Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ja nesto i ne vidim da on ima duga svetla, a i oborena su mu nesto mala, po meni je ovo ciganija sto rece reaper, dnevna svetla da ali ne na ovom mestu, moze to mnogo lepse da se izvede i da na nesto lici, ali ajde Bane to voli....

Share this post


Link to post
Share on other sites

u pitanju je bravo hgt koji vozi taj neki matori, a njegova sestricina ili bratanica (kovrdzava zgodna devojka) je vozila taj isti auto na trkama u batajnici i kraljevu dok je jos bio normalan. choveku se svidja da pravi show car i neka mu njegov ukus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nema M3 sajtne, lambo vrata, katana spojler, i lexus stopke, nije to to... Al dobro je krenuo sa F50 haubom i AUDI pozicijama... Mozda jos neke Z3 skrge i cosworth usisnike a?... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Manf pa to sam ti i rekao Bane to voli, pa nek uziva u svojim kolima, nemam svi isti ukus na svu srecu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto mislis da ne moze kovrdzava da bude i zgodna, mislis to je ne spojivo, gresis ovaj silno gresis sinko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno to se čak ne razdvaja... ako je zgodna mora joj biti kovrdžava da bi to bilo to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od stavki koja mi je najviše smetala u novom ZOBS-u je obavezna upotreba oborenih svetala po danu. Zimi to i nije neki problem, verovatno bi ih držao upaljena i bez zakona, ali leti!

Samo zamišljam scenu: jul mesec, tačno u podne, 37 stepeni, a ja pola sata zapušen na sred Gazele ili u Takovskoj, i sva svetla upaljena kao u sred noći! I oborena, i pozicije, tablica, kabina... ma sve. Na visokim spoljnim temperaturama i kada se vozilo slabo kreće, hlađenje farova je nedovoljno, te će sijalice pregorevati mnogo češće, i još gore, farovi će postati neupotrebljivi.

Zato bi bilo dobro da možemo naknadno da ugradimo LED dnevna svetla. Nešto slično imaju skoro svi noviji automobili. LED troši mnogo manje struje, manje se zagreva i naravno štedi sijalice koje su nam potrebnije noću.

Novi pravilnik o tehničkim uslovima, koji još nije usvojen, uvodi kategoriju dnevnih svetala:

*****************

Član 55.

Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm2 i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druge farove. Dnevno svetlo se na vozilu ugrađuje prema pravilima koja važe za glavne farove vozila.

*****************

Prema tome, mogli bismo da ugradimo LED svetla koja ispunjavaju ove zahteve. Uz to bi verovatno trebalo odraditi neki atest (AMSS ili neka slična agencija) i to bi bilo to. Uštede bi bile velike (posebno za one zaboravne :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja cuo da moze, tj. Porodica Alvirovica ih u SAT-u reklamira ec naveliko i trdi da je dozvoljena varijanta kao dnevna svetla! To bi bila extra stvar,jer stvarno je ubistvo celo leto oziti pod upaljenim setlima, sijalice i farovi odose u p.m. a plus kad pandur vidi da ne radi i kad me rebne po dzepu, a sipak cu na stilu, da sam zamenim sijalicu na sred puta.... Ne znam kako je definisano to uopste, da li policajac moze da napise kaznu ako ti je svetlo neispravno ili mora da te opomene, pa da te kazni samo ako nemas rezervne sijalice?

Znam da su ranije kaznjavali, ali mi je drugar koji je pandur rekao da ne nasedam na to, jer mogu da ga pred njim zamenim ukoliko imam sijalice i nikom nista, a kaznu bi trebalo da pisu, samo ako nemas sijalice u rezervi! Ne znam kako je to sad po novom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da po novom zakonu ne može da te kazni, može da te opomene. Radi se o tome da se većini aktuelnih automobila sijalice menjaju u servisima, tj. nisu predviđene da ih vozač sam menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pojedimim servisima ih menjaju po sat vremena :) I ranije nije bila kazna, nego su pisali kad ti neradi svetlo pod nekim clanom koji je u stvari kao da nisi imao rezervne! Sad ko ce ga znati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta dnevna svetla su najkorisnija i iz jos jednog vaznog razloga :whistle: ,zato su ih svi veci proizvodjaci,uglavnom i uveli na svoje modele automobila,kao odvojene led grupe koje se pale samo na prednjoj strani automobila

kada se upale samo prednja led dnevna svetla,zadnja pozicija ostaje iskljucena,i samim tim stop svetla su uocljivija po danu,

Pa je mogucnost da vas neko,po lepom suncanom danu raspali po zadnjem delu automobila :thumbdown: mnogo manja,nego sto je slucaj kad upalite oborena a sa njima i zadnje pozicije-stopaljke su tad po suncu skoro nevidljive :wallbash:(osim trece na zadnjoj soferci) -nazalost to je sad slucaj kod vecine nas :blink:

Evo nekih varijanti dnevnih,dodatnih,led svetala,koja se prodaju kod jednog od partnera naseg kluba,ako neko nadje nesto bolje i povoljnije,nek okaci ;)

http://www.gl-tuning.com/podkategorije.php?id=87

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada se upale samo prednja led dnevna svetla,zadnja pozicija ostaje iskljucena,i samim tim stop svetla su uocljivija po danu,

Tako je mik, to je, osim povećanje potrošnje, bio jedan od najvažnijih razloga zašto su Nemci pre par godina ukinuli obavezena svetla po danu. Njihova istraživanja su pokazala da je posle uvođenja te odredbe povećan broj naletanja vozila od pozadi.

Hrvati su napravili lep kompromis - svetla po danu su obavezna samo zimi. Ali naši su morali da se ugledaju na Švedsku i Norvešku, bem li ga, valjda smo najsličniji Skandinavskim zemljama, po klimi i standardu... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bi rekao Radovan III-i B) : EVO RESENJA! :lol:

Fina i elegantna :p ,a rade posao i cuvaju zadnji deo automobila :vava: i farove :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

'stakla' od kućišta fara nije moguće razdvojiti u rerni više ni pod tačkom razno.

sve će da se istopi ali lepak će i dalje ostati tvrd i u svom obliku

bukvalno na svim automobilima od cca 2000 g

Share this post


Link to post
Share on other sites

'stakla' od kućišta fara nije moguće razdvojiti u rerni više ni pod tačkom razno.

sve će da se istopi ali lepak će i dalje ostati tvrd i u svom obliku

bukvalno na svim automobilima od cca 2000 g

ja sam odvajao sa fenom (naravno ne za kosu) ali ne znam na koliko °C on radi... ljepilo se omekša i samo ga skalpelom izrežeš i to je to e sad moji su slučajevi bili da je staklo bilo u pitanju a ne plastični taj prednji dio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...