Jump to content
Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

@bane1321 isto tako mi je bio osećaj.

Da znaš, ja sa 2m ne mogu stati u njega. Fali mi jedno 10cm. Unutra je krov nizak, kad sam probao, gurnuo sam malo glavu kroz panoramu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam 173cm, zato sam i seo odlično...

Evo i na SAT plus FX, nema šta, sutra ću zvati vajne uvoznike! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Kao @moron u Miati sa spustenim krovom :D

 

Ja u panoramskom FX-u na mestu vozača zaista nisam osetio eventualnu teskobu.

Nesporno, pozadi mi je bilo malo nisko u FX-u zbog kupeolikog oblika i padajuće linije krova ( za kolena pozadimi je skroz OK kada sednem iza sebe ), ali, nisko mi je pozadi i u panoramskom QQ ( pri čemu on nema padajući krov, niti ima kupeolik oblik ).

Naravno, nije on za moj ukus sa 100% idealan i bez mana, kao što ništa nije bez mana ( za moj ukus ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, vidis, moje iskustvo sa Renoom i Nisanom je drugacije. Pozvao telefonom i zakazao test voznju u roku od dva dana i to oba u razmaku od sat vremena.
 

Prvo Reno i Austral, a onda X-trail. Jos je prodavac u Nisanu bio toliko ok, da mi je na kraju bukvalno naterao da provozam i Qashqai, s obzirom da smo pricali o CVT menjacu, kao mozda opcija za X-trail umesto e-power opcije.

Problem sa X-trail-om je bio sto se nista nije moglo poruciti u Nisanu za 4-5 meseci unapred, ne mogu da garantuju cenu, vec sta bude na lageru, pa biraj. Kao, mozda bi mogli da provere kad dodje vreme kod dilera u okolini, pa ako nesto odgovara, da se povuce odatle. Odustadoh zbog svega toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2024 at 9:06 PM, bane1321 said:

 

@igor0511 Slažem se za dimenzije, ali tu je još preko 5.000 evropskih razloga, a i činjenica da mi je FX jedini od Kineza dovoljno "fanki" da bih eventualno rizikovao, međutim i to je pitanje nakon ovakvog odnosa uvoznika i ovog što je koleza video na FB onog KGB foruma!

 

Korektan argument :) 

Sto kaze moron bezveze da odustanes od automobila koji ti se zaista dopada jer je neko slepac. Mada opet ostavlja pitanje kakvi ce biti kada kupis auto za reklamacije.

 

A sto se foruma tice pitanje je da li su ti ljudi zaista i videli Cherry :D Uvek to treba uzeti sa dozom rezerve. Geely su pljuvali kod nas pre nego sto je izasao i posle nista. Ali generalno vole nasi ljudi da se prave da se razumeju u kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta je što naši dileri nemaju u ponudi „dnevni najam vozila“ ( ili “poludnevni“ ) i cenovnik koji bi to pratio. Nešto kao rent a car ( uvoznik za BMW za Srbiju to ima za svoje motocikle ). Za one kojima je možda malo samo par km testne vožnje.

 

Samo kao primer, kada sam 2022. isprobavao Sandera zbog eventualne kupovine za posao, sa prodavcem AK Kompresora sam se zajedno provozao samo „par kilometara“ i „u pogrešnim uslovima“ ( neprimerena ruta za bilo kakav razuman test i totalno pogrešno vreme ). Ne bi mi se u tim uslovima dopalo ni da sam vozio Ferrari, a ne Dačiju. Naravno da sam mu čim sam se parkirao rekao: „Dovidjenja“. Pri čemu jesam prethodno pokušavao da ga zamolim da tim kolima odem i do Aerodroma, da bih video i kakav je osećaj pri putnim brzinama.

 

Dok mi je prodavac iz HIT AUTO dao testna kola „solo“ i rekao: „Probajte koliko hoćete, 2-3 sata i idite gde hoćete“. 
Ali sam već posle sat vremena vožnje shvatio da mi se ne dopada za planiranu namenu i vratio sam mu kola i iskreno mu zahvalio. No, svaka čast tom prodavcu i njegovom pristupu. 

 

Mislim da treba insistirati na barem malo dužoj testnoj vožnji i za nju se dobro pripremiti ( prethodnim spoznajama o tom vozilu, u smislu upustva za upotrebu ), da bi se maksimalno pametno iskoristilo vreme „za volanom“ ( i da biste što manje imali potrebe da tokom testne vožnje bilo šta pitate prodavca ( ako je on sa vama), jer vas svaka eventualna priča sa njim tokom vožnje onemogućava da se maksimalno posvetite spoznaji vozila, a to treba da je prioritet ). 

 

Uglavnom ne može biti mnogo koristi od samo par kilometara „u pogrešnim uslovima“ ( u pogrešno vreme i na pogrešnim lokacijama) i totalno „nepripremljen.“ Mada nije isključeno da ćete i za tako malo km ( pa i „u pogrešnim uslovima“ )  možda primetiti neke stvari koje vam se ni najmanje ne dopadaju. 

 

Ali, za otkrivanje nekih drugih eventualnih manje željenih osobina ( koje biste kao vlasnik svakako uočili ) ipak treba malo više od samo „par kilometara“. A rekao bih da naši prodavci to često ni najmanje ne razumeju. Ili i razumeju, ali, gledaju da troše što manje materijalnih i nematerijalnih resursa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test vožnja zakazana za "tačno u podne" :zorro:

 

Elem, meni je kod kupovine Korole, prodavac dao ključeve, objasnio gde mogu bez tablica da ga provozam i ostavio me! Nije ruta bila duga, ali sam isprobao sve što me je zanimalo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, darkman14 said:

moronu viri clanska karta autorepublike 2 prsta iz dzepa ;) 

Ja nemam bilo kakve materijalne ili nematerijalne koristi od onoga što pišem ovde ili drugde. Pa ni od onoga što povremeno napišem za AutoRepubliku. Šta više, u smislu količine potrošenog slobodnog vremena, tu sam samo na gubitku. I mislim da ću zato to ubuduće da redukujem.

Tako da i ono što sam ovde na temi o kineskim automobilima pisao i za ovaj ili onaj Chery, pisao sam jer tako mislim.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moronnisam mislio nista maliciozno, cak naprotiv, privilegije koje tako nesto donosi. 
Naravno da niko ne zeli da ih ocrnis, a verovatno te vec poznaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, vratih se, pa sam morao neke stvari da završim...

Vrlo lako sam telefonom zakazao test vožnju. Negativno je što je ispred salona mislena imenica naći parking, ali čim sam krenuo na vožnju, bezbedno sam upakovao Korolu na Višnjino mesto!:D

 

Salon pristojne veličine, vidi se da se još "kuće", bilo je nekoliko kupaca. Unutra parkirana dva Tiggo 7, jedan 8, jedan onaj mali EV, po jedan EV FX i benzinac FX.

Rade samo dva prodavca, od kojih je jedan bio sa kupcima, završavao ugovor, a drugi je bio po tablice za neki auto. Stariji, koji je i šef, me zamolio da sačekam dok završi, što sam iskoristio da ispipam sve u kabini.

Dobio sam FX u luxury opremi (24.500) i maltene bez ograničenja u vremenu, isterao sam ga sam, uz prethodnu obuku od par minuta. Znači niko nije išao samnom. Vozao sam ga po Novom Beogradu, nisam silazio na auto put.

E sad, idem redom:

Luxury oprema je drugi nivo, ispod Noble, i po meni, sadrži baš sve što bi mi trebalo: sve sisteme, auto klimu, šiber, korektnu muziku... Noble ima 8 Sony zvučnika, el podešavanje suvozačevog sedišta, glasovne komande, ventilaciju sedišta i sedišta su u crnoj boji, kod Luxurija u braon, naravno Jeko koža.

Motor je dovoljno snažan, dobro je uparen sa menjačem, čak i u Eko modu ide fino. Mana je što je na višim obrtajima bučniji. Menjač ima i manuelni mod, ali nema šaltače. Vrlo je mala razlika između modova vožnje, čini mi se... Manja nego kod Gospođe. Vozi se lako, skreće i manevriše takođe, nije neki "vozački " auto, ali je korektan. Sa FX su želeli da dodaju sporCku notu, te je ogibljenje malo tvrđe. 

Preglednost napred i sa strane vrlo dobra, nazad - nikakva, kao u tenku! Pomažu retrovizori i 360 kamere i senzori.

Sve komande su mekane, a deluje jako kvalitetno odrađeno i ukolopljeno sve, u vožnji ništa ne škripuće, vrata se zatvaraju lepim, punim zvukom.

Nervira zvuk migavaca, koji mi je bio zanimljiv u početku, ali pošto sam probao da ga uparkiram na nekom parkingu u nekom bloku i sve vreme držao sva četiri - "isp..eo sam!"

Sedišta su dobro profilisana, udobna i masivna. Šiber ima tri nivoa dizanja i zaista se u centimetar može podesiti koliko će se otvoriti. Pregradi ima dosta, klima je na tač, ali su izvučene prečice koje se iznenađujuće lako koriste, brzina ekrana multimedije je korektna. Ekran ispred vozača je OK, malo nedostaje mašte, a prodavci nisu znali da mi kažu da li grafika može da se menja.

Ono što je moglo bolje da se uradi, moglo je da se ubaci parče tkanine - Jeko kože na prostor iznad rukohvata na vratima, radi lepšeg ugođaja.

Ulazio sam i u Tiggo 7 i stvarno je klasa iznad - nemam reči!

Trebalo bi da mi pošalju cenovnik održavanja, pa ću i njega okačiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za FX se sećam da mi je prva neprijatnost bila kada sam pri 120-130 odjednom zaista imao potrebu da jače kočim. Imao sam utisak da mu je zadnji deo bio nekako nemiran. Probao sam to posle još par puta. Kratkotrajno forsirano kočenje pri velikim brzinama. I to je baš ovaj isti primerak koji je testirao SAT. A ni suviše brza vožnja po krivinama mu baš nije godila (i to se vidi na prilogu SAT-a, na stazi NAVAK ). Mnogo njiše. Mislim da je sve to cena suviše mekanog vešanja ( i fokusa na udobnosti ). Jer, ima SUV vozila koja to ipak bolje podnose.
One kineske gume su imale slabu trakciju ( u Maloj Remeti sam maltene sleteo sa puta, jer sam u jednu meni dragu krivinu ušao uobičajeno brzo ), a što je Mladen takodje pomenuo (kada je komentarisao dužinu zaustavnog puta na NAVAK-u).
I sećam se to vozilo ili nije nije imalo sistem za aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake ili sam ja prosto u tehničkom smislu bio suviše veliki moron da nisam znao da ga uključim ( spisak opreme je govorio da taj sistem postoji ). 
Ali, osim toga gore, ja zaista nisam imao neku suštinsku manu na ta kola. Dobro, nisu imala polugice iza volana za manuelne promene stepeni prenosa. Ali, postoje i duplo ( pa i više) skuplja vozila sa AT menjačem koja to nemaju. A i kada to imaš, to vrlo retko koristiš, pa taman da voziš zver od 300-400 ks.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam to iskustvo vođenja SUV, ali poredim sa Senikom... Da, nije kao Gospođa Korola, koja ipak ima nezavisno oslanjanje nazad, ali je korektno. Napravio sam dva-tri nagla polukružna i korektno je prošao. Nisam smeo da vozim preko granica, pa ne znam za kočnice.

Iz salona su me upozorili da ako je uključena "hold" funkcija kočnice, da ću trebati da dam jači gas da krenem, ali stim nisam imao problema!

Nisam pokušavao da uključujem-isključujem sisteme asistencija!

Share this post


Link to post
Share on other sites

FX ti takodje ima nezavisno vešanje pozadi. Ali je prosto "mekan". Veoma udoban. No, zbog one "mekoće" on dosta "njiše" i nije za divljanje po krivinama.

 

Mislim da grafika instrument table ne može značajnije da se menja ( pa ni uz promenu modova vožnje ).

 

Oko troškova redovnog održavanja imaš u emisiji SAT onaj tabelarni prikaz ( delovalo mi je da su prva tri redovna godišnja servisa korektna sa cenom ( znatno ispod 200 evra ), a da je četvrti bio oko 39 hiljada dinara ( a peti i sledeći opet kao ona prva tri ).

 

Nego, reci mi, da je na demo vozilu bio deaktiviran Start & Stop sistem kada si ga preuzeo na test ?

20240525_122807-scaled.jpg

20240526_144649-2048x1152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja vidim ovde ima sve na tabli tako da i nema zasto da menjas :D 

Ne znam da li je takav Cherry, nisam dovoljno uspeo da ispratim, ali generalno Geely-ju ako nesto "fali" to je opcije u menijima.

 

Onaj ekran od 12" ili koliko vec sluzi prakticno za radio, kameru, klimu, grejace sedista i volana, gledanjse slika sa USB (sto cu koristiti verovatno nikad) i repliciranje ekrana sa telefona.
Nema podataka o kolima kao sto je npr Leon imao, G sila i ostalih zezancija. Nekako sam utiska da su mogli tu vise da nakindjure. Nije da mi fali, samo uz 0 dodatnih ulaganja je mogao auto kompletnije da deluje.

 

Ista prica za telefon: Ima slucalica na volanu, ali listanje prethodnih poziva  ne moze da se uradi sa volana. Uz to uvezivanje bi mogao sistem mnogo kompletnije da deluje.


 

Inace moj utisak sa kolima je da nezavnisno vesanje ne cini toliko cudo po krivinama, mada znam da se vecina nece sloziti :D 
Leon nije imao nezavisno vesanje, ali je bio pegla. Geely ima i ok je, nista posebno u poredjenju sa Minijem i Leonom, ali daleko bolji od QQ koji nema nezavisno vesanje.  Cak ima i neko podesavanje tvrdoce amortizera za koje ne mogu da skontam da li zaista radi nesto, ali pokazuje nesto po modovima voznje.

 

Tako da mi deluje da je oblik karoserije i visina ipak presudan faktor, a sve ostalo samo peglanje onoga sa cim vec imaju da rade.

Inace 200e za mali servis u ovlascenom je brutalna cena!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, knezevic76 said:

Mene bi u vezi FX zanimalo sledeće, pravi test severnog jelena, naglo kočenje u krivinama i kretanje uzbrdo pri većem opterećenju pozadi i ponašanje na snegu.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Verujem da se FX u osnovi ponaša jako slično kao i svako kinesko krosover vozilo sa pogonom na samo prednje točkove ( i sa kineskim pneumaticima ). Taman da uzmeš BMW sa pogonom samo na prednje točkove ( neku takvu verziju X1 ili X2 ili običnu jedinicu ili neku dvojku ), koji bez dileme imaju bolje "ležanje", sva ta 2WD vozila se u nekim situacijama ponašaju lošije od manje zvučnih brendova sa pogonom na sve točkove. Samo je pitanje da li je čovek toga unapred svestan i da li svoju vožnju prilagodi tome.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Iskreno čini mi se da je Gospođa udobnija, odnosno da lakše upija rupe. Još uvek me drži veća buka motora u odnosu na Gospođu (i pored "tanke" izolacije kod Tojote).

Start stop je bio isključen!

 

Znači po kupovini FX, obavezno uračunati trošak 4 AS pneumatika! :D

@igor0511

I mene kod gospođe nervira što kroz imenik i pozive ne mogu da se krećem pomoću kursora na volanu!

Meni je najlepša vau-vau izvedba sa prikazom dva cajgera, ali ni ovo nije loše, verovatno može da se "kastomizuje"!

Evo printskrin cene servisa )ako je verovati SAT)

IMG_20240910_132625.thumb.jpg.52696369d911a153ec04b72aeaf033c7.jpg

*Jeftinije nego za Gospođu*

@knezevic76

Eve gu:

https://proauto.ba/chery-omoda-5-vrlodobar-u-testu-losa-video/

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su ovo super cene kada uporedim sa Leonom. Nadam se da ce i za Geely biti slicne :)

 

A to za volan je bas glupost. VW to ima od 2012-13 godine cini mi se. Sad mi bas smeta da nisanim prstom na multimediji koga cu da zovem

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, bane1321 said:

Start stop je bio isključen!

Ima razlog što su deaktivirali S&S ( pri čemu vozilo pamti da li je deaktiviran, pa je deaktiviran sve dok ga eventualno sam ponovo ne aktiviraš ).
Naime, za moj ukus „restart motora“ ( od strane S& S sistema ) je nekako usporen u odnosu na uobičajeno. I verovatno ne žele time da potencijalno kvare prvi ugodjaj ljudima koji u gradskim uslovima po prvi put probavaju vozilo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeftini je za bar četvrtinu od Korole (Gospođe)!

 

Prethodna Toyota Touch multimedija je recimo imala opciju da kad uđeš u imenik ona izbaci početna slova i tako grupiše kontakte, pa je bilo mnogo lakše. Ovo je zaista naporno. Još kad uzmeš u obzir da glasovne komande podržavaju samo engleski jezik, može da se desi da greškom pozove "Mileta Vulkanizera" dok je supruga u autu!:popo:

 

Svakako bih i ja držao SS isključen, jer me je kod Nisan automatika na Kipru baaaš nervirao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely recimo ima pocetna slova, ali je font premali tako da ja lagano promasim slovo ili dva tokom voznje od onog sto sam gadjao.

 

A za start stop zanimlijvo, meni na benzincu ni najmanje ne smeta. Stavise vrlo cesto kada vidim kolonu koja ce lagano usporiti i idem 60km/h, prebacim u eco mode, auto se ugasi i tako lagano tera dok ne pritisnem gas na hibridnoj bateriji sto bas dosta utice na potrosnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...