Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Samo da se nadovežem i na raspravu moju i Neshaoct od pre 2 meseca....

Nisam se slagao generalno sa tvojim stavovima tada, danas se ipak u potpunosti slažem.

Izneo si stavove potrkepljene činjenicama.

Ne bih se usudio da čipujem auto za male pare danas uz obećanje da će mi neko vratiti pare ako nisam zadovoljan.

Bio sam svedok jednog nemilog događaja, čipovanja auta za 52 eura. Recimo da auto nije ni malo jeftin a ni mator.

Razvali čoveku "stručnjak" turbinu, razletela se u 300 kom. A samo zato da mu dokaže da se iz 2.0 CR TDI izvlači 200+ ks bez ikakvih mehaničkih prepravki, nakon čega će taj isti modifikovani motor da pregazi 500.000 km bez problema.

Auto imade na satu 42.000 km, 2010. godište. Fabričkih 140 ks.

Opet, ostao sam na jeftinijem čipu samo iz razloga što imam veliko poverenje u čoveka koji ga je ugradio. Ni zbog čega drugog!

I ako budem u prilici da obnovim vozni park u narednom periodu, opet će to biti neki JTD novije generacije. Verovatno ću ga čipovati, ali ću dobro razmisliti kod koga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez ljutnje, ali ja stvarno ne razumem čoveka koji očekuje povećanje snage kola za oko 50% samo izmenom parametara kompjutera..

Dobro što je i motor čitav posle svega toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je tako kad te svrbi džep, pa ne znaš šta ćeš od sebe :)

Onda daš nekom magarcu da se igra na autu od 20.000 eur... jer on mnoge krševe uspešno načipova, što svedoči stotine zadovoljnih mušterija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj napiši i ko je čipovao, čisto da se još neko ne zezne.

Ja ču svakako pre čipovanja kola sakupiti sve granične vrednosti za paramtre i sam posle čipa proveriti da li nešto izlazi iz optimalnih vrednosti. Bolje 2 sata da se sam zezam nego posle da kukam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da se zameram. Da je u pitanju bio moj auto, objavio bih na sva zvona.

Neka ga gazda zaklanog auta "reklamira".

Inače lokalni je momak i poznajem ga, a ne verujem da će neko od Vas, iz BG i okoline, imati dodirnih tačaka sa njim.

Isti je i meni nudio mapu za 50 eur, koja će mi navodno osloboditi 150 ks iz JTD 8v (85 kw fabrika).

Iz razumljivih razloga sam i odustao od takve rabote, jer mislim da je za oslobađanje te snage potrebno 16v.

Verujem u neko povećanje snage od 15-20% običnim reprogramiranjem, a za sve ostalo mora se malo ozbiljnije pozabaviti i mehanikom.

Mehaničar koji mi je radio čip je bio sasvim realan. Rekao je da nakon čipovanja ne očekujem snagu tipa 3.0 TDI, već nekih 20 ks dobitka, što je po njegovoj proceni sasvim dovoljno za snažnije ubrzanje u većim stepenima prenosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo kada bi napisao ko je u pitanju...mozda bas u ovom trenutku neke iz kluba razgovara sa njim i planira da ode...ako ti je problem pusti meni pm ja cu objaviti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehaničar koji mi je radio čip je bio sasvim realan. Rekao je da nakon čipovanja ne očekujem snagu tipa 3.0 TDI, već nekih 20 ks dobitka, što je po njegovoj proceni sasvim dovoljno za snažnije ubrzanje u većim stepenima prenosa.

Baš je to problem kod ljudi koji čipuju kola.

Meni da majstor kaže da ću sa Stilom moći da dobijem neki 3.0 benzin lepo bih se zahvalio i otišao dok mi nije upropastio motor. Ali nažalost ne razmišljaju svi tako.

Baš sam čitao na nekom forumu kako se lik žali na pro tuning, čipovao je 2.0tdi, tražio da mu maskimum izvuku i posle toga ga na ubrzanju 150-max odrao A6 3.0 i zbog toga je momke propisno ispljuvao :wallbash:. Za neke ljude nije ni auto, a ne čip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusti Boki-u pm ko je, a on neka posle obrise ovaj post iznad, moralo bi da se zna ko je, iz dana u dan sve vise ljudi se odlucuje za chipovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji dizel sa dpf filterom dimi?

Samo ljubčice izbacuju

ljubicice.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi povecao pritisak turba ne moras mnogo da povecavas obrtaje, to upravo cini "promenjiva geometrija" i razni ventili koji ucestvuju u celom postupku nadpunjenja turbinom... westgate ventil i blow off ventil i razna cudesa :D povezana sa vakumom protokomerom i mapom... Na 2000 obrtaja na primer mozes da imas do cak 0,9-1bar pritiska turba sto je 80 posto max pritiska nadpunjenja a obrtaji su na manje od 50%... a takodje kada kocis motorom na velikim nizbrdicama mozes da imas 0 bara...

kolicina goriva se racuna prema kolicini ukupnog "vazduha" koji ulazi na usis, kazem "vazduha" jer nije samo vazduh vec i izduvni gasovi ( tu spadaju vazduh sa turbine i izduvni gasovi sa egr-a), i ta kolicina nafte prati kolicinu vazduha da bi smesa uvek bila u nekim zadatim vrednostima... E sad nije dovoljno reci samo smesa (kolicina ubrizganog goriva i kolicina vazduha.. ) treba uzeti i kvalitet te smese, na kom pritisku je ubrizgana nafta... Kod starijih dizela (golf 2 1,6 GTD ) recimo je mnogo mnogo "nekvalitetnija" smesa u odnosu na najnovije CR dizele... to je jedan od razloga sto golf 2 GTD ima samo 69 konja sa 1,6 motorom, a fabrike sada izbacuju 120 i vise konja iz motora te kubikaze...

Gde je to čuveno dugme gde se povećava pritisak, pali turbina itd.

Varijabilna peraja u turbu služe da bi obezbedila bržu reakciju, tj da bi smanjila tzv. turbo rupu. Na nižim obrtajima varijabilna peraja usmeravaju tok izduvnih gasova (ujedno im smanjuje protok povećavajući brzinu istih) ka spoljnim delu lopatice turbine. Time se dobija brža reakcija i veći pritisak nadpunjenja pri nižim obrtajima. Kada se obrtaji motora povećaju i samim tim i količina izduvnih gasova (direktno vezana sa količinom goriva) peraja se zakreću i stavljaju u tzv otvoreni položaj i sada izduvni gasovi naleću celom površinom lopatica turbine. Zato su sada najveći obrtni momenti na 1700 1500 pa i niže obrtaja, ranije su bili na oko 2500 a do tada auto mrtav. Taj čuveni je imao i motor sa 80 KS i 155 Nm pri 2500 o/min. Korisni obrtaji su sa sa var. turbinom dosta povećali zar ne ?

Obično su i najveći pritisci u zoni najvećeg obrtnog momenta.

Mali turbo brža reakcija ali i manji pritisak nadpunjenja, veći turbo sporija reakcija ali kad se zavrti eto gomile konja. Zato sada ubacuju dve i više turbina.

Wastgate ili bypass ventil čisto da ograniči max pritisak bude u granicama, kada pređe granicu ventil (ili mehanički ili pneumatski ili neki treći sistem) se otvori i gasovi idu direktno u izduv. Prosta stvar kao i sve ostalo.

ne znam kako bi povećao obrtaje dizel motora osim ako ne začuriš onog iza auspuha. Odakle višak vazduha ? Rad dizel motora je direktno vezan sa količinom goriva, kada hoćeš gas rokneš više nafte (zato onoliko dima) a više vazduha dođe kasnije, još ako ima turbinu eto i jurnjave.

Video si relaciju bez gasa mali pritisak turbina kada stisneš gas drastično se poveća pritisak. Više goriva=više izduvnih gasova=veći pritisak punjenja

Zbog dima su ubacili sve one silne sisteme i komplikacije ali ga još uvek ima kada se stisne gas. Nema dizela koji tada ne dimi. Neki više neki manje, svi dime.

Nisi bas potpuno upravu za ceo napisan post...

Recimo za: "Rad dizel motora je direktno vezan sa količinom goriva" - Kako je to rad dizel motora direktno vezan sa kolicinom goriva? Kada stariji dizel motori trose vise nafte nego novi a oslobadjaju mnogo manje snage... Recimo cak novi 2.0 multijet ima 165 fabrickih konja a po specifikacijama trosi manje od mog 1,9 multijeta sa 120 fabrickih konja... To je kontradiktorno tvojoj tvrdnji...

Onda jos jedna pouzdana moja tvrdnja je sledeca: Ako jednom dizel motoru ubrizgavas konstantno po istim pritiskom istu kolicinu goriva, a menjas kolicinu vazduha, motor ce oslobadjati razlicitu snagu...

"Mali turbo brža reakcija ali i manji pritisak nadpunjenja," velicina turbo punjaca nema veze sa pritiskom,,, Nego sa kolicinom protoka vazduha... Kada na primer kupujes kompresor (kao alatku ) i najmanji kompresor u radnji sa bocom od naprimer 25 litara naduvava isti pritisak od na primer 8 bara, kao i kompresor sa bocom od 100 200 ili ne znam ni ja koliko litara... Osim ako nije za neke specijalne namene pa je pravljen za vise pritiske. Znaci oba kompresora duvaju isti pitisak, samo mali kompresor ima protok od na primer 150 L/min dok veliki ima 400 L/min... Tako isto i kod turbine, mala turbina moze da napravi veliki pritisak, ali pri manjem protoku sto nije dovoljno, jer na visim obrtajima ne moze da postigne da odrzava taj pritisak uz veci protok....

onda sto se tice dimljenja... Moj stilo je imao dpf koji sam skinuo pre vise od godinu dana... sada planiram da skinem i katalizator... I sve od kada sam skinuo dpf do dan danas nema ni truncice dima... Odnosno ako vozim auto 1000 km po gradu kad ga zgazim po otvorenom putu na pocetku izbaci malo zaostalog gareza i posle toga nema ni truncice dima... Ako ne verujes mogu da snimim, cak i pri turiranju do 4000 rpm nema dima, eventualno malkice ponekad sto je skoro neprimetno golim okom... A dpf sam skinuo da ne gusim motor i uz zatvaranje egra (ispravnog) dobio sam da mi auto povlaci sa 1000 obrtaja sasvim lepo i da se ne gusi...a nervirala me je i regeneracija dpf-a i povecanje potrosnje zbog nje... A sto kazes da dime auta i sa dpfom to ko zna kakvi su krsevi, o kojima nije vodjeno racuna... Recimo stilo od Drvca nema dpf, a nema ni truncice dima... ako ne verujete pitajte ga... mozei da vam pokaze... :D

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavi knjige gde je opisan rad dizel i benzinskih motora i sve će ti biti jasno.

Imaš gore šta izbacuju iz auspuha. Moj nema DPF i osim ljubičica nisam video ni trunku dima.

Uostalom odakle dim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ivan.ik

Tebra, snaga zavisi od kolicine goriva, ali u odredjenom odnosu prema kolicini usisanog vazduha. Potpuno je druga Situacija kad se taj odnos poremeti u korist nafte, tada dolazi do stvaranja nusprodukata sagorevanja u Obliku dima i snaga je nesto manja u odnosu na lepo ispeglanu mapu Sa istom kolicinom goriva.

za to vam mogu izneti i sve cinjenice...

Sve to znam, i volim kad ima od koga konkretno da se pročita. I mogao bi malo detaljnije da opisuješ to što radiš (ne previše zbog konkurencije) ali da ljudi nešto i nauče. Mlad si dečko i samo cepaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavi knjige gde je opisan rad dizel i benzinskih motora i sve će ti biti jasno.

Imaš gore šta izbacuju iz auspuha. Moj nema DPF i osim ljubičica nisam video ni trunku dima.

Uostalom odakle dim ?

Ne trebaju mi knjige, sve ono sto znam u teoriji mogu da potvrdim i u praxi... SUS motorima se zanimam vise od pola zivota...

Sta ces da kazes ako ti pokazem da mi auto ne dimi, i uveris se da nemam dpf?!

Ni jedna renomirana kuca kao Safe chip ne nudi 150ks Za jtd 115ks, vec nude kao extremniju varijantu 150-155ks! Bokiju je kao custom mapa ubacena mapa sa 154ks kod jednog i 152 od Drugog Tunera.

@ ivan.ik

Tebra, snaga zavisi od kolicine goriva, ali u odredjenom odnosu prema kolicini usisanog vazduha. Potpuno je druga Situacija kad se taj odnos poremeti u korist nafte, tada dolazi do stvaranja nusprodukata sagorevanja u Obliku dima i snaga je nesto manja u odnosu na lepo ispeglanu mapu Sa istom kolicinom goriva.

za to vam mogu izneti i sve cinjenice...

Chelic je potpuno u pravu... Milijardu puta sam ponovio smesa, Smesa, SMEsa, smeSA, SMESA, smesA, sMesa... Ali niko ne je*e ni 2%... Jedni pricaju povecanje pritiska turba, jedni pricaju nalivanje goriva... I samo to vrte u krug... Upravo je caka u tome da u svakom trenutku smesa bude kako treba i nece biti dima, odnosno bice ga veoma veoma malo i rezultati ce biti dobri, da ne kazem i najbolji,ali svakako najoptimalniji i za vlasnika i za motor, i za zivotnu okolinu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako samo povecas pritisak turba, automatski ces osiromasiti smesu i samim tim to ce dovesti do pregrevanja motora i svih posledica posle istog.. Do neke granice se moze povecati samo pritisak turbine da smesa ostane u nekim zadatim granicama...

Kako misliš da povećaš pritisak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavi knjige gde je opisan rad dizel i benzinskih motora i sve će ti biti jasno.

Imaš gore šta izbacuju iz auspuha. Moj nema DPF i osim ljubičica nisam video ni trunku dima.

Uostalom odakle dim ?

Ne trebaju mi knjige, sve ono sto znam u teoriji mogu da potvrdim i u praxi... SUS motorima se zanimam vise od pola zivota...

Sta ces da kazes ako ti pokazem da mi auto ne dimi, i uveris se da nemam dpf?!

Svi motori koji sagorevaju bilo dizel bilo benzin moraju da imaju dim, neki manje neki više svi imaju.

Na DSF su testirali Merc E 320 CDI i BMW 5 i ja sam se iznenadio koliko su gareži izbacili na sneg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako samo povecas pritisak turba, automatski ces osiromasiti smesu i samim tim to ce dovesti do pregrevanja motora i svih posledica posle istog.. Do neke granice se moze povecati samo pritisak turbine da smesa ostane u nekim zadatim granicama...

Kako misliš da povećaš pritisak ?

ne znam skidam knjigu za neta, moram da procitam da naucim...xD Cim saznam javljam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se pritisak punjenja poveca, u motor ce ulaziti vise vazduha, ocitavanje na meracu mase ce biti vece i povecace se kolicina goriva. Dizel motor nije kao benzinski i siromasna smesa ne moze da ga osteti. Pre ce ga ostetiti pevelika kolicina goriva i to u vidu nagorelog klipa i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini to znači da bi se najbolji i najbezbolniji rezultati čipa postigli blagim povećanjem pritiska turbine i osiromašenom smešom pri konstantoj vožnji radi manje potrošnje? Možda je glupo pitanje, ali prikupljam malo informacije oko čipovanja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo je ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=57360&st=60#entry866610

------------------------------------------

Iz Pravilnika FLCS Foruma:

Članovi FLCS Foruma su dužni da poštuju mišljenje drugih članova, da ne vređaju, ne provociraju, niti omaložavaju druge članove (na Forumu i u Privatnim Porukama).

Jezik komunikacije mora biti takav da ne vređa ničiji stručni nivo, estetska i etička shvatanja, status u društvu, imovinsko stanje, godine starosti i sl.

Trolovanje je ostavljanje komentara koji potencijalno izaziva nepozeljnu i nepotrebnu raspravu koja nema veze sa temom ili nije konstruktivna. Takvi komentari će biti obrisani, a biće preduzete i mere saglasno ovom Pravilniku.

http://www.fiat-lanc...showtopic=37773

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini to znači da bi se najbolji i najbezbolniji rezultati čipa postigli blagim povećanjem pritiska turbine i osiromašenom smešom pri konstantoj vožnji radi manje potrošnje? Možda je glupo pitanje, ali prikupljam malo informacije oko čipovanja :)

Postoji samo jedan odnos smeše vazduha i goriva koji je optimalan (u odnosu na temperaturu, režim rada, kvalitet goriva, itd...). :-) Sve ostalo nije optimalno. Motor senzorima sve te podatke ukršta i pokušava da napravi optimalnu smešu u svim uslovima.

Više vazduha svakako znači i više goriva.

Ima i jedna druga stvar, premalo goriva u smeši povećava temperaturu sagorevanja i može da skrati životni vek motora. Negde i to može biti problem.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...