Jump to content
FAS Goran
sasha015

Parkiranje u gradovima

Recommended Posts

21 hours ago, neshaoct said:

Najpopularniji model automobila u Velikoj Britaniji u to vreme je bio Ford Cortina mk.3 sa 960 kilograma.

Pa, danas nova škoda fabija sa klasičnim SUS-om može imati "prazna" i preko 1.350 kg :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to mali Subcompact (B klasa).

Kao sto rekoh, verujem da bi se kod nas o ovako necemu razmisljalo tek kada se, daleko bilo, neki parking urusi...

Kad problem ne predstavlja trostruko opterecen splav, sto bi tek neka tamo garaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi način naplate parkiranja u Nemačkoj?

 

bosch ego 1.jpg

 

Helmut Dedy, predsednik nemačkog ''Udruženja gradova'' (Staedtetag), uskoro će predložiti novi način naplate parkiranja u gradovima. U razgovoru za tamošnje medije, Dedy je kritikovao trendove u autoindustriji i najavio ''borbu protiv velikih automobila''.

''Trend u autoindustriji očigledno poznaje samo jedan smer: veći i teži! To se ne uklapa u vreme kada raspravljamo o uštedi energije i prostora, zaštiti klime i resursa. Za bolji kvalitet života u gradovima potrebni su manji, a ne veći automobili. Ako vozači žele da parkiraju veliki terenac ili SUV, neka plate više. Cene parkiranja treba uskladiti s veličinom vozila'', zaključuje Dedy. Prošle godine, SUV vozila su činila gotovo 30% u ukupnom broju novoregistrovanih automobila na nemačkom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retko više i čitam ovakve i slične vesti, mozak me boli od njih :)
Najjače je kad od milion kazni nađu jedan usamljeni slučaj i onda filozofiraju.

Lično sa parking servisom, i uopšte naplatom parkinga u BGu nikad nisam imao problem. Platim i to je to, ako ne platim, zna se šta sleduje. Namerno nekad nisam plaćao, pogotovo u prvoj zoni, jer sam ostajao duže od jednog sata, pa mi stigne uredno doplatna za ceo dan. Sa druge strane, isto mi se desilo da sam prekoračio max dozvoljenih tri sata ispred Tiršove, ostao sam ceo dan skoro. Poslao sam im otpusnu listu, stornirali su mi kaznu.

PS, nisam ljubitelj parking servisa, al kad je već nužno zlo, šta da se radi


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, ja sam se jednom ( davne 2004. ) sa njima ganjao na sudu zbog jedne doplatne karte koju su mi bez osnova izdali (dan pre sam bio uplatio PPK po njihovom predračunu, ali, oni nisu u sistemu "aktivirali" da je usluga plaćena, jer ja nisam otišao u njihove prostorije sa dokazom o plaćanju, da bi tamo neki "ćata" zaključio da je to plaćeno i da u sistemu treba da stisne ENTER ). Na kraju su troškovi spora bili oko 20 puta veći. A istovremeno sam im pred Ustavnim sudom pustio inicijativu za ocenu zakonitosti same gradske odluke ... Ali, je to "čamilo" u Ustavnom sudu sve negde do 2010 ...

Ne mrzim "Parking servis". Treba da postoje. Jer bi bez njih haos bio još veći, mada su nesporno povremeno dosta bahati, po raznim osnovima. Ali, jbg, sveci ne postoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, moron said:

Ne bih se složio da je ovo greh "Parking servisa". Ili neko misli da, primera radi, MUP par dana pre isteka registracije treba da te podseti da ti ističe registracija ?

Ako su više godina obaveštavali ljude da im pretplata ističe,a jesu ,ljudski je da čovek ulenji i da ga čeka .Mogli su da pošalju poruku(imaju brojeve u sistemu registracije korisnika) jednim pritiskom na dugme da više neće slati obaveštenja i bolje bi izgledali u očima korisnika.

Parkiranje je ekonomska kategorija,gde parking prodaje ekonomska jedinica(preduzeće) zarad profita,a registracija je pravna obaveza,tako da nisu ista katagorija,drugo oni nikada,ali nikada nisu ni obaveštavali o registraciji(ali osigurivači jesu).

Mislim da,realno i treba da vas deru,sudeći po komentarima…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai planira da ugrađuje sistem koji zakreće točkove za 90 stepeni

 

hyundai e corner 01.jpg

 

Hyundai je objavio nove snimke prototipa Ioniq 5 sa sistemom e-Corner u akciji. Ideja je pokazati da se točkovi mogu okretati za 90 stepeni i da se tako olakšaju manevri parkiranja.

Sistem koji je razvila južnokorejska kompanija se sastoji od modula e-corner na svakom točku. Ovaj modul kombinuje sisteme upravljanja, kočenja, oslanjanja i pogona u svaki točak i u stvari je prvi put prikazan 2018. Mada još nije spreman za proizvodnju, Hyundai vremenom želi da ga ugradi u svoje buduće automobile. Sa ovim sistemom opcija je koliko hoćete, od dijagonalne vožnje, okretanja za 360 stepeni pa sve do maksimalno olakšanog bočnog parkiranja:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 2025. nova pravila za ulazak u u širi centar Amsterdama

 

163335-citroen e1.jpg

 

Od 2025. godine gradske vlasti Amsterdama u širi centar grada će dozvoljavati ulazak samo taksijima, kombijima, kamionima, skuterima i mopedima s nultom emisijom štetnih gasova. Novo pravilo će se primenjivati na sva novoregistrovana vozila od 2025. ali uz važan izuzetak.

 

Privatni putnički automobili biće izuzeti iz uredbe do 2030. godine, kada Amsterdam želi da zabrani sav prevoz na fosilna goriva, u skladu sa preporučenim vrednostima Svetske zdravstvene organizacije. Stariji putnički automobili pokretani dizelom više neće smeti da ulaze u ''ekološku zonu'' od 2025. a za taksije i automobile za iznajmljivanje, grad i firme su već ranije dogovorili zabranu motora s unutrašnjim sagorevanjem. Nova uredba je dodatak postojećim standardima niske emisije u Amsterdamu. Što se tiče novih zona sa ultraniskom emisijom, one će zavisiti o vrsti vozila. Taksi, kombi, kamioni, skuteri i mopedi unutar naseljenih područja biće ograničeni u gotovo celom Amsterdamu, dok turistički brodovi u centru grada mogu da plove isključivo bez emisija. Uredba se odnosi samo na novoregistrovana vozila od 2025. a grad pominje prelazna pravila za postojeće automobile, čija rešenja tek treba da objavi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od sledeće godine vlasnici SUV-ova u Parizu će plaćati skuplji parking

 

maybach gls 01.jpg

 

Svi znamo da su SUV vozila teška te da troše više goriva od ostalih tipova vozila, ako se gleda ista motorizacija. Zato glavni grad Francuske Pariz planira da nametne veće cene parkiranja za SUV-ove.

 

Prilikom kalkulacija novih dažbina u obzir će se uzeti veličina, težina i motor vozila, a britanski Guardian izveštava da su meru prošlog meseca odobrili odbornici u Parizu. Ekološka stranka (EELV) je predložila novi zakon rekavši da se broj SUV vozila u Parizu povećao za oko 60% u poslednje četiri godine i da čini oko 15% ukupne gradske flote koja broji otprilike 1.15 miliona privatnih vozila. Očekuje se da će električna vozila i vozila velikih porodica biti isključena iz te mere. Ranije ove godine grad Lion je uveo sličan novi zakon koji će stupiti na snagu takođe sledeće godine, a u kojem je najavio novu politiku parkiranja prema kojoj će se naknade za parkiranje na javnim površinama određivati progresivno na bazi veličine, težine i motora vozila. Najviše koristi imaće električna vozila koja će se kvalifikovati za najniže naknade za parkiranje od 15 evra mesečno, dok će vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koja su teža od 1.725 kg plaćati čak trostruko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skromni doprinos.

Privatni parking kluba S u Ja(r)kovu

 

IMG_20230820_163947.thumb.jpg.3549c8fafc1e31a50ef8af03d015dc32.jpg

 

Pored xy slobodnih mesta 50m niže idioti stanu ovako u svakom redu jer je bliže ulazu. Ovako su samo napravili problem ljudima koji su normalno parkirani da izađu.

Tačno podržavam one što stavljaju šape na automobilu nepropisno parkirane po tržnim centrima. Trebalo bi i kod nas uvesti psihijatrijski pregled za ovakve slučajeve 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi su pre za u temu ispod.

Apsolutno se slazem, kada vidim ljude da staju tamo gde mi ne bi bilo ni na kraj pameti. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa upisa deteta na prvu godinu fakulteta:

6000 studenata( otprilike) se upisuje na Univezitet u Novom Sadu ,na kampusu nigde parkinga(a i od Foruma do Limana 2),ali ni za lek,oni poslali komunalce da naplaćuju kazne…ljudi parkirali na bentu kod filozofskog,u travi,kačili im lisice na točkove…

Meni to nije jasno,na šta su mislili,gde da se parkira,u Sremskim Karlovcima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisu uopšte mislili gde da se parkira, to je obaveza vozača. A njihovo je da kažnjavaju bahate koji se nepropisno parkiraju i svaka ima čast na tome.

 

To što "nema gde" da se parkira uopšte ne daje za pravo da se auto parkira tamo gde po propisima ne sme ili po kulturi i vaspitanju nije u redu da se parkira. Najbolje da se automobili parkiraju na dečijem igralištu između ljuljaški i klackalica zato što "jebi ga nema gde" u krugu od 50m od mesta gde sam krenuo.    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanska policija otkrila trik kojim vozači izbegavaju saobraćajne kamere

 

list.jpg

 

Mnogi vozači, pre svega oni s težom nogom na papučici gasa stalno razmišljaju kako sakriti svoj automobil ispred policijske kamere. Ako je suditi po slučaju iz Velike Britanije, za to vam je dovoljan jedan običan list... Naravno, ako vas policija ne uhvati u toj prevari.

 

Britanska policija je otkrila vozača koji je napravio upravo taj manevar. Na svoju registarsku oznaku je zalepio list kojim je sakrio slovo ili brojku. Dovoljno da kamera ne može da prepozna o kojoj se oznaci radi. Policija je nedavno zaustavila vozača Toyote Corolle na autoputu A3 u Gildfordu, a kada su shvatili o čemu se radi izrečena mu je novčana kazna, a prijavljen je i za prebrzu vožnju. U službenom policijskom saopštenju se navodi da je ''uočen automobil kako vozi autoputem A3 prema severu i ne poštuje ograničenje brzine, a pritom mu je delimično prekrivena registarska oznaka. Vozaču su izrečene novčane kazne.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pariz će održati referendum za povećanje cene parkinga za velike SUV-ove u centru grada

 

Range Rover 012.jpg

 

U francuskoj prestonici će se održati referendum o podizanju cene parkinga velikim terencima u centru grada, kojima će se pomoću registarskih tablica meriti težina kao referentni faktor. Anketa je zakazana za februar 2024. a SUV vozila su sve manje dobrodošla u većinu evropskih metropola. Predloženo je smanjenje broja velikih SUV vozila u centru grada. Zbog toga gradska skupština Pariza želi da uvede više stope, odnosno veću cenu parkinga za sve automobile s konvencionalnim motorima koji imaju masu veću od 1.6 tona. Povećanje cene neće izbeći ni električni automobili, pogotovo oni teži od dve tone, a za sada ih je većina upravo takva.

 

Masa kao kriterijum automobila od sada će moći da se očita na licu mesta uz pomoć registarskih oznaka. Tako će registarska tablica automobila moći da se skenira, a time se dobijaju podaci o modelu i njegovoj težini. U tu svrhu, gradska skupština Pariza je najavila da će održati referendum na temu povećanja cena parkinga za velike SUV-ove u centru glavnog grada. Referendum će se održati 4. februara 2024, a pravo glasa će imati samo stanovnici Pariza. ''Moramo smanjiti broj i veličinu automobila u gradu i zato ćemo održati referendumsko pitanje koliko prostora treba izdvojiti za ovu vrstu vozila u Parizu'', rekao je David Belliard, zamenik gradonačelnika Pariza. ''Glasanje je osmišljeno da se onima koji voze SUV automobile kaže - Ne! Takvi automobili neće biti dobrodošli u centru grada'', dodao je. Belliard je takođe sugerisao da želi da proizvođači odustanu od SUV vozila, jer ih se smatra preskupim, previše zagađujućim i neprimerenim za centar velikih gradova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...