Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili

Recommended Posts

Kineski BYD Yangwang U8 sa 1.200 KS

 

237411-yangwang 04.jpg

 

BYD je predstavio novi Yangwang U8 Premium Edition u Kini. SUV sledi korake standardnog U8 i ima izgled nalik Defenderu sa 20 ili 22-inčnim točkovima. BYD nije ulazio u mnoge detalje, ali možemo videti ''plutajući'' krov, ujednačene ručice na vratima i osmougaoni poklopac rezervne gume. Što se tiče unutrašnjosti, BYD je rekao da postoje 23.6-inčni ekrani za vozača i suvozača. Iako izgledaju daleko manji od toga, pridružuje im se 12.8-inčni infotainment sistem sa portretnom orijentacijom. Takođe možemo videti zadnji infotainment sistem sa dvostrukim ekranom i ekranom integrisanim u naslonu za ruku u drugom redu.

 

237412-yangwang 03.jpg

 

U8 Premium Edition ima sedišta od Nappa kože i Sapele drvene obloge. Pridružuju im se tri brza bežična punjača za pametne telefone, krovni prozor obasjan zvezdama i vrhunski audio sistem sa 22 zvučnika.

 

237413-yangwang 02.jpg

 

Ostale karakteristike uključuju 70-inčni head-up ekran proširene stvarnosti, sedišta sa funkcijom ''matrične masaže vrućim kamenjem u 10 tačaka'', raspršivač mirisa i frižider koji navodno može da radi 12 sati nakon što se vozilo isključi.

 

237410-yangwang 01.jpg

 

SUV ima četiri elektromotora koji proizvode kombinovanu snagu od 1.200 KS (883 kW). To modelu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3.6 sekundi. U8 ima mogućnost brzog punjenja od 110 kW DC. BYD je rekao da se baterija može napuniti od 30% do 80% za samo 18 minuta. Model ima domet od 1.000 km.

Isporuke počinju sledećeg meseca, dok cene počinju od (preračunato) 140.377 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi polažu nade u prodajne salone u Evropi

 

xpeng p7 005.jpg

 

BYD, XPeng i Great Wall, nadaju se da će tradicionalni model prodaje automobila u Evropi pomoći da ubrzanim tempom ostvare robusnu prodajnu i servisnu mrežu. Čak i pre nego što je Evropska Unija targetirala uvoz jeftinih kineskih elektromobila, proizvođači iz druge najmnogoljudnije zemlje sveta suočili su se s još jednim velikim izazovom: zadobiti potrošače koji ne poznaju ili eventualno ne veruju u njihove automobilske marke. U srcu strategije nalazi se tradicionalni prodajni model, koji evropske kompanije sve više napuštaju u korist direktne prodaje.

 

BYD, XPeng, Great Wall Motor i ostali, nadaju se da će im prodajni saloni na brz način pomoći da pokrenu robusnu prodaju i uspostave servisne mreže u periodu kada se trude da uspostave visoku reputaciju na planu kvaliteta i pouzdanosti. ''Evropski potrošači nisu naklonjeni kineskim markama'', kaže Danijel Kirhert, šef konsultantske firme u oblasti e-mobilnosti, Noyo, i bivši BMW-ov menadžer, suosnivač kineskog proizvođača elektromobila Byton, koji više nije u funkciji. ''Ogroman je izazov za kineske proizvođače automobila da ubede Evropljane da su njihovi automobili u ravni s Teslinim, ali po nižoj ceni.''

 

236986-byd seal 24 5.jpg

 

Za sada, BYD, Nio, Lynk & CO, XPeng i drugi kineski proizvođači, jedva da su uspeli nešto da urade u Evropi. Njihov udeo čisto električnih i hibridnih automobila prodatih na Starom kontinentu porastao je za 5.6% u proteklih nekoliko godina. Veći deo tih isporuka se odnosi na MG Motor, marku koja se više povezuje s britanskim korenima nego s kineskim vlasništvom.

 

235107-nio et5 4.jpg

 

Da li će učešće ''Kineza'' stagnirati ili vrtoglavo skočiti, zavisi od njihove sposobnosti da ubede evropske potrošače da treba da se okrenu od etabliranih imena kao što su Volkswagen, Renault i BMW, koji uživaju u višedecenijskom visoko renomeu po pitanju bezbednosti, upotrebljivosti, performansi…

 

225666-lynk 03.jpg

 

Moć prodaje

''Mi verujemo u moć prodajnih salona i usluga koje obezbeđuju'', rekao je menadžer XPenga za Nemačku, Markus Šrik. ''Oni su naše lice koje pokazujemo kupcima.'' Odnosi prodavaca s kupcima mogli bi biti čak još važniji u vreme eskalacije političkih tenzija zbog odluke EU da otvori istragu povodom državnih subvencija koje je Kina obezbedila svojim proizvođačima električnih automobila. Ukoliko devetomesečna istraga rezultira novim carinskim nametima na uvoz kineskih elektromobila, to bi moglo uzdrma stubove njihove konkurentnosti.

 

BYD, najveći kineski proizvođač automobila, ušao je u Evropu preko Norveške 2021. a njegov Atto 3 je u julu bio najbolje prodavani elektromobil u Švedskoj. U Nemačkoj, na najvećem evropskom automobilskom tržištu, ova kompanija ima samo 15 prodajnih lokacija, ali cilja na 50 na srednjoročnom planu. BYD-u će biti potrebno ''značajno više da bi bio reprezentovan u Nemačkoj'', rekao je Jan Grindeman, glavni operativac u Hedin Electric Mobilityju, nemačkom uvozniku BYD-a. Da bi popravio prisustvo brenda i uspostavio željeni imidž, BYD ima ugovor s rent-a-car kompanijom Sixt, za koju će obezbediti 100.000 električnih automobila zaključno sa 2028. a već sada ima 150 prodajnih objekata širom Evrope. Međutim, da bi povećala obim, kompanija će se fokusirati na distribucionu mrežu konvencionalnih prodajnih salona.

 

Great Wall, koji će proizvoditi inovi električni Mini Cooper u Kini zajedno s BMW-om, udružio se s Emil Freyom, najvećom evropskom, automobilskom prodajnom grupacijom, u cilju distribuiranja automobila marki Ora i Wey.

XPeng prati sličnu matricu u prodaji P7 limuzine i G9 SUV-a, s ciljem da ove godine uspostavi 20 prodajnih salona i to udvostruči tokom 2024.

MG, britanski brend koji je u vlasništvu kineskog SAIC Motora od 2009. i koji je prodao više od 100.000 vozila u Evropi prošle godine, kaže da trenutno ima više od 800 distribucionih tačaka kod lokalnih dilera širom Evrope i Velike Britanije. Na Starom kontinentu popriličan broj pridošlica se trudi da osvoji kupce. Oni uspešni, poput Toyote i Hyundaija, sporim tempom su povećavali svoj tržišni udeo, zapravo nikada ne predstavljajući istinsku pretnju Volkswagenovoj dominaciji.

 

Teslin uspeh

U današnje vreme, tranzicija industrijske paradigme ka električnim automobilima, kreirala je mogućnost bez presedana za novajlije. Teslin uspeh je pokazao da su potrošači otvoreni za ''strance'', mada nije jasno da li će kineske marke moći da se nose s tržišnim udelom u kojem uživa kompanija Ilona Maska. Ipak, ako u obzir uzmemo u obzir nenadmašan lanac snabdevanja baterijama, Kinezi su u veoma dobroj poziciji kada je reč o ekspanziji. Deo strategije kineskih novajlija da privuku kupce predstavljaju programi vlasničkih opcija bez obaveza, počev od mesečnih pretplata koje pruža Lynk & Co. Ipak, prodajni saloni ostaju u centru zbivanja.

 

Iz razloga konsolidacije industrije i izlaska manjih prodajnih centara iz igre, broj prodajnih salona u Nemačkoj je pao na 6.800 2020. s gotovo tri puta više u 2000. kažu podaci IfA instituta, koji prati trendove u okviru automobilske industrije. Očekuje se da se ova brojka prepolovi do 2030. jer se proizvođači automobila ubrzano premeštaju na internet prodaju. Mada bi novi potencijalni partneri iz Kine mogli da predstavljaju blagodet za dilere koji imaju teškoća s poslovanjem, takođe postoje i rizici. Sa tako velikim brojem novih igrača u segmentu električnih vozila, koji preplavljuju tržište, neki će neminovno morati da propadnu, što bi prodavce ostavilo sa zalihama s kojima ne bi znali šta da rade.

Da li će se novajlije iz Kine uspešno ''iskrcati'' za par godina, zavisiće od toga kako će se stvari odvijati u naredna 24 meseca, kaže analitičar Danijel Reska iz Bernsteina. Njihov ržišni udeo bi mogao da bude između 5% i 20% do kraja dekade, s tim što nije izvesno da će moći da prate Teslin obrazac. ''Rekonstrukcija Teslinog uspeha biće izazovna'', kaže Reska. ''Međutim, to ne znači da je nemoguća.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD se drži planova vezanih za Evropu uprkos istrazi

 

byd song plus 03.jpg

 

BYD će sarađivati sa evropskim organima u vezi s istragom vezanom za izvoz električnih automobila iz Kine u EU, rekla je izvršna potpredsednica kineske kompanije, Stela Li. Kineski gigant će nastaviti akcenat da stavlja na rast u Evropi, bez obzira na to što blok započinje istragu subvencija datih od strane države.

 

''Mi smo kompanija koja je na berzi, kojom se upravlja s transparentnošću i koja je otvorena za informacije'', dodala je Stela Li. ''Samim tim, nismo zabrinuti u vezi s istragom koja se odigrava u Evropi.'' Evropska Unija je ove nedelje formalno pokrenula istragu vezanu za automobile proizvedene u Kini, oko navodnih subvencija koje je obezbedila matična država. Jednogodišnja istraga bi eventualno mogla da dovede do uvođenja mera kao što su carinske takse. BYD će podeliti sve informacije koje zahtevaju vlasti, da bi razbio bilo kakve zabune u vezi sa svojim proizvodima, zaključila je Li. ''Rast elektromobila je revolucija. Mnogi ljudi to ne razumeju, oni su zabrinuti'', dodala je ona. ''Međutim, jednom kada podelite podatke, realno stanje stvari, mislim da će uvideti da ne postoji ništa sporno.''

 

BYD je prodao više od dva miliona elektrifikovanih automobila na globalnom planu ove godine zaključno sa septembrom, od kojih je polovina čisto električna, dok se ostatak odnosi na hibride. Prodajna statistika kaže da je BYD bio tik iza Tesle kao najveći proizvođač čisto električnih vozila u trećem kvartalu. ''Mi zapravo nismo zainteresovani za to da se takmičimo u stilu ko je veći'', rekla je Li. ''Mi želimo da Tesla bude veoma uspešan, jer što više njegovih automobila bude prisutno, to će pomoći edukaciji ljudi u vezi sa elektrifikacijom.''

 

Rast Latinske Amerike

Li je bila intervjuisana u Santjagu, prestonici Čilea. Ona je bila član delegacije rukovodilaca koji su bili na južnoameričkoj turneji, uključujući i predsednika i osnivača BYD-a, Vanga Čuanfua. Vangova poseta Latinskoj Americi, prva od pre pandemije, znak je pažnje koju BYD pridaje ovom regionu. Kineski milijarder je takođe pomogao lansiranju limuzine Seal u Čile. Vang se susreo sa predsednikom ove zemlje, Gabrielom Borićem, s kojim je diskutovao o ubrzavanju elektrifikacije i razvoju lokalne industrije litijuma. Čileanski predsednik 12. oktobra leti u Kinu na jednonedeljnu turneju, u pokušaju da unapredi odnose sa drugom svetskom ekonomijom.

U Čileu, zemlji sa najvećim rezervama litijuma, BYD održava razgovore sa vlastima i kompanijama, uključujući SQM, povodom nove tehnologije ekstrakcije. Takođe radi na fabrici katoda, nakon što je dobio povlašćen pristup povlašćenim cenama za litijum koji rudari SQM, koja bi trebalo da krene s radom u naredna 24 meseca. Kineska delegacija je ranije posetila Meksiko, gde BYD proučava izgradnju fabrike putničkih vozila. Sledeća stanica je Brazil, gde kompanija gradi svoju prvu fabriku električnih automobila van Azije, kao deo plana da uspostavi regionalno proizvodno i inovaciono čvorište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte šta može kineski Zeekr 001 FR

 

zeekr 001 fr.jpg

 

Zeekr 001 je jedan od onih automobila kojih se podjednako boje američki i evropski proizvođači. To je moćan električni automobil koji uz dobar izgled nosi jednako atraktivan sadržaj. Rival je najboljim i najbržim električnim limuzinama, a raspolaže sa 1.265 KS i 1.280 Nm. Time je moćniji i od Tesle Model S Plaid, a vrlo slične su i performanse. Do 100 km/h stiže za istih 2.1 sekundu, dok je maksimalna brzina nešto manja, ali i dalje značajnih 280 km/h.

 

Međutim, ono što je posebno zanimljivo jeste da Zeekr ima mogućnost manevra poznatog kao ''tank turn''. Opremljen je sa četiri pogonska elektromotora, a to mu omogućava da se bukvalno okrene u mestu oko svoje vertikalne ose:

 

 

Postavljena na 22-inčne felne i opremljena Brembo kočnicama, ova kineska zver se trenutno nudi samo u Kini, ali uskoro bi mogla da stigne i na evropske puteve. Alessandro Massimino, šef evropske filijale marke, potvrdio je za Automotive News Europe da trenutno procenjuju troškove homologacije. Ako stigne u Evropu, biće to tzv. halo automobil ove marke, ali i do sada najozbiljniji konkurent najboljim električnim automobilima današnjice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD započeo prodaju u Mađarskoj

 

byd dolphin 04.jpg

 

BYD je najavio svoj EV prodor u Evropu 2022. godine na sajmu automobila u Parizu, a od tada je ušao u 19 evropskih zemalja. Mađarska je prva istočnoevropska zemlja u kojoj je BYD započeo prodaju putničkih električnih vozila i tu ne misle da se zaustave.

 

Najprodavaniji kineski brend BYD (Build Your Dreams), održao je svečano predstavljanje marke i automobila u Budimpešti 17. oktobra. Proizvođač automobila sa sedištem u Šenženu je time ozvaničio početak prodaje tri potpuno električna modela na tamošnjem tržištu preko lokalnih distributera - Atto 3, Dolphin i Seal. BYD koristi tradicionalnu zastupničku mrežu za svoje širenje, a Mađarska nije izuzetak. Kinezi su se udružili s dva lokalna zastupnika koja imaju dugu istoriju u autobiznisu: Duna Autó (Suzuki, Nissan, Renault, Mitsubishi, Tesla, Cupra i Kia) i Wallis Motor (BMW, Mini, Jaguar, Land Rover; Maserati i Opel), te otvorili dva prodajna salona u glavnom gradu Mađarske.

 

Za BYD Mađarska nije nepoznanica. Svoj prvi pogon za proizvodnju električnih vozila su osnovali 2017. godine u Komáromu, na severu zemlje, uz samu granicu sa Slovačkom. Fabrika je odgovorna za istraživanje, razvoj i proizvodnju električnih autobusa i drugih baterijskih proizvoda. Michael Shu, izvršni direktor BYD Europe, na svečanosti u Budimpešto je izjavio: ''Od posebne važnosti za našu kompaniju je što su naši električni automobili sada zvanično dostupni u Mađarskoj. BYD ima duboko ukorenjeno iskustvo u Mađarskoj kroz svoje BYD eBus poslovanje i fabriku u Komaromu.'' Mađarska je vrlo popularna za kineske proizvođače električnih vozila i baterija. Nio ima svoju fabriku stanica za izmenu baterija u blizini Budimpešte. Kineski baterijski gigant CATL će uložiti više od 7 milijardi evra u izgradnju fabrike baterija od 100 GWh, a drugi kineski proizvođač baterija, Sunwoda, najavio je u još u julu da će tamo takođe izgraditi fabriku.

 

BYD Atto3 03.jpg

 

Što se tiče modela i cena na mađarskom tržištu, Atto 3 startuje sa 36.000 evra za verziju Comfort s LFP Blade baterijom od 60.48 kW i motorom od 210KS i potrošnjom od 15.6 kWh/km. Njegov WLTP domet je 420 km. Povoljniji model Dolphin počinje sa 28.300 evra i nudi bateriju od 44.9 kWh dovoljnu za 427 km WLTP dometa i električni motor od 95 KS. Dolphin takođe nudi snažnije verzije s motorima od 177 KS i 210 KS i baterijom od 60.49 kW. Ovaj model u top opremi košta oko 35.100 evra.

 

byd dolphin 02.jpg

 

Atraktivna limuzina Seal, u kojoj mnogi vide konkurenta Teslinom Modelu 3, ponuđena je u varijanti pogona na sve točkove i uz motor snage 530 KS i 670 Nm momenta. Seal nosi bateriju od 82.5 kWh s kojom može preći 570 km prema WLTP protokolu. Njegovo ubrzanje 0-100 km/h iznosi 3.8 sekundi. Najskuplji model košta 49.600 evra. Svi modeli se oslanjaju na e-platformu 3.0 sa modernom 800V arhitekturom.

 

236983-byd seal 24 4.jpg

 

Nakon Mađarske, BYD-ove nove mete za širenje poslovanja na istoku Evrope su: Poljska, Češka i Slovačka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD gradi fabriku automobila u Mađarskoj?

 

byd d 01.jpg

 

BYD je na putu da postane jedan od najvećih svetskih proizvođača električnih automobila. Da bi dodatno zadovoljio potražnju na evropskom tržištu, BYD će izgraditi i fabriku u Evropi.

 

Sada je jasno da će fabrika biti u Mađarskoj, piše Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Međutim, vlasti u Mađarskoj su odbile da komentarišu vest dok je BYD saopštio da neće zvanično objaviti planove za evropski proizvodni pogon do kraja ove godine. BYD već proizvodi električne autobuse u toj zemlji.. Naravno, sada kineski proizvođač automobila želi da se proširi i na proizvodnju automobila u Evropi. Razlog je bogato tržište, a i činjenica da Evropska unija razmatra uvođenje uvoznih tarifa za automobile proizvedene u Kini. Sa evropskom fabrikom BYD bi obezbedio oslobađanje od dodatnih finansijskih nameta, odnosno bio bi konkurentniji sa svojim vozilima...

 

BYD je inače gospodar kineskog tržišta, prodaje daleko više električnih automobila od Tesle. U prvoj polovini godine BYD je bio najveći proizvođač plug-in hibrida na svetu i drugi najveći proizvođač električnih automobila na svetu, iza Tesle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro električni Zeekr 007

 

zeekr 007 4.jpg

 

Zeekr će kasnije ovog meseca predstaviti novi električni sedan koji će poneti oznaku 007.

007 će po ranijim najavama promociju imati 17. novembra na Sajmu automobila u Guangdžouu, a do tada evo i kompleta novih fotografija.

 

zeekr 007 3.jpg

 

U pitanju je četvrti model ove merke, nakon Zeekr 001 liftbacka, Zeekr 009 minivana i Zeekr X kompaktnog SUV-a. Dužina 007 iznosi 4.865 mm, širina 1.900 mm, visina 1.450 mm, a međuosovinsko rastojanje 2.928 mm.

 

zeekr 007 2.jpg

 

Zeekr još nije objavio slike unutrašnjosti, ali se očekuju odvojeni ekrani za instrument tablu i multimedijalni sistem, tipičan za Zeekr.

 

zeekr 007 1.jpg

 

Zeekr 007 se bazira na na PMA2+ arhitekturi koja je modifikovana verzija SEA platforme, a tu su i električni sistem od 800 volti i autopilot sa tri lidara. Još nema svih informacija, ali moguće je da će Zeekr 007 osim u verziji sa jednim motorom od 204KS biti u ponudi i sa pogonom na sve točkove, odnosno sa postavkom sa dva motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luxeed S7

 

luxeed 06.jpg

 

Električni Luxeed S7 je novi kineski rival Teslinom Modelu 3 nastao saradnjom dve kompanije, tehnološkog giganta Huawei-ja i automobilskog giganta Chery-a. Model je ranije bio poznat pod kodnom oznakom EH3, a sada je i zvanično predstavljen u Kini.

 

luxeed 05.jpg

 

Automobil je dugačak 4.971 mm, širok 1.963 mm, visok 1.474 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.950 mm. Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 420 litara.

 

luxeed 04.jpg

 

Potvrđeno je takođe da će Luxeed dobiti Huawei-jev HarmonyOS 4 softver. To znači da će ponuditi mnoštvo naprednih funkcija povezivanja, posebno u kombinaciji sa Huawei pametnim telefonima i pametnim satovima.

 

luxeed 03.jpg

 

Luxeed koristi E0X arhitekturu, koja će se takođe koristiti na Chery Exeed Sterra ES i ET premium električnim modelima.

 

luxeed 01.jpg

 

Bazna verzija će imati jedan elektromotor na zadnjoj osovini sa 292 KS, dok verzija sa dva motora i pogonom na sva četiri točka ima isti zadnji motor kao i jedan napred sa 204 KS. Domet sa jednom punjenejm iznosi najmanje 550 km, po CLTC ciklusu.

Model će dobiti i novi Huawei ADS 2.0 inteligentni sistem vožnje koji koristi LiDAR na krovu, 11 kamera visoke definicije i 12 ultrazvučnih radara za napredne mogućnosti autonomne vožnje. Luxeed će na kineskom tržištu biti lansiran 28. novembra, pri čemu će cena bazne verzije iznositi 258.000 juana (33.150 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery Tiggo 8 pro 

 

Sa sve Cooper gumama:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Cooper Evolution CTT. 

Da je pre početka testa resetovao bord, barem ne bi nagadjao koliko je u proseku trošio za vreme testa. 

 

 

viber_image_2023-11-14_23-51-25-681.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcfox αT5

 

238527-arcfox 03.jpg

 

BAIC proširuje paletu modela svog brenda električnih automobila Arcfox koji je inače lanisan 2017. godine. Za nekoliko dana će premijeru tako imati i Arcfox αT5, električni krosover srednje veličine. Arcfox αT5 je dugačak 4.690 mm, širok 1.936 mm, visok 1.650 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.845 mm. Standardni točkovi su od 19 ili 20 inča.

 

238526-arcfox 02.jpg

 

Automobil ima jedan električni motor i on proizvodi 252 KS ili 272 KS, u zavisnosti od verzije. Kapacitet baterije je od 65 do 85.8 kWh, a domet po jednom punjenju je od 520 do 660 km po CLTC ciklusu. Maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h.

 

238525-arcfox 01.jpg

 

Dizajn enterijera je izveden u duhu ekstremnog minimalizma: nema fizičkih tastera na prednjoj ploči, nema instrument table, sve informacije i kontrola funkcija su vezane za centralni multimedijalni tablet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, bane1321 said:

Chery Tiggo 8 pro 

 

Sa sve Cooper gumama:

 

 

 

 

Vozio sam ovo vozilo.

 

Kao celina, jako mi se dopao, po više parametara. Dobar motor, menjač, ponuda prostora, materijali i završna obrada, udobnost, oprema, a pretežno veoma dobar ugodjaj u vožnji, te korektna potrošnja za tu klasu, masu i snagu.

 

Nije mi se dopalo kako povremeno funkcioniše sistem za aktivno centriranje, prikaz podataka bord kompjutera, kao i oko nivoa servo asistencije kočnica za eventualno agresivniju vožnju. A i možda nešto manji klirens.

 

Jeste da je 2WD, ali, 4WD ne treba svakome (ja imam 4WD na jednim kolima, ali su se ona u tom paketu opreme u Srbiju uvozila samo kao 4WD).

 

Sve u svemu, za mene je kod ovog Chery-ja mnogo više je dobrih osobina, a i ono što su za mene “mane”, nisu toliko dramatične stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD proizveo 6 miliona PHEV i EV automobila

 

byd 6m.jpg

 

BYD je obeležio značajan rezultat u proizvodnji New Energy Vehicle (NEV), sa ukupno 6.000.000 jedinica koje su sišle sa njegovih proizvodnih traka od 2008. godine. U aprilu 2022. kineska kompanija je napravila strateški zaokret, usmeravajući svoj fokus isključivo na NEV automobile, obuhvatajući plug-in hibride i potpuno električna vozila. 6-milionito NEV vozilo iz BYD-a je Fang Cheng Bao Leopard 5, koje je nedavno sišao sa proizvodne trake u fabrici Džengdžou. Ovaj plug-in hibridni SUV je debitovao prošlog avgusta, a proizvodnja i isporuke su počele u novembru.

 

BYD-u je bilo potrebno 13 godina da proizvede prvi milion NEV automobila, ali samo 1 godinu za drugi milion i samo 6 meseci za treći milion. Nakon toga, kompanija je postigla dodatnih 2 miliona NEV-a u narednih 9 meseci. Konačno, šesti miliona je dostignuto za samo 3 meseca, pre svega zahvaljujući povećanju proizvodnih kapaciteta. BYD ima 9 fabrika koje proizvode PHEV i EV putnička vozila širom Kine. Pored kineskog tržišta, BYD prodaje svoje automobile u 57 zemalja širom sveta. Kao deo svoje globalne strategije širenja, kompanija planira nove fabrike van Kine, uključujući Tajland i Brazil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su se kineski automobili raširili u Evropi?

 

218917-mg zs 1.jpg

 

Ni u jednoj drugoj zemlji u Evropi nema više kineskih marki automobila zastupljenih na tržištu nego u Norveškoj. Samo ove godine 13 novih marki automobila je registrovano u severnoevropskoj državi, gde svako vidi svoju priliku, računajući na bogatstvo Norvežena, otvorenost tržišta i veliki udeo električnih automobila. Neki od brendova su sami pronašli put do Norveške, dok su druge brendove preuzeli norveški uvoznici. Zajedničko gotovo svim brendovima je da još uvek nisu pronašli El Dorado, ali postoje izuzeci.

 

Kada govorimo o tipičnim kineskim brendovima, mislimo na marke koje su nastale u Kini. Ne na Volvo i Polestar, na primer, švedske marke koje je kupio i razvio kineski Geely. Dosadašnja statistika registracija ove godine pokazuje da se moramo spustiti sve do 20. mesta u statistici pre nego što pronađemo prvu kinesku marku automobila. Tu nalazimo MG koji je ove godine uspeo da proda svoj električni MG 4 u solidnim količinama. Takođe, sledeći kineski model dolazi iz MG - ZS EV, pa i treći Marvel R. Međutim, i to su sve male količine. Iza njih je najveći proizvođač automobila u Kini BYD sa dva modela Tang i Atto 3.

 

Sa nešto više od mesec dana koliko je ostalo od 2023. godine, Nio je od nove godine prodao samo 470 vozila. To iznosi nešto više od tri automobila po zaposlenom radniku u njihovim kancelarijama i salonima. Zatim, luksuzni Hongqi E-HS9 je na 103. mestu među električnim vozilima. Daleko niže na listi nalaze se i brendovi kao što je Voyah koji je prošle godine izašao na tržište sa SUV-om Voyah Free. Iz izložbenog salona u centru Osla prodali su 10 automobila u 2022. a do sada su ove godine prodali 18 automobila. Za poređenje, samo je Teslin Model Y prodat u pet puta većim količinama (20.000 primeraka) nego svi kineski modeli zajedno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

YangWang U7 sa više od 1.000 konja

 

yangwang u7 05.jpg

 

BYD je objavio zvanične slike i prve detalje o novoj limuzini njihovog brenda YangWang.

 

yangwang u7 04.jpg

 

To je YangWang U7 NEV (New Energy Vehicle), koji je ranije bio poznat pod nazivom U6 i koji takođe usvaja prepoznatljivi dizajnerski jezik brenda.

 

YangWang U7 03.jpg

 

Automobil koristi e⁴ platformu i kako pišu kineski mediji, raspolaže sa više od 1.000 KS.

 

yangwang u7 023.jpg

 

Osim toga, U7 privlači pažnju i time da ima koeficijent otpora od samo 0.195 Cd. Kinezi kažu da će to biti najaerodinamičniji putnički automobil zajedno sa Xiaomi SU7 modelom. Dužina vozila je 5.265 mm, širina 1.998 mm, visina 1.517 mm i međuosovinsko rastojanje 3.160 mm.

 

yangwang u7 01.jpg

 

Za U7 su predviđeni i LiDAR senzor iz RoboSense-a, 21-inčni točkovi sa gumama Continental, elementi od ugljeničnih vlakana i kvake na vratima koje se mogu uvlačiti. Za sada nema detaljnih informacija o pogonskom sistemu, ali se navodi da U7 ima četiri elektromotora i pogon na sva četiri točka. Njegova cena u Kini bi trebalo da bude oko milion juana (oko 128.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deepal G318

 

deepal g318 04.jpg

 

Kineska marka Deepal (osnovana 2022. godine od strane kompanije Changan) sa nekoliko slika najvljuje svoj treći model. To je 4.915 mm dugački SUV model sa oznakom G318, koji će zvanično biti predstavljen kasnije ove godine. G318 je širok 1.985 mm, visok 1.885 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.880 mm, dok su točkovi od 18 do 20 inča.

 

deepal g318 03.jpg

 

Za sada nema slika unutrašnjosti, kao i ni previše tehničkih detalja. Ipak, kineski mediji pišu da će Deepal G318 biti ponuđen sa pogonom na sva četiri točka i dva elektromotora (178KS + 251KS) uz 1.5 benzinac sa 150 KS koji će služiti kao generator. Osim toga, biće dostupna i slabija verzija sa samo jednim elektromotorom od 251KS (takođe uz pomenuti 1.5 benzinac).

Kupcima će se nuditi baterije od 18.4 kWh i 35.1 kWh.

 

deepal g318 02.jpg

 

Što se cene tiče, očekuje se da će G318 koštati od oko 300.000 juana (38.465 evra).

 

deepal 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD planira da u Evropu dovede SUV-ove koji će biti konkurenti Defenderu i G klasi?

 

237411-yangwang 04.jpg

 

Čini se da Kinezi imaju veliko samopouzdanje. Bloomberg i Automotive News Europe su objavili vest da bi BYD u Evropi mogao da lansira SUV-ove, koji će konkurisati Mercedesu G-klase i Land Rover Defenderu.

BYD razmatra izvoz Yangwanga U8 i Fang Chenga Bao 5 u Evropu, navode iz kompanije. Ideja je predstaviti U8 na sajmu u Ženevi. Luksuzni SUV u Kini košta oko 140.000 evra. Pokreće ga električni pogon s baterijom od 49 kWh, ali tu je i benzinski motor koji služi kao ''range extender'' pa se pominje ukupni domet od 1.000 km.

 

yangwang suv01.jpg 237412-yangwang 03.jpg

 

Terenske sposobnosti U8 su pojačane tehnološkim rešenjem sa po jednim elektromotorom na svakom točku, što mu omogućava da se okrene na mestu poput tenka i bočno klizi na parking mesta. BYD tvrdi da vozilo može da pluta u vodi pola sata, uprkos masi praznog vozila od 3.5 tone. Bao 5 (slike ispod) je opremljen plug-in hibridnim pogonom. Početna cena je oko 40.000 evra, što ga čini pristupačnijim od modela kao što su Bronco i Defender. BYD trenutno prodaje 5 modela u Evropi - Dolphin hatchback, limuzine Seal i Han te SUV-ove Atto 3 SUV i Tang SUV.

 

bao 5 02.jpg bao 5 01.jpg

 

Portparol kompanije je potvrdio da će se marka Denza, koja je u 10-procentnom vlasništvu Mercedes-Benz Grupe, takođe doći na evropsko tržite i to u poslednjem kvartalu ove godine. BYD-ove ambicije u Evropi rastu sa planovima za izgradnju fabrike u Mađarskoj sa početnim kapacitetom od 200.000 automobila godišnje. BYD ima cilj da bude među pet vodećih marki po prodaji u Evropi do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great Wall priprema luksuznu limuzinu

 

zx kina.jpg

 

Great Wall Motor već nekoliko godina pokušava da lansira novu luksuznu marku, a nove vesti kažu da će to biti pod brendom brend ZX. Prvi model bi trebalo da bude luksuzna limuzina od 5.5 metara.

Kineski mediji su objavili i jednu skicu tog debitantskog modela nove marke, kodnog naziva ZX (komercijalno ime će verovatno biti drugačije), koja će proizvoditi prestižne putničke modele u brzo rastućem NEV segmentu kineskog tržišta (NEV za električna vozila, plug-in hibride i vozila na vodonik). Debitantski model marke ZX bi trebalo da podseća na Cadillac CT6 i Rolls-Royce Ghost, a za sada još nema tehničkih specifikacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIO ET9 može da otrese sneg sa sebe

 

nio snow.jpg

 

NIO se pohvalio zabavnom, ali i korisnom funkcijom svog SUV-a ET9. U slučaju potrebe u stanju je da svojim aktivnim oslanjanjem otrese sneg sa karoserije.

 

Početkom godine, novi SUV je krenuo na seriju zimskih testova, kažu iz Nia uz objavljivanje videa, koji prikazuje funkciju nikada do sada viđenu na automobilima. Ovu zabavnu i potencijalno korisnu funkciju kineski proizvođač je prikazao demonstrirajući mogućnosti aktivnog oslanjanja SkyRide, ugrađenog u njihov električni SUV ET9. Oslanjanje SkyRide je pametni sistem upravljanja šasijom i prvo na svetu potpuno integrisano aktivno hidraulično oslanjanje, poručuje njegov kineski proizvođač. Osim otresanja snega, koje je prikazano na prvom videu, u stanju je da aktivno podešava čvrstoću i krutost oslanjanja te udaljenost šasije od tla (+40/-50 mm unutar samo dve sekunde):

 

 

Uz ovu demonstraciju, NIO se nedavno pohvalio još jednim video zapisom. U njemu na haubu modela ET9 konobar postavlja piramidu čaša s šampanjcem, a automobil zatim vozi preko veštačkih ''hupsera'' - bez prolivanje šampanjca. Sve je to moguće zahvaljujući naprednom sistemu, koji prepoznaje neravnine na putu, pa o tome daje informaciju oslanjanju, da bi ono u stvarnom vremenu reagovalo na sve što mu se nađe na putu.

 

 

Nio ET9, električni SUV s elektromotorima ukupne snage skoro 700 konja, predstavljen je krajem prošle godine, u Kini je trenutno otvorena knjiga narudžbina, a početna cena je nešto viša od 100.000 evra. Sa isporukama će startovati tek početkom 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD Seal U na sajmu u Ženevi

 

byd seal u 04.jpg

 

BYD je na sajmu automobila u Ženevi predstavio i SUV model Seal U. Novi Seal U je nešto viši i širi brat Seal električnog sedana i već se prodaje u u Kini kao BYD Song.

 

byd seal u 03.jpg

 

Sa dužinom od 4.775 mm, širinom 1.890 mm i visinom 1.670 mm, ovaj SUV je veći od limuzine, a ima i veći prtljažnik, zapremine 552 litra. U Kini je Seal U dostupan sa električnim i PHEV pogonom, a oba će biti ponuđena i u Evropi.

EV verzija nudi 71 kWh ili 87 kWh baterije za između 520 i 605 km dometa po kineskom CLTC ciklusu testiranja. PHEV varijanta kombinuje 1.5 benzinski motor od 106 KS, bateriju od 18.3 kWh, električni motor od 194 KS i CVT menjeač, uz 109 km dometa samo na električni pogon. Baterija od 18.3 kWh može da se napuni od 30%-80% za oko 35 minuta.

 

byd seal u 02.jpg

 

Standardna oprema uključuje aluminijumske felne od 19 inča, LED farove, presvlake od veganske kože, bežično punjenje telefona, Infinity premijum audio sistem i 15.6-inčni infotainment sistem.

 

byd seal u 01.jpg

 

U električnom Seal U modelu se nude dva elektromotora, koji isporučuju 204 KS i 218 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD sa novim superautomobilom Yangwang U9 napada Ferrari i Lamborghini

 

jw 24 04.jpg

 

BYD je debitovao sa svojim najskupljim automobilom, 1.68 miliona juana (215.955 evra) vrednim električnim superautomobilom visokih performansi koji se suprotstavlja luksuznim opcijama koje nude konkurenti kao što su Ferrari i Lamborghini. Yangwang U9 će na početku biti isključivo za kinesko tržište, navodi kompanija. Automobil može da ubrza do 100 km/h (62 mph) za 2.36 sekundi i postiže najveću brzinu od 309.2 km/h.

 

jw 24 03.jpg

 

BYD je postao najveći prodavac električnih vozila na svetu - pretekavši Teslu - u poslednjem kvartalu 2023. Iako je poznatiji po proizvodnji pristupačnih električnih vozila, kompanija prodaje svoje luksuzne modele pod markama Yangwang i Fang Cheng Bao.

 

jw 24 02.jpg

 

Budući da u Kini preti rat cena nakon lunarne Nove godine, gigant sa sedištem u Šenženu se kladi na tržište za vrhunske proizvode koji daju bolje marže. Druga skupa električna vozila pod markom Yangwang bi trebalo da budu lansirana kasnije ove godine u Kini, uključujući luksuznu limuzinu koja će koštati oko milion juana (128.700 evra).

 

jw 24 01.jpg

 

Yangwang je počeo da isporučuje automobile krajem novembra. Do sada ima jedan serijski model, luksuzno sportsko terensko vozilo poznato kao U8 koje košta 1.1 milion juana (141.600 evra). Kompanija je do kraja januara isporučila 3.653 komada.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve, sve, ali ova prednja svetla na modelima BYD ne mogu da svarim nikako!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...