neshaoct 9592 Posted November 26, 2010 Ono sto benzinci nece imati je torqe na niskom broju obrtaja.A, jesi li gledao skoro gde je turbobenzincima maksimalni obrtni moment...na kom broju obrtaja? Primeri:Bravo 1.4T 150 KS na 5.500 obrtaja i 206 Nm na 2.250 obrtaja...Lancia Delta 1.8T 200 KS na 5.000 i 320 Nm na 2.000 obrtaja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted November 26, 2010 Meni se nešto ne dopadaju ti moderni turbo bezinci o kojima neshaoct divani, mislim da je kole u pravu. Istina je da su turbo benzinci popularni poslednjih godina ali nisam nešto ubeđen u to da će biti izdržljivi, nikad nisu ni bili izdržljiviji od dizela a tek sad kad u 1.2 i 1.4l nasviraju 140KS pa to ima da produva veoma brzo. A taj trend prati i Fiat sa motorima 1.9 TwinTurbo MJT od 190KS brrrrrrrmmmm i 1.4 MultiairTurbo 140KS. Ja bi ipak najradije izabrao ovaj prvi Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 26, 2010 (edited) Neso, to je tacno. To sam negde i spomenuo da nove generacije turbo benzinaca vec imaju velikog smisla, ali o ovim motorima koji su jos aktuelni nemaju. Isto sam negde rekao, kada nadjem benzinca koji ce malo trositi a ici dobro nema razloga da ga zaobidjem .Meni se nešto ne dopadaju ti moderni turbo bezinci o kojima neshaoct divani, mislim da je kole u pravu. Istina je da su turbo benzinci popularni poslednjih godina ali nisam nešto ubeđen u to da će biti izdržljivi, nikad nisu ni bili izdržljiviji od dizela a tek sad kad u 1.2 i 1.4l nasviraju 140KS pa to ima da produva veoma brzo..... Ta prica je takodje imala ranije velikog smisla, i to je tacno. Ali moram da priznam da se materijali razvijaju i proizvode se dosta izdrzljiviji materijali nego ranije. Ne kazem da bi takvi motori trajali vise od dizelasa jer svakako da bi ovi drugi opet prelazili vecu kilomtrazu. Ali danas uopste nije strasna stvar kada kazes 1.4 motor 150ks . Ranije takav motor bi morao na svakih 40000 na generalnu. Videcemo za par godina kada malo cesci budu turbo benzinci kakva ce biti situacija tj. ko ce imati bolji odnos performansi i potrosnje. Edited November 26, 2010 by banjo1990 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 26, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=pVpb0eNfaps&feature=related Quote Share this post Link to post Share on other sites
mane 2 Posted November 26, 2010 Deco... budite dobri.... i ne dirajte mi Chelica inace.....ode kuca Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted November 26, 2010 Šta će biti s' kućom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted November 26, 2010 Turbo dizel motori su ograniceni malim obrtajima, a da bi se dobila snaga, potrebna je veeeeelika turbina, a kad bi stavili veliku turbinu, takav motor bi bio TD samo cca 500-1000rpm a za prosecnu osobu je to neprihvatljivo...brrrrrrrrrrrrrr 40ks...brrrrrrrrr45ks zuuuum 250...zuuuumm saltanje!!! Turbo rupa je problem a ne snaga koja moze da se izvuce. Zato su se dosetili i stavili 2 turbine, 1 malu i jecnu veliku i izvlace pristojnu snagu. L&M 2. stvar je razvoj, dizel motori su do 90. godine bili isti kao i oni iz 1930. i uopste nisu razvijani, a benzinci su iste 1930 imali samo 5-10% vecu snagu po istoj zapremini a 90. su bili na 70-80%... Mislim da treba uzeti sve u obzir kad se prica na ovu temu... 1999. Seat cup gde se prvi put vozio TDI na nekoj trci je imao 280ks, to je ista snaga koju imaju Rally automobili na WRC-u. Od 99. se mnogo toga promenilo, tako da je nepoznato koliko ks sada izvlace iz 1.9 TDI motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted November 27, 2010 1.4 Turbo-BENZINACMnogo zanimljiviji od izmene eksterijera su zahvati na pogonskoj jedinici. 1.4 Turbo agregat (1368 cm3) dobio je novi turbopunjač, kovane klipove, i mnoge druge nove komponente. Zahvaljujući ovim izmenama, Abarth se može pohvaliti snagom od 275 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 380 Nm. Podsetimo, najsnažniji serijski Abarth Esseesse ima snagu od 160 KS i moment od 230 Nm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 27, 2010 Ima o tom autu i kod nas u ovoj temi:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403Ali, ima u istoj temi i:Romeo Ferraris Fiat 500 Abarthhttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=6591671.4T sa 360 KS Naravno...ovaj je ''izdržao'' bar 6 sati... Ili, kada se od Abarth 695 Tributo Ferrari koji ima 180 KS i 230 Nm:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=650446...dobije Pogea Racing Fiat 500 Ferrari Dealers Edition sa 268 KS i 330 Nm (novi turbo punjač, dva nova interkulera, izduvni sistem od nerđajućeg čelika, reprogramirana elektronika motora...)http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30403&view=findpost&p=691825 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mane 2 Posted November 27, 2010 Šta će biti s' kućom?pa znas vec... Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted March 13, 2011 Evo benzinsko motorče koje sam dugo čekao i koje bi možda vozio rado nakon dizela:(performanse su u fiat 500 autu):0.9 TwinAir 875 cc (0.875 L; 53.4 cu in) I2 turbo, 85 PS (63 kW; 84 hp) @5500, 145 N·m (107 lb·ft) @1900, 0-100: 11.0, 173 km/h (107 mph), izduv: 95potrošnja: grad 4.9 L/100 km (58 mpg-imp; 48 mpg-US), vangradska: 3.7 L/100 km (76 mpg-imp; 64 mpgopazite da mu je obrtni moment na 1900.Znajući Fiata, to se može čipnuti na nekih 100 bez boljki ili će već izaći fabrički (nakon nekog vremena) i malo jači i eto fine spravice po mom ukusu.Ako pričamo o "trajnosti manjih motora" koji su "preforsirani" gledajući fiatove male motore poslednjih deset godina ne bi me čudilo da i ovaj malac bude iznenađujuće trajan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted March 13, 2011 Vozio sam benzince i dizele, i činjenica je da i jedni i drugi imaju svoje prednosti i mane. Kad bih imao love za nov auto (i kvalitetno održavanje istog) i kad bi na našim pumpama točili ljudsko gorivo, gotovo sigurno bih se opredelio za dizela. Hm, mada u tom slučaju bih verovatno imao i mogućnost da dajem malo više para za gorivo bez da se znojim svaki put na pumpi, tako da eto nove dileme...Automobil posmatram kao sredstvo i performanse su mi na jedno četvrtom-petom mestu, a u suštini mi i nisu posebno bitne ako je auto pouzdan i rentabilan (ovde ne mislim samo na potrošnju, već i na cenu održavanja, registraciju itd). Najslađe sam se navozao u automobilu sa 1100+ kg i motorom od celih 57ks (Vectra A 1,7d '92). Stigao je par puta do mora po onim CG gudurama i gde još sve ne, vožen u svim uslovima trošio 5,5-7L D2. Oprema - klot (dobro ajde, imao je servo i cb), motor je imao rezervoar, filter nafte, pumpu visokog pritiska i cilindre Ali, taj auto je tada bio star 7g i funkcionisao je bez greške, bio je prostran i prihvatljivo udoban, a masa i još uvek neraspadnuta izolacija svodili su vibracije i buku starinskog dizela na razuman nivo.E sad, u stvarnom svetu, pre par meseci sam za moje pare (~3k€) mogao da biram između 10g. starog atmo-benzinca ili common-rail turbo-dizela, i mislim da je u takvom slučaju benzin sigurnija kupovina - daleko jednostavnija konstrukcija i generalno jeftiniji delovi i popravke čine ga manje rizičnim u pogledu daljih (neželjenih) ulaganja. Registracija je povoljnija, a i matori benzinac teško da može da bude rastresen kao vršnjak mu dizelaš (ne kažem da je uvek slučaj, ali je češći kod dizela). Takođe, iako sam odabrao benzinca koji po gradu troši 10ak litara, mesečno prelazim ≤1000km u 99% gradskim uslovima na relacijama do max. 15km, tako da ne planiram ni ugradnju plinskog uređaja. Proteklih 6g. sam vozio na plin i znam da je daleko od savršenog u pogledu usklađivanja rada motora itd. Drugo, sa sekventom, u mom režimu vožnje bi značilo da ga bar 1/3 rute vozim na benzin, dok se motor ne zagreje i ne prebaci na plin, što znači da bi mi trebale godine da se ugradnja TNG otplati. Treće, što manje delova, manje je mogućnosti da nešto crkne Toliko iz ugla jednog običnog krajnjeg korisnika sa prosečnim srpskim prihodima, a teorijske rasprave benzin vs dizel prepuštam stručnjacima, jer ja to svakako nisam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 5, 2011 Jao vidi teme Jel' se promenilo nesto za ovih godinu dana, jel' presao neko sa benzina na dizel?Jedino sto mi smeta kod dizela, bar ovih starije generacije je sto sporije greju zimi nego benzinci, pa se malo doope smrzne kad upekne minus. A sto se tice ovih ortnih momenata i kWataze, ne znam sta bih rekao. Od benzinca bih voleo da imam zvuk, jos malo i blizu sam i to da odradim. Samo jos da smislim kako da ubijem zvuk dizela ispod haube. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 5, 2011 Ja davno presao sa dizela na benzin i ne prada mi na pamet da vozim traktorce ponovo. Vozim 162kw za iste pare kao i ti na dizel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22937 Posted November 7, 2011 Kako za iste pare? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 7, 2011 Koliko trosi benzina / plina 2.0V Turbo?Zaista nemam predstavu, svakako, da imam benzinca, stavio bih mu plin, neki dobar sekvent svakako. Meni auto potrosi po gradu 7L plafon, na otvorenom 5L.Dakle ili 917 dinara na 100km u gradu, ili 655 dinara na otvorenom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 7, 2011 Benzina na otvorenom oko 8-9 litara. Ja vozim na plin u tome je caka. Potrosnja je od 10(otvoren put npr. Crna Gora preko Bosne) do 14 jednom se dogodilo kad sam se ceo dan muvao po BGD. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 7, 2011 Ako poštuješ 2 rezervoara plin pa 1 benzin skuplje se voziš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 7, 2011 Sto bih to postovao? Masina sama pali direktno na plin kad je topla. Jedina potrosnja benzina je ujutro i to prvih 100m. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted November 7, 2011 kakav crni benzin,dizel je zakon,JTD forever nikad vise benzinca,psihicki umaraju,bolje vozit dizela koji cekica ispod haube,nego benzinca pa vozit ko penzioner,uvijek gledat u pokazivac goriva i vozit ko po jajima mrzim benzin,pogotovu te male 1.2, 1.4 trose kao da su neke opasne makine a u stvari su jedne obicne kosilice za travu (pricam iz iskustva) ,a vi koji niste nikad imali JTD ili neki drugi evo diesel "Ne kudite konja kog jahali niste!" Diesel power, toliko Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 7, 2011 I ja sam tako na marei 1.6 pa sam posle god. dana dizne jedva ultrazvučno očistio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22937 Posted November 7, 2011 Ja vozim na plin u tome je caka.Nije isto Martini, smanjio si prtljaznik, voznja na plin zahteva ipak nekakvo dodatno odrzavanje, a ugradnja nije besplatna.Vozio sam dugo na plin, verovatno bih opet ugradio plinski uredjaj, ali ga sad ne bih nikad menjao za JTD-e koje vozim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 7, 2011 Svako vozi sta mu najvise prija, samo znam da i benzinjaru treba s' vremena na vreme produvati sa benzinom...Sa ovom mojom potrosnjom i torkom koji imam u svakoj brzini, dobro bih razmislio da li bih se menjao za neki benzinac... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 7, 2011 Za neki 20VT sa perfektno uštelovanim sekventom, bilo koji dan U bilo kojoj drugoj (realnoj) varijanti, JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites