ali i podizači pozadi (koji se po Evropi dolaćuju još 200 eura) i još par stvari. Po ceni jedne dopate po evropskim tržištima se ovde dobija par njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fica.jpg

Kragujevac – Kada se kaže da je Fiat 500L jeftiniji za 3.000 evra zahvaljujući novcu koji fabrika u Kragujevcu dobija iz budžeta, to zapravo znači sledeće – ovo vozilo manje košta zbog subvencija koje preko državne kase daju građani Srbije. Dok jedni misle da je potpuno logično da na taj način poreski obveznik koji, na primer, zarađuje mesečno 30.000 dinara subvencioniše nekoga ko ima 10.000 evra za kupovinu novog auta, drugi smatraju da je reč o ponovnom mešanju naše države u slobodnu tržišnu utakmicu. Država u svoju odbranu kaže da nije reč ni o kakvim dodatnim subvencijama za Fiat, već da je ovaj proizvođač odlučio da pare koje dobija za otvaranje novih radnih mesta usmeri u plasman vozila. Uvoznicima, sa druge strane, nije bitno koja je prvobitna namena novca iz budžeta. Kako kažu, reč je o diskriminaciji.

Za Aleksandra Stevanovića, ekonomistu Centra za slobodno tržište, dileme nema. On smatra da uvoznici donekle i jesu u pravu i da se na ovaj način državnim parama stimuliše jedan brend i samim tim otežava poslovanje svih drugih.

''Osim toga, jako je nepravedno da se subvencije daju dobrostojećima. Svaki dan vidimo u medijima pozive da se donira novac za kupovinu inkubatora za bebe. A država umesto da se bavi time i da pomaže socijalne slučajeve, ona na ovaj način sa 3.000 evra pomaže dobrostojećim ljudima da kupe luksuzan automobil'', smatra Stevanović. Na pitanje – da li je ovo, ipak, u svrhu podsticanja domaće proizvodnje i otvaranja novih radnih mesta, nauštrb ionako velikog uvoza, on odgovara da to nije tačno. ''Nije ovde Fiat da prodaje svoje automobile na našem tržištu, već da bi ih izvozio na druga. Tako su nam najavili. Ja bih voleo i da dobijemo kompletnu računicu i da vidimo koliko je tačno novca do sada Fiatu isplaćeno iz budžeta i koliko je sve to isplativo. I, još nešto, ako je jedini način ove države da privredu podstiče tako što deli kapom i šakom iz budžeta i nikako drugačije, nama se ne piše dobro'', zaključuje Stevanović.

Njegov kolega Goran Nikolić, takođe ekonomista, međutim, gleda na ovu problematiku potpuno drugačije – kao na podršku zapošljavanju u našoj zemlji.

''Nemam razumevanja za zahteve uvoznika, odnosno za one koji prave debalans i od toga žive. Fiat nešto konkretno proizvodi i kamo sreće da ima više onih koje možemo u tome da podržimo. Osim toga, uvoznici nemaju pozitivan uticaj na ekonomiju i jasno je da država treba da podrži proizvodnju'', kaže Nikolić, objašnjavajući zbog čega je još dobro sve ovo što se dešava sa fabrikom automobila u Kragujevcu.

''Ovde se sada polako stvara kult nacionalnog automobila, i to dobrog, koji nismo imali jako dugo, negde od sedamdesetih ili osamdesetih godina prošlog veka. To je takođe dobro i to svakako treba podržati. Osim toga, bez Fiata i državne podrške ni Kragujevac se ne bi oporavio'', zaključuje Nikolić.

Polemika oko državne pomoći Fiatu počela je kada je pre nekoliko dana ova kompanija odlučila da podsticajne mere od države usmeri na snižavanje cene svog modela 500L i da tako umanji njegovu cenu za 3.000 evra. Na to su odmah oštro reagovali iz Srpske asocijacije uvoznika vozila, jer smatraju da se na ovaj način narušava ravnopravnost učesnika u tržišnoj utakmici.

Iz Ministarstva finansija i privrede za sve ovo imaju objašnjenje. Kako je objasnio Aleksandar Ljubić, državni sekretar u ovom ministarstvu, Fiat se otvaranjem novih radnih mesta kvalifikovao da dobije podsticajne mere od države, a sama uprava kompanije je odlučila da tim sredstvima subvencioniše kupovinu 500L, odnosno njegovu cenu umanji za 3.000 evra.

Fiat za svako novootvoreno radno mesto dobija po 10.000 evra iz budžeta, a strategija vlade i jeste otvaranje novih radnih mesta. Da su matične kuće uvoznika koji negoduju odlučile da subvencionišu kamatne stope ili da su doneli odluku da otvore nova radna mesta u Srbiji, mi bismo i njih u tome podržali'', rekao je Ljubić juče za Radio-televiziju Srbije.

Politika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće nas primiti u EU dok ne priznamo Kosovo i ne preispitamo subvenciju. :popo:

Evropska komisija smatra da mora da se preispita da li je mera Vlade Srbije kojom se subvencioniše "FIAT" u skladu sa Prelaznim trgovinskim sporazumom, pogotovo sa odredbama o državnoj pomoći, izjavio je za Tanjug portparol komesara za proširenje Peter Stano

On je dodao da Komisija proučava ovo pitanje i da je u kontaktu je sa srpskim vlastima.

"Komisija je uočila meru kojom se subvencioniše proizvođač automobila da bi u Srbiji mogao da ih prodaje sa popustom. U okviru Prelaznog trgovinskog sporazuma, koji je Srbila sklopila sa EU, mora da se preispita kompatibilnost ove mere, a pogotovo sa odredbama o državnoj pomoći", rekao je Stano.

A i to "nacionale" suviše zvuči nacionalistički i šovinistički, zar ne :popo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bio juce na sajmu i razocarao se u 500l , mnogo mala sedista i neudobna , sedalni deo je za ljude od max 80kg , ja sa 110 nema sanse da sednem kako treba , ovo u stilu su fotelje za one stolice iz 500l , a bas sam planirao na kredu da ga uzmem

Znaci, potvrdjuje se i u praksi ovo sto pisah ranije. Ako Stilovo sediste treba da bude pojam udobnosti za nesto, onda jbg... :

Ne interesuje me posebno ovaj auto (naravno da mu zelim sto bolju prodaju), ali gledam mane na kraju clanka. Konkretno mi je detalj privukao paznju: "U krivinama sedišta nimalo ne drže telo".

Naravno, nisam imao priliku da provozam 500-tku ali se vec i na slikama vidi. I u slucaju prednjih sedista, a tek pozadi sedalni deo ravan kao daska. Ovo mi je stvarno vise fascinantno za Fiat u globalu, da uglavnom nece da ugrade ljudska sedista, pogledajte bilo koji od modela u poslednjoj deceniji. Kapiram da je to "narodski" i jeftiniji auto i da ipak treba da bude prisutna razlika u klasi, ali uporedite samo sa sedistima u Lanci ili Alfi, npr. Mislim, bas toliko ciganisati, moje skromno misljenje...

Cek da vidimo po forumu, mozda mogu da se ubace sedista od Alfe 147 :laughing: .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li mi neko objasniti koja je razlika između nekadašnjih subvencija za Z10/Punto Classic i ove današnje za 500L? Zašto se tada uvoznici nisu bunili, a danas se bune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sto uvoznici ne spuste svoje cene ... :harhar:

domaci auto i gotova stvar, ja da se pitam prodavao bi ga za dinare i to koliko je ko u mogucnosti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li mi neko objasniti koja je razlika između nekadašnjih subvencija za Z10/Punto Classic i ove današnje za 500L? Zašto se tada uvoznici nisu bunili, a danas se bune?

Zato što tada Punto svojom veličinom, kvalitetom i opremom nije dodirivao nikoga osim možda Dačije... 500L sada ozbiljno udara po gotovo svim vozilima C segmenta, kojih ima prilično mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li mi neko objasniti koja je razlika između nekadašnjih subvencija za Z10/Punto Classic i ove današnje za 500L? Zašto se tada uvoznici nisu bunili, a danas se bune?

Razlika je velika. Ko kaze da se uvoznici i tada nisu bunili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500_L_headlamp_detail_1.jpg

Farovi modela za Ameriku. Uzivo izgledaju extra i prosto su neuporedivi sa obicnim farovima za Evropsko trziste. Doduse i sve ostalo sto se ugradjuje u USA vozila je mnogo bolje i kvalitetnije nego za bilo koju drugu verziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduse i sve ostalo sto se ugradjuje u USA vozila je mnogo bolje i kvalitetnije nego za bilo koju drugu verziju.

Hmm, sad si me uplašio, da li to znači da se u Nacionale ugrađuju manje kvalitetni delovi u odnosu na ostale evropske verzije? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa uvoznicima i lobistima stara prica! Cudi me kako se vec nisu zalili Strazburu ili mozda jesu ?! Ne moze covek nista postici u ovoj zemlji sem na kvarnjaka.

Iskreno bih voleo da se obistini neki scenario gde bi svi potencijalni kupci 500L-a uspeli u svojim teznjama i pored nekih navedenih nedostataka pa da svi ovi vajni uvoznici prsnu kao zrela lubenica !

Mislim da bi takva slika u perspektivi mnogo vise donela privredi Srbije nego sto to cine uvoznici i njihovi mesetari !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduse i sve ostalo sto se ugradjuje u USA vozila je mnogo bolje i kvalitetnije nego za bilo koju drugu verziju.

Hmm, sad si me uplašio, da li to znači da se u Nacionale ugrađuju manje kvalitetni delovi u odnosu na ostale evropske verzije? :blink:

Nema sanse. Sve i da 100% uspe akcija pricamo o maksimalno 5000 kom za godinu dana. Kapacitet fabrike je 200 000 (instalirani, i 300 000 projektovani) vozila godisnje. Mislis da ce specijalno 5000 kom da prave sa skartom? Ne znam koliko znas, ali trend je da fabrike uopste nemaju zalihe materijala na stanju. Radi se o JIT (just in time) isporuci koja od dobavljaca trazi da isporuce komponente svega par sati pre nego sto budu potrebne za ugradnju. Mislis da ce specijalno za par vozila da cuvaju "skart" delove ili da planiraju nabavku delova losijeg kvaliteta? To znaci da ce i dobvljaci morati specijalno da prave te losije. Jeste, bas ih briga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da ih ima sa razlicitim kvalitetom delova i opreme.

Verzije za americko trziste moraju biti delimicno drugacije zbog drugacijih standarda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos politici ovih prostora sumnjam da se nesto pravi sa greskom u smislu predodredjenih trzista.

Gledajuvi reakcije posmatraca i pot. kupaca prosudjujem, a opet u vezi sa nasim Balkanskim mentalitetom, prema komentarima da je 500L jedan pristojan auto za novac koji treba odvojiti.

Naravno , uvek , svugde i svemu je lako naci zamerku ali treba biti objektivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema sanse. Sve i da 100% uspe akcija pricamo o maksimalno 5000 kom za godinu dana.

nije za godinu dana nego do 2015, pocetni plan do kraja ove godine je oko 800 kom. mada ce ga s obzirom na interesovanje verovatno premasiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...