Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

Chery iCar 03

 

chery i3 03.jpg

 

iCar je novi podbrend kineske kompanije Chery koji će proizvoditi visokotehnološke električne automobile za bogatu omladinu. Ovo je njihov kompaktni krosover iCar 03, čije isporuke uskoro startuju.

 

chery i3 02.jpg

 

Automobil se bazira na i-MS platformi, dugačak je 4.406 mm, širok 1.910 mm, visok 1.715 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.715 mm, dok su točkovi od 18 do 19 inča.

 

chery i3 01.jpg

 

Za početak je predviđena verzija sa jednim elektromotorom od 184KS (najveća brzina iznosi 150 km/h), pri čemu neki izvori nezvanično pominju autonomiju od 500 km. Takođe je poznato da će kasnije postojati i verzija sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka. U kratkoj vesti se navodi i da će iCar 03 između ostalog moći da ima i autopilot nivoa 2, deset režima vožnje, kao i i-VA virtuelni asistent. Tasteri na dodir za podešavanje temperature kontrole klime, jačine zvuka audio sistema i osvetljenosti pozadinskog osvetljenja ugrađeni su u prednji panel ispred putnika. Bazni iCar 03 će u Kini koštati oko 150.000 juana (18.625 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično otvoren prodajni salon automobilskog brenda Chery u Srbiji

 

chery salon bg03.jpg

 

Prodaja Chery vozila u Srbiji zvanično je počela otvaranjem ekskluzivnog salona u Ulici Milutina Milankovića 1a na Novom Beogradu. Na svečanosti povodom otvaranja prodajnog salona, klijentima i poslovnim partnerima predstavljena su tri modela dostupna na nešem tržištu, FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro, a prvi klijenti ostvariće posebne pogodnosti prilikom kupovine vozila.

 

Novi prodajni salon brenda Chery, zvanično je otvoren sinoć na adresi Milutina Milankovića 1a. U najmodernijem ambijentu koji raspolaže sa 300m2 izložbenog prostora, buduće kupce očekuje usluga prema najvišim standardima brenda. Na našem tržištu kupci će imati priliku da se upoznaju sa tri najnovija modela FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro. Chery brend broji više od 11.000.000 zadovoljnih korisnika širom sveta, a na putu daljeg rasta i razvoja na području Evrope, Chery je odabrao automobilsku kompaniju Grand Motors. Kompanija koja je ovlašćeni uvoznik, distributer i serviser brenda na području Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Albanije, svojom sjajnom reputacijom garantuje korisnicima dobru prodajnu i servisnu uslugu.

 

chery salon bg02.jpg

 

Ispred kompanije Chery International, svojim prisustvom svečanost je uveličao gospodin Vincent Zhang, Balkan Countries Chery Sales Director. Zvaničnim presecanjem vrpce, zajedno sa predstavnicima Grand Motors kompanije obeleženo je svečano otvaranje prodajnog salona. ''Veliko nam je zadovoljstvo što imamo priliku da kupcima u Srbiji predstavimo naše nove modele u ekskluzivnom prostoru, po najvišim standardima brenda. Izuzetno sam zadovoljan prvim reakcijama kupaca. Trudićemo se da opravdamo njihova očekivanja i postignemo uspeh u Srbiji, sa velikim poverenjem u renomiranu kompaniju Grand Motors'', rekao je gospodin Zhang.

 

chery salon bg01.jpg

 

Od svog osnivanja, Chery se uvek pridržavao strategije zasnovane na tehnologiji, stvarajući brend vozila sa međunarodnom konkurentnošću i uticajem kao svojom korporativnom vizijom, što je rezultiralo velikim uspehom i svrstalo Chery na 1.mesto po izvozu vozila, nekoliko godina za redom. Brend sa velikim planovima u pravcu inovacija, svojim prvim korisnicima nudi specijalne pogodnosti za prve kupce u Srbiji do kraja jula.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

FX dve verzije od 27 i 30k auuu

Al da je unutra urađen sveCki - jeste!

1.6 benzinac sa 186ks automatik 7 brzina

 

 

 

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usvajanje kineskih EV marki ne ide lako u Evropi

 

235107-nio et5 4.jpg

 

Tesla je došao do impresivne prekretnice u Evropi u prvoj polovini 2023.: Model Y postao je najprodavaniji automobil na Starom kontinentu. Većina ovih vozila dolazila je iz Kine dok je u isto vreme američki proizvođač elektromobila povećao obim proizvodnje u svojoj nemačkoj fabrici. Honda je upravo počela da prodaje e:Ny1 u Evropi, a stvari izgledaju dosta obećavajuće i kada je reč o kineskim elektromobilima.

 

Ipak, to ne znači da će sve biti ''ružičasto'' za Kineze, naprotiv: čini se da će biti dosta teškoća, barem u početku. Pogledajmo NIO, na primer. Kompanija je počela da prodaje automobile u Norveškoj u septembru 2021. godine, a proširila se na Nemačku, Švedsku, Dansku i Holandiju 2022. To znači da prodaje automobile u Evropi već više od godinu dana. Prema Schmidt Automotive Research-u, kineska kompanija tek treba da ubedi evropske kupce da kupuju njena vozila u većim količinama. Zanimljivo, NIO je jedina firma koja nudi sistem zamene baterija, a već ima raspoređene Power Swap stanice u nekim zemljama, što je velika prednost. Uprkos tome, prodaja je bila niska. Čini se da je prodaja premijum automobila opšti problem: konzervativnija javnost u Evropi očigledno nije voljna da isproba nova imena, već se drži onih tradicionalnih. Izuzetak je Polestar, švedski brend koji kontroliše kineska kompanija Geely. Njegovi automobili takođe dolaze iz te zemlje, što još jednom pokazuje da stvari možda nisu sjajne za kineske brendove, ali ne idu tako loše za kineske elektromobile. Velikoserijske marke napreduju, ali se takođe suočavaju s nekim preprekama na putu.

 

byd dolphin 01.jpg

 

BYD već prodaje svoje automobile u Norveškoj i počinje da ih isporučuje na druga tržišta, kao što su Francuska i Portugal. U početku je kompanija prodavala samo svoja najnaprednija vozila, ali ubrzano proširuje svoju ponudu s modelima kao što su Dolphin i ATTO3. Inicijalni testovi pokazuju da je reč o sasvim korektnim modelima, kod kojih ipak ima još dosta toga da se ''izbrusi'', što će se u perspektivi manje-više desiti.

 

mg 4 001.jpg

 

Slično se odnosi i na MG4. Ono što svakako utvrđeno u odrađenim testiranjima je da treba izbegavati Linglong pneumatike (koje koristi i Dacia Spring), koji nisu bili na visini zadatka. BYD je reagovao na negativne recenzije obećavši da će ispraviti stvari, ali je gume nekako ''zaobišao'', što znači da će one i dalje biti u igri. Zatim, tu je Ora, brend kompanije Great Wall Motors (GWM). Ora Funky Cat (takođe nazvan Good Cat) je upravo pristigao u Nemačku, gde je prošao kroz procenu ADAC-a. Najveća evropska automobilska asocijacija otkrila je da Funky Cat ima ozbiljan bezbednosni nedostatak vezan za punjenje. Elektromobili obično prestaju da se pune kada su otključani, što omogućava vozaču da raskači kabl. U Funky Catu, iako se utikač može izvaditi, struja nastavlja da teče, zbog čega dolazi do varničenja kada se konektor izvadi iz priključka za punjenje.

 

ora cat 01.jpg

 

Inženjeri uključeni u testiranja su takođe čuli glasno pucketanje i osetili miris paljevine. Prema udruženju, to može ''dovesti do habanja kontakata i zagrevanja kontaktnih površina''. ADAC je kontaktirao GWM povodom dotične situacije i dobio odgovor da je kompanija ''veoma blisko sarađivala sa TÜV-om i IDIADA-om kao nezavisnom organizacijom za testiranje i obezbeđivanje kvaliteta'' za homologaciju Funky Cata i da je sve u potpunosti u skladu sa svim propisima. Drugim rečima, vozilo je takvo kakvo je i Great Wall ne namerava bilo šta da menja. Udruženje je prijavilo problem Federalnoj upravi za automobilski saobraćaj (KBA). Takođe je savetovalo sve koji odluče da kupe Oru, da uvek prekidaju proces punjenja na stanici pre uklanjanja kabla i da izvlače utikač što je moguće pažljivije i sporije. To će sigurno otežati prodaju u Nemačkoj, posebno zbog odluke GWM-a da ne obraća pažnju na zabrinutost ADAC-a. Čini se da Kinezi imaju štošta da nauče od Japanaca i Korejaca ukoliko žele da uspeju na stranom tržištu.

 

Iako je još rano za poštenu procenu o tome kako će većina kineskih brendova proći na evropskom tržištu, ovaj početak na neki način ukazuje da su SAIC i Geely krenuli pravim putem kada su odlučili da kupe evropske brendove. Geely ima određenog iskustva sa ovim ''trojanskim konjima'' i čak je napravio jedan s Renaultom, koji je u skladu s tim i kršten: Horse Powertrain. Na neki način, ovi evropski brendovi zvuče poznatije konzervativnijim kupcima i razbijaju barijeru poverenja koju će BYD, NIO, Xpeng i GWM morati da prevaziđu. Poboljšanje kvaliteta i izbegavanje bezbednosnih problema takođe bi mnogo pomoglo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bane1321 said:

FX dve verzije od 27 i 30k auuu

Al da je unutra urađen sveCki - jeste!

1.6 benzinac sa 186ks automatik 7 brzina

 

 

 

 

Da, samo što u modelu FX (koji je najmanji) deklarisana potrošnja za mešoviti ciklus iznosu 9,1 litara na svakih stotinu prevaljenih kilometara, a emisija 207 gr/km CO2 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam gledao emisije i potrošnju... Eksterijer nije po mom ukusu, a cena još manje. Ali enterijer mi se baš svideo, a i spisak opreme je poduži + automaCki menjač. Pozitivno je to što u osnovnom paketu ima sve džidža bidže za bezbednost, dok je doplata, pre svega na opremi za udobnost. Minus je i prtljažnik veličine onog u Golfu!

Mislim da će se teško progurati ovde, uzevši u obzir cene... Ni MG niko ne kupuje jer je mnogo dobar, već zato što je je jeftin. Niko ne spori da su Džili i Čeri kvalitetniji od MG, ali cenovni ulaze u konkurenciju već dokazanih automobila. Plus što je ovo drugo pojavljivanje Čerija u Srba, a u prvom se nisu baš proslavili!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je otišlo u nebesa, čini mi se, pre svega, zbog elektrike - da bi ljudi lakše prelomili.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denza N8

 

236080-denza 04.jpg

 

Brend Denza se pojavio 2010. godine, kao deo zajedničkog ulaganja između kineske kompanije BYD i nemačkog Mercedesa (koji je međutim krajem 2021. odlučio da smanji svoj udeo sa 50% na 10%). Denza sada predstavlja novi krosover N8, baziran na modelu BYD Tang, od koga je nešto duži.

 

236079-denza 03.jpg

 

Denza N8 je dugačak 4.949 mm, širok 1.950 mm, visok 1.725 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.830 mm, a unutrašnjost je dostupna u konfiguracijama sa 5, 6 ili 7 sedišta.

 

236081-denza 02.jpg

 

Za sada je potvrđeno da će novi krosover biti ponuđen kao plug-in hibrid i potpuno električno vozilo. Postoje dve hibridne verzije, pri čemu bazna ima 1.5 benzinski turbo motor sa 139 KS i elektromotor od 217 KS, dok varijanta sa pogonom na sve točkove ima jači elektromotor sa 272 KS.

 

236078-denza 01.jpg

 

Postoje i dve električne verzije, bazna sa jednim motorom i pogon na prednje točkove sa 313 KS, kao i varijanta sa dva elektromotora i pogonon na sva četiri točkova (313KS + 272KS). Cene i drugi detalji će biti objavljeni naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD želi da osvoji Evropu

 

byd-tang 03.jpg

 

''Želimo da budemo među pet najboljih u Evropi'', rekao je Brian Yang, potpredsednik evropske filijale kineskog automobilskog giganta BYD. Kineski proizvođač želi da se pridruži najvećim evropskim proizvođačima poput Volkswagena, Peugeota, Toyote, BMW-a i Renaulta. Već postoje prvi trgovci BYD-a u Nemačkoj. BYD u Evropi kreće agresivno s čak šest automobila koji bi na tržište trebalo da stignu do kraja prve polovine 2024. godine, piše nemački Auto Bild.

 

Najvažniji modeli uključuju Han, veliku limuzinu i SUV Tang. Tu je i kompaktni električni SUV Atto 3, koji bi trebalo konkuriše Volkswagenu ID.4. Tu je još jedan električni SUV BYD Seagull kao i mali električni automobil BYD Dolphin. ''Želimo da budemo zastupljeni u svakom segmentu'', objasnio je Brian Yang. Kineski proizvođač želi da bude konkurentan i ulaže jako mnogo u razvoj. U 2022. BYD je prodao 1.86 miliona elektrifikovanih vozila i zabeležio rast od 208.6%. U prvoj polovini 2023. je već prodato više od 1.25 miliona auta, što odgovara rastu od 95.8% u odnosu na isti period prošle godine. Izvan Kine je prodato 74.300 vozila, više nego cele 2022. godine.

 

Kineski proizvođač automobila se oslanja na klasičnu strukturu trgovaca, a ne samo na direktnu onlajn prodaju. BYD tvrdi da im je potrebno najmanje 100 trgovaca da bi bili uspešni u Nemačkoj. Trenutno ih je 13. Međutim, menadžeri BYD-a su bili iznenađeni koliko se sporo okreću točkovi birokratije u Nemačkoj. ''Ako obnovite postojeći autosalon u Kini, potrebno je tri meseca i prodajno mesto je spremno za korišćenje. Za nove zgrade je potrebno šest meseci'', tvrde. U Nemačkoj obnova traje devet do dvanaest meseci, a nova zgrada, prema BYD-u se gradi dve godine. U BYD-u radi oko 60.000 inženjera. Biće ih još više u sledećih nekoliko godina jer se kineski proizvođač automobila seli u još veće sedište. Tehničari zarađuju u proseku oko 99.000 evra godišnje, žive u ogromnim silosima u jednosobnim stanovima čiji najam košta 40 evra mesečno i mogu da budu na svom radnom mestu za samo nekoliko minuta vožnje autonomnom železnicom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD poziva domaće rivale: Ujedinimo se i srušimo zapadne konkurente!

 

byd song l 01.jpg

 

Najveći kineski proizvođač električnih automobila, BYD, pozvao je sve kineske proizvođače automobila da se ujedine i sruše svoje zapadne konkurente.

 

Wang Chuanfu, osnivač BYD-a, dao je ovu izjavu nakon što je kompanija proslavila isporuku svog petomilionitog električnog vozila. Chuanfu je naglasio da je došlo vreme za dominaciju kineskih marki. Kineski proizvođači automobila sve više traže nove kupce na Zapadu zbog usporavanja tržišta u Kini.

Kina je postigla značajan napredak u sektoru električnih vozila (EV), kapitalizujući državnu podršku i nacionalnu strategiju koja obezbeđuje dostupnost delova za električna vozila. Osim toga, Kina kontroliše većinu kapaciteta za rafinisanje litijuma, vitalnog minerala koji se koristi u proizvodnji baterija. Kina takođe ima pristup grafitu i drugim bitnim komponentama u proizvodnji. Dalje, najveći svetski proizvođač baterija za električna vozila (CATL), nalazi se u kineskom gradu Ningde u pokrajini Fujian. Tu su i ogromno domaće tržište te nezanemariva podrška države. Zbog svega toga, a i jeftinije radne snage, Kina može da ponudi povoljnija električna vozila.

 

Inače, BYD je nadmašio Teslu kao vodeći svetski proizvođač električnih automobila, uključujući plug-in hibride i ima cilj da već ove godine nadmaši marku Elona Muska u kategoriji prodaje (isključivo) električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BAIC BJ40

 

baic bj40 04.jpg

 

Kinezima će uskoro biti ponuđen BAIC BJ40 nove generacije, SUV sa doteranim izgledom, modernijim enterijerom i benzinskim turbo motorom. Dužina novog BAIC-a BJ40 je 4.790 mm, širina 1.940 mm, visina 1.895 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.760 mm, što znači da je duži, širi i viši od prethodnika.

 

baic bj40 03.jpg

 

U unutrašnjosti su virtuelna instrument tabla i dva ekrana osetljiva na dodir, a lista opreme takođe uključuje panoramski krovni otvor, kamere i prilagodljivi tempomat.

 

baic bj40 02.jpg

 

Novi BJ40 će na početku biti na raspolaganju samo sa 2.0 benzinskim turbo motorom sa 234 KS, kombinovan sa osmostepenim automatikom.

 

baic bj40 01.jpg

 

Novi BAIC Beijing BJ40 će imati zvaničnu premijeru 25. avgusta na Salonu automobila u Čengduu, a tamo će biti objavljene i cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nio postaje prvi izbor taksista u Oslu

 

nio et5 3.jpg

 

Počev od 1. novembra 2024. svi taksiji u Oslu moraće da voze bez CO2 emisija. Kineski Nio je postao prvi izbor dobavljača najvećeg norveškog taksi operatera Oslo Taxi, čija flota broji 13.000 vozila.

 

Kineski proizvođači nisu do sada uspeli da osvoje više od 3% tržišta novih automobila u Evropi. Još uvek uspostavljaju svoju zastupničku mrežu i pokušavaju da zadobiju poverenje kupaca, što traje neko vreme. Ipak, za marku Nio nema zime, jer su na putu da ubrzaju taj proces, s obzirom da su postigli dogovor sa Oslo Taxijem, jednim od najvećih norveških taksi operatera, sa više od 13.000 vozila u svojoj floti. Drugim rečima, plug-in hibridi takođe će biti suvišni jer novi zakon nalaže da taksi vozilo mora da pokreće struja ili gorive ćelije. Za taksiste bilo koja vrsta punjenja električnog vozila donosi niz implikacija, pa čak i ako je reč o brzom punjenju. Osim što takva praksa vozače tera na češće i duže zaustavljanje tokom radnih smena, učestalo punjenje oštećuje bateriju i skraćuje joj životni vek. Tesla trenutno naplaćuje oko 18.500 evra za zamenu baterije.

 

nio et5 05.jpg

 

Budući da Nio automobili na struju koriste princip zamene umesto punjenja baterije, taksisti koji ih budu koristili biće produktivniji. Drugim rečima, potrošiće oko šest minuta da zamene ispražnjenu bateriju potpuno napunjenom. To bi trebalo da poveća produktivnost ovih radnika ako Nio bude u mogućnosti da instalira dovoljno Power Swap stanica raspoređenih po glavnom gradu Norveške. Taksisti su jedan od najboljih vidova za promociju novih marki na bilo kojem tržištu automobila. Oni su ti koji pre svih detektuju kvalitet i pouzdanost vozila, troškove održavanja, koliko goriva ili energije troši itd. Svako ko želi da kupi pouzdan auto može se ugledati na to šta taksisti voze. To bi na kraju krajeva trebalo da bude dobar znak za kineskog proizvođača automobila, koji bi mogao da ima hiljade ljudi i vozila na putevima koji će promovisati njihove proizvode bez suludih marketinških troškova. Još jedna prednost koju Nio može da ponudi Oslo Taxiju je ta da će njihovi automobili uvek imati bateriju koja savršeno radi. Ako nešto pođe po zlu s baterijom, Nio aplikacija će sugerisati vozaču da ode do Power Swap stanice i zameni komponentu.

 

nio el6 1.jpg

 

Nio je nedavno objavio zanimljiv post na FB-u govoreći o devet prednosti koje nudi njegov sistem zamene baterija. Jedna od njih je da se izmenjive komponente lakše recikliraju i ponovo koriste, jer ''baterije i vozila'' imaju različite vekove trajanja. Električni automobil će lako nadživeti vek trajanja baterija.

Ukratko, čini se da je Nio postigao veliki cilj u pokušaju prodaje vozila i prodora u Evropu. Ako posao s Oslo Taxijem prođe dobro, i drugi evropski gradovi bi mogli da uvedu ovu praksu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Geely Atlas Pro

 

Da li je vreme da kupite SUV iz Kine?

Kompanija Geely je kineski gigant koji u svom vlasništvu ima čak 15 fabrika automobila. Među njima je već 13 godina i čuveni Volvo. Ovaj podatak je veoma bitan zato što model na testu deli određene komponente upravo sa nekim modelima Volvoa. Opremljen je trocilindrašem zapremine 1.5 litara i automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, a uz blagi hibridni sistem, Geely se zaista lako i prijatno vozi. Ponuda prostora je više nego dobra, a tu su i sva ''čuda'' moderne tehnike u smislu sistema pasivne i aktivne bezbednosti. Sve nabrojano je ostavilo jak utisak na nas, a šta mu zameramo i koliko je praktičan - pogledajte u najnovijem testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prve isporuke Zeekr električnih automobila stižu u Evropu

 

zeekr eu02.jpg

 

Dva meseca nakon otvaranja prednarudžbina u Evropi za njene električne automobile, kineska kompanija Zeekr je započela isporuke primeraka modela 001. Ovaj trenutak je deo ambiciozne strategije Geelyjeve filijale da stekne ime na globalnom tržištu električnih automobila. Zeekr nezaustavljivo stiže u Evropu, a iako je ovaj potpuno električni brend nastao pre samo dve godine, već je proizveo više od 100.000 automobila u Kini i predstavio tri modela, uključujući flagship 001.

U januaru je direktor Zeekr-a Andy An istakao pet ključnih ciljeva za 2023. godinu, a jedan od njih je ulazak na nova tržišta u Evropu. U maju je prvi čovek Zeekr-a na Starom kontinentu, Spiros Fotinos, izjavio da ova kompanija namerava da postane jedan od tri najveća premium električna brenda do kraja decenije. Zeekr-ovo putovanje Evropom počinje sedanom 001 za koji su prednarudžbine otvorene u junu, a prva dva EU tržišta koja će dobiti ove automobile su Švedska i Holandija.

 

zeekr eu01.jpg

 

Evropske verzije modela 001 su prošle nedelje utovarane na brod u luci Taicang, gde je počeo njihov put prema Evropi. To znači da kompanija malo kasni s isporukom koja je prethodno najavljena za sredinu avgusta. Prve isporuke u Holandiji i Švedskoj počinju u četvrtom kvartalu ove godine, a Zeekr planira i ekspanziju u najmanje šest zemalja izvan Kine do sledeće godine, odnosno osam do 2025. godine. Sledeći Zeekrov model koji će krenuti na put u Evropu biće X SUV za koji su prednarudžbine u Holandiji i Švedskoj takođe otvorene. Kineski brend je nedavno predstavio i verziju modela 001 visokih performansi, ali nije poznato da li će biti dostupna Evropljanima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/1/2023 at 10:07 PM, neshaoct said:

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Geely Atlas Pro

 

Da li je vreme da kupite SUV iz Kine?

Kompanija Geely je kineski gigant koji u svom vlasništvu ima čak 15 fabrika automobila. Među njima je već 13 godina i čuveni Volvo. Ovaj podatak je veoma bitan zato što model na testu deli određene komponente upravo sa nekim modelima Volvoa. Opremljen je trocilindrašem zapremine 1.5 litara i automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, a uz blagi hibridni sistem, Geely se zaista lako i prijatno vozi. Ponuda prostora je više nego dobra, a tu su i sva ''čuda'' moderne tehnike u smislu sistema pasivne i aktivne bezbednosti. Sve nabrojano je ostavilo jak utisak na nas, a šta mu zameramo i koliko je praktičan - pogledajte u najnovijem testu:

Da li dobro razumeh šta kaže - Preuzeli su na test vozilo sa predjenih 800 km iživotnim prosekom potrošnje od 11,3, a već do ukupno predjenih 1.500 km životni prosek potrošnje se digao na 11,5 ???

 

Ako je tako, onda ovaj 3-cilindraš troši kao da je ruski ZIL ...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD Seal stiže u Evropu

 

236986-byd seal 24 5.jpg

 

BYD je predstavio atraktivnu električnu limuzinu Seal za evropsko tržište. Novi azijski model je dostupan u dve verzije, a ulazna nudi autonomiju od 570 kilometara.

Kinezi nastavljaju ofanzivu električnih modela na evropsko tržište. Ovaj put kineski proizvođač BYD je otkrio model Seal u specifikaciji za Stari kontinent. Novi model je električna limuzina srednje klase jednostavnog i fluidnog dizajna sa odličnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,219 cw što je skoro na nivou konkurencije (Hyundai Ioniq 6 - 0.19, Mercedes EQS - 0.20). U stvari, ovaj atraktivni model meri 4.8 metara u dužinu, 1.88 m u širinu i 1.46 m u visinu. Međuosovinsko rastojanje je 2.92 metra.

 

236983-byd seal 24 4.jpg

 

Za Evropu će novi BYD Seal biti dostupan u dve verzije: Design i Excellence-AWD. Obe verzije dolaze opremljene baterijom od 82.5 kWh, ali verzija Design poseduje jedan električni motor, koji razvija 313 KS i pokreće zadnje točkove. U ovoj konfiguraciji Seal obećava domet od 570 kilometara.

 

236984-byd seal 24 3.jpg

 

Druga verzija poseduje dva električna motora, što rezultira pogonom na sve točkove. Motori zajedno razvijaju 530 KS, ali je domet manji - 520 kilometara. Sealova arhitektura omogućava punjenje do 150 kW na utičnici za brzo punjenje, a punjenje od 30% do 80% traje 26 minuta.

 

236985-byd seal 24 2.jpg

 

BYD za sada nije objavio cene Seala na evropskom tržištu, mada je redakcija Auto Bilda u petom mesecu nakon prvih vožnji navela cenu od 45.000 evra za ulazni i 55.000 evra za AWD model.

 

byd seal 24 1.jpg

 

Prodaja kreće u poslednjem kvartalu 2023. godine, a tada ćemo znati više o cenama, pogotovo što je BYD nedavno, ''ganjajući'' se Teslom i njihovom Modelom 3 kao glavnim rivalom, spustio cene u Kini za 18%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeekr 001 FR

 

zeekr 24 4.jpg

 

Zeekr je zvanično predstavio najsnažniju verziju svog električnog modela 001.

Novi Zeekr 001 FR raspolaže sa četiri elektromotora sa ukupno 1.265 KS i 1.280 Nm obrtnog momenta, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 2.07 sekundi dok je maksimalna brzina ograničena na 280 km/h.

 

zeekr 24 3.jpg

 

Baterija je od 100 kWh ima tehnologiju od 800 V i ''multifunkcionalni elastični međusloj'' koji ''znatno poboljšava gustinu energije, rasipanje toplote i bezbednost.'' Zeekr ne navodi domet, ali ističe da se baterija može napuniti od 10%-80% za samo 15 minuta.

 

zeekr 24 2.jpg

 

001 FR je opremljen kočionim sistemom visokih performansi koji ima prednje čeljusti AP Racing i Brembo karbonske keramičke diskove od 420 mm. Pozadi se nalaze čeljusti sa četiri klipa i diskovi od 410 mm.

 

zeekr 24 1.jpg

 

U paketu je i komplet od ugljeničnih vlakana koji uključuje prednji razdelnik, bočne pragove, zadnji difuzor i veliko krilo. Pridružuju im se krov od ugljeničnih vlakana, poklopci retrovizora od ugljeničnih vlakana i aluminijumski točkovi od 22 inča. Cena za Zeekr 001 FR će po ranijim najavama u Kini preći milion juana (126.505 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Renaulta smatra da nema razloga da se ometa napredak kineskih brendova u Evropi

 

renault 5 ev1.jpg

 

Šef Renault Grupe Luka de Meo je na sajmu u Minhenu izjavio da nema razloga da se ometa napredak kineskih proizvođača automobila u Evropi, ali je naglasio potrebu za konačnom industrijskom strategijom koja omogućava etabliranim proizvođačima da se takmiče sa njima.

 

de meo.jpg

 

On je tako reagovao na sve veću zastupljenost kineskih brendova na tržištu. ''Jedino što možemo da uradimo je da to prihvatimo, da ih zapravo pogledamo i budemo skromni, ali da ne glumimo žrtvu'', kaže de Meo. On je odbacio sugestije da bi Evropa trebalo da prihvati protekcionističku politiku, pozivajući se na istorijske dokaze da brz rast novih igrača na tržištu ne znači i da će oni na njemu dominirati. ''Kada su Japanci i Korejci došli u Evropu, to je bila ista stvar'', rekao je on. ''Oni mogu da igraju igru.''

 

''Ako sumirate sve neevropske brendove u Evropi, to je 25%, a ne 95%. Tako da sam siguran - i govorim lično; možda imate veoma različita mišljenja; postoje ljudi koji se kolebaju između protekcionizma i postavljanje crvenog tepiha - da nema razloga zašto ne dozvolimo ljudima koji rade dobre stvari za evropskog potrošača da uđu na tržište, da ljudima ponude ono što žele.'' Međutim, de Meo je dolazak ovih novih marki iskoristio kao dokaz za svoj argument da bi evropski proizvođači trebalo da budu u mogućnosti da se oslone na slične sisteme podrške onima koji su dostupni kineskim proizvođačima. ''Takođe moramo da priznamo da smo globalno u trci koja je oblik asimetrične konkurencije. Suočavamo se sa kineskim ekosistemom koji je snažno podržan od strane autoriteta, jasna industrijska politika, uključujući subvencije za proizvodnju, davanje novca za investicije. Mi težimo da finansiramo inovacione projekte, ali ne i proizvodnju, tako da dobijate novac za razvoj platforme, ali ne i za postavljanje platforme na linije. Novac je dostupan, ali logika se bavi samo jednim delom priče. Kada želite da prodajete automobile, morate ih proizvoditi, a da biste ih proizvodili, morate da gradite pogone i infrastrukturu. I sistem subvencija uopšte u svim sektorima nije dizajniran da podrži razvoj proizvodnje, vež samo istraživanje i razvoj.''

 

On je rekao da evropski proizvođači ''žele da ih sasluša'' Evropska komisija i sugerisao da propisi o smanjenju emisija koji su nametnuti proizvođačima automobila nisu odgovarajuća zamena za strukturisanu podršku. Upitan kako on i drugi predstavnici industrije mogu da promovišu ovaj argument, on je objasnio: ''To je deo posla koji radimo sa ACEA'' (Evropskim udruženjem proizvođača automobila). Automobilske kompanije u Evropi, rekao je on, moraju da pokažu da mogu da ostvare ciljeve kolektivne dekarbonizacije na svoj način - sugerišući da jednostavno ukidanje prodaje SUS automobila ne predstavlja sveobuhvatnu strategiju dekarbonizacije.

 

''Postoji nova generacija lidera u industriji'', rekao je on. ''Moramo da pokažemo da smo gomila profesionalnih ljudi koji dele opšti cilj dekarbonizacije transporta, ali nam je potrebna strategija. Da biste imali strategiju, imate ideju, zatim napravite plan, i imate vremensku liniju - niz akcija - i definišete ciljeve, i vidite da li imate resurse, i imate ključne indikatore učinka da vidite da li radi, a vi imate određenu fleksibilnost u obavljanju stvari. Osećaj koji imate je da je pristup više u definisanju regulative, gomilanju regulative. Regulacija ne znači da imate strategiju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery Fengyun A9

 

chery a9.jpg

 

Chery priprema novu Fengyun seriju, kreiranu za elektrifikovane modele. Prvi model biće limuzina A9 koja je najavljen sa jednom zvaničnom slikom.

Chery Fengyun A9 se dizajnerski oslanja na koncept Chery Arrizo Star, koji je prikazan u aprilu ove godine na sajmu automobila u Šangaju. To znači da A9 dobija sličan prednji deo, kao i novi amblem na haubi. Prema do sada saopštenim informacijama, Chery Fengyun A9 će biti hibrid koji kombinuje benzinski turbo motor i elektromotor. Više detalja će biti saopšteno kasnije, uz najavu da će se automobil pojavi u prodaji pre kraja ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...