Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

1.9 MultiJet 16v 140 - za moja shvatanja, ubedljivo najbolji dizel motor koji je Fiat napravio...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.9 16v MultiJet 140 - za moja shvatanja, ubedljivo najbolji dizel motor koji je Fiat napravio.
Kako moze da bude bolji od 8v? :D
Pa zanimljivo sa njihove tacke gledista, imaju musterije, brze pare sto bi se reklo. Za mene je katastrofa to da se podize nivo ulja npr, prvi put kada bi mi se to desilo letelo bi g.odmah napolje, mislim leteo bi i ispravan svakako ali ajd da kazem da dok radi posao kako treba i neka ga

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisu to neke pare, 5 minuta je posla, obrisati gresku i srknuti nesto sitno ulja. Nije to sada da on podigne za 1cm preko maksimuma, bude vrlo malo iznad - ali dovoljno da prikaze gresku.. mislim, kod regeneracija koje nisu bas ceste kao kod mene se taj nivo ulja i ne oseti od zamene do zamene..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja razumeo Gorana, a mozda nisam bas najbolje, on kod svake regeneracije uzme malo ulja i malo vise goriva i to koristi da potpomogne regeneraciju ili sta god. Na kraju svake regeneracije to ulje koje je uzeo vrati nazad, al je problem sto se to ulje pomesa sa gorivom pa vrati malo vise nego sto je uzeo :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ali su to minimalne kolicine. mislim, ne bi ga valjda neko napravio tako da je racunao da ce to da steti :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda :D al meni ga nece tako sigurno

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemaš neki izbor ako zaista krenu da drndaju tehički i to, mislim, biiip li ga.. Najbolje da svi pređemo na benzinjare i rešimo se tih muka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, MS PK said:

Kako moze da bude bolji od 8v? :D

Uzimajuci u obzir sve, onako kako je fabrika zamislila i zaokruzila: performanse uz 305 Njutna obrtnog, pravu responsivnost i iz niskih obrtaja (a ne samo na papiru), FPT C530.6 menjac, potrosnju, odrzavanje, robusnost, bez titranja i zaje*ancije sa svom ovom naknadnom ekologijom, klapnama, itd... Za moja shvatanja i pojmove odrzavanja i koriscenja auta, 1.9 16v 140 je Fiatova najkompletnija dizel masina do sada.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htedoh ja jednog Stila sa tim motorom da uzmem sa foruma al se zeni nije svideo... A kad slusas zenu obicno nadrljas... Mislim da je kolega iz Kraljeva ili tako nesto bese...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se o mesavini ulja i nafte...zato podize nivo. ZA moja shvatanja i jednom sto mi je onemogucio da ugasim kola i odem na posao vec sam morao kao dalabu da se vozim bulevarom dok on ne iskrklja - je bilo previse, a kamoli da vozim na mesavini ulja i nafte, da me brine nivo, da me brine da li taj nivo smeta prvenstveno turbini a i drugim stvarima itd itd. 
Ne shvati me pogresno - ne osudjujem, samo zelim da ti ukazem koliko je zivot jednostavniji bez DPF-a. Opet cu ponoviti, kao da ga nikada nisam ni imao...

 

Sto se tice tehnickog - otisao sam potpuno redovno na tehnicki, stavili mu onu pipu u auspuh, stisnuli ga jednom, izvadili i kao sve ok. 

 

1 hour ago, alfini0507 said:

Tako sam i ja cekao pa na kraju kad sam ga iscupao imam utisak da je mozda i napravio par dodatnih problema...
 

 

U 100e da bih pogodio i kako je gasen, i kojim programom a i koje su (bile) nus-pojave.

Ukratko i uporsceno, tj laicki - na taj nacin na koji je tebi gasen ispadne kao da je sve tu ali je (delimicno) deaktivirano.

Nacin na koji je ugaseno kod mene - kao da sistem nikada nije ni bio na kolima aktiviran, ugradjen ili kako vec hoces...i za egr i za dpf.

 

Velika je razlika, a znam samim time sto sam prvo na svojoj "kozi" probao prvi, a onda i drugi nacin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor ide kao blesav, ja sam pre brava zamalo kupio jednog takvog, ufff....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzimajuci u obzir sve, onako kako je fabrika zamislila i zaokruzila: performanse uz 305 Njutna obrtnog, pravu responsivnost i iz niskih obrtaja (a ne samo na papiru), FPT C530.6 menjac, potrosnju, odrzavanje, robusnost, bez titranja i zaje*ancije sa svom ovom naknadnom ekologijom, klapnama, itd... Za moja shvatanja i pojmove odrzavanja i koriscenja auta, 1.9 16v 140 je Fiatova najkompletnija dizel masina do sada.
 
 
To se vidi po ceni delova, novih a i polovnih a tu je dosta skuplji od 8v verzija sto znaci da se delovi vise traze i da su "komplikovaniji". Naravno, mjt 140ks je fenomenalna masina bez greske ali nije "bolji" od 8v kao sto nikad nijedan 16v motor makar nije bio bolji ( dugovecniji, prostiji za odrzavanje u svakom smislu) od motora sa 8v. Bolje ide, trose skoro isto, jaci je, u tome je bolji :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, MS PK said:

To se vidi po ceni delova, novih a i polovnih a tu je dosta skuplji od 8v verzija sto znaci da se delovi vise traze i da su "komplikovaniji". Naravno, mjt 140ks je fenomenalna masina bez greske ali nije "bolji" od 8v kao sto nikad nijedan 16v motor makar nije bio bolji ( dugovecniji, prostiji za odrzavanje u svakom smislu) od motora sa 8v. Bolje ide, trose skoro isto, jaci je, u tome je bolji :D

To sam i mislio, masina kao celina, ipak je 8v jednostavniji... Apropo cena delova, ne zaboravi i da ih za 8v ima kao pleve jer je mnogo vise prisutan na ulicama - sto polovnih, sto zamenskih, a kad dodjemo do OEM vec je prilicno drugacija prica ;) . Na moju zalost tada, u prethodnoj iteraciji i kupovini Stila (a davno bese :)), 1.9 16v je bio tek 2 godine na trzistu. Tako da je sve pocinjalo i zavrsavalo se sa 8v i izborom 80/115.

Slazem se od reci do reci sa Milutincem, bez problema bih opet pazario dizel i pocupao DPF na prvu njegovu zvrcku. Jedino sto me je odvracalo ponovo od dizela je - sta ako stvarno krenu da proveravaju izduv za te 2 godine? Sve je to lepo dok je auto nov i kad ga onaj preko menja na par godina...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

sta ako stvarno krenu da proveravaju izduv za te 2 godine? 

 

Citao sam jedan tekst u kom kazu da verovatno najrigorozniji tehnicki pregled u Evropi - engleski ne moze da prepozna da li je DPF na automobili ili ne, mislim da je tekst bio na polovniautomobili stranici na FB okacen...ima jedno godinu dana sigurno

Naravno pretpostavljam da se uzimaju potpuno ispravna...zdrava kola kojima je jedina "mana" nedostatak dpf...zasto to kazem...mislim da na sam rezultat na eto tom tehnickom utice vise smesa kakva je, da kazemo ajde uprosteno - dizne.


Druga stvar...imali smo bas ovde na forumu coveka iz hrvatske sa cromom 1.9 ako se ne varam koja je na tehnickom izbacila isti broj cestica sa i bez dpf, vec sam jednom trazio temu nekome da pokazem, ali nisam mogao da nadjem. Ako se bar neko seca teme neka se javi - da bar ja ne mislim da sam sanjao :D a nisam sigurno, neka tamna croma je bila...crna...tamno plava, tako nesto...

 

Trece - kazem stvarno sam onako samo otisao na tehnicki, gurnuli ono, na ekranu bilo zeleno, nisam hteo nista ni da pitam...dovidjenja dovidjenja. A plus...dizne mi sigurno nisu u fabrickim parametrima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Bravo je imao trunku dima i to samo kad se ugusi i potopi gas. Dizne u okej korekcijama, jedna je mozda malo bezala al nista strasno. Dima nije bilo uopste, prosao bi svaki tehnicki sigurno.

 

Zaplaseni su ljudi a kad pogledas npr neki primerak eto Giuliettu, 80% oglasa su dizeli koji se uvoze u velikoj meri i dalje.. Mozda cak i vise od 80%. 

Sto znaci da potraznja za benzinjarama i dalje nije velika, a vecina ljudi kupuje kola na duze vreme.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isto cuo da prisustvo DPF-a nije moguce utvrditi merenjem na izduvu. Ali pitam se - cemu li onda sluzi uopste? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moguće nekakvom sondom to izmeriti... Kad mere izduvne gasove, posmatraju se ugljen monoksid, ugljovodonici, azotni oksidi; i eventualno negde gledaju sadržaj kiseonika koji je indikator lošeg sagorevanja smeše ako ga ima u većem procentu (ali to mora da se "zarobi" izduv, ne može in-line sonda). Partikulate (mikroskopske čestice čađi) nema nade da ikada budu jednostavno merljive u brzom testu i da budu korisni rezultati.

 

Problem nastaje ako se fizičkim pregledom auta ustanovi da je DPF uklonjen - to baš i ne može tako lako da se sakrije... Ima ko DPF "skida" time što napravi kraći rez na kućištu istog, razbije i izbije "saće" iznutra i onda zavari rez, a orijentiše ga tako da je sakriven karoserijom. Ipak, i to se može videti, ako se pažljivo pregleda... Može se čak i lupnuti DPF pa se čuti da drugačije "zveči" od očekivanog, kad je tu samo kućište (cev). Oni koji samo stave bypass cev su još lakši za uhvatiti na pregledu.

 

Ne znam da li ste ozbiljno pitali, ali DPF bi u teoriji trebalo da hvata tu mikroskopsku čađ, koja je potencijalno opasna po plućne alveole jer može da ih ošteti na način koji kasnije dovodi do hroničnog bronhitisa, ili čak raka pluća, zavisno od izloženosti. Lično nisam preterano ubeđen u to, studije i rezultati istih na tu temu su na klimavim nogama, gledano iz ugla naučnog metoda i kvaliteta i širine odabranog uzorka.

Inače, u planu je uvođenje GPF - Gasoline Particulate Filter, tako da ni benzinci uskoro neće biti spašeni... Deo proširenja Euro6 norme.

Edited by McSteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve tacno, da tacnije ne moze biti... :thumbup:

 

Pezo je ako se ne varam vec krenuo sa GPF...

 

PS - kod mene neko da bi video rez gde je otvaran lonac bi fakticki morao isti i fizicki skinuti. Rez je na gornjem delu lonca prema bloku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupa vise ne izlazi iz fabrike bez GPF. Doslo je  do velikog odlaganja i kasnjenja u proizvodnji benzinskih motora kod VW grupe zbog GPF. Kao nece imati problema kao kod dizela sa DPF jeeeeeste verujem im ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je dosta tih novijih benzinskih motora od starta i projektovano sa GPF-om na umu, bas cekam da vidim kako ce izgledati to sve vremenom, koliko ce praviti problema, da li ce se lako uklanjati itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...