Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ono sto benzinci nece imati je torqe na niskom broju obrtaja.

A, jesi li gledao skoro gde je turbobenzincima maksimalni obrtni moment...na kom broju obrtaja? :whistle:

Primeri:

Bravo 1.4T 150 KS na 5.500 obrtaja i 206 Nm na 2.250 obrtaja...

Lancia Delta 1.8T 200 KS na 5.000 i 320 Nm na 2.000 obrtaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se nešto ne dopadaju ti moderni turbo bezinci o kojima neshaoct divani, mislim da je kole u pravu. Istina je da su turbo benzinci popularni poslednjih godina ali nisam nešto ubeđen u to da će biti izdržljivi, nikad nisu ni bili izdržljiviji od dizela a tek sad kad u 1.2 i 1.4l nasviraju 140KS pa to ima da produva veoma brzo. A taj trend prati i Fiat sa motorima 1.9 TwinTurbo MJT od 190KS brrrrrrrmmmm i 1.4 MultiairTurbo 140KS. Ja bi ipak najradije izabrao ovaj prvi :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso, to je tacno. :thumbup: To sam negde i spomenuo da nove generacije turbo benzinaca vec imaju velikog smisla, ali o ovim motorima koji su jos aktuelni nemaju. Isto sam negde rekao, kada nadjem benzinca koji ce malo trositi a ici dobro nema razloga da ga zaobidjem ;) .

Meni se nešto ne dopadaju ti moderni turbo bezinci o kojima neshaoct divani, mislim da je kole u pravu. Istina je da su turbo benzinci popularni poslednjih godina ali nisam nešto ubeđen u to da će biti izdržljivi, nikad nisu ni bili izdržljiviji od dizela a tek sad kad u 1.2 i 1.4l nasviraju 140KS pa to ima da produva veoma brzo.....

Ta prica je takodje imala ranije velikog smisla, i to je tacno. Ali moram da priznam da se materijali razvijaju i proizvode se dosta izdrzljiviji materijali nego ranije. Ne kazem da bi takvi motori trajali vise od dizelasa jer svakako da bi ovi drugi opet prelazili vecu kilomtrazu. Ali danas uopste nije strasna stvar kada kazes 1.4 motor 150ks ;) . Ranije takav motor bi morao na svakih 40000 na generalnu.

Videcemo za par godina kada malo cesci budu turbo benzinci kakva ce biti situacija tj. ko ce imati bolji odnos performansi i potrosnje. ;)

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo dizel motori su ograniceni malim obrtajima, a da bi se dobila snaga, potrebna je veeeeelika turbina, a kad bi stavili veliku turbinu, takav motor bi bio TD samo cca 500-1000rpm a za prosecnu osobu je to neprihvatljivo...

brrrrrrrrrrrrrr 40ks...brrrrrrrrr45ks zuuuum 250...zuuuumm saltanje!!! Turbo rupa je problem a ne snaga koja moze da se izvuce. Zato su se dosetili i stavili 2 turbine, 1 malu i jecnu veliku i izvlace pristojnu snagu. L&M 2. stvar je razvoj, dizel motori su do 90. godine bili isti kao i oni iz 1930. i uopste nisu razvijani, a benzinci su iste 1930 imali samo 5-10% vecu snagu po istoj zapremini a 90. su bili na 70-80%... Mislim da treba uzeti sve u obzir kad se prica na ovu temu...

1999. Seat cup gde se prvi put vozio TDI na nekoj trci je imao 280ks, to je ista snaga koju imaju Rally automobili na WRC-u. Od 99. se mnogo toga promenilo, tako da je nepoznato koliko ks sada izvlace iz 1.9 TDI motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 Turbo-BENZINAC

Mnogo zanimljiviji od izmene eksterijera su zahvati na pogonskoj jedinici. 1.4 Turbo agregat (1368 cm3) dobio je novi turbopunjač, kovane klipove, i mnoge druge nove komponente. Zahvaljujući ovim izmenama, Abarth se može pohvaliti snagom od 275 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 380 Nm. Podsetimo, najsnažniji serijski Abarth Esseesse ima snagu od 160 KS i moment od 230 Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima o tom autu i kod nas u ovoj temi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403

Ali, ima u istoj temi i:

Romeo Ferraris Fiat 500 Abarth

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=659167

1.4T sa 360 KS

:thumbup:

Naravno...ovaj je ''izdržao'' bar 6 sati... :whistle:

Ili, kada se od Abarth 695 Tributo Ferrari koji ima 180 KS i 230 Nm:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=650446

...dobije Pogea Racing Fiat 500 Ferrari Dealers Edition sa 268 KS i 330 Nm (novi turbo punjač, dva nova interkulera, izduvni sistem od nerđajućeg čelika, reprogramirana elektronika motora...)

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=691825

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo benzinsko motorče koje sam dugo čekao i koje bi možda vozio rado nakon dizela:

(performanse su u fiat 500 autu):

0.9 TwinAir 875 cc (0.875 L; 53.4 cu in) I2 turbo, 85 PS (63 kW; 84 hp) @5500, 145 N·m (107 lb·ft) @1900, 0-100: 11.0, 173 km/h (107 mph), izduv: 95

potrošnja: grad 4.9 L/100 km (58 mpg-imp; 48 mpg-US), vangradska: 3.7 L/100 km (76 mpg-imp; 64 mpg

opazite da mu je obrtni moment na 1900.

Znajući Fiata, to se može čipnuti na nekih 100 bez boljki ili će već izaći fabrički (nakon nekog vremena) i malo jači i eto fine spravice po mom ukusu.

Ako pričamo o "trajnosti manjih motora" koji su "preforsirani" gledajući fiatove male motore poslednjih deset godina ne bi me čudilo da i ovaj malac bude iznenađujuće trajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam benzince i dizele, i činjenica je da i jedni i drugi imaju svoje prednosti i mane. Kad bih imao love za nov auto (i kvalitetno održavanje istog) i kad bi na našim pumpama točili ljudsko gorivo, gotovo sigurno bih se opredelio za dizela. Hm, mada u tom slučaju bih verovatno imao i mogućnost da dajem malo više para za gorivo bez da se znojim svaki put na pumpi, tako da eto nove dileme...

Automobil posmatram kao sredstvo i performanse su mi na jedno četvrtom-petom mestu, a u suštini mi i nisu posebno bitne ako je auto pouzdan i rentabilan (ovde ne mislim samo na potrošnju, već i na cenu održavanja, registraciju itd). Najslađe sam se navozao u automobilu sa 1100+ kg i motorom od celih 57ks (Vectra A 1,7d '92). Stigao je par puta do mora po onim CG gudurama i gde još sve ne, vožen u svim uslovima trošio 5,5-7L D2. Oprema - klot (dobro ajde, imao je servo i cb), motor je imao rezervoar, filter nafte, pumpu visokog pritiska i cilindre :lol: Ali, taj auto je tada bio star 7g i funkcionisao je bez greške, bio je prostran i prihvatljivo udoban, a masa i još uvek neraspadnuta izolacija svodili su vibracije i buku starinskog dizela na razuman nivo.

E sad, u stvarnom svetu, pre par meseci sam za moje pare (~3k€) mogao da biram između 10g. starog atmo-benzinca ili common-rail turbo-dizela, i mislim da je u takvom slučaju benzin sigurnija kupovina - daleko jednostavnija konstrukcija i generalno jeftiniji delovi i popravke čine ga manje rizičnim u pogledu daljih (neželjenih) ulaganja. Registracija je povoljnija, a i matori benzinac teško da može da bude rastresen kao vršnjak mu dizelaš (ne kažem da je uvek slučaj, ali je češći kod dizela). Takođe, iako sam odabrao benzinca koji po gradu troši 10ak litara, mesečno prelazim ≤1000km u 99% gradskim uslovima na relacijama do max. 15km, tako da ne planiram ni ugradnju plinskog uređaja. Proteklih 6g. sam vozio na plin i znam da je daleko od savršenog u pogledu usklađivanja rada motora itd. Drugo, sa sekventom, u mom režimu vožnje bi značilo da ga bar 1/3 rute vozim na benzin, dok se motor ne zagreje i ne prebaci na plin, što znači da bi mi trebale godine da se ugradnja TNG otplati. Treće, što manje delova, manje je mogućnosti da nešto crkne :wallbash:

Toliko iz ugla jednog običnog krajnjeg korisnika sa prosečnim srpskim prihodima, a teorijske rasprave benzin vs dizel prepuštam stručnjacima, jer ja to svakako nisam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao vidi teme :D

Jel' se promenilo nesto za ovih godinu dana, jel' presao neko sa benzina na dizel?

Jedino sto mi smeta kod dizela, bar ovih starije generacije je sto sporije greju zimi nego benzinci, pa se malo doope smrzne kad upekne minus. <_<

A sto se tice ovih ortnih momenata i kWataze, ne znam sta bih rekao. :D

Od benzinca bih voleo da imam zvuk, jos malo i blizu sam i to da odradim. Samo jos da smislim kako da ubijem zvuk dizela ispod haube. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja davno presao sa dizela na benzin i ne prada mi na pamet da vozim traktorce ponovo. Vozim 162kw za iste pare kao i ti na dizel. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Koliko trosi benzina / plina 2.0V Turbo?

Zaista nemam predstavu, svakako, da imam benzinca, stavio bih mu plin, neki dobar sekvent svakako. Meni auto potrosi po gradu 7L plafon, na otvorenom 5L.

Dakle ili 917 dinara na 100km u gradu, ili 655 dinara na otvorenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina na otvorenom oko 8-9 litara. Ja vozim na plin u tome je caka. Potrosnja je od 10(otvoren put npr. Crna Gora preko Bosne) do 14 jednom se dogodilo kad sam se ceo dan muvao po BGD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako poštuješ 2 rezervoara plin pa 1 benzin skuplje se voziš. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bih to postovao? Masina sama pali direktno na plin kad je topla. Jedina potrosnja benzina je ujutro i to prvih 100m. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakav crni benzin,dizel je zakon,JTD forever :) nikad vise benzinca,psihicki umaraju,bolje vozit dizela koji cekica ispod haube,nego benzinca pa vozit ko penzioner,uvijek gledat u pokazivac goriva i vozit ko po jajima ;)

mrzim benzin,pogotovu te male 1.2, 1.4 trose kao da su neke opasne makine a u stvari su jedne obicne kosilice za travu :whistle: (pricam iz iskustva) ,a vi koji niste nikad imali JTD ili neki drugi evo diesel "Ne kudite konja kog jahali niste!"

Diesel power, toliko :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam tako na marei 1.6 pa sam posle god. dana dizne jedva ultrazvučno očistio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim na plin u tome je caka.

Nije isto Martini, smanjio si prtljaznik, voznja na plin zahteva ipak nekakvo dodatno odrzavanje, a ugradnja nije besplatna.

Vozio sam dugo na plin, verovatno bih opet ugradio plinski uredjaj, ali ga sad ne bih nikad menjao za JTD-e koje vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako vozi sta mu najvise prija, samo znam da i benzinjaru treba s' vremena na vreme produvati sa benzinom...

Sa ovom mojom potrosnjom i torkom koji imam u svakoj brzini, dobro bih razmislio da li bih se menjao za neki benzinac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neki 20VT sa perfektno uštelovanim sekventom, bilo koji dan :) U bilo kojoj drugoj (realnoj) varijanti, JTD :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...