error 0 Posted April 1, 2010 Koje su tacne dimenzije ovih modula? ...'bem li ga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted April 10, 2010 pa budi drug i premeri ako ih imaš u ponudi ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojanchampion 2 Posted April 11, 2010 A cemu sluze one H1 sijalice na MK2, znaci, ona svetlosna grupa skoz na kraju fara, da li su to maglenke? Ja planiram da ugradim ksenone, a da oni ne bi radili non stop, ja bih ove H1 stavio i povezao na prekidac da palim kao kratka svetla... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted April 11, 2010 Vrlo interesantna pretpostavka! Oni mogu da rade i kad je magla, a i kada je dan! Zadovoljavaju propis (vidiš se propisno). Pališ ih po potrebi unutrašnjim prekidačem kada je magla.... Gasiš ih noću kada se dobro vidi, a ne gore ti još 100 sijalica po danu pored oborenog svetla!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted April 11, 2010 To je cool fora! Ja cu da sacekam jos malo sa xenonima da vidim sta ce biti oko uredbi zakona, prskalicama i slicno. Ali pored svega ovoga, mislim da cu da stavim dnevna svetla, tj. ona led na braniku kod stila, uklopice se solidno, a i necu morati da pazim na svetla i da svaki cas menjam sijalice... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosLB 9 Posted April 12, 2010 Ja na mom puntisi danju drzim ukljucene maglenke,a xenoni nocu. A cemu sluze one H1 sijalice na MK2, znaci, ona svetlosna grupa skoz na kraju fara, da li su to maglenke? Ja planiram da ugradim ksenone, a da oni ne bi radili non stop, ja bih ove H1 stavio i povezao na prekidac da palim kao kratka svetla...To su ti maglenke,a ukljucuju se na srednjoj konzoli,imas dugme sa nacrtanim oborenim svetlom.Ne trebaju ti prekidaci dodatni.I,da,idu halogene zarulje.Xenone obavezno,progledas sa njima.Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted April 12, 2010 (edited) MilosLB-u ti si srećan čovek. Ja na ovoj mojoj komplikaciji od kola ne mogu da aktiviram maglenke bez uključenih oborenih svetala, tako da je jedina mogućnost ući u elektrošemu, rasčivijati te snopove kablova i prevezati ceo sistem (u šta se nikako ne bih upuštao - bar ne SAM)) Edited April 12, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosLB 9 Posted April 12, 2010 ^^^ Pa kod tebe bas prava komplikacija,dobro si rekao.Meni je dovoljno da ukljucim poziciju i zatim maglenke,i eto carolije.Cudime da su tako regulisali kod Lancie.Ni ja se ne bih upustao u to sam,pa da se pale lampice na tebli za koje nisam ni znao da imam.ahahahah Quote Share this post Link to post Share on other sites
error 0 Posted April 12, 2010 uopšte mi niste jasni...ako već imate xenone zašto njih ne držite upaljene?manje greju far i manje struje troše i više ste uočljivijižmislim, pre svega držite upaljene maglenke (a trebaju oborena), habate farove bespotrebno temperaturom, i trošite više struje i manje je bezbednone razumem... čuvate xenone? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted April 12, 2010 Ne. Čuvamo sijalice na instrument tabli, i zadnja svetla. Kad saberem sve sijalice koje se pale kod mene kad uključim oborena svetla....ima ih bar 10 komada. Drugo, mnogo je jači kontrast stop svetla kad bljesne iz neupaljenih zadnjih svetala nego kada su ona stalno upaljena - a time i vidljivost (sigurnost). Uostalom, pričamo, onako, padaju nam stvari na pamet...Profesore nemoj da se ljutiš (ne bi bili Srbi ako nešto ne pokušamo "zaobilazno"). Da, sad se setih. Svojevremeno su Švedjani uveli ovaj "šlager" sa dnevnim svetlima, i njima je pred migavca postojala još jedna - dnevna sijalica (Volvo, Saab), potom su i Nemci kada su pripremali njihovu varijantu "tristaka" (pre 35 godina) za izvoz u Švedsku izmislili caku da podele migavac po verikali, tako da je spoljni deo bio migavac (oranž boje), a unutrašnji prema masci kilera - bele. Inače mi volimo naše xenone, čuvamo ih, mazimo i pazimo, stalno čistimo farove (pošto nemamo ejakulantne naprave za čišćenje istih koje nam pozitivni zakonopisac sprema) Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 300 Posted April 12, 2010 Ja se ovim problemom (LED dnevna svetla) bavim neko vreme i čim rešim sve objaviću korak po korak za Libru.Obične LED u prodaji sa cenom do 250 din ne rade posao, odnosno rade ali loše. Potrebne su Lumiled ili Emiter koje koštaju mnogo više. Uzor mi je bila Hella. Znači posebna kutijica kao izvor stalne struje, specijalne LED sa reflektorom i sočivom i još po nešto. Došao sam (eksperimentalno - odokativno) do min. potrebnog broja LED a to je 3 kom. koje proizvode takav intenzitet belog svetla da kada se posmatraju u radu pri čemu se prepodnevno sunce (11.30) nalazi iza posmatrača i posmatranje se vrši u osi snopa sa 15 m daljine - gore oči koliko je jak intenzite belog svetla. Znači sve je rešeno uključujući i naponski regulator sa tranzistorima, jbg. serijski otpornik je neozbiljno rešenje i rizikujem da spalim skupe LED.Problem je montaža. U faru Libre nema mesta a i ne znam kako bi isti otvorio - guranje u rernu ne dolazi u obzir, lokacija je rezervisana za gibanicu, pasulj prebranac i ostale izvorne đakonije. Možda pored maglenki ali naš zakonodavac ne predviđa to mesto - isključivo telo fara. Isuviše daleko sam odmako (konac delo krasi) pa nešto moram da smislim a ideja nema.Problem je u stvari stilska perfekcija Libre i tu stavrno nema mesta da se dodaju neke rukotvorine a da ne izgleda nakaradno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojanchampion 2 Posted April 14, 2010 Ja na mom puntisi danju drzim ukljucene maglenke,a xenoni nocu. A cemu sluze one H1 sijalice na MK2, znaci, ona svetlosna grupa skoz na kraju fara, da li su to maglenke? Ja planiram da ugradim ksenone, a da oni ne bi radili non stop, ja bih ove H1 stavio i povezao na prekidac da palim kao kratka svetla...To su ti maglenke,a ukljucuju se na srednjoj konzoli,imas dugme sa nacrtanim oborenim svetlom.Ne trebaju ti prekidaci dodatni.I,da,idu halogene zarulje.Xenone obavezno,progledas sa njima.Pozz DObro, ali ja imam dugme samo za paljenje zadnjeg svetla za maglu, nemam jos jedno za paljenje prednjih maglenki, ili se varam Kada sam kupio puntisu, i otvorio prednji far, video sam da ima H1 sijalica, medjutim, nije povezana, niti vidim kabal da je povezan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted April 14, 2010 Znaci da fabricki nije imao maglenke, pa mu je neko stavio farove sa maglenkama, koje nisu povezane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 14, 2010 u maglenke ne ide h1, nego h3, makar standardno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted April 14, 2010 E mene zanima poznajeli neko zakon u smislu da zna gde mogu da stavim dnevna svetla? Ako uzmem xenone, moram li da imam dnevna svetla u farovima ili mogu da kupim led neka i da ih stavim na branik? Ili po zakonu mora sve da ide u far? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted April 14, 2010 U postu od pre mesec dana sam pominjao ova led dnevna svetla i to da bi mogla da se pale automatski po startovanju motora preko releja koji ukljucuje struja sa alternatora.Sto se tice pozicije i stop svetala samo da kazem da mi se jednom desilo u koloni na ogranicenju od 50 kmh da 5 vozila naglo stanu i ja sesti a kamion poluprikolicar iza mene.Neki lik je izasao na magistralu sa traktorom nije hteo da ceka kolonu koja je imala prednost tako da je bilo leganja na kocnicu.Auto ispred sam video da je naglo stao a stopove nisam primetio, neverujem da su mu neispravni vec da se nevidi dobro i na vreme zbog pozicije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
error 0 Posted April 14, 2010 U faru Libre nema mesta a i ne znam kako bi isti otvorio - guranje u rernu ne dolazi u obzir, lokacija je rezervisana za gibanicu, pasulj prebranac i ostale izvorne đakonije. :rofl: :clap: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted September 7, 2011 (edited) Interesuje me da li bi me zezali panduri kada bi maglenke povezao na pozicije? Da rade kao dnevna svetla...Stedeo bi malo farove Evo kako izgledaju maglenke nisu nesto jake i ne smetaju drugima kad se upale... Edited September 8, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted September 8, 2011 Ja sam video da to mnogi koriste, a da li panduri zezaju ili ne - ne bi trebalo. Ja sam se nosio mislju da stavim neke LED gde su maglenke, kao dnevna svetla, jer je i tako slaba vajda od tih maglenki sto stoje visoko u faru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted September 8, 2011 Ja sam planirao da počnem da ih koristim nakon jedne modifikacije. Problem je što zakon predviđa da kratka svetla ne smeju biti na manjoj visini od 40cm od tla. Međutim, mnogi novi automobili imaju dnevna LED svetla baš na mestu maglenki pa ne znam kako bi oni objasnili kako on može da ima dnevno svetlo na 20cm od tla, a ja da ne smem U svakom slučaju bih išao na varijantu da probam pa ako prođe prođe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23030 Posted September 8, 2011 Zakon:Posebno ugradjeno dnevno svetlo moze biti fabricki isporuceno sa vozilom (u okviru dugog svetla, odnosno kao posebno LED svetlo), ili se moze naknadno ugraditi. Takodje, u okviru jednog od postojecih svetala, ili kao posebno svetlo.Naknadna ugradnja:Da bi dnevno svetlo imalo svoju funkciju potrebno je da bude pravilno ugradjeno, a da bi ono to bilo, potrebno je ispostovati odredjene norme i kriterijume u skaldu sa Direktivom Saveta 76/756/EEC koji pozicioniranje dnevnih svetala propisuje na sledeci nacin: Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 8, 2011 U Pravilniku ZOBS-a piše i ovoFar velikog svetla ne sme biti postavljen bliže spoljašnjem gabaritu vozila od fara oborenog svetla.A Reno Senik II (model pre restyle-a) i Citroen C4 (prethodni model) imaju fabrički baš kontra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dishko 0 Posted September 8, 2011 Ja recimo viđam taksiste sa Stilićima koji masovno koriste maglenke+pozicije umesto oborenih svetala.Maglenke su ugrađene u far kod Stila, i ladno može tako da se koristi, panduri (a i bilo ko ko ne obrati pažnju, ili ne vozi Stila...) ne provaljuju, i pitao sam taksistu jednog (koji me vozi kad se napijem, naravno čovek vozi Stila JTD karavana) - a on mi reče, ma maglenke mnogo ređe crknu, manje se greju i neka tako gomila gluposti... Dakle, on uključi svetlo u poziciju, i pritisne prekidač za prednje maglenke i vozi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted September 8, 2011 Onda jedino da stanem pa da pitam za misljenje nekoliko pandura saobracajaca i da vidim sta ce da mi kazu za to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted September 8, 2011 (edited) Znaci u Bravisi danas palim poziciju i maglenke pa cemo da vidimo preko dana, ja sam vidjao gomilu ovih novi A4, A5 Audiski kako voze sa pozicijama samo, tj. dnevnim svetlima... Edited September 8, 2011 by life master Quote Share this post Link to post Share on other sites