neshaoct 9590 Posted September 15, 2011 - Pogrešno ti je rekao.- Pitaj ga da li smeš da voziš sa dugim svetlima po danu. Ako ti kaže da ne smeš, pitaj ga koji član kaže izričito da nije dozvoljeno voziti sa upaljenim dugim svetlima po danu?Sada nešto načelno, nema usko veze oko svetala...Kada neko ne zna, onda je lako pričati sa tom osobom jer mu lepo objasniš, daš jedan, drugi, treći primer, ta osoba je svesna da ne zna, sasluša argumente i objašnjenja i sve super.Kada neko zna, opet je lako pričati sa tom osobom jer se razmene argumenti i opet se na kraju dođe do smislenog zaključka.Ali, problem je kada osoba o nečemu (u ovom slučaju tumačenje prava) zna tek ponešto, ono što se načulo ili sl...a, misli da zna sve. To je problem...jer objektivno nema razlike u odnosu na prvu osobu koja ništa ne zna, ali subjektivno misli da zna, i onda imaš problem da objasniš neke stvari... Ne postoji princip ''pozitivne odredbe'', ili šta se već pominjalo kada je tumačenje prava u pitanju.Ovo što malo-malo navodite: ''sve što nije zabranjeno je dozvoljeno'' nema veze sa ovom našom pričom. Taj princip po pitanju tumačenja pravnih odredbi važi JEDINO u krivičnopravnim normama. Zašto samo tu važi? Zato što čoveka možeš da osudiš na najteže moguće sankcije za prekršaj takvih normi, uključujući i smrtnu kaznu (ukinuto kod nas, ali pričamo načelno), i nikako ne možeš da osudiš čoveka sa obrazloženjem:''Da, ne piše izričito nigde u Krivičnom Zakoniku da je ta njegova radnja zabranjena, ali eto...pretpostavili smo da je zabranjena i zato ga osudismo na smrt.''Upravo zbog težine mogućih sankcija za povredu krivične norme, tu nema pretpostavljanja zabrane. Tu se traži da zabrana određenog ponašanja mora biti izričita, i ako nije...onda se kaže ''sve što nije zabranjeno je dozvoljeno.''E, sad je problem što vi tu priču izvadite iz krivičnog prava i mislite da se to primenjuje svuda, za svaki pravni propis i ne može vam čovek objasniti da nije tako. To je ona stvar kada se nešto malo zna, načulo se...ali se misli da se zna sve. Evo..pored onog primera da mi navedete član gde piše izričito da ne mogu voziti sa upaljenim dugim svetlima po danu, nađite mi npr. odredbu u kojoj piše:''Zabranjeno je na magistralnom putu voziti 140 Km/h''ili:''Zabranjeno je na autoputu voziti 140 Km/h''ili:''Zabranjeno je na putu rezervisanom za motorna vozila ići 140 Km/h''Nećete naći takve izričite odredbe. I...jel' treba sada da krenemo sa sve što nije zabranjeno=dozvoljeno?Lako ćemo naći odredbu koja kaže da je na autoputu dozvoljena brzina 120 Km/h.Lako ćemo naći odredbu koja kaže da je na putu rezervisanom za motorna vozila dozvoljena brzina 100 Km/h, itd...Znate, postoji i princip koji kaže:Sve što nije dozvoljeno=zabranjenoUpravo po tom principu nas kažnjavaju za svako prekoračenje brzine...jer je napisano u pravnoj normi šta je dozvoljeno (120 Km/h na autoputu, ili 50 Km/h u naselju, itd...), i za svako ponašanje suprotno od onoga što je dozvoljeno, kažnjavaju nas...iako nigde izričito ne piše da nije dozvoljeno ići autoputemu 140, ili 176,5, ili 220, itd...Tu upravo važi princip:napisao sam ti u Zakonu šta je dozvoljeno (120 na autoputu) i sve drugo što ti nisam dozvolio na autoputu je automatski zabranjeno, pa te zato i kažnjavam ako si vozio 140, ili 180, ili koliko već više od 120...Svako ko je dobio kaznu za upaljene prednje maglenke kada nije bilo magle ju je dobio opravdano i u skladu sa ZOBS-om. A, ako ti je neko zaista rekao u Agenciji to što kažeš, pošalji mi njegovo puno ime (kontakt) na PP, pa ću da im pošaljem mail sa par pitanja...da vidimo koga su sve tamo zaposlili...sa kakvim znanjem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 To sto u zakonu ne pise da je zabranjeno voziti 180 na autoputu ne znaci da je to dozvoljeno, pise da je na autoputu dozvoljena brzina do 120 km/h sto naravno, svako ko nije glup (a ne bih rekao da je iko ovde glup) zna da je 140 km/h preko 120 km/h i samim tim, sledi kazna, isto kao sto je odredjeno da na autoputu ( ne mogu sada da se setim, ali mislim da je 40 ili 60 km/h minimalna dozvoljena brzina) Ali mi ovde ne pricamo o ogranicenju brzine... u zobs-u znaci ima odredjeno da je kazna za pesaka koji prelazi pesacki prelaz sa slusalicama na usima 5k dinara... ako su vec mogli tako nesto da ubace u zobs, kakav je bio problem napisati PREDNJE I ZADNJE MAGLENKE nisu dozvoljene u slucaju kada nema magle? Ne mozemo mi da pogadjamo da li su oni hteli da napisu da je zabranjeno voziti sa upaljenim prednjim maglenkama kada nema magle ili ne.. ako sui vec lepo napisali "U slucaju kada nema magle, zabranjeno je koriscenje zadnjih maglenki" znaci nema magle-ne palim zadnje maglenke... A u zobsu nigde nije odredjeno za prednje maglenke, niti neka kazna, ni zabrana da se pale kad nema magle... a za oborena svetla ima kazna ako ne upalis, za duga ti niko nece pisati kaznu, ali ima i to, da nocu po pravilu treba da vozis sa upaljenim dugim svetlima, znaci za sve to ima i odredjena novcana kazna, ali za ovo nema, tako da Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 15, 2011 - Pogrešno ti je rekao.- Pitaj ga da li smeš da voziš sa dugim svetlima po danu. Ako ti kaže da ne smeš, pitaj ga koji član kaže izričito da nije dozvoljeno voziti sa upaljenim dugim svetlima po danu?Pa može... Meni smetaju duga svetla čak i po danu. Još ako auto uđe u senku (drveća na primer)... Mislim da nema tog kom nisam blickao da ugasi duga svetla i u sred bela dana. Mislim da sam bar 10 do sad takva slučajeva video. Da li namerno ili slučajno upale duga svetla - ne znam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 (edited) Ja preko dana jos nisam primetio da neko drzi upaljena duga svetla, mislim sto bi to i radio, po ovim vrucinama, ako vec mora da bude oboreno upaljeno, i da se greju farovi i skracuje vec sijalice, jos da ja drzim duga upaljena al ono sto mi smeta je nocu kad mi neko ide u susret i drzi upaljena duga, i ja mu blicam ali ne vredi, blicam, blicam i nista, da l' ne vide ili sta, nikad mi nece biti jasno, al zato sam sada podigao farove tj centrirao sam ih po topicu sa forum, ona fora 10m... ali mi je pozicija na kruzicu na kontrolnoj tabli bila na -1- i sad ako neko o5 drzi duga, podignem na -0- i duga svetla, pa da vidimo da li ce da zasmeta Edited September 15, 2011 by MilanceX Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 15, 2011 To sto u zakonu ne pise da je zabranjeno voziti 180 na autoputu ne znaci da je to dozvoljeno, pise da je na autoputu dozvoljena brzina do 120 km/h sto naravno, svako ko nije glup (a ne bih rekao da je iko ovde glup) zna da je 140 km/h preko 120 km/h i samim tim, sledi kazna...Upravo si PRETPOSTAVIO zabranu određenog ponašanja (vožnje od 140 Km/h).Na osnovu nečega što je dozvoljeno (120 na autoputu), pretpostavio si da je zabranjeno 140, iako nema nigde izričite odredbe da je zabranjeno.Zašto to isto ne uradiš i kada su prednje maglenke u pitanju? Dakle, napisano je u Zakonu kada je dozvoljeno da se upale (u uslovima magle), i zašto sada ne pretpostaviš da je zabranjeno da se pale kada nema magle...iako nema izričite odredbe da se tada ne smeju paliti? Zašto u jednom slučaju pretpostaviš zabranu na osnovu onoga što je dozvoljeno (brzina na autoputu), a u drugom slučaju nećeš da pretpostaviš to isto, nego se baš pozivaš da eto...nema izričite odredbe o prednjim maglenkama kada nije magla. Pošalji mi kontakt (mail) tog Nikole iz Agencije, ili ako nemaš njegov Email, pošalji mi na PP njegovo prezime da bih znao koga da tražim u Agenciji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 15, 2011 Ne gase ih zato što su bezobrazni. Za takve treba imati najjače xenone u dugim svetlima, pa da ih oslepiš na licu mesta da ne može ni najjači svetski konzilijum doktora da im vrati vid. Istina neki se zaborave da ugase, ali taj kad mu blicneš on ih isključi. A ove bih ja tupim nožem...Što se tiče nivelacije to ti važi samo za oborena svetla kod automobila sa posebnim farovima za dugo i oboreno svetlo. Duga su fiksirana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 To sto u zakonu ne pise da je zabranjeno voziti 180 na autoputu ne znaci da je to dozvoljeno, pise da je na autoputu dozvoljena brzina do 120 km/h sto naravno, svako ko nije glup (a ne bih rekao da je iko ovde glup) zna da je 140 km/h preko 120 km/h i samim tim, sledi kazna...Upravo si PRETPOSTAVIO zabranu određenog ponašanja (vožnje od 140 Km/h).Na osnovu nečega što je dozvoljeno (120 na autoputu), pretpostavio si da je zabranjeno 140, iako nema nigde izričite odredbe da je zabranjeno.Zašto to isto ne uradiš i kada su prednje maglenke u pitanju? Dakle, napisano je u Zakonu kada je dozvoljeno da se upale (u uslovima magle), i zašto sada ne pretpostaviš da je zabranjeno da se pale kada nema magle...iako nema izričite odredbe da se tada ne smeju paliti? Ali, isto tako nema izričite odredbe i da se ne sme voziti 140 na autoputu...Pošalji mi kontakt (mail) tog Nikole iz Agencije, ili ako nemaš njegov Email, pošalji mi na PP njegovo prezime da bih znao koga da tražim u Agenciji... Mogu ti poslati na pp broj telefona na koji sam ja zvao, ali vidi gde gresis u zobsu je odredjeno da ako na autoputu predjes dozvoljenu brzinu za 30 km/h sledi ta kazna, ako predjes za 60 km/h sledi ta i ta kazna, a za maglenke to nije odredjeno... da li se sada slazes sa mnom? Ne gase ih zato što su bezobrazni. Za takve treba imati najjače xenone u dugim svetlima, pa da ih oslepiš na licu mesta da ne može ni najjači svetski konzilijum doktora da im vrati vid. Istina neki se zaborave da ugase, ali taj kad mu blicneš on ih isključi. A ove bih ja tupim nožem...Što se tiče nivelacije to ti važi samo za oborena svetla kod automobila sa posebnim farovima za dugo i oboreno svetlo. Duga su fiksirana.pu jebemu .. ne moze covek bez problema... taman sam mislio da duga dignem u nebesa , al eto Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 15, 2011 (edited) Nego, što ih držiš na jedinici?0 - jedna ili dve osobe1 - 5 osoba2 - 5 osoba + gepek3 - vozač + maksimalno dozvoljen teret u gepeku Edited September 15, 2011 by kvaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 Nego, što ih držiš na jedinici?0 - jedna ili dve osobe1 - 5 osoba2 - 5 osoba + gepek3 - vozač + maksimalno dozvoljen teret u gepekuzato sto su mi ostale ne jedinici kad sam podesavao, a i pravo da ti kazem nemam bas 10m da mogu da podesim tacno po pravilu, al jbg, probao sam pa kako sam uspeo.. i onda sednem u kola, i vidim da mi stoji na kecu e rek'o jebes ga, al promenicu danas to, samo da odem na parking neki da lepo imam cistih i ravnih 10m Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 15, 2011 ...ali vidi gde gresis u zobsu je odredjeno da ako na autoputu predjes dozvoljenu brzinu za 30 km/h sledi ta kazna, ako predjes za 60 km/h sledi ta i ta kazna, a za maglenke to nije odredjeno... da li se sada slazes sa mnom? Grešiš.Norma mora da ima dispoziciju (uprošćeno rečeno, to ti je pravilo ponašanja, šta smeš, šta ne smeš i sl). Ako nema dispozitiva=nema norme. Sankcija je samo ako se ponašaš suprotno dispozitivu.Ne može se iz činjenice da postoji sankcija za nešto zaključiti da automatski postoji i norma za to nešto.Imaš milion stvari koje se mogu reći o dispoziciji pravne norme, ali je poenta da razumeš:dispozicija=pravilo ponašanja.sankcija=šta će ti se dogoditi ako se nisi ponašao po dispoziciji pravne norme.Ali, ne može sankcija da postoji sama za sebe, ne može ona sama da bude dokaz da postoji norma (pa, tako nabrajaš kazne). Pravna norma ne može biti bez dispozicije.Primena sankcije (tih kazni koje nabrajaš) uslovljena je prekršajem dispozicije. Ali, šta da se prekrši ako dispozicije nema... Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 Ali, šta da se prekrši ako dispozicije nema... Znaci nema sta da preksrsim ako nema pravila za to? znaci nema pravila za prednje maglenke, i ja ne mogu da prekrsim pravilo koje ne postoji? Da li si pozvao onaj broj sto sam ti poslao na pp i pitao coveka za duga svetla i maglenke? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 15, 2011 Opet uzmeš jednu rečenicu i to je... Kažem da dispozicija o prednjim maglenkama postoji, ti kažeš da nigde ne piše izričito.Ja onda navedem da ni za 140 na autoputu nema izričite zabrane već samo ima propisano šta je dozvoljeno, ali ti tu pretpostaviš zabranu. Dakle, pretpostaviš dispoziciju. Stvar je tumačenja prava, ne mora uvek (osim u krivičnom) da piše izričito da je određeno ponašanje zabranjeno, već se tumači...kao što si ti iz norme da je dozvoljeno 120 na autoputu protumačio da je zabranjeno 140, iako nema izričite norme (dispozicije) da je 140 zabranjeno.Iz činjenice da je dozvoljeno 120 na autoputu, protumačio si da je zabranjeno 140 na autoputu iako nema izričite norme koja bi baš tu brzinu zabranila.Iz činjenice da je dozvoljeno paliti prednje maglenke po magli, protumačio si da je dozvoljeno paliti ih i kada nema magle jer nema izričite norme koja bi to zabranila. PP sam dobio, odgovor koji dobijem (čim pošaljem pitanja) ću postaviti ovde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
razor_amd 0 Posted September 15, 2011 Nešo aj mi pomozi oko jedne stvari. Stavih ove diode ispod farova, ima na slici profila. Dužina je negde otprilike 20cm po faru i to su one jako bele diode. I zaustavljaju me samo panduri u Kraljevu i V.Banji, ostali ne diraju i kažu mi da je sve OK. Jedino ovi prave problem i kažu da to ne može, ne pije vodu jer sam kao sam ugrađivao i da je druga stvar kad je fabrički odradjeno. Ja ću ih u svakom slučaju skinuti kada budem sredio GT motor i krenem da pakujem ali mi treba tvoja informacija i pomoć dok ih još uvek imam. Da li ja zadovoljavam one uslove dnevnog svetla ili ne i kojim članom zakona pred takvim pandurima mogu da se branim? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 Opet uzmeš jednu rečenicu i to je... Kažem da dispozicija o prednjim maglenkama postoji, ti kažeš da nigde ne piše izričito.Ja onda navedem da ni za 140 na autoputu nema izričite zabrane već samo ima propisano šta je dozvoljeno, ali ti tu pretpostaviš zabranu. Dakle, pretpostaviš dispoziciju. Stvar je tumačenja prava, ne mora uvek (osim u krivičnom) da piše izričito da je određeno ponašanje zabranjeno, već se tumači...kao što si ti iz norme da je dozvoljeno 120 na autoputu protumačio da je zabranjeno 140, iako nema izričite norme (dispozicije) da je 140 zabranjeno.Iz činjenice da je dozvoljeno 120 na autoputu, protumačio si da je zabranjeno 140 na autoputu iako nema izričite norme koja bi baš tu brzinu zabranila.Iz činjenice da je dozvoljeno paliti prednje maglenke po magli, protumačio si da je dozvoljeno paliti ih i kada nema magle jer nema izričite norme koja bi to zabranila. PP sam dobio, odgovor koji dobijem (čim pošaljem pitanja) ću postaviti ovde. OK, ali ja nisam predpostavio da je bas 140 zabranjeno, lepo je naznaceno da je ogranicenje 120 km/h a za prekoracenje dozvoljene brzine DO 30 km/h je ta i ta kazna, znaci to vazi i za 140,142,145,148,149... itd... e sad, ja mislim da se do 10% tolerise ili gresim? znaci ako je ogranicenje na putu u naseljenom mestu 50 a ja vozim 54 opet nema kazne? za ovo vec stvarno nisam siguran Nešo aj mi pomozi oko jedne stvari. Stavih ove diode ispod farova, ima na slici profila. Dužina je negde otprilike 20cm po faru i to su one jako bele diode. I zaustavljaju me samo panduri u Kraljevu i V.Banji, ostali ne diraju i kažu mi da je sve OK. Jedino ovi prave problem i kažu da to ne može, ne pije vodu jer sam kao sam ugrađivao i da je druga stvar kad je fabrički odradjeno. Ja ću ih u svakom slučaju skinuti kada budem sredio GT motor i krenem da pakujem ali mi treba tvoja informacija i pomoć dok ih još uvek imam. Da li ja zadovoljavam one uslove dnevnog svetla ili ne i kojim članom zakona pred takvim pandurima mogu da se branim? Hvala unapred.zadovoljavas uslove, ne znam sto bi te drkali, tako je na audijima, koji su jos nizi, i niko nema problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
razor_amd 0 Posted September 15, 2011 (edited) Pa ja im to i kažem ali oni mi kažu da to ne važi kad sam ugrađujem, nego samo fabrika kad odradi i da će mi pisati kaznu. E meni treba pravno i dokumentovano da se branim, koji član itd.. ja to lepo ištampam i stavim u auto i pokažem mu i kažem, ako pišeš kaznu na osnovu ovoga ja mogu da je ne platim tj. da se odbranim na sudu i ćao. Naravno pod uslovom da zadovoljavam sve što treba Sad su oba fara kao ovaj na levoj strani, ova slika je razlika izmedju novih i starih sijalica u krugovima. Edited September 15, 2011 by RazoR Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 15, 2011 Treba da imaš određenu jačinu i površinu ne manju od 40 cm2. Čisto sumnjam da tu ima toliko. kažu da to ne može, ne pije vodu jer sam kao sam ugrađivao i da je druga stvar kad je fabrički odradjeno. :realmad: Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 15, 2011 (edited) Pa ja im to i kažem ali oni mi kažu da to ne važi kad sam ugrađujem, nego samo fabrika kad odradi i da će mi pisati kaznu. E meni treba pravno i dokumentovano da se branim, koji član itd.. ja to lepo ištampam i stavim u auto i pokažem mu i kažem, ako pišeš kaznu na osnovu ovoga ja mogu da je ne platim tj. da se odbranim na sudu i ćao. Naravno pod uslovom da zadovoljavam sve što treba Sad su oba fara kao ovaj na levoj strani, ova slika je razlika izmedju novih i starih sijalica u krugovima.sijalice su bele boje, zadovoljavas sve koliko ja vidim a sa kojim clanom da se odbranis, ne znam da ti kazem, ali ako ti napisu kaznu, moraju da napisu koji si prekrsio clan, i takodje na kraju tih clanova u zobsu imas sta se podrazumeva preksiti pa svaki clan posebno Edited September 15, 2011 by MilanceX Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 15, 2011 Poslat Email. Usput, videh sad u ZOBS-u...onaj primer o kojem sam pričao oko dugih svetala i kako ni tu nema izričite zabrane, ''pije vodu''. Ali, onaj drugi primer koji sam navodio za istu stvar oko pretpostavljanja zabrane vezano za max. brzinu, e...on ''ne pije vodu'', tj. pogrešio sam jer:Član 44.Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:1) 120 km/h na auto-putu,2) 100 km/h na motoputu,3) 80 km/h na ostalim putevima.Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od brzine dozvoljene saobraćajnim znakom.Dakle, tu ipak ima izričite zabrane. Ali, ne menja stvar oko ove naše priče za svetla, prednje maglenke... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted September 15, 2011 Nešo, zašto si u onoj trećoj grupi ljudi? Dakle ovako, učestvovao sam manje ili više aktivno, direktno ili indirektno u najrazličitijim sudskim postupcima. Od prekršajnih prijava za pravljenje buke, pa do optužnica za ratne zločine (bukvalno). Stvari koje se u SVIM slučajevima nikada nisu izosavljale: - optuženi je nevin. Tužitelj mora da dokaže suprotno. Tuženi ima pravo da svojim dokazima obori dokaze tužitelja- onog momenta kada okrivljeni kaže da je nešto uradio ili da je negde bio on je KRVI bez obzira pod kojim okolnostima je to učinio. Okolnosti pod kojim je učenjeno neko prekršajno/krivično delo mogu da utiču na visinu kazne koja se obavezno izriče jer je tuženi priznao da je učinio nešto. - sve što u zakonu nije eksplicitno zabranjeno - dozvoljeno je. Opet ponavljam - u SVIM slučajevima su važile ove tri stvari. Ne možeš ti sada reći da eksplicitne zabrane moraju da postoje u krivičnom, a ne moraju u prekršajnom zakonodavstvu. Opet i to mora negde da piše. Piše li igde? Znaš i sam koliko je pravo zaguljeno i koliko samo pogrešna formulacija rečenice može da izmeni smisao. Takođe, mislim da je ova diskusija otišla možda predaleko jer gubi smisao. Nadam se da si dopis Agenciji poslao u ime Kluba i da ćemo dobiti zvaničan pisani dokument od Agencije na osnovu koga ćemo biti načisto da li je ili nije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milancex 1 Posted September 16, 2011 Pa koliko treba da cekamo na odgovor? Ja sam preneo odgovor sto sam direktno pozvao coveka... ali izgleda da na mail nece nikada odgovoriti Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 16, 2011 Meni ne odgovaraju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted September 16, 2011 Ja se divim neshinom strpljenju i milancetovoj tvrdoglavosti, svi smo pajseri sto palimo srednja svetla preko dana, a sad neko pametan pa oce maglenke umesto toga.... A sta te sprecava da vozis bez svetla preko dana, kad ti mahne murija ti ih brzinski upalis i to je to, kazes panduru da se tripuje Mene su zaustavili za meglenke preko dana, kada sam se vracao sa Fruske gore, rekao sam panduru bilo magle usput, zaboravio sam da iskljucim. Jbg, gledao me ko budalu, ali sam ga iskulirao...Zabranjeno je i pishanje na javnom mestu, al' kad muka natera....Plite ta svetla i ne izmisljajte toplu vodu aman Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted September 16, 2011 Ja izvadio atest za maglenke kao dnevna svetla Kod mene se pale same kad je auto u radu i samo one svetle na celom autu. Gase se same kad se upali oboreno svetlo. I sve to pije vodu. Kad slicajno zakeraju za visinu od tla ja se samo pozovem na nove vagene,Skode, E-klasu i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nsgaghy 0 Posted September 17, 2011 Ista ova frka je bila u Austriji pre nekoliko godina... Pisali su im kazne za sve koji su vozili sa maglenkama tokom dana... Ljudi se pobunili, i sad je dozvoljeno paliti maglenke i kratka svetla ako su maglenke van glavnog fara, ili samo maglenke ako su one u faru (retki slucajevi - primer Stilo)... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 19, 2011 Nešo, zašto si u onoj trećoj grupi ljudi? Dakle ovako, učestvovao sam manje ili više aktivno, direktno ili indirektno u najrazličitijim sudskim postupcima. Od prekršajnih prijava za pravljenje buke, pa do optužnica za ratne zločine (bukvalno). Stvari koje se u SVIM slučajevima nikada nisu izosavljale: - optuženi je nevin. Tužitelj mora da dokaže suprotno. Tuženi ima pravo da svojim dokazima obori dokaze tužiteljaNe baš u svim postupcima.- onog momenta kada okrivljeni kaže da je nešto uradio ili da je negde bio on je KRVI bez obzira pod kojim okolnostima je to učinio. Okolnosti pod kojim je učenjeno neko prekršajno/krivično delo mogu da utiču na visinu kazne koja se obavezno izriče jer je tuženi priznao da je učinio nešto. Ovo tek nije tačno.Visina kazne zavisi od stepena krivice...- sve što u zakonu nije eksplicitno zabranjeno - dozvoljeno je. Nije tačno.Da ne širimo ovu priču dalje, može da se otvori posebna tema u Off delu, pa ću kroz primere da ti pojasnim za svaku stvar da nije tačna. ------------------------------------------------------------------------------Nego, stigao je danas odgovor. Prvo ću postaviti u celosti pitanje od četvrtka popodne, pa onda današnji odgovor od direktora Agencije.from: Fiat Lancia Club Serbia info@fiat-lancia.org.rsdate: Thu, Sep 15, 2011 at 3:37 PMPoštovani,Obraćam Vam se u ime Fiat-Lancia Club Serbia (FLCS) sa ciljem pojašnjenja primene određenih članova ZOBS-a (SG RS 41-09; 53-10), u vezi sa odredbama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima (SG RS 64-10; 69-10).Imajući u vidu tekstove pomenutih pravnih izvora, da li je zabranjeno: - danju, na motornom vozilu (M1, putničko vozilo) za vreme vožnje u saobraćaju na putu uključiti duga svetla? Ako je zabranjeno, zamolio bih da me uputite na dispozitiv konkretne pravne norme. - danju, u uslovima dobre vidljivosti, bez magle, na motornom vozilu (M1, putničko vozilo) za vreme vožnje u saobraćaju na putu uključiti prednja svetla za maglu? Ako je zabranjeno, zamolio bih da me uputite na dispozitiv konkretne pravne norme.Naime, pojedini članovi FLCS smatraju da je dozvoljeno voziti po danu, u uslovima dobre vidljivosti, sa upaljenim prednjim maglenkama pod obrazloženjem da u ZOBS-u ne postoji izričita zabrana takve radnje.Član 77. ZOBS-a:''Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla.Noću, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena duga svetla.’’U sledećem stavu zakonodavac je nabrojao izuzetke od ovog pravila za noćnu vožnju i duga svetla.Član 79. ZOBS-a:''Za vreme magle, na motornom vozilu moraju da budu uključena kratka svetla, odnosno svetla za maglu ili obe vrste svetala.’’Po mom mišljenju, zakonodavac je jasno predvideo šta od uređaja za osvetljavanje puta mora biti uključeno po danu, šta po noći, šta kada je magla. Odsustvo izričite zabrane ne konstituiše pravo vozača da po danu uključe i duga svetla (jer eto, nema izričite zabrane), niti da po danu u uslovima dobre vidljivosti, bez magle uključuju prednje maglenke opet sa obrazloženjem da nema konkretne, izričite zabrane. U suprotnom, onda vozači u Srbiji mogu po danu da upale sve što imaju, tj. i prednje pozicije, i kratka, i duga, i prednje maglenke.Ovde i podsećanje na član 48. Pravilnika po kome ''svetlosni snop kratkog svetla mora biti u stanju da osvetli najmanje 40 m, a najviše 80 m puta’’, kao i da ''svetlosni snop kratkog svetla mora biti izveden kao desnosmerni asimetrični…’’, dok u istom članu za svetla za maglu piše ''svetla za maglu na motornom vozilu moraju biti izvedeni i podešeni tako da osvetljeni deo ravnog puta ispred vozila nije duži od 35 m. Svetlosni snop farova za maglu mora biti simetričan...’’.Uključivanje svetala čiji snop ima ograničenu namenu (magla) i kada magle nema, koja su postavljena nisko ali opet tako podešena da bacaju do 35 metara daljine i potpuno simetrično sa obe strane vozila ne vodeći računa u vozilima u susret (kao što se baš suprotno podešavaju kratka svetla, asimetrično) smatram da može samo da dovede do pogoršanja bezbednosti u saobraćaju.Zanima me način tumačenja konkretnih pravnih normi od strane Agencije.Pozdrav,Nebojša ČvorićPredsednik Fiat-Lancia Club Serbia069/111-FLCS (069/111-3527)--------------------------------------------------------------------to: Fiat-Lancia Cub Serbia info@fiat-lancia.org.rsdate: Mon, Sep 19, 2011 at 1:41 PMPoštovani gospodine Čvoriću,U vezi sa email-om poslatim 15.09.2011. godine, obaveštavamo Vas da se korišćenje prednjih svetala za maglu u uslovima kada nema magle ne smatra prekršajem u smislu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, te stoga nema ni kaznene odredbe za ovu radnju. Ipak, osnovni razlozi za nekorišćenje prednjih svetala za maglu u uslovima kada nema magle su ekološke i ekonomske prirode.Naravno, prednja svetla za maglu u ovoj situaciji mogu se koristiti isključivo uz korišćenje kratkih ili dnevnih svetala, jer je upotreba istih obavezna na osnovu člana 77. stav 1. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.Što se tiče korišćenja dugih svetala danju, Zakonom je jasno propisano da se danju moraju koristiti kratka svetla, te je stoga korišćenje svakog drugog, a ne predviđenog svetla, nepropisno i kažnjivo.Napominjemo i da zvanično tumačenje Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobracaju na putevima možete zatražiti od donosilaca ovih propisa, čija je to i nadležnost. Sa poštovanjem,D i r e k t o r Agencije za bezbednost saobraćajamr Stojadin Jovanović--------------------------------------------------------------------Zakonom je jasno propisano da se danju moraju koristiti kratka svetla, te je stoga korišćenje svakog drugog, a ne predviđenog svetla, nepropisno i kažnjivoEvo ti Dovla primer kontra pravila u tumačenju prava, odnosno da je zabranjeno sve što nije dozvoljeno. Problem sa ovim odgovorom je što nije konzistentan.Nema razlike u pravnom položaju dugih svetala i maglenki po danu. Ni za jedna ni za druga svetla ne piše izričito da je zabranjeno paliti ih po danu u uslovima dobre vidljivosti. Za isti pravni položaj se mora isto tumačiti, a ne različito što on upravo radi.Pravilno tumači kada su duga svetla u pitanju ('' Zakonom je jasno propisano da se danju moraju koristiti kratka svetla, te je stoga korišćenje svakog drugog, a ne predviđenog svetla, nepropisno i kažnjivo ''), a nepravilno kada su maglenke. Kako mu u to ''svakog drugog ne predviđenog svetla'' ne ulaze i maglenke, nemam pojma... Ipak, ogradio se od svega napisanog sa poslednjim paragrafom kako bi ipak trebali da pitamo MUP koji je i pisao ZOBS, pa ćemo to onda i uraditi, tj. poslati Email Ministrarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije. Usput, napisao je da i ako palite maglenke to mora biti uz oborena svetla, a koliko sam shvatio priča je bila da samo palite maglenke bez oborenih, tj. da ih koristite kao dnevna svetla. Quote Share this post Link to post Share on other sites