Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Vrlo rado cu pojasniti. Kada vozim auto sa JTD motorom, osecam se kao da vozim obican auto (sto i jeste), kog ima na svakom koraku. Kad ga upalim i cujem divni dizelski zvuk sav se najezim (u negativnom smislu). U redu, kad se poredi sa benzincem slicne konjaze, trosi manje, ali zahteva i vise odrzavanja i frustracije kad EGR ventil ponovo pravi probleme i sl. Tu je ipak bolje uzeti neki turbo benzinac kao npr. 1.4 multiair sa 170 konja i eto ti jos bolje performanse od JTD-a i jos vece uzivanje u voznji.

Ja voznju automobila smatram necim posebnim i zato sam spreman da iskesiram vise novca da bih uzivao u tome. Pitas kako uzivam, pa ako te ne privlaci da V6 motor zavrtis do blokade i pri tome uzivas u divnom zvuku koji ispusta sta da se radi. Potrosicem vise goriva ali ces pojesti sve dizele (mozda neki mapiran 3.0 V6 TDI/CDI dizel sa duplo vise NM i vise konja ne, ali ce zato taj dizel da trosi isto goriva ko i ti) i uzivaces maksimalno u tome. Naravno, nije bas za svakoga.

Tema se odnosi na pitanje sta je bolje, benzin ili dizel. Odgovora nema. Svako kupuje sta misli da njemu najvise odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi objasnio zasto se isplati.

Tj ako sam dobro shavtio iz odgovora ne isplati se, odnosno jedina satisfakcija je sto ces sa V6 pojesti sve dizele a sa 1.4 Multiair JTD-a. U stranu se gura potrosnja tog Multiaira koja je bas bas velika.

Sad ispada da mi koji vozimo JTD-a ne bi voleli da sednemo u V6 i da nam se zvuk JTD-a vise svidja.

Nije tako, samo kad stavim u odnos performanse sa potrosnjom JTD je mnogo bolji izbor. Nemaju svi dovoljno para za uzivanje, a ponekad onaj ko ima ne zeli da sve gura u auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finansijski se ne isplati i to je jasno. Zasto sve u zivotu mora da se isplati? Ako gledamo tako, bolje da ne zivimo uopste, ne isplati se.

Jedini razlog za kupovinu dizela jeste potrosnja koja je nazalost jedna od najbitnijih stavki u danasnje vreme.

Nisam imao nameru da uvredim bilo koga i naravno da ne mislim ovo sto si gore napisao, ali mi je dosadilo da gledam glupe komentare koji dizu dizel motore u nebo, kao da nista drugo ne postoji. E pa postoji, i samo zato sto je skupo ne znaci da je losije. Tema trazi odgovor na pitanje da li je bolji benzin ili dizel, a ne sta je najjeftinije i kao sto sam vec rekao, svaki motor je dobar onome ko ga kupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je glupo porediti babe i zabe.

Porede se motori 8v turbo i 16v atmo, sto nema nikakve veze. Ajde da se uporedi 8v turbo dizel malo novije generacije i 8v turbo benzin??? To cete tesko naci, jedan od poslednjih benz. motora sa 8v i turbinom je Fiatov od 150ks, a npr. VW je pre 10-ak godina izbacio TDI 8v sa 150ks, pa mogu da se uporede. Ili ima jos jedno bolje poredjenje a to je TDI 8v 15oks i 1.8 20VT 150ks!!!

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=79860

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=81455

Mislim da je dovoljno receno sa ovim primerom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct: ti imas Stilo 1.6 16v??? mislis li da bi mogao sto napravit Stilu JTD 115hp,ne bi a cak ni onom od 80hp...

Da, imam Stilo 1.6. Pre njega Bravu 1.6.

Kupio sam Stilo sa tim motorom jer sam to i hteo, uostalom, mnogo više po oglasima ima Stila sa JTD motorom nego benzinaca, tako da ga sigurno nisam uzeo jer mi je bilo lakše naći neki benzinac. :thumbup: Usput, ne pravim veliku kilometražu godišnje, pa i sa tog aspekta nije mi prvi izbor bio dizel.

E, sad...šta ja mogu napraviti Stilu JTD nije važno, jer ni jedan ni drugi auto nisu za trkanje. Ono što je činjenica je da Stilo JTD 115 ide brže, bolje od Stila 1.6.

Fiat koji je napravio oba auta kaže da je Stilo JTD 115 brži do 100 Km/h za 0.2s u odnosu na Stilo 1.6. Priznaj da si mislio da je razlika mnooooogo veća. :whistle::D

Isto tako, Fiat kaže da je Stilo JTD 80 sporiji do 100 Km/h od Stila 1.6 za cele 2.4s što je u praksi mnogo...mnogo dužina ispred je Stilo 1.6. Priznaj da te je ovaj podatak takođe iznenadio. :whistle::D

Međutim, glavna prednost JTD motora u odnosu na motor koji nema turbinu (u ovom slučaju benzinac 1.6) nije u ovom podatku iz mesta do 100 Km/h, nego u međuubrzanjima, npr. od 60 do 100, ili od 80 do 120. Tu je prednost JTD motora izraženija jer prosto ima turbinu, drugačija je koncepcija motora, ima više obrtnog momenta raspoloživog na malom broju obrtaja, skoro čim pipneš gas...

Pominjao si potrošnju Stila 1.6 na otvorenom, kako ne može ispod 7 litara. To naravno nije tačno. Njegova potrošnja (kao i svakog drugog automobila) zavisiće od brzine kojom voziš, opterećenosti auta.

Sa teme o potrošnji goriva:

Sve u petoj, board comp...Stilo 1.6:

70-80 Km/h >>> 5-5.5 L

120 Km/h >>> ~ 7 L

Trudih se da vozim ekonomično, jer znam još od ranije da na 160 pije oko 12 L. :whistle: Na još većoj brzini me bilo strah i da pogledam koliko troši... :p

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38285&view=findpost&p=764187

Održavanje Stila 1.6 je jeftinije od održavanja Stila JTD i to je normalno da bude tako. Isto će biti i ako porediš bilo koji drugi model gde je jedan dizel, a drugi benzin. Počni od toga da 1.6 traži manje litara motornog ulja, pa dalje...Uostalom, možeš uporediti cene u servisima za npr. mali servis kod jednog i kod drugog auta.

Aj da vidim kako ćeš sa atmosferskim 1.6 ili 1.8 uzbrdo sa dvoje-troje ljudi u kolima i uključenom klimom da obiđeš šleper recimo? Probao ja u ćaletovoj Elantri 1.6, i posle 5 sekundi nedešavanjaničega se vratio tamo odakle sam krenuo... Ne moram ni da spominjem da kod mene na JTD čak ne vraćam ni u stepen niže.

Jednom išli za NS. Autoput, troje ljudi u autu, uključena klima, brzinomer pokazivao 190 Km/h, GPS 183-184 Km/h i nije bio patos gas...ali možda bi navukao još ~ 5 Km/h u narednih par kilometara, što faktički znači da nema tu gde dalje da ide od ostvarenih 183-184 po GPS-u u tim uslovima vožnje.

Sad skoro išli u Osijek, 4 ljudi u Stilu 1.6, što bi se reklo pun, ispred mene Duletova Marea JTD (tada još uvek čipovana), čini mi se da je kod njega bilo troje ljudi (on i još dvoje). Put kao naša Ibarska, deo od Vukovara do Osijeka. Pratili jednog njegovog drugara u Focusu koji nas je vodio na mesto skupa.

Uglavnom, na tom putu smo još kako obilazili, preticali, hvatali i 170 Km/h, gomila ubrzanja od 120 do 160...i održavao sam Mareu ispred mene na najviše 10 metara. Ali, prilikom svakog jačeg preticanja vraćao sam u četvrtu, nekada i u treću i vrteo do 5.500 obrtaja kako bih mogao da je pratim. Ne da je stignem, ne da je prestignem, već samo da budem konstantno blizu iza. Dule sigurno nije morao toliko da radi menjačem. :yes

Konkretnog poređenja radi, uzmimo 1.6 16V i 1.9 JTD, dva najčešća motora kod nas - da bi ti 1.6 trošio u gradu recimo 8, možeš da zaboraviš na bilo kakvu vožnju, dok JTD-a možeš da gaziš i gaspatos sve vreme, neće preći tu cifru, a ako ga voziš recimo od 1500 do 2500 obrtaja, što mu najviše i prija, trošiće ti 6.5 u gradu, a voziš se k'o čovek...

Stilo 1.6 u Beogradu sa ovdašnjim gužvama ne može da potroši 8 litara. Uspeh je ako se spusti ispod 10, mislim da mi nikada nije trošio manje od 9.5. Ali, to su naravno uslovi gradske vožnje u Beogradu, koji nisu humani... :D U nekom manjem mestu, gde je gradska vožnja ipak drugačija (da kažemo normlana), moglo bi verovatno da se spusti na 9, ali na manje od toga ne verujem...tj. i ako se spusti, to onda više nije gradska vožnja. Meni troši 10-11 litara po Beogradu.

Sa druge strane, Stilo JTD 115 sa muškim načinom vožnje u istim uslovima Beogradskih gužvi, neće preći 8.5 ukoliko je sve ispavno na autu, uglavnom će se vrteti oko 8 litara.

Međutim, u umerenijoj vožnji, dakle da kazaljka obrtomera ne vidi preko 2.500-3.000 obrtaja, spašće to i na 7 litara, pričaju ljudi da mogu po Beogradu i 6.5...šta znam...mooožda i mogu ako rano ujutro idu na posao, pre svih gužvi, ili vozaju kasno noću. U svakom slučaju značajno manje nego Stilo 1.6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel je tezi 30-ak kg a specifikacije su skoro iste, razlika je 0.1 do 100, krajnja brzina ista, potrosnja dizela je mnoooooooooooogo manja!!!

Inace kad se vodi polemika o Benzin-dizel motorima, treba da se uzme u obzir razvoj, koji je daleko na strani benzinaca jer se benzinski motori razvijaju vec 100 godina i vide se ogromne razlike, dok su dizeli bili zapostavljeni do pojave TDI motora i samo delimicno su unapredjeni. Potencijal dizel motora je daleko veci, ali ima nekih limita a trenutno najveci limit su obrtaji. Da bi se na 2.0 motor stavila veca turbina, taj motor na odredjenim obrtajima treba da izbaci odredjenu kolicinu izduvnih gasova koji bi pokrenuli turbinu. Posto nema obrtaja kao benzinci, stavljanje velikih turbina je skoro nemoguce. Zato su inzinjeri smislili turbine promenjive geometrije koje samo mogu malo da nadomeste obrtaje, kad se govori o pokretnosti turbine ali nikako i da u potpunosti kompenzuju nedostatke. U poslednje vreme je prava najezda bi turbo dizel motora koji imaju jednu malu i jednu vecu turbinu i time pokusavaju da ubiju turbo rupe i da motor vuce konstantno.

Danas sam promenio svoje misljenje sto se tice benzinaca kad mi je nesa reko da gura od pozadi 1.9JTD i to chipovan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam promenio svoje misljenje sto se tice benzinaca kad mi je nesa reko da gura od pozadi 1.9JTD i to chipovan :D

A, jel' baš tako rečeno? :whistle: I, u pitanju je stariji JTD, u Bravu. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se plina tice, to je jos veci krs. Dobro radi jedino na malim benzincima koji nisu previse komplikovani.

Upravo 20v turbo ima puno problema sa njim, Nikola pitaj oca o dr. Zoricu i njegovim problemima... Sticajem okolnosti provozao sam u poslednje vreme bar 10 20vt kappa i jedina koja stvarno dobro ide na plin je kappa koju su kombinovali IvanT i Lanee. Samo nece jos dugo. :D

Sta je sa Zoricevim problemom? Covek ima problem sa bobinama i izostankom paljenja koji su poceli posle pranja motora i na plin i na benzin. Potrosnja je ok i vuca takodje. Nije se zalio. Moj auto nema nikakvih problema. Ide lepo i korektno trosi. A to u cemu si se vozio i sa kakvim uredjajima to je pitanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinjenica je da je amplituda u potrosnji JTD do plus minus 1 litar, ako se patosira ili vozi normalno. Benzincu je razlika u potrosnji kad se patosira i po 50 posto u odnosu na ekonomicnu voznju.

Prednost dizela je da mozes da ga vozis kako hoces uz slicnu potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au sine, ovi JTD-ovci me sve više podsećaju na nekadašnje vozače G2d. Priče su im često odavde, a agresivnost na maksimumu.

Over & out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ovo u redu, sasvim normalna ljudska pojava gde svako hvali ono što ima! Mene samo nervira u najmanju ruku glupa demagogija poređenja atmo i atmo motora, ali ne vredi da se raspravljam. Samo kažem ugradite u taj 1.6 , 1.8 turbine pa će te videti šta ćete dobiti. Da je turbina predviđena za te motore ona bi tu sigurno i stajale, i opet kažem ugradite svi turbine pa ću vas pitati šta će biti posle. Kod benzinca turbo efekat je dosta manje izražen nego kod dizela, pre svega zbog zbog nemogućnosti povećanja pritiska kao što je slučaj kod dizela. Za turbo motor je potrebna i sama jača konstrukcija motora, kvalitetnija ulja i gorivo,elektoronika, ubrizgavanje itd, pa kad razmislimo da je te 2000 godine HGT imao turbo koliko bi koštao i za koju svrhu bi postojao taj auto?

Porediću 1.9d i 1.8 hgt! Takvim poređenjem se vraćamo u 80-e godine, gde su motori namenjeni potpuno drugačijoj upotrebi. Nekome je bitna potrošnja, sama cena održavanja, cena prilikom kupovine i taj će odabrati 1.9d. Onaj kome je sve to manje važno, a najbitnije mu je kako auto ide naravno da će izabrati 1.8!

Pa ja sam ranije imao kadett-a GSI 1.8. Bukvalno sam bio zaljubljen u njega, a vozikao sam ga dok još nisam ni položio! Verovatno ga nikada ne bih ni prodao da nije bilo nesnošljivo raditi limariju svake godine, ali kada sam ušao posle njega u punta jtd onako ne očekivajući nikakav poseban odgovor na gas niti živahnost, prosto sam ostao iznenađen kada sam osetio da i dizel može da povuče!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi mogli da poredite benzinske i dizel motore, potrebna su vam dva jako slicna motora... A jedini slican turbo benzinac dizelu koji ja znam je novi prototip VW grupe i to je 1.8 sa 150ks/3800 obrtaja... Motor takve koncepcije bi mogao da se poredi sa nekim 1.8 turbo dizelom i po performansama i po potrosnji... Sve ostalo ne moze da se poredi, totalno su drugacije filozofije u konstruisanju motora... I ne bih se slozio da su benzinci favorizovani kao sto je neko pisao tu u tehnoloskom smislu a da su dizeli jos i dalje ne razvijeni, moje misljenje je bas suprotno, dizeli su jako mnogo napredovali prethodnih par godina i doslo se skoro pa do vrha i zato se sad preslo na benzince i na turbake... I moram se sloziti sa pricom da pojedinci jako podsecaju na vlasnike golfova dizela bez uvrede po nikoga, u mojoj okolini tesko ko ostvaruje potrosnju koje pojedinci tu navode, tj postizu ih, ali kad voze kao penzioneri a ne kao sto se tu navodi kad se "cepa"... Svaki motor ce da potrosi drasticno vise kad se "cepa" i sem ako niste nasli nacin da zaobidjete zakone fizike, to ce uvek biti tako, jer ne mozete nesto napraviti iz nicega...

Inace sam imao prilike da se vozim u par turbo dizela od kojih ni jedan nije manji bio od 1.9 i ni sa jednim nisam bio bas nesto oduzevljen, a imao sam priliku da nesto malo vozim 1.9JTDm i smorio sam se cim sam ga morao paliti jer moram da sedim i cekam da zagreje grejace a temperatura je bila oko 5 stepeni napolju... Tu se sva prica oko dizela zavrsila kod mene, zanimalo me kako ide dizel ali posle toga nisam ni imao volje da ga probam dalje od dvorista... A inace mi drug vozi 1.3 dizel grande punto i to je totalno mrtvo ispod 2500 obrtaja, tek se onda oseti da pocinje da vuce kako tako po njegovim recima...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugiša, JTD pali bez problema bez ijednog ispravnog grejača na 5 stepeni. Čak nešto mislim da ih tek oko nule (i niže) uopšte aktivira, bez obzira što uvek upali kontrolnu lampicu na instrument tabli.

Neću da komentarišem da se neko smorio vozeći JTD-a bilo kog, posle juga... Daću ti ja da probaš moj JTD od 80 konja - znači najslabiji JTD u Stilu ikad ugrađivan, nećeš skidati osmeh sa lica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, dzaba krecimo, voze ljudi na benzin i kraj. Ende, njihov problem sto ne zele da osete cari JTD ili TDI masina. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugiša, JTD pali bez problema bez ijednog ispravnog grejača na 5 stepeni. Čak nešto mislim da ih tek oko nule (i niže) uopšte aktivira, bez obzira što uvek upali kontrolnu lampicu na instrument tabli.

Neću da komentarišem da se neko smorio vozeći JTD-a bilo kog, posle juga... Daću ti ja da probaš moj JTD od 80 konja - znači najslabiji JTD u Stilu ikad ugrađivan, nećeš skidati osmeh sa lica.

Hahaha ja seo i verglam ga par puta i nece da upali :rofl: Iskljucim kontakt, dao ponovo kontakt, cekam, cekam i posle par sekundi da signal da je zagrejan i onda je upalio... :blink: Posle par dana bilo ispod nule, ne znam koja temperatura ali cekao sam barem 15s dok nije dao signal da moze da se upali... Pa ja cu eto da sednem ali pod uslovom da ne moram da ga palim i pod uslovom da mogu da ga vozim ko svog Yuga da mu izmerimo potrosnju :lol: Sto znaci da mi je bitno od informacija na kojim obrtajima je blokada? :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, dzaba krecimo, voze ljudi na benzin i kraj. Ende, njihov problem sto ne zele da osete cari JTD ili TDI masina. ;)

Bolje bi bilo da osetis cari pravog benzinskog motora pa onda da pricas. Ovako nema smisla. Dizel je bolji samo po potrosnji. Tacka.

Svaki turbo-benzinac ce oduvati dizela po elasticnosti kad dobije boost. Ili jos bolje, probaj BMW-om 35i biturbo sestak da vidis kako povlaci od 1500 obrtaja. I ne staje na 4000-4500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vozim benzinca i uvek cu ostati na benzincu :) za 9 meseci koliko imam ovaj auto postosio sam za gorivo vrednost auta, sto iznosi 2000 evra i uopste mi nije zao para! imam u porodici i mercedesa W124 2500kubika 89 konja i trosi od 10 pa na dalje, kako god pogledam moj auto je isplativiji, a ti bord kompijuteri su biiip posto na primer drugar ima stila 1.8 i kada ga cepa pun gas pokazuje da trosi 32 litra a to je ne moguce! da imam bord komp u kolima prelepio bi ga izolir trakom :D u planu mi je da uzmem Fiat Coupe turbo i boli me uvo koliko trosi, nikad nisam gledao koliko mi trosi i kada me neko pita koliko trosi ja mu kazem 20 litara pa nek se razmislja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel je bolji samo po potrosnji. Tacka.

Osim što nije. Tačka.

Svaki turbo-benzinac ce oduvati dizela po elasticnosti kad dobije boost. Ili jos bolje, probaj BMW-om 35i biturbo sestak da vidis kako povlaci od 1500 obrtaja. I ne staje na 4000-4500.

Probaj i 335d onda, pa vidi kako to povlači sa 200 Nm više od 335i...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje bi bilo da osetis cari pravog benzinskog motora pa onda da pricas. ... probaj BMW-om 35i biturbo

Dobar si :thumbup:

ali nemoj taj, probaj Ferrarijev 599 5.9L v12 , videćeš da atmo benzinci idu još bolje.

a ti bord kompijuteri su biiip posto na primer drugar ima stila 1.8 i kada ga cepa pun gas pokazuje da trosi 32 litra a to je ne moguce

Nemoj da širiš dezinformacije. Mereći prosečnu potrošnju precizniji su od svakog pištolja na benzinskoj pumpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje bi bilo da osetis cari pravog benzinskog motora pa onda da pricas. ... probaj BMW-om 35i biturbo

Dobar si :thumbup:

ali nemoj taj, probaj Ferrarijev 599 5.9L v12 , videćeš da atmo benzinci idu još bolje.

a ti bord kompijuteri su biiip posto na primer drugar ima stila 1.8 i kada ga cepa pun gas pokazuje da trosi 32 litra a to je ne moguce

Nemoj da širiš dezinformacije. Mereći prosečnu potrošnju precizniji su od svakog pištolja na benzinskoj pumpi.

meni bord komp ne treba u kolima, ako ga bude imao prelepi cu ga izolir trakom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje od svega je što 90% ljudi koji ovde "brane čast" turbo benzinaca, ustvari vozi 1.2 i 1.6 atmosferce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vozim benzinca i uvek cu ostati na benzincu :)

Nemoj biti isključiv ;) . Samim takvim stavom grešiš bez obzira da li si u pravu ili ne.

Najbolje od svega je što 90% ljudi koji ovde "brane čast" turbo benzinaca, ustvari vozi 1.2 i 1.6 atmosferce :D

Realno, da je u paleti motora koji su išli u moj auto bilo turbo benzinaca rado bih ga uporedio, ali NEMA GA!!! :harhar:

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj burazer je profesionalni vozac, ima 46 godina, promenio je bar 30-40 automobila u zivotu i ceo zivot je mrzeo dizelase... do pre dve-tri godine, kada je sticajem nezeljenih okolnosti postao vlasnik jednog modernog turbo dizelasa. Od tada covek ne moze da ga skine sa dizela :D

Kao sto vec rekoh, sve je stvar licne preference i izbora. Ni jedni ni drugi nisu najbolji po svim kriterijumima. Poklonici i jednih i drugih treba da daju sansu onim drugima, a ne da budu iskljucivi. Jedno lose iskustvo ne znaci de-facto pravilo.

Ova rasprava je otisla u potpuno pogresnom toku. Umesto da se razmene iskustva, ovo je postalo prepucavanje bez smisla, koje je sve samo ne konstruktuivno i moze vrlo lako da prenese pogresnu informaciju ljudima koji su neupuceni i kojima je pouzdana informacija potrebna.

Suzdrzite se daljih prepucavanja kako tema ne bi bila trajno zakljucana i uklonjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi mogli da poredite benzinske i dizel motore, potrebna su vam dva jako slicna motora... A jedini slican turbo benzinac dizelu koji ja znam je novi prototip VW grupe i to je 1.8 sa 150ks/3800 obrtaja... Motor takve koncepcije bi mogao da se poredi sa nekim 1.8 turbo dizelom i po performansama i po potrosnji... Sve ostalo ne moze da se poredi, totalno su drugacije filozofije u konstruisanju motora... I ne bih se slozio da su benzinci favorizovani kao sto je neko pisao tu u tehnoloskom smislu a da su dizeli jos i dalje ne razvijeni, moje misljenje je bas suprotno, dizeli su jako mnogo napredovali prethodnih par godina i doslo se skoro pa do vrha i zato se sad preslo na benzince i na turbake... I moram se sloziti sa pricom da pojedinci jako podsecaju na vlasnike golfova dizela bez uvrede po nikoga, u mojoj okolini tesko ko ostvaruje potrosnju koje pojedinci tu navode, tj postizu ih, ali kad voze kao penzioneri a ne kao sto se tu navodi kad se "cepa"... Svaki motor ce da potrosi drasticno vise kad se "cepa" i sem ako niste nasli nacin da zaobidjete zakone fizike, to ce uvek biti tako, jer ne mozete nesto napraviti iz nicega...

Inace sam imao prilike da se vozim u par turbo dizela od kojih ni jedan nije manji bio od 1.9 i ni sa jednim nisam bio bas nesto oduzevljen, a imao sam priliku da nesto malo vozim 1.9JTDm i smorio sam se cim sam ga morao paliti jer moram da sedim i cekam da zagreje grejace a temperatura je bila oko 5 stepeni napolju... Tu se sva prica oko dizela zavrsila kod mene, zanimalo me kako ide dizel ali posle toga nisam ni imao volje da ga probam dalje od dvorista... A inace mi drug vozi 1.3 dizel grande punto i to je totalno mrtvo ispod 2500 obrtaja, tek se onda oseti da pocinje da vuce kako tako po njegovim recima...

Imas poredjenje par postova iznad... kubikaza se razlikuje u nekoliko kubika, manje od 100 a snaga je ista. Kod vagena ima dosta modela koji se na neki nacin mogu porediti, ali opet benzinci imaju 20v a dizeli samo 8 komada.

Sto se mene tice, samo mogu da nabrojim motore koje sam vozio pa presudite...

2.0 16v 150ks

1.8 8v 90ks

1.1 55ks

2.4 24v 190ks

5.0 32v mislim da je bilo 330ks

2.7 biturbo 340ks

2.6 24v 197ks

3.5 24v Pajero, ne znam konjazu

2.5 TDI 150ks

1.9 JTD8v 85ks

1.3 8v 75ks

i na kraju 1.2 16v 80ks corsa

Sad razmislite da li neko ko je dosta dugo vozio ove automobile moze da bude neobjektivan i da govori nesto pogresno...

Najbolesniji je bio RS4, pa Brabus, ali odma za brabusom po opstem utisu je punto 1.9JTD... razlika do 100 izmedju punta sa chipom i brabusa je samo 1 sec. Isto tako trenutno najvise vozim corsu 1.2 koja ne da ne ide, a ne da trosi... ne moze da se spusti ispod 9l iako sam pokusavao da spustim na minimum potrosnju, ali nece ispod 9, a ne ide nikako!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...