Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pokušat ću što kraće bez detalja.

Obične žarulje imaju žarnu nit koja ovisno o visini napona može biti više ili manje užarena i time emitovati više ili manje svetla.

Ksenon sijalice sijaju odnosno svetlost nastaje izbojem gasa u njima pod veoma visokim naponom. Ukoliko je napon prenizak izboja uopšte neće biti odnosno neće biti uopšte svetla.dakle na ksenonima se intenzitet ne može smanjivati.

Ksenoni manje troše odnosno opterećuju instalaciju pa ako želiš automatsko palenje-gašenje potreban ti je drugačiji i jednostavniji-jeftiniji modul. Pogledaj onaj prvi link ako se ne varam neki Proka iz Stare Pazove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kontam sad jedino da je zbog 60% svetlosti ;) i cekam da odgovoris :) a meni se, kao sto sam reko, automatski pale i gase, i dosta brze se gase nego ovaj modul sto ste vi ugradili. Dobro je da sam na to mislio, a tebi hvala sto si mi objasnio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belu zicu odnosno gasenje uredjaja sam spojio na pozitivan pol pozicije i palenjem pozicije odnosno kratkih ili dugih svetala dnevna se gase.

Znaci bela ipak sluzi za gasenje uredjaja preko prekidaca (ablendera) a ne za automatsko gasenje kada se auto ugasi. Tako da kada bi je spojio na + klemu akumulatora ne bih nista dobio.

Ispravi me ako gresim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda nemaš brige!

Ja koristim malo skuplje H4 sijalice koje jače svetle ali i kraće traju pa ako slabije svetle kao dnevna mnooogo će duže trajati. Samim time što se napajaju manjim naponom i direktno preko akumulatora-modula manje troše i manje opterećuju instalaciju,farove...

Relativno često idem u Hrvatsku a naknadni ksenoni tamo su na crnoj listi. U principu bolje biti potpuno čist i neće nitko zaustavljati a ako te zaustave teško bez kazne se prođe.

Izvinjavam se za off ali ipak smo u temi bezbednos u saobraćaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paune, bela služi za GAŠENJE uređaja ako dovedeš plus na nju. Ako je stalno spojiš na plus klemu svetla se neće ni upaliti a na gašenje se ne može uticati.

Ja sam belu spojio na poziciju i okretom prekidača gasim dnevna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre sat vremena sam se raspravljao sa :police:​ , koji su mi rekli da upalim oborena svetla a ne maglenke. Nisu nista pisali jer su vec bili zauzeti sa pisanjem nekom drugom. Ne kapiraju da imam led u maglenkama    ;)

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da znas da je dobar deo njih ogranicen i da je maglenka za njega maglenka, a po njegovom shvatanju dnevno svetlo mora da bude u faru, znaci da u far stavis bilo sta sto svetli, on nece da te dira, iako negde u zakonu pise koliko dnevna svetla moraju da budu udaljena jedno od drugog, na kojoj visini i kojom jacinom svetle ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim i ovde kod nas ljudi redovno koriste maglenke kao dnevna svetla, a uvece i maglenke i oborena, a niko ih ne dira, a panduri nam nisu mnogo pametniji od beogradskih. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@statichawk

Da l' su inteligentni ili nisu, to ne znam... Ali da su 100% u pravu, to znam.

To što će nekom da tolerišu neke prepravke, njihova je dobra volja. Ali zakon je potpuno jasan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da priznam da je ovo prvi put da su mi rekli nesto povodom svetala, a stalno vozim po danu sa ovom led

 

Photo0141.jpg

 

pri tome mi ne rade nikakva druga svetla (npr pozicije).

Edited by statichawk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednje maglenke koliko znam nisu zabranjene za korišćenje te ih ne bi ni smatrao kao lošom praksom. To je na izboru vozača, i sam znam da ih upalim...

Što se tiče korišćenja istih kao dnevno svetlo nemam neko mišljenje, generalno ako ne smeta maglenka ne vidim zašto bi smetala LED sijalica u istim kao dnevno svetlo ali....

A što kaže beli u vezi dnevnih svetala u zakonu je tačno precizirano kolika visina od puta mora biti, širina između njih, jačina.... sećam se kad sam stavljao na Lybri da sam o tome vodio računa (ne o jačini naravno ali o svemu ostalom da)

I da dodam još nešto, greota je upropastiti maglenku sa guranjem LED sijalica jer kada stvarno zatreba ista onda mućak!

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno receno kad je zaista prava magla, a vozio sam vise puta na poduzim relacijama, nikakve vajde nije bilo od maglenki, ne na ovom autu, vec na mnogo skupljem. Te maglenke su  samo za ukras, po mom misljenju, a presao sam podosta km. Nisam primetio da ove led nesto slabije svetle od originalnih h11.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se bas slozio za maglenke, ne znam o kom modelu pricas ali itekako znace u magli. Pogotovo kad su dole nisko, klasicne zute i podvuku se pod sloj magle.

Cak i ove budjave u Stilu, koje su visoko u faru poprilicno pomognu i obasjaju ivicu puta kad je povuci-potegni sa vidljivoscu.

Sto se teme tice, licno sam protiv koriscenja maglenki, sem u uslovima za koje su namenjene. A koliko masa njih preteruje sa koriscenjem - sa zadovoljstvom bi im pocupao iste (pogotovo ovi neiskusniji, pogotovo sa zadnjim maglenkama, ne znam da li je to neka moda ili sta...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa Ivanom, maglenke mnogo znace i u to sam se uverio sa obicnim stilovim maglenkama.Naime, kada su bile one magle sredinom decembra, isao sam za NS rano ujutru i vracao se kasno uvece.Bez maglenki se prst pred okom nije video.Imao sam xenon look sijalice na svetlima za maglu i kada sam ih ukljucio, kao da ih nije ni bilo.Kada sam prvo vece dosao kuci, skinuo sam te sijalice i vratio obicne koje su i bile na stilu.Sutradan, ista magla, isto sve, bez maglenki se ne vidi prst pred okom, sa obicnim maglenkama, put je obasjan nekoliko metara ispred.Odlucio sam da u skorije vreme ubacim jako zute sijalice za maglu koje ce stajati negde u braniku.Smatram da bi maglenke trebale da sluze za maglu, ali smatram da bi i obicne diodice mogle da budu dnevna svetla ukoliko zaista i daju neku svetlost.Isto tako smatram da se ne treba voziti samo na pozicijama, kao sto rade mnogi taksisti...

Edited by Angell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze komotno u temu dnevna svetla :) ...

Jos jedan u nizu ljubitelja LED dugih svetala na osvetljenju tablice :D . Sljasti kao novogodisnja jelka, picio sam brzom trakom i ozracio me je bukvalno sa pola Gazele. Tako da sam taman imao fore da potegnem mobilni i ovekovecim.

LED moduli mi deluju kao da su napolju, van kucista, lepo moze da se vidi. Uzivo to dreci jos vise, a sve to jos pod ovako jakim ulicnim osvetljenjem. Mogu misliti kako je prijatno kada ga sustignes negde nocu na otvorenom putu, a tek po kisi kada se jos i duplira od mokrog asfalta. Kandidati da mu otvoris Morimoto klapnu sa sve ksendžom, pravo u beonjaču šinko :D .

 

IMG_20221129_171226_resized_20221129_070123713.thumb.jpg.537dab34f5a9b82a090decdfcf1b9b00.jpg IMG_20221129_171227_resized_20221129_070123905.thumb.jpg.32cc02852a2a8211118672780e4fec6b.jpg

 

Bez zezanja - razumem da se stavi neka diskretna LED, cisto da promeni boju iz zute u belo. A ne da smetas svima koji dolaze iza (uporediti sa drugim vozilima, jos gore je uzivo). Plus mi nije jasno kako ovo nekome moze da bude lepo.

PS: Ako dobro videh u retrovizoru kada sam ga konacno prosao da odmorim oci - na sve to, uz oborena svetla jos i upaljene maglenke :wacko: , a veče vedro...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...