Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ovde se vodi polemika izmedju benzina i dizela, plin je za upaljace :D :D :D

AMIN! :thumbsup:

Taj 1750 Tbi, je nesumnjivo vruhunska mašina. Uopšte ne sumnjam u njegovu izdržljivost! Razvijaju se nove tehnologije, kvalitetni mašinski delovi se dobijaju po sve nižim cenama. Mehaničke osobine maš. delova sve više napreduju konstantnim razvitkom u polju materijala. Npr. danas ni u jednom motoru SUS koji ne razvija ogromne snage nećete naći kovano kolenasto vratilo! Još davno se došlo do zaključka da liveno gvožđe, odnosno nodularni liv ima odlične mehaničke osobine(gotovo kao čelik), i da jedno takvo vratilo koje je skoro najodgovorniji element u motoru bude upravo od takvog materijala i u potpunosti odgovori svom zadatku. A sve to je i rađeno u cilju postizanja niže cene izrade!

Hoću da kažem da se i ranije mogao napraviti bilo kakav motor koji bi uslovno rečeno trajao večno. Ono što je tu bio najveći problem je što tako nešto imalo cenu koju niko ne bi mogao ni da zamisli. Kako vreme odmiče stvari se menjaju i mislim da turbo benzinci novih generacija svakako imaju dobru budućnost. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ovde mesamo neke osnovne principe i pisemo iz svojih uglova, a nema nas bas puno koji su bili na obe strane.

Evo par postova iznad (ovo je moje licno misljenje, a ono je kao du*e, tj. svako ima svoje) je besmisleno voziti automobil, bilo koji, ako ne moze da se skupi 30.000 godisnje za registraciju. Ako se nema za registraciju, sta je onda sa delovima, redovnim odrzavanjem?

Sistem vrednosti u zemlji Srbiji je kontraproduktivan, umesto da se bez predrasuda vozi i jedno i drugo, mi se hvatamo za ono sto je jeftinije... Pa prelazak sa 1.9JTD motora i degradacije na 1.2 sa plinom, zbog regisracije i ostalih cudesa postaje svakodnevnica...

Generalno, retki su ljudi koji kupuju "lose" motore, posto svaki ima svoje prednosti i mane.

Ja se ne bih bunio za neku 3.0TDI motorcic, isto tako bih vozikao i neki 530i, sta god... Ako me razumete. Ispod 2000ccm, uvek bih dao prednost 1.9JTD agregatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Zašto je besmisleno što čovek hoće da smanji troškove oko automobila? Može postojati mnogo razloga za to, a i nije zakonom propisano uvek voziti auto koji je na gornjoj granici finansijskih mogućnosti :yes Znam dosta ljudi kojima je imperativ da ih auto što manje košta, a nije da nemaju love. Jednostavno više vole da daju pare na druge stvari, a auto im je nužno zlo i prevoz od A do B. Što bi plaćao registraciju i održavanje za 1.9 a 95% se mrcvari po gradu od posla do kuće itd. Ja podržavam taj stav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nisam lepo skrojio post, meni nema smisla da neki koji su vozili 1.9JTD ili TDI motore predju na uboge 1.2 i 1.4 varijante zbog registracije na GODISNJEM nivou...

Voznja kola treba da bude jeftina, no nebitno, rekoh da je misljenje kao d**e, svako ima svoje.

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja kola po srpskim primanjima uopšte nije jeftina, štaviše, mislim kada bi se napravila računica koliko procentualno kućni budžet učestvuje u vožnji automobila kod nas u odnosu na druge zemlje, pretpostavljam da bismo bili u vrhu.

Za mene je vožnja kola uživanje, pre nego nužda. Takođe nije jeftina, ali sam sigurno debelo ispod proseka u troškovima (ovo mislim u pozitivnom smislu). Vožnja Stila sa JTD motorom, pogotovo ko je imao sreće da nema nekih većih ulaganja, mislim da je jeftinija od prosečnog benzinskog krša kakvog, na žalost, mnogi i dalje moraju da voze kod nas.

Svakako ne bih mogao da se vratim na nekog benzinca, barem ne ispod 1800 kubika, ako je atmosferac i neki auto novije proizvodnje. Da se razumemo, šta se mora - nije teško, vozio bih svaki krš da moram, bez obzira da li je dizel ili benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aoo sto ste vi benzinci mnogo pametni, kad sam rekao za turbo benzinjare "da se mrtvaju na 1800rpm" mislio sam na te "frajere" sto ih voze,a ne smiju ih stisnut zbog toga sto ce im 3 litra popit u 10metara, a dizela vozis opusteno i potrosnja ti se puno ne mjenja ako ga stisnes povremeno :) a Punto 1.2 je smijesan za otvoren put,pogotovo kad se natrpa ljudi u njega,muci se motor i ulazi u velike obrtaje tako trosi kao 2.0 turbo,a ne ide s mjesta, jedina prednost je manja registracija,ali ko oce Punta da malo trosi i + ima malu registraciju neka kupi 1.3 M-JET ,benzinca NE PREPORUCUJEM NIKOM!!!! a ti sto prozivas JTD i kazes kao navodno,je li za "trke JTD" ja kazem NIJE za trke,ali je za tog tvog smijesnog 1.6 16v Formula1, ide 3 puta bolje a trosi 5 puta manje,a cijene servisa nisu nesto puno skuplje za JTD-a,jer imao sam Bravo-a benzinca i nije bas toliko jeftinije odrzavanje naspram dizela,a DIZEL JE I JACI I BRZI, daje bolji osjecaj u voznji,ne trazi svako malo mijenjanje brzina,bukvalno je NAJBOLJI IZBOR JTD sto se tice i Fiata i Alfe i svakog Italijana... a vi sto velicate benzince zivite u zabludi,jedina prednost je malo tisi rad benza,a sve ostalo su ciste prednosti DIZELACE....

Smijesno je da neko ko vozi trome male benzince tipa: 1.2 , 1.4 ,1.6, pa cak i 1.8, ponizava evoluciju diesel motora zvanu JTD sa 10 puta boljom iskoriscenoscu motora, razumije se: SVAKO VOZI STO MOZE SEBI DA PRIUSTI, ali ne mora da ponizava nesto sto nikad vozio nije,nesto cemu njegova benzinska igracka male radne zapremine nije dorasla!!!

Ja vozim JTD-a, odlican motor, super ide, malo trosi, ali sada u ovo doba krize verovatno cu da promenim auto i uzmem Punta 1.2, razlog je zato sto malo trosi, jeftina registracija, prelazim oko 10000km godisnje i preskupo mi je da dajem za registraciju 33000 i za mali servis 8000 i za eurodizel 137din, mislim da je generalno JTD najbolja kupovina ali u nekoj normalnoj drzavi...

Ima da sidjes sa konja na magarca i to magarca koji jede 3 puta vise nego bilo koji konj ;) samo ako si lud zamijenices JTD za nejaki 1.2 sa jakom potrosnjom, istina,dobices dosta nizu registraciju ali ces je za mali vremenski interval vratiti,i sve ono sto si "ustedio" registracijom ces dati za gorivo ;) a dje je tu snaga koju ima JTD,neces imati auto koje moze biti i za gradsku i vangradsku voznju,neces imati ekonomicno auto,mislis li ti da taj 1.2 trosi "malo" u sred zime cisto gradske voznje??? trosi mnogo vjeruj mi,pije ko smuk,bolje onda kupi 1.8 HGT ,pa nek trosi malko vise (mozda i nimalo) al se vozi ko covjek a ne ko frezu da vozis :harhar:

moj predlog ti je 1.3 M-JET (ako oces malu reg.) ,ako zamijenis JTD za 1.2 ,vidjeces i sam,registracija i servis su jednom godisnje,a dje je tu ostalih 365 dana u godini ? :) mani se corava posla i ostani u JTD-u!

a ja kad bi nasao rudnik zlata,ili dobio na Loto-u kupio bih fino neki 2.4 24v benzinac,ili nekog BMW-a od 3000 cc ,6cilindara i preko 200konja pa znao sta vozim,tad bi mogao da kazem za 1.9 turbo dizel da mi nista ne moze ,a da vozim benz repliku male radne zapremine NEKA HVALA, nikad vise!!! :)

Edited by Zoranic MNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam presao sa Stila 1,6 16v na Alfu 156 1.9JTD pa zakljucite sami :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako vozi ono sto zeli.Ne volim smarace,koji naturaju sopstveno misljenje,i da je ono sto oni voze najbolje,a sve drugo je sra@e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih licno voleo nekog sa 1,9 JTD da stane pored mene na autoputu, vozimo konstantno 160-170 pa da dolijemo gorivo i vidimo ko ce manje da potrosi. Ne plasim ni jednog mapiranog i remapiranog 1,9JTD ni u jednom trenutku ni u potezanju. Kao sto je Nesa pomenuo GLUPO je porediti benzinske atmosferce sa JTD-om. Lepo parkirajte 1,9D pored 1,8 HGT-a pa izvolite na crtu. Slicne su zapremine, nemaju turbo. U suprotnom sa turbo benzincem poredite iskljucivo turbo dizela. Svakog stock Stila ili Punta JTD ima da pocepa npr. Thema ili Croma 2,0T 8v iako je tehnoloski strarija 15 godina. Sto se tice ekonomske strane benzinac ima MOGUCNOST za ustedu a to je plin, tako da ne treba bezati od poredjenja sa dizelom. Kad izmisle nesto da dizel bude jos ekonomicniji skidam kapu, ovako mrtva trka u parama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto je Nesa pomenuo GLUPO je porediti benzinske atmosferce sa JTD-om.

To uopšte nije glupo zato što su se ti motori ugrađivali u isti model istih godina.

Ne plasim ni jednog mapiranog i remapiranog 1,9JTD ni u jednom trenutku ni u potezanju.

Ako pričamo o kappi 2.0 turbo tvrdo remapiranom mjetu bi na potezanju gledao u leđa.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako onda mogu da poredim u npr. Kappi 2,4JTD i 3,0V6? Ima li smisla? A za to potezanje mogu uvek da se pojavim :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako onda mogu da poredim u npr. Kappi 2,4JTD i 3,0V6? Ima li smisla?

Ima naravno. Ne samo perforamnse.

Mislim da je TURBO još davno imao preuzete uporedne testove čitave game motora jednog modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo parkirajte 1,9D pored 1,8 HGT-a pa izvolite na crtu.

Ovo mi je mozda i najbolje poredjenje od svih...koja je snaga koja se osobadja iz 2 atmo motora slicne zapremine, 60ks naspram 131ks, a koliko 1.9 jtd ima kad mu se nakaci turbina - 86, koliko bi HGT imao kad bi mu se stavila turbina? O cemu pricamo, +HGT ima 160cc manje...

Moji imaju 1.9jtd, ja 1.8 16v...jedina stvar koja je po meni prednost dizla je potrosnja, skidam kapu za to da kada se izadje na autoput i stavi u 5. brzinu komp pokaze 5.0 l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoranic mne

Tvoje vidjenje situacije je skroz 'objektivno'.

Ja sam sa tog "smesnog" 1.6 16v presao na 1.9JTD 85kW i uskoro se opet vracam na 1.6 16v.

Meni je moj auto najbolji kao sto je i tebi tvoj, ali ne solim pamet ljudima kako je benzinac najbolji.

I jos jednom ako cemo da merimo kome je veci - turbo benzin vs turbo dizel, odnosno, atmo benzin vs atmo dizel.

Dalja rasprava nema poentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milutin

mooooozda bi mogao i ti da izvuces 5 litara na otvorenom, ali to bi bilo mrcvarenje...

Edited by Manfred

Share this post


Link to post
Share on other sites
jedina stvar koja je po meni prednost dizla je potrosnja, skidam kapu za to da kada se izadje na autoput i stavi u 5. brzinu komp pokaze 5.0 l/100km

A obrtni moment, mnogo lakše obilaženje, mnogo bolje performanse pod opterećenjem (uzbrdica, uključena klima, više ljudi u autu...)?

Aj da vidim kako ćeš sa atmosferskim 1.6 ili 1.8 uzbrdo sa dvoje-troje ljudi u kolima i uključenom klimom da obiđeš šleper recimo? Probao ja u ćaletovoj Elantri 1.6, i posle 5 sekundi nedešavanjaničega se vratio tamo odakle sam krenuo... Ne moram ni da spominjem da kod mene na JTD čak ne vraćam ni u stepen niže.

Što se potrošnje tiče, to je posebna priča. Svi koji pričaju kako im benzinci troše malo - da, moguće je, ali moraš da ga miluješ i daješ gas što je manje moguće, takoreći totalna penzija varijanta, bez ikakve dinamike. Čim ga malo stisneš, koji god benz bio, ima da troši. Kod turbodizela je potpuno druga priča, možeš da ubrzavaš kako god hoćeš, da uživaš u max obrtnom momentu u svakom stepenu prenosa, imaš osećaj ubrzanja i opet će trošiti smešno.

Konkretnog poređenja radi, uzmimo 1.6 16V i 1.9 JTD, dva najčešća motora kod nas - da bi ti 1.6 trošio u gradu recimo 8, možeš da zaboraviš na bilo kakvu vožnju, dok JTD-a možeš da gaziš i gaspatos sve vreme, neće preći tu cifru, a ako ga voziš recimo od 1500 do 2500 obrtaja, što mu najviše i prija, trošiće ti 6.5 u gradu, a voziš se k'o čovek...

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jednog taze poredjenja, dva puta po nedelju dana u Nemackoj. Prvi put od AVISa na nedelju dana sam uzeo na minhenskom aerodromu A3, TDI. Ista relacija, svaki dan u autu, ponedeljak - petak, vracanje na aerodrom, tankovanje na Shell pumpi pored garaze za vracanje kola.

Ceh 29eur.

BMW 118i, u M opremi, potpuno ista prica, ponedeljak uzeo, petak vratio, ista relacija, ista pumpa, oko 60eur, vec sam zaboravio.

Nijedan nisam stedeo.

Doduse, lepse mi je bilo sa M opremom. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gas patos JTD u gradu i da ne predje 8? Pa raspitajte se kod BG taksista koliko im tuku Maree JTD. Pustite te price..."Jedva potrosi 5... nikad ne predje 6,5". Vozio sam i ja JTD. Te price idu nekome ko nije seo u njega.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da i sam vozim JTD, i to sa takvom mapom da većini nije jasno kako auto radi uopšte, ne moram da pitam nikakve taksiste... Meni potrošnja u gradu ne prelazi 7.5, eeeventualno se popne na 8 ako nekoliko puta u tih 100km odem do Mišeluka i izgazim ga... A ni jednu relaciju od tačke a do tačke b ne prođem da ga ne patosiram bar jednom...

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pricamo o puntu, vozim punta 1.9d, sto i nije preterano jaka masina ali ide. Sto se tice 1.3 mjet, to nije nimalo naivna masina. Redovno me vozi kum, koji poseduje navedeni auto i najprostije receno jede asfalt :rolleyes: Tako da razlika u registraciji njega i 1.2 nije velika ama uoste tako da ne znam ko bi radije izabrao benzinca :question:

Edited by Jocifer_NI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo sam se nasmejao raznim komentarima u ovoj temi.

Da se ne lazemo, jedini razlog zasto se toliko hvali 1.9 JTD je taj da benzinca sa pravim performansama retko ko moze da finansira.

Nemojte ovo shvatiti kao uvredu, samo sam siguran da bi vecina vozila neki 4.5 V8 iz Ferrarija 458, ili bar neki 3.0 Busso V6, a ne JTD.

Te toliko hvaljene performanse dizel motora su samo privid, posle probijanja turbo rupe, auto zaista ide dobro i onda staje i to je sve.

Ni turbo benzinci nisu mnogo bolji. Takodje je tu pauza pa tek onda krece...

Nabolje performanse daje, govorim iz iskustva atmosferski motor velike kubikaze koji poteze fantasticno iz niskih obrtaja i juri ka blokadi.

Nikakva rupa, pauza, cekanje, crni dim, smrad, EGR ventili, DPF, turbine i sl. samo stisnes gas i ides. Ako vam je bas tesko da saltate kupite automatik.

Sto se plina tice, to je jos veci krs. Dobro radi jedino na malim benzincima koji nisu previse komplikovani.

Upravo 20v turbo ima puno problema sa njim, Nikola pitaj oca o dr. Zoricu i njegovim problemima... Sticajem okolnosti provozao sam u poslednje vreme bar 10 20vt kappa i jedina koja stvarno dobro ide na plin je kappa koju su kombinovali IvanT i Lanee. Samo nece jos dugo. :D

Dobro, Bojketov Coupe ide dobro na plin ali to je zato sto ga on sam i odrzava i steluje.

Nema potrebe raspravljati se o tome koji je motor bolji, svako kupuje ono sto njemu odgovara i to je to. Stoji da je dizel najjeftiniji za voznju i da najbolje performanse daje turbo benzinac on-boost, u ostalim situacijama atmo je zakon.

A ko najbolje poteze, da vidim koji JTD sa kojom kakvom mapom ili 20v turbo povlace bolje od 3.0 V6 sa 4500 obrtaja.

Njega vozis 200 na 5000 obrtaja ceo dan i noc, a ima jos 2000 obrtaja do limitera. Jedino sto tad trosi ko lud, ali isplati se.

Stvar je u tome koliko ko moze da ispruzi za auto i koliko su mu, ako i uopste bitne performance.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto tad trosi ko lud, ali isplati se.

Da li mozes naglaseno da objasnis, zbog cega se isplati?

Stvar je u tome koliko ko moze da ispruzi za auto i koliko su mu, ako i uopste bitne performance.

Posto su na forumu uglavnom ljudi kojima su finansije veoma bitne, sasvim je normalno da u ovakvu raspravu veoma vaznu ulogu ima ekonomski momenat tj odnos performanse/ekonomicnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...