Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kad bi ugasio i cd plejer i svetla i sve moguce potrosace, da ostavim da radi samo ono sto mora koliko bi se smanjila potrosnja ???

Ja vozim Punta od maja 2010 i kupio sam 3 sijalice do sad za kratko svetlo i 1 sijalicu za maglenku. Cesce mi se desava da crkne sa vozaceve strane ova nepristupacnija za menjanje pa je sok kad treba da zamenim sijalicu! Ne vidim da mi nesto pomazu svetla preko dana, niti obracam paznju da li neko koristi ili ne koristi svetla, mada ko ne vidi auto 1,5 x 2 metra ne treba da vozi ni pod razno, a sve te teorije kojima se sluze izbijaci para ne piju vodu kod normalnog coveka. Nego kad vec kazu upali svetla, upali ih, sta je tu tesko ...

ovako nekako mu dodje to

image.jpg

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko individualno na putu ne moze da izmeri smanjenje potrosnje ukoliko iskljuci svetla, radio...ali to smanjenje je samo za svetla oko 1 dec na 100 Km. E sad hiljade auta dnevno puta taj decilitar to su hiljade litara goriva uzaludno potrosene i toliko i toliko tona CO2 vise.

Evo vecina auta ima zarulje koje napred trose od 50-65W, uzmimo 55Wputa dva fara to je110W, zadnje pozicije su 5W, tablica isto toliko, prednja pozicija isto kao i tablica (2x2W ili 2x3W) instrumenti i ostalo osvetljenje u kabini neka je najmanje 5W i lako dolazimo do cifre od gotovo 150W a to je priznat ce te zaista mnogo! Dakle pored svega ostalog opterecenje el instalacije i alternatora za 150W vise po danu. u duzoj eksplataciji to vodi znatno cescoj izmeni akumulatora i alternatora a to debelo kosta! Mnooogo vise nego par sijalica i koja litra goriva! Naravno pod pretpostavkom da vam netko ne poljubi "guzu"na autu jer od zadnjih svetala nije video da kocite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ne vide 2.5 m x 3 m i kusur a o kolima pogotovo motorima ne vredi pričati. Stop svetla su uočljiva (5x jača sijalica) + masa vozila ima i treće stop svetlo, nego zabunu prave oni retardi koji non-stop voze sa zadnjom maglenkom.

Rađeno je dosta istraživanja i zaključak je jednostavan (laiku naročito) puno je uočljivije vozilo sa upaljenim svetlima danju. Situacija je puno ali zimi je najdrastičnije kada je oblačno i kroz polumrak treba uočiti vozilo. Puno ljudi tada jednostavno kasno ili uopšte ne uoče vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti doktore, videću još za led. Izvedbu dnevnog svetla možete videti u mojoj temi.

Elem, danas me zaustavi saobraćajac i pita me zašto su mi uključena duga svetla. Objasnio sam da su to dnevna svetla a pozicije, kratka i duga svetla su na odvojena. Htedoh još da mu objasnim da je to po članu 55. ZOBS-a, al rekoh neću da ga zbunjujem i dovodim u pitanje njegovu stručnost. :thumbdown:

Nije ZOBS u pitanju, nego Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, član 52!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za svetla i danju...u gradu manje vise za kola al na putu obavezno...a za motore uvek cak i kad se ne vozi :)))....sto se tice problematike zadnjih svetala to iskreno ne vidim kao problem iz 2 razloga prvo kociona svetla su obicno 10 w a pozicije 5 tako da se razlika vidi u slucaju da je u istoj sijalici i pozicija i kocnica,drugo veliki broj auta ima trece stop svetlo koje se obicno dobro vidi kad auto koci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U SAT-u objavljeno neko "testiranje" koliko auto trosi vise sa upaljenim svetlima, vidljivoscu i jos nekim sitnicama.

Ukratko, auto koji trosi prosecno 8 l na 100 km, sa upaljenim svetlima trosi zanemarivo vise, odnosno 3,3 %. To po njihovoj racunici ispadne jedan rezervoar vise za godinu dana, sa nekom prosecnom kilometrazom od 15.000 km.

i naveli su da je to zanemarivo.

Nekako im racunica nije kako treba. Jedan rezervoar vise godisnje X broj automobila X ko zna koliko godina, verovatno ispadnu milioni tona vise potrosenog goriva. O ekologiji ne bih, jer je sve apsolutno jasno. Vise goriva, vise zagadjenja.

Kome je to u interesu?

Inace, vidljivost danju je bolja sa svetlima, bar sto se mene tice. Ali treba obezbediti povoljno atestiranje naknadno ugradjenih dnevnih svetala. Odnosno, zabraniti prodaju neatestiranih, i problem resen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se može kupiti, život ne. Svetla ih čuvaju.

Sijalica stop svetla je 25 W, 5x jača i plus treće svetlo.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno. Samo ponavljam da treba dozvoliti samo uvoz i prodaju atestiranih dnevnih svetala. Jedini pravi put...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj limundo, kupindo, kupujem prodajem, puni su sajtovi, raznih policijskih rotacija i bliceva, raznih neispitanih maglenki i dnevnih svetala. Sto policija ako vec prati internet, ne napravi akciju pa oduzme ovim svercerima te bliceve i potrazi ateste za svetla i ostalo ... bio jedan u komsiluku koji je u masci od bmw-a imao bliceve i tako jurcao dok nije naleteo na neke inspektore u civilu i pokusao time da ih skloni da on prodje, e sad je kupio novu masku i moze da vozi po propisima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, drzava bez zakona. I ono sto imamo, niko ne postuje...

A, u sustini , mislim da je jako jednostavno zavesti red bar po pitanju ove dodatne opreme koja nas interesuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnevna svetla zimi u toku zimske sezone DA. Leti i u toku letnje sezone NE. Koristim ih svakodnevno i zimi sam ih uvek koristio i kad nisu bila obavezna.

Potrošnja goriva jeste povišena sa svetlima, radni vek akumulatora se smanjuje upotrebom svetala, i neuporedivo je kraći radni vek samih sijalica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesumljivo je da ukjučena svetla povećavaju emisiju CO2, a to je najjači argument protiv uključenih svetala danju . CO2 sigurno uništava više života, nego što ih svetla spašavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalno gledano, apsolutno tacno.

Doduse, niko tako ne razmislja od nas, sto je i razumljivo.

CO2 je vec dobro naceo planetu, i sredice je skroz jednog dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako toliko brinete za zagađivanje, zašto palite klime kad one puno više povećavaju potrošnju u odnosu na opterećen alternator. Bicikla dosta manje zagađuje zar ne ?

Na dosta načina se može uštedeti ali na životu ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam procitao neke argumente protiv dnevnih svetala (zaista se ne secam gde)

Kazu da je naveci problem taj sto se vozila jako isticu a drugi neosvetljeni ucesnici saobracaja ne! Tu se misli na pesake i bicikliste!!!

Kazu da je broj stradalih pesaka i biciklista znatno povecan u odnosu na period pre obavezne upotrebe svetala danju. Dakle resenje je jedino osvetliti pesake i bicikliste (verovatno ce sledeci modni krik biti akumulator i rotirka na frizuri) ili ugasiti svetla na autima danju. Zanimljivo u tom izvestaju uposte ne spominju CO2 za kog se inace svi rado hvataju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalno gledano, apsolutno tacno.

Doduse, niko tako ne razmislja od nas, sto je i razumljivo.

CO2 je vec dobro naceo planetu, i sredice je skroz jednog dana.

ima puno tezih stvari za razmisljanje

npr.

kako napraviti dorucak za petoro sa 200 kinti... jebo cO2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista dobro razmisljanje! :unworthy:

Neka bogati zapad razmislja o CO2 a mi ce mo kako da ustedimo koju kintu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalno gledano, apsolutno tacno.

Doduse, niko tako ne razmislja od nas, sto je i razumljivo.

CO2 je vec dobro naceo planetu, i sredice je skroz jednog dana.

ima puno tezih stvari za razmisljanje

npr.

kako napraviti dorucak za petoro sa 200 kinti... jebo cO2

jos kad cujem ove sa katalizatorima i glume neke gey eko frendli fore od toga mi se odma ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

das svakom po 40 dinara i nek kupi sta voli :D

neka neko izracuna koliko godisnje Srbija zagadi, a koliko nemacka pa nek se javi ... svi ti koji zagadjuju navodno brinu i teraju nas male da stedimo, da ne zagadjujemo a mi budale pa se i brinemo oko toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi se brinu oko egr ventila da li će proći tehnički, a ja mislim da mi je danas 706 skratila život za 10 godina koliko dimi :laughing: Mora da su je čipovali, autobus žut, a zadnji deo i prozor potpuno crni i posle hoće da uvedu takse za kola koja zagađuju. Ako bude toga onda bi bilo pošteno da daju pare ljudima koji se voze takvim autobusima zarad odštete zbog izduvnih gasova :laughing: :laughing: I sad kao vlada kod nas brine o zagađenju..

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobusi na ugalj cesta su cesta pojava u Smederevu, posto zivim tu gde zivim i putem kojim idem kuci prolaze autobusi za mnoga sela nagledam se svega i svacega, a bogami i nadisem se raznih gasova, pre par godina su izmestili i carinski terminal u nas kraj pa je milina kad se pojave stari kamioni koji su nagradu za kamion godine osvojili daleke 91 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sto pisete je na mestu. Zato i napisah da se ja ze ekologiju ne brinem, a ne bi preporucio ni ikome drugome da lomi mozak glupostima.Kad vec najvece svetske industrije zabole organ sto ce Zemlja doziveti katastrofu, sto bi se mi patili sa tim.

Inace, kao sto Drug Gusar rece, imam vecih briga, bas takvih... Kako 200 kinti da rastegnem na 500...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kkao da pozicije budu dovoljno jake da mogu da zavaram prosečnog pandura, po danu. Dakle nešto kao "dnevno svetlo". Tek toliko da ne moram da arčim xenon oboreno po jasnom suncu.

Dakle, mislio sam da zamenim originalne sijalice u faru, za poziciju, tipa W5WB nekim koje daju znatno više svetla, pa da vidim kako će to da izgleda.

- Da li je neko probao ? Ako jeste, da li je moja osnovna ideja ostvariva? Ili je sve to prilično jadno i nikako se prosečan policajac neće zavarati.

- Gde se mogu u Bgd mogu naći LED sijalice ovog tipa. Šta je tu merilo kvaliteta?

Lancia Lybra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da upali jer pozicija u fatu nije ista kao kod kratkog svjetla. Isto kao i njegova sama usmjerenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...