Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Da bi mogli da poredite benzinske i dizel motore, potrebna su vam dva jako slicna motora... A jedini slican turbo benzinac dizelu koji ja znam je novi prototip VW grupe i to je 1.8 sa 150ks/3800 obrtaja... Motor takve koncepcije bi mogao da se poredi sa nekim 1.8 turbo dizelom i po performansama i po potrosnji... Sve ostalo ne moze da se poredi, totalno su drugacije filozofije u konstruisanju motora... I ne bih se slozio da su benzinci favorizovani kao sto je neko pisao tu u tehnoloskom smislu a da su dizeli jos i dalje ne razvijeni, moje misljenje je bas suprotno, dizeli su jako mnogo napredovali prethodnih par godina i doslo se skoro pa do vrha i zato se sad preslo na benzince i na turbake... I moram se sloziti sa pricom da pojedinci jako podsecaju na vlasnike golfova dizela bez uvrede po nikoga, u mojoj okolini tesko ko ostvaruje potrosnju koje pojedinci tu navode, tj postizu ih, ali kad voze kao penzioneri a ne kao sto se tu navodi kad se "cepa"... Svaki motor ce da potrosi drasticno vise kad se "cepa" i sem ako niste nasli nacin da zaobidjete zakone fizike, to ce uvek biti tako, jer ne mozete nesto napraviti iz nicega...

Inace sam imao prilike da se vozim u par turbo dizela od kojih ni jedan nije manji bio od 1.9 i ni sa jednim nisam bio bas nesto oduzevljen, a imao sam priliku da nesto malo vozim 1.9JTDm i smorio sam se cim sam ga morao paliti jer moram da sedim i cekam da zagreje grejace a temperatura je bila oko 5 stepeni napolju... Tu se sva prica oko dizela zavrsila kod mene, zanimalo me kako ide dizel ali posle toga nisam ni imao volje da ga probam dalje od dvorista... A inace mi drug vozi 1.3 dizel grande punto i to je totalno mrtvo ispod 2500 obrtaja, tek se onda oseti da pocinje da vuce kako tako po njegovim recima...

Imas poredjenje par postova iznad... kubikaza se razlikuje u nekoliko kubika, manje od 100 a snaga je ista. Kod vagena ima dosta modela koji se na neki nacin mogu porediti, ali opet benzinci imaju 20v a dizeli samo 8 komada.

Sto se mene tice, samo mogu da nabrojim motore koje sam vozio pa presudite...

2.0 16v 150ks

1.8 8v 90ks

1.1 55ks

2.4 24v 190ks

5.0 32v mislim da je bilo 330ks

2.7 biturbo 340ks

2.6 24v 197ks

3.5 24v Pajero, ne znam konjazu

2.5 TDI 150ks

1.9 JTD8v 85ks

1.3 8v 75ks

i na kraju 1.2 16v 80ks corsa

Sad razmislite da li neko ko je dosta dugo vozio ove automobile moze da bude neobjektivan i da govori nesto pogresno...

Najbolesniji je bio RS4, pa Brabus, ali odma za brabusom po opstem utisu je punto 1.9JTD... razlika do 100 izmedju punta sa chipom i brabusa je samo 1 sec. Isto tako trenutno najvise vozim corsu 1.2 koja ne da ne ide, a ne da trosi... ne moze da se spusti ispod 9l iako sam pokusavao da spustim na minimum potrosnju, ali nece ispod 9, a ne ide nikako!!!

Obrati paznju na koji ja motor pominjem a koji ti ;) Ja govorim o novom 1.8 motoru koji ima 150ks pri 3800 obrtaja... Ne o tom starom koji postize tu snagu na 2000 obrtaja vise... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci nista se promenilo nije, sve je isto kao i pre godinu dana....

Svi voze isto, a sacica ljudi koja je presla na JTD ga hvali na sva usta. Sa JTD-a niko nije presao na benzin sto je hteo, vec sto ga je muka naterala.

Dakle, ispisali smo gomilu postova i zakljucili da je sve isto.

Nidza je sasvim lepo opisao to. Amplituda potrosnje kako god vozio ne prelazi 1L goriva.

Sto bi Vule rekao, ide ko popizd**o, a trosi fricovku goriva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je definitivno tema na kojoj će oni koji voze dizele da hvale dizele, a oni koji voze benzince da hvale benzince, ja sam izneo svoje mišljenje da ne volim dizel iz razloga što me nervira garež i zvuk dizela i ostaću pri tom mišljenju, a kada budem imao prilike da provozam nekog JTDa, pretpostavljam da će mi se dopasti kako ide, ali ću opet ostati pristalica benzinskih motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je kako je :)

Potencijal JTD-a je daleko veći nego bilo kog atmo benzinca, i za mnoooogo manje para se napravi drastična razlika u odnosu na fabriku :)

Edited by neshaoct
prebačen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tu stvar u potencijalu JTD naspram atmo benzinca nego potencijal turbo motora naspram atmo motora... Svaki turbo motor moze da da vise ks jer za razliku od atmo motora gde se moze igrati samo sa ubrizgavanjem i trenutkom paljenja kod turbo motora se igra i sa pritiskom turbine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tu stvar u potencijalu JTD naspram atmo benzinca nego potencijal turbo motora naspram atmo motora... Svaki turbo motor moze da da vise ks jer za razliku od atmo motora gde se moze igrati samo sa ubrizgavanjem i trenutkom paljenja kod turbo motora se igra i sa pritiskom turbine...

Nisam to znao, hvala ti :D

Poenta je u dostupnosti određenih motora/modela na tržištu. Ajde kupi Punta 2 ili 2b sa turbo benzincem. Nema? Nema. O tome i pričam, 98% automobila koji se prodaju kod nas (uzećemo za primer Fiat) je ili turbo dizel, ili atmo benzinac. Zato sam i napisao gore, daleko lakše je prodati ubogi 1.2 i kupiti JTD pa se igrati sa njim k'o čovek :)

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje od svega je što 90% ljudi koji ovde "brane čast" turbo benzinaca, ustvari vozi 1.2 i 1.6 atmosferce biggrin.gif

hahahahhahah, surova realnost :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbo mi je nekako kao nezeljeni polni akt... tj silovanje

ajti iz atmo dizela izvuci ono sto mozes iz atmo benzinca 11000 rpm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema bi ustvari trebalo da se preimenuje u "atmo benzinci vs turbo dizeli", pošto još nisam video da se ovde pohvalio neki dizelaš bez turbine niti da se javio neki turbo benzinac... Osim što se vozim mnogo jeftinije zbog opcije koja mi je dostupna, a zove se "Plin", nemam da kažem ništa pametnije u odbranu svoje mašinerije :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, svakom svoje. Voziš se jeftinije, ali i sporije :D, kada treba nekoga da pretekneš 3 puta se prekrstiš pa krećeš u akciju, pa onda kada uključiš klimu na uzbrdici se smoriš i tako, a tek ona boca u točku, uh, samo 30 litara, ma ajde.

I da budemo iskreni, sigurno ti je nekada progutao knedlu, štucnuo, zatrokirao. E pa kod 1.9JTD toga nema, bio hladan ili topao motor. Imao sam kao opciju i varijantu benzin + plin, međutim kada sam video da to hoće da štucne, ma tačno bi ga polio benzinom i zapalio. Zato vozim 1.9JTD, još je malo čipovan, i nemam problema da ga ne ureknem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo kažem, neka svi koji voze atmo benzince slobodno ugrade turbinu kad se toliko žale da je poređenje neadekvatno! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to tacno i za 1.9 JTD i za 1.9 TDI koji imam mogucnost povremeno da vozim, i koji za moj 1.6 atmo predstavljaju raketlu. Medjutim kada uzmemo npr 1.9 jtd ili multijet u poredjenju sa npr Alfinim 1.8 tbdi benzicem, svako poredjenje prestaje, jer dizel u tom trenutku postaje mrtav konj. Tako da ako hocemo da poredimo masine mozemo da uzmem atmo dizele i atmo benzince, i turbo dizele i turbo benzince, i tek onda stvari postaju jednake.

Marko slazem se sa tobom u potpunosti osim u jednom, a to je potrosnja. Dok npr. mom tastu sa njegovim Gnojem od 130 konja treba 3000 dindzosa dizela do Bg-a i nazad, meni sa mojim tandrkalom koje stuca treba manje od 2000 dindzosa plina.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tolika razlika između aktuelnih turbo benzinaca i turbo dizela. Dešava se konstrukciono približavanje u smislu glavne razlike između ta dva koncepta (pored goriva), a to je kompresija. Benzincima iz generacije u generaciju dižu kompresiju, povećavaju ekonomičnost, snagu i elastičnost, ali time smanjuju maksimalne obrtaje. Dizelima, sa druge strane, polako smanjuju kompresiju i oni su sve bliži i bliži. :)

Turbo benzinac je i dalje u prednosti što se tiče obrtaja i snage iz jedinice zapremine, ali nije to više toliko drastično. Ni njega više nećeš cepati od 5000-8000 rpm za optimalan režim, nego 2500-5000, kao što je dizel sad na recimo 2000-4000. Nije to toliko strašno i mnogo je sličnije nego što bi mnogi pomislili.

Sa druge strane, prednost dizela je kaloričnije gorivo, te manja amplituda potrošnje u različitim režimima vožnje od benzinca. :)

Trenutno poređenje je 1400 kubika za 150 konja za benzinac i 1900 kubika za 150 konja za dizel. Uskoro će to biti recimo 1200 i 1500, tako da ćemo doći do razlike od 200-300 obrtaja koje živ čovek neće moći da oseti, a potrošnja će u isto vreme biti toliki mali frtalj u korist dizela da ni to više niko neće da gleda.

Jedino što ostaje krupna prednost benzinca, je što može da mu se ugradi plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plin u nove FSI, TFSI, JTS agregate, how yes no. Može, ali koliko ćeš se voziti do ozbiljne havarije na motoru, osim ako se ne izuješ jedno 2000€ za dobaaaar uređaj. Onda, opet ostaje pitanje isplativosti te investicije, sada kucam po sećanju, čitao sam negde za Alfe JTS, do recimo 1500o/min radi ti na benzin, pa od 1500-4500 recimo na plin, pa posle opet na benzin, u pitanju je bio neki naš srpski forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, noviji benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, kada im se ugradi plin rade na mešavinu, odnosno ne rade nikad 100% na plin, pa kad se uzme cena kvalitetnog uređaja u obzir, ne isplati se ni malo, osim ako se ne prelazi 100.000 godišnje... A treba to znati i naštelovati, pogotovo na naše gorivo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja ću da skrenem malo sa teme, zbog gadjanja sa ciframa, pošto ne mora da znači... Kada je najniža cena Punta bila 2.500e, ja sam za moj dao 2.200, ali nekako analizirajući mentalitet, mislim da bi većina ljudi u to vreme dalo oko 3.000, a ja sam za te pare svoj auto registrovao, ugradio plin, i zamenio kaiševe, filtere i ulje... Gadjam na par komentara iznad da za dobar plin treba 2.000e :rolleyes: Meni je izašao 450e sa sve atestom, do dana danas prešao nešto preko 25.000 bez ikakvog pipanja oko njega, nikad štucnuo nije... Pali na benzin i na temperaturu prebacuje na plin, tako da sipam 1000din benzina jednom u 2-3 meseca čim prvi put zasvetli rezerva...

E sad da se vratim na temu, glupo je porediti 1.2 8v sa 1.9 jtd motorom, prvo kubikaža, drugo turbina... E već 1.2 benzinac sa 1.3 multijetom, ne znam kakav je ishod da potegnu 1.2 sporting sa 16v i 1.3 multijet, meni sa 8v taj multijet beži, ne nešto mnogo, ali značajno...

Ili drugi primer, ne znam kako bi bilo da potegnu Stilo 1.8 benzinac bez turbine sa 1.9 jtd-om :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek je rekao da 2000 evra kosta uredjaj za jts fsi i slicne motore a ne za 8v punta,pa se onda postavlja pitanje kolika je isplativost tog benzinca u odnosu na dizela.

A stilo 1.8 i 1.9 jtd da se potegnu ne znam,ako bi benzin i dobijao to bi bilo cupavo a potrosio bi boga oca pod punim gasom,taj motor ni fine voznje ne trosi ispod 11-12 benzina.

Ja znam samo da se na plin ne vracam,vecito sam imao neke zajebancije,nece da radi na benzin hoce na plin pa onda obrnuto,pa gubim ler gas,menjaj stalno kablove,steluj plin,puno trosi,malo trosi,nemam gepek.

Za 6 godina koliko vozim jtd nijednom motor nije zastucao niti sam imao nekih problema a ne primetim da sam nesto osiromasio zbog malo skupljeg odrzavanja ili registracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tolika razlika između aktuelnih turbo benzinaca i turbo dizela.

naravno da nije, jer se turbo dizeli intenzivno razvijaju vec 30 godina, a turbo benzinci nakon inicijalnih par primeraka, i par retkih (kroz taj period od 30 godina) - tek pocinju

Dešava se konstrukciono približavanje u smislu glavne razlike između ta dva koncepta (pored goriva), a to je kompresija. Benzincima iz generacije u generaciju dižu kompresiju, povećavaju ekonomičnost, snagu i elastičnost, ali time smanjuju maksimalne obrtaje. Dizelima, sa druge strane, polako smanjuju kompresiju i oni su sve bliži i bliži. :)

na koliko se to dizu kompresije na turbo benzincima, kad kazes da se priblizavaju dizelima, i obratno? Sta, novi turbo benzinci imaju kompresiju 12, 13, 14...? Sa gorivom od 95 oktana?

I kolike su to kompresije na novim turbo dizelima? 16, 17? Mislim, kad vec govoris o priblizavanju kompresija, daj da vidim(o) tacne brojke. Posto ja izgleda nisam vise aktuelan sa tim brojkama, pa mi ova tvoja prica deluje prihvatljiva samo tek tek - u smislu jednima spustili za jedno 2 atm, a benzincima digli za toliko. Nikako da je to sad priblizno.

Sa druge strane, prednost dizela je kaloričnije gorivo, te manja amplituda potrošnje u različitim režimima vožnje od benzinca. :)

opet ja izgleda nisam aktuelan... Dizel kaloricniji? Koliko su mene ucili, dizel ima manju kalorijsku vrednost od benzina, ali, posto je gusci, ima vecu ukupnu energetsku vrednost od benzina za istu zapreminu.

Ili se i tu nesto promenilo od kad su krenuli da budze ove nove "ciste" dizele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, noviji benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, kada im se ugradi plin rade na mešavinu, odnosno ne rade nikad 100% na plin, pa kad se uzme cena kvalitetnog uređaja u obzir, ne isplati se ni malo, osim ako se ne prelazi 100.000 godišnje... A treba to znati i naštelovati, pogotovo na naše gorivo :)

Ne rade na mešavinu, nego onako kako sam napisao, na leru radi na benzin, pa u optimalnom opsegu na plin, i kada ga džibriš opet na benzin. Nemam vremena sada da tražim, ali sumnjam da se nešto izmenilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, to mu dođe mešavina :) odnosno ono što sam rekao, nikad ne radi 100% na plin, kad se uzme u obzir kombinovana vožnja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...