Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Zamisljamo mi svasta nesto, ali tome nema kraja. Vozio sam i ja S2000, zujalica, al' nisam imao gepek za pijac ;)

@ Boki

Najverovatno :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mene interesuje da li ti imas dijagram razvoja snage sa valjaka i koliko padaju obrtaji izmedju dve izmene brzine :D To mene interesuje a posle toga cu ja lako da se adaptiram maksimalnim performansama... Samo ja te molim da kao svi vozaci do sada, ne hvatas me za ruku i molis da prestanem da dajem gas i da ne krecem iz mesta na obrtajima iznad tacke maksimalnog momenta :harhar:

Vrlo prosto, probaj sa jugom da preskočiš kolonu ili šleper za 5 sekundi na primer! Ja sam mislio da je to subjektivni osećaj lepljenja za sedište, ono, kratkotrajni udarac, dok nije upucana jedna bolesna mapica, ljudi moji, pa ono je strašno!!!

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

...apsolutno nerelavantno sta je formula 1 izvlacila, iz cega i kad. Ovde pricamo o motorima koji moraju u garanciji da teraju 100 000 km samo sa 10 (ili manje) promena ulja i filtera, a ne o trkackoj masini kojoj je NEGARANTOVANI vek trajanja 10 puta kraci u najboljem slucaju.

Kako sad nerelevantno? Pokazuje šta se radilo sa TB još pre ~25 godina, tj. izvlačilo iz 1000 cc celih 1.000 KS. Ima li jedne trkačke serije danas, 25 godina kasnije, u kojoj učestvuje turbodizel i izvlači se iz njega 1.000 konja iz 1000 kubika?

Naravno da su ti motori iz F1 mogli da izdrže kvalifikacije (gde su upravo imali i maximum snage koju pominjemo), a, mogli su malo ''uštrojeni'' da izguraju i celu trku od par stotina kilometara. Nakon toga su se bacali. Ali, nije ovde reč bila o pouzdanosti tih motora, već o tome kako se u razvoju TB (koji si pomenuo) još pre skoro 30 godina znalo toliko da se iz njih izvlačilo 1KS i 1 cc radne zapremine.

Kao što vidimo danas, nikakav problem nije u serijskim automobilima staviti turbobenzinac koji će imati 120 ili više KS po litri radne zapremine i uz sve to ispunjavati euro 5 ili još strožije norme.

Ma, i bez turbine iz benzinaca se izvlači 100KS+ po litri...prošli M5 (E60)

5 litre, 4999 cc, V10

4 valves per cylinder, 40 total valves

507 PS (500 bhp) (372.9 kW)at 7750 rpm

Specific output: 100 bhp/litre

max torque 520 Nmat 6100 rpm

Fuel system: direct petrol injection

Aspiration: Normal

Mada, može to i još više, ali češći servisi, skuplji:

Ferrari 458 Italia

4.5 litre, 4499 cc, V8

4 valves per cylinder, 32 total valves

569.8 PS (562 bhp) (419.1 kW)at 9000 rpm

Specific output: 124.9 bhp/litre

max torque 540 Nm at 6000 rpm

Fuel system: direct petrol injection

Aspiration: Normal

Ima li nekog atmo dizelaša u istoriji sveta u serijskom automobilu koji treba da pređe par stotina hiljada kilometara (kao pomenuti M5 gore) koji daje 100KS po litri zapremine?

Ovako isto poređenje možemo dati i za TB i TD. Isti će rezultat biti.

Ali, kao što Vule reče, tema već sada ima 19 strana :) jer na forumu uglavnom imamo TD i atmo.benzince, pa se tako poredi ono što imamo, a ne ono što je ispravno porediti.

...probaj sa jugom da preskočiš kolonu ili šleper za 5 sekundi na primer! Ja sam mislio da je to subjektivni osećaj lepljenja za sedište, ono, kratkotrajni udarac...

Pa, sa dizelom ne možeš da držiš pun gas 5 sekundi a da ne šaltaš bar jednom u tih 5 sekundi... :whistle: Mnogo je bolje ako raspon max. snage i/ili raspon max. obrtnog momenta imaš u nekih 4-5 hiljada obrtaja...a, ne u 1.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja više ne vidim smisao ove rasprave, majke mi. Znaš sam da na primer tvoj stilo 1.6 16v nema šta da traži pored stila 1.9JTD, naročito u međuubrzanjima, a kada se ovaj potonji čačne, stvar postaj mnogo ozbiljna. Recimo idem 4-om 70km/h, ispred su smarači sa tamićima, jugićima i ostalim sranjima, patosiram gas i ćao, nema filozofije, šta tebi tu nije jasno, nema šaltanja u treću, lupam, završavam manevar sa 110km/h i kada ga završim prebacujem u petu i nastavljam vožnju brzinom od 80km/h.

Vozio sam i atmo benzince 1.6 od 110ks (Toyota carina E), ide maltene isto kao bravo 1.6 16v, i za mog brava 1.9JTD je mrtvo puvalo, tj mora da se džibri da bi išla, a onda guta sačuvaj bože,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ neshaoct

JTD ima momenta potaman, od 2000 do 4500 taman koliko treba. Magistralom lagano putovanje 5. brzinom / 100kmh, za preticanje i ne moras da vracas stepen nize, samo lagano po gasu. :)

Ali se slazem da je lepo imati momenta duz celog opsega obrtaja. Ugodnije je od vrtenja u obrtaje i saltanje na dole da bi bio "siguran" u preticanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taman pisem post kad me covek iznad pretekao(mislim na pisanje)%29.gif

On je rekao sve ono sto sam i ja hteo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja više ne vidim smisao ove rasprave, majke mi. Znaš sam da na primer tvoj stilo 1.6 16v nema šta da traži pored stila 1.9JTD, naročito u međuubrzanjima, a kada se ovaj potonji čačne, stvar postaj mnogo ozbiljna. Recimo idem 4-om 70km/h, ispred su smarači sa tamićima, jugićima i ostalim sranjima, patosiram gas i ćao, nema filozofije, šta tebi tu nije jasno, nema šaltanja u treću, lupam, završavam manevar sa 110km/h i kada ga završim prebacujem u petu i nastavljam vožnju brzinom od 80km/h.

Vozio sam i atmo benzince 1.6 od 110ks (Toyota carina E), ide maltene isto kao bravo 1.6 16v, i za mog brava 1.9JTD je mrtvo puvalo, tj mora da se džibri da bi išla, a onda guta sačuvaj bože,

Polako...

Obrtni moment je bitan za međuubrzanja. Snaga je bitna za brzinu.

Zbog toga Stilo 1.6 bude sporiji od Stila JTD 115 iz mesta do 100 na sat za 0.2s. Ne bih ja baš rekao da se to zove nema šta da traži. Druga je stvar kada su u pitanju međuubrzanja gde turbo motor (svaki) ima više Nm.

Kada već pričaš o performansama koje daje JTD, zašto onda misliš da ne treba da porediš i benzinac u takođe onom režimu rada koji njemu daje max. performansi? Dakle, ako pominješ primer preticanja gde lupiš gas i počinješ preticanje u zoni max. obrtnog momenta kod tvog JTD-a, zašto to isto ne treba da uradi i benzinac?

Da bi to isto uradio MORA da ide brzinu niže jer je takav motor. Max. obrtni moment daje na 4.000 obrtaja, maksimalnu snagu na 5.800, a vrti se do 6.750 obrtaja. Prosto, ako već porediš kako će preticanje obaviti JTD i voziš ga tada u opsegu max. obrtnog momenta, zašto to isto ne dozvoljavaš i kada je atmo.benzinac u pitanju?

Ništa se tu ne džibri, nego se vozi...vrti i ispušta lep zvuk usput. :)

100 puta smo o istoj stvari pričali.

Turbo motori (benz. ili dizel) daju više obrtnog momenta na manjem broju obrtaja, zbog toga bolje povlače u međuubrzanjima.

Turbo dizel nije napravljen zbog performansi. Ne postoji on zbog toga u autoindustriji. Postojii zbog manje potrošnje.

Kada je o performansama reč, benzin je jedino gorivo. Atmo ili turbo, ali benzin. Uzmite šampionate širom sveta i pogledajte...od F1, preko relija, sve je to benzin, samo zavisno od doba je atmo ili turbo.

Problem je kada opet krenu da se mešaju stvari, pa se kaže kako benzinac više troši. Pa, naravno, to mu je karakteristika. Zato i postoji dizel motor u ponudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha kladim se da ne bih uspeo da spustim potrosnju ispod 10l da ga ja vozim :laughing: A ne znam kako bi izdrzao stalnu voznju u rasponu 3500-4000+ obrtaja :turned:

To ako baš ne umeš da voziš, može da ti troši toliko.

Znam ja da si ti hteo sad da kažeš kako si brz i opak vozač, ali taj auto se ne vozi tako. Evo daću ti ja moj skromni JTD da probaš, Fantom ti je već ponudio svoj. Prva stvar koju ćeš da uradiš kad sedneš u njega i pokušaš tako da ga voziš, je da ćeš biti uhapšen, ili ćeš platiti jedno 20 kazni, jer na tom motoru kad potopiš gas i išaltaš par brzina, u roku od 15 sekundi već ideš 160, a da ni ne skontaš kako si došao dotle.

Ne mo'š porediti Juga sa JTD-om, vozio sam ja keca, znam šta je 1100 kubika i znam tačno kako razmišljaš, to mora da se gazi da bi išlo, a onda i troši, ovo jednostavno ne mora i ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ neshaoct

Ok, u pravu si, odustajem, nemam više živaca za ovo besmisleno prepucavanje.

Inače, vrlo verovatno da ću kupiti Ibizu TDi od 130ks sa 6 brzina, pa ću tek onda da pretičem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, kupi šta god, ali...ako naletiš na takođe turbo motor iste kubikaže u benzinskoj varijanti (a, kako vreme prolazi jedino će takvi benzinci i postojati), nemoj ni pokušavati da ga pretičeš. Nemoj pokušavati da se probaš, odraćete ko nikad... :thumbup:

A, za atmo.benzince koji isto imaju oko 130 KS...sa njima nemoj nikada da se probaš iz mesta. Veeeeliki je rizik da će biti brži jer imaju manje šaltanja do 100, tj. samo jedno, dok ti moraš bar dva puta, a na svakom gubiš dragoceno vreme.

Drži se zato samo međuubrzanja, tu će ti atmo.benzinac sa isto toliko KS biti odmah na braniku, ali ipak iza tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, za atmo.benzince koji isto imaju oko 130 KS...sa njima nemoj nikada da se probaš iz mesta. Veeeeliki je rizik da će biti brži jer imaju manje šaltanja do 100, tj. samo jedno, dok ti moraš dva puta, a na svakom gubiš dragoceno vreme.

:guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta? Samo u NS se probaju ljudi sa kolima i nigde više, pa su zato samo ti primeri relevantni? :whistle:

Ili se možda trkate uzbrdo gde opet delom i tvoji Nm daju rezultat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam kome moze da prija da drzi obrtaje na 4-5000 obrtaja i da tako putuje negde daleko i sprema se za obilazenje.

zar nije lepse drzati na 2000 obrtaja i da krstaris lepo,ne cujes motor,a snage za preticanje uvek ima.

A turbo benzinaca kod nas ima mozda 1% a dizela sigurno 30-40% tako da tesko da ce negde da ga sretne pa da ga benzin odere.

A drugar ima bravo 1.6 16v,to bre ne ide covece,i kad god sedne u moj auto samo slegne ramenima,a da ne govorim kad ode na pumpu da toci,tek onda mu nije dobro. . .

Edited by ChobbyNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ce to turbo benzinci da budu brzi i bolji od savremenih turbo dizela. Nece se i dalje vrteti u 6,7,8k obrtaja?!?

Atmosferci od 130ks ok, tu nema sta da se prica sa 1.9JTD iz mesta, mada ima par komada koji bi preskocili iste iz mesta. :)

I da se dopunim, secam se jedne 156ice, 2.0TS, ona koliko bese ima, 140, 150ks? Kada sam presaltao u 3cu nesto ostade iza mene :smoke:

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ChobbyNS

Pa, ako na Stilu 1.6 držiš obrtaje na 4-5.000 ideš između 160 i 190...i trošiš tada oko 12 litara. Zašto to nekome treba? :whistle: Nema potrebe za tim. Na 2.500 obrtaja, 5, brzina i ide se ~ 100 Km/h...taman za putovanja, zar ne?

Naravno da će da ga sretne. Atmo. benzinci se izbacuju iz ponude i kod automobila nižeg segmenta. Kada kažem nižeg mislim i na ispod C segmenta (Bravo, Astra, Golf...)

Kako ce to turbo benzinci da budu brzi i bolji od savremenih turbo dizela. Nece se i dalje vrteti u 6,7,8k obrtaja?!?

Pa, oni već jesu i brži i bolji. I, naravno da će se vrteti i to je dobra stvar kada se motor zavrti. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U klasi automobila o kojoj pricamo, ne verujem da ce da se vrte u velike obrtaje ;)

A 130ks benzin iz mesta i turbo dizel, nemoj dva puta da kazes da veeeeeeliki rizik da ce da preskoce odzacare. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ChobbyNS

Pa, ako na Stilu 1.6 držiš obrtaje na 4-5.000 ideš između 160 i 190...i trošiš tada oko 12 litara. Zašto to nekome treba?

Pa da, kad isto to možeš da radiš sa dizelom, i da trošiš 8 litara, a ne 12 :D

Pa, oni već jesu i brži i bolji. I, naravno da će se vrteti i to je dobra stvar kada se motor zavrti. :thumbup:

Pa šta je bolje, imati 150KS raspoređenih na 4500rpm ili na 8000rpm? Prva opcija je em daleko efikasnija za svakodnevnu vožnju (preticanja itd.), em troši duplo manje, jer nema potrebe da se vraća u niži stepen i da se vrti do iznemoglosti da bi obišao nekoliko automobila :) Samo pukneš po gasu u tom stepenu u kom se trenutno nalaziš, obaviš šta treba u nekoliko sekundi, ne potrošiš ništa goriva i nastaviš dalje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ako ides trecom na 5000 obrtaja koliko onda ides brzo?

Neces sigurno magistralom voziti 160.

Da bi mogao da pretices moras da ga teras u obrtaje a tu se vec motor dere i potrosnja nenormalno raste.

A turbo benzinca vidim jednom u 100 godina tako da ta prica da ih kod nas ima puno ne pije vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, idemo na izduvne gasove, u tome je trik :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...A turbo benzinca vidim jednom u 100 godina tako da ta prica da ih kod nas ima puno ne pije vodu.

Ali ono...baš je bezveze kada lepo napišem da će ih biti sve više i više jer se atmo.benzinci izbacuju iz ponude (kupuješ nov auto i turbo benzinac je unutra, kupuješ kao polovnjak automobile u narednih 5 godina koji su isto toliko stari i isto će turbo benzinac biti i kod njih), a, ti kažeš kako ja pričam da ih već sada ima...pa, kao ta moja priča ne pije vodu. :)

Pa šta je bolje, imati 150KS raspoređenih na 4500rpm ili na 8000rpm? Prva opcija je em daleko efikasnija za svakodnevnu vožnju (preticanja itd.), em troši duplo manje, jer nema potrebe da se vraća u niži stepen i da se vrti do iznemoglosti da bi obišao nekoliko automobila :) Samo pukneš po gasu u tom stepenu u kom se trenutno nalaziš, obaviš šta treba u nekoliko sekundi, ne potrošiš ništa goriva i nastaviš dalje :)

Naravno da je bolje imati što veći raspon obrtaja u kome imaš maksimalnu snagu jer sa povećanjem broja obrtaja se povećava i količina snage koju imaš. Vraćanje u niži stepen nema veze sa tim koliko KS imaš, nego koliko Nm imaš. Drugim rečima, motor koji se vrti na 6.000 obrtaja i isti takav ako se vrti na 6.500 obrtaja, koji ima više KS? A, ako ga napraviš da se vrti taj isti motor i na 7.500 koliko si tek tada snage dobio iz isto kubika...a, zamisli tek da si u stanju da napraviš da sve to bude pouzdano i da hvata 8.000 obrtaja...koliki je tek tada dobitak snage, a da i dalje imaš isto kubika kao i kada se taj motor vrteo ''samo'' do 6.000...

Uostalom, evo jednog novijeg turbo benzinca:

BMW M5 F10

4.4 litre, 4395 cc, V8

4 valves per cylinder, 32 total valves

559.7 PS (552 bhp) (411.6 kW) at 6000-7000 rpm

Specific output: 125.6 bhp/litre

680 Nm at 1500-5750 rpm

Fuel system: direct petrol injection

Izgleda glupe švabe :) nisu znale da ne treba da imaju raspon max. obrtnog momenta sve do skoro 6.000 obrtaja, trebali su do plafon 4.500...a, tek snaga...ku-ku, pogledaj, napisali sve do 7.000... :thumbup:

To o preticanju koje pominješ je obrtni moment.

Potrošnja nije stavka o kojoj se priča ako govorimo o performansama motora. Ako govorimo o ekonomičnosti motora, to je druga stvar. Ali, kao što rekoh gore, benzinci nisu tu da bi bili štedljivi. Dizeli su za to, pa samim tim nema nešto preterano svrhe konstatovati toplu vodu, odnosno da dizeli manje troše.

A ako ides trecom na 5000 obrtaja koliko onda ides brzo?

Neces sigurno magistralom voziti 160.

Ne znam napamet koliko je Km/h trećom na 5.000 obrtaja, proveriću danas.

Naravno da neću voziti 160 magistralom, ali neću ni trećom. Zašto bi?

Vozim petom 80, trošim oko 6 litara, pretičem. Ako treba brže da preteknem vratim u 4., ako treba još brže da preteknem vratim u treću...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo ovako uopsteno, jedan konkretan odgovor:

Koje su prednosti i mane atmosferskih benzinskih i turbo dizel motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim spominje se atmo. benzinac od oko 130 KS, pa rek`o da se umesam... :)

Gore se izima moj HGT i Vuletova brava kao reper ali tu je sve jasno, Brava ima oko 150 KS, taman zbog te razlike me dobije duzinu, duzinu i po, kako kada...a moje sokocalo je totalni stock...

To kao kada bi mene stavio pored stila 116, kako bi to ispalo, ili ajd` kako bih prosao pored passata 130...

Hocu da kazem i nije neko poredjenje...uzmimo realne uslove, preticanja, start iz mesta, JTD/TDI masine manje ili slicne konjaze nego recimo HGT, bez cipova, pritisaka...mislim da nemaju sta da traze, realno...

+ jos moram da dodam, 1.8 16V nema turbo, 1.9 JTD, ima turbo, IC i svasta jos nesto... Hajde da stavimo turbo na 1.8 pa onda da pricamo, u stvari tu bi se svaka prica i zavrsila...mozete ga cipovati, namestati koliko hocete, tu nema sta...

Poredi se atmo. benz i cipovani, sredjeni JTD sa vise konjskih snaga, e pa jbg...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je bolje imati što veći raspon obrtaja u kome imaš maksimalnu snagu jer sa povećanjem broja obrtaja se povećava i količina snage koju imaš. Drugim rečima, motor koji se vrti na 6.000 obrtaja i isti takav ako se vrti na 6.500 obrtaja, koji ima više KS?

??

Jel motor koji ima 150KS na 7000rpm ima više snage od motora koji ima 150KS na 6000rpm? :help:

Gore se izima moj HGT i Vuletova brava kao reper ali tu je sve jasno, Brava ima oko 150 KS, taman zbog te razlike me dobije duzinu, duzinu i po, kako kada...a moje sokocalo je totalni stock...

Prvi put kada smo se potezali, kada sam imao prvu mapu (~130KS), išli smo bukvalno isto, sa istom snagom, tako da je to to, zato sam i napisao da ta priča 0-100 u korist benzinca jer ima "manje šaltanja" (?!) pada u vodu ;)

Jeste, imam turbinu a ti nemaš, ali ti imaš 1000kg, a ja 1270kg :)

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FantomX

Porediš babe i žabe.

Poređenje može da bude atmo. dizel i atmo benzin (pogodi ko dobija u takvom poređenju) i turbo dizel i turbo benzin (pogodi opet ko dobija).

Prednost dizela u bilo kojoj varijanti će biti manja potrošnja. I to je jedina prednost...

Pa, turbo benzinci od pre 15-20 godina iz isto kubika koliko imaju i ti vaši JTD motori su izvlačili po ~ 200 KS bez problema u serijskim automobilima.

Pa šta je bolje, imati 150KS raspoređenih na 4500rpm ili na 8000rpm?

Ovo si pitao. Bolje je imati na 8.000 obrtaja. Samo, primer je totalno imaginaran, jer benzinac koji se vrti na toliko obrtaja nikako ne može ostati na samo 150KS, tj. može ako ima ispod 1000 kubika...

Zašto je bolje? Pa, pogledaj npr. testove novog M5...svi su se bojali kako će se ponašati u odnosu na stari M5 jer je stari imao V10 atmo benzinac sa 500KS, dok ovaj novi ima V8 turbo sa 550KS. Upravo je glavni strah bio kako je BMW rešio pitanje snage, tj. njenog raspona jer ne treba odjednom imati veeeeeliki priliv snage i plus ga imati u malom rasponu (npr. do tih tvojih 4.500), nego dati vozaču mogućnost da njome raspolaže u mnogo većem rasponu obrtaja, da je samim tim bolje kontroliše, da je prenos te snage efikasniji, tj. da ne proklizava svaki put kada god mu pipneš gas...

Uostalom, pogledaj, ima toga ovde:

http://www.fiat-lanc...showtopic=50317

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne poredim babe i zabe, poredim ono sto vozi Forum. :)

Druze Predsednice!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...