Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

@ lybra 2.0

Ti nemaš šta da čipuješ, ne bacaj pare, naročito što najvažniji razlog zbog kojeg bi ti izgleda čipovao nije moguć, tj. nećeš moći da to pokazuješ po kraju kada otvoriš haubu.

@ Nikola1978

Kao što ti nisi Il Nuovo, tako ni moje korisničko ime nije Abarth. ;)

Koliko sam svatio postoji par firmi, a sve ostalo je uzuzetno neozbiljno i rizikujes da napravis mehanicki kvar u vidu generalne na motoru....

Onda nemoj čipovati. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što znači da je vidljivo svakako jer SM čini mi se daje 50 evra popusta ako staviš nalepnicu :laughing:

Inače, ja bih dodao H&S kao jako ozbiljnu kuću, gledao sam par reportaža/reklama sa njima, stvarno korektno i ozbiljno deluju. Posebno mi se svideo deo u kom sam čuo da odbijaju da rade kola za koja ne mogu da daju garanciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanima me ove renomirane chipe kuce kao SM, H&S itd...daju garancije neke i ako daju na sta tacno daju?

to jest kapiram da oni mogu da daju garanciju na softwere i to je to...a ko ce nama da da garanciju da uradjeni chipe ne utice ispravnost vozila to jest da je odredjeni kvar nastao kao posledica upotreba chipa-a?

ako ja uradim na primer optimum mode, chipe kuca mi da garanciju da to ne utice na auto jer je u granicama...posle odredjenog perioda rikne menjac ili nesto drugo...kako chipe kuca da zna da chipovanje nije uzrok tome to jest kako ja da znam da jesu?

90 odsto kola koja se cipuju su polovnjaci iz uvoza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne daje garanciju na motor, svi daju garanciju na softver iliti nece ti crkne ECU...

SM daje i garanciju na motor, al na cenu chipa dodas jos 800 do 1000e i u full-u si :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da...ali to onda dovido do toga da posao chipovanja vatanje u mutnom od raznih likova...kao sto su oni momci koji su se prepucavali na posto...ovde na forumu.

znaci dajes dosta para za nesto sto neznas niti sta ces dobiti po pitanje performansi niti koliko ce ti auto trajati posle toga ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoćete čipujte, ako nećete nemojte. Po mom mišljenju motor i turbina će jako teško da crknu od čipovanja. Set kvačila, zamajac i eventualno menjač hoće. Pa svi bi da se xxbu a da im ne uđe. Ili jesi ili nisi lav. Najveći problem je kada neko čipuje auto i vozi ga non stop kao manijak, tako će sjebati i auto sa fabričkom mapom.

Meni je proklizao glupi Valeo set, pa sam kod Malinića ubacio ojačanu korpu i prenitovao lamelu. Trese pri polasku kao i Fantomu. Mogu tako da teram ali neću, tj smeta više ženi kada vozi, pa sam stavio Sachs set kvačila, ne trese, pedala mekana, sve radi kako treba.

Po mojoj proceni ima oko 130KS, jer sam ga na smak sveta (21.12.2012) opeglao po auto putu nešto preko 210km/h po satu, što mu dođe realnih oko 195-196km/h sa mojim 14" točkovima. Evo šta kažu profesionalci: http://www.hs-elektr...00ps-200nm.html, Bravo JTD sa 127KS treba da ide 194km/h. Merio sam ubrzanje 0-100 preko kamere, nešto ispod 9sec, što odgovara za nekih 130 konjića, i 1185kg težine auta. Nisam išao na valjke, ali to je to. Sada će Neša odmah da skoči, ništa bez Dyno-a. E pa ajde na crtu sa tvojim Stilom 1.6 :D pa da vidiš.

E da, menjao sam overboost venti, jer je davao grešku pri najvećem opterećenju, ono 150km/k četvrtom recimo, ali mislim da to nema veze sa čipovanjem, kao i što su mi propišali cilindri kvačila, i na pedali i na menjaču, pa sam ih naravno zamenio.

Stvarno ne vidim čemu tolika polemika. Znam samo da će mi i sledeći auto biti neki turbo dizel koji može da se čipuje, ili turbo benzinac. Znači ili neki multijet ili neki VW, Seat ili Škoda 1.8T :D

PS

Otići ću na valjke, samo da uhvatim vremena, posao, dete malo, žena...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pa da...ali to onda dovido do toga da posao chipovanja vatanje u mutnom od raznih likova...kao sto su oni momci koji su se prepucavali na posto...ovde na forumu.

znaci dajes dosta para za nesto sto neznas niti sta ces dobiti po pitanje performansi niti koliko ce ti auto trajati posle toga ....

Zato odes na dyno pre mapiranja,mapiras i posle mapiranja ponovo i vidis sta si dobio... ;)

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko Jovanovicu,

i koliko kosta to sve sto si menjao, a sto si pobrojao?

hocu da radim chip ali da znam tacno koliko to kosta, sta se dobija i sta me ocekuje...malo mi je nelogicno da imam fiat bravo i u njega kad podvucem ulozim 1000 evra ili vise na chipovanje i popravke nakon chipovanja...zar ne bi bilo realnije taj novac uloziti i kupiti nesto jace i mladje...samim tim i sigurnije?

Boki,

ne pricam o broju konja sto dobijam...kao sto mogu procitati svako moze da mu nabudzi koliko hoces...pitanje je kvaliteta uradjenog a koji se odrazava na ispravnost vozila.

a to nigde ne vidim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola, odes cipujes, ako ti se svidja, ako nema problema, platis i svi srecni... Ne moras da platis ako auto ima bilo kakav problem, trese, skici, njisti, pali lampice... Vratis fabriku i voila...

Ono sto je marko nabroja, moze, ali ne mora da se desi. Sve zavisi u kakvom ti je stanju automobil...

@ marko

Ne trese meni nista, moja korpa ne kliza niti trese vise od godinu dana. Tebi je malinic lose odradio korpu... 2x ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i koliko kosta to sve sto si menjao, a sto si pobrojao?

Glupi valeo set bi mi proklizao i bez čipa, jer volim da zgazim. To je to. Ostalo što je crkavalo i crkava na autu koji je 2001g nema veze sa čipom. Sachs set sam platio 15000 din i zamenu 4000din (kod taštinog majstora u Valjevu, jet mi je tamo otišao cilindar na menjaču, pa sam rešio da sve uradim odjednom). Nemojte mi reći da su mi zboč čipa crkli zadnji amortizeri pa sam morao da ih menjam :D Ja ne gledam na to koliko košta auto i koliko ulažem. Auto mora da mi bude ISPRAVAN! Moj auto za mene ima veću upotrebnu nego tržišnu vrednost. Inače, zbog tog kretenskog stava neću da ulažem u auto ne bi kod nas kupio auto na domaće table u većini slučajeva, osim ako ne znam vlasnika ili slično.

E da, kao pozitivan efekat imam smanjenje potrošnje, oko 1l/100km. Opet ponavljam, sipam uvek pun rezervoar, nemam board computer, znam da računam. prešao sam recimo 12000 km bez čipa, i oko 9000km sa čipom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dobro ali sta je to? cemu sluzi?

Ja ne znam da li se ti prijatelju zajebavaš ili si ozbiljan? Pre 5-6 dana sam probao Lybru 2.0 i auto gužva asfalt kada se stisne, ja iskreno nisam probao jači auto i iskreno nije za svakoga i ne znam šta će nekome jači auto od toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa uvek može jače i brže, samo pitanje je po koju cenu. Čipovati taj 2.0 20V nema smisla, dobiće daj bože 5KS i povećanu potrošnju. I nemaju svi iste kriterijume, nekome i punto 1.2 gužva asfalt (ako je pre toga vozio juga 55 npr). Mislim, ta lybra ide pristojno, nema šta, ali čovek je hteo da proba. Ma interesantno bi bilo ubaciti 2.0 20v turbo iz kape ili kupea, pa ga čačnuti, e to bi bio posao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko sa imalo savesti nece raditi taj auto u Srbiji....

Mada se uvek nadje neki specko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, kada bi imao pod:

1. vremena

2. para

Sigurno bi to uradio. Ma lybra SW mi je najlepši karavan koji postoji, a u paru sa 2.0 20v turbo bi bio pun pogodak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaaahahaaa, koji trolooooolllooool :lol:

Mislim da je na gepeku, spod tapacingura kod rucica za zatvaranje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha a gde stoji ta nalepnica? hocu samo cisto da znam dal imam taj chip

Ti mora da se zezaš? Idi kod nekog pismenog na dijagnostiku. Postoji i tzv tuning box, a njega bi sigurno video kada otvoriš haubu. Batali bre čipovanje tog motora, ako imaš parica pravac u Kraljevo kod Bojketa da nešto lepo nabudžite, mislim na turbo motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi se po naljepnicama sudilo sta sve nalijepe na auta da je to stvarno tako imali bi barem za 30% opremljenija i napucanija auta :D

Kod mene ima SM chip logo al nije auto chipovano nego je neko onak nekad dobio orginalnu naljepnicu i nalijepio

Nikola kakvih bolan 1000 evra za chip i tuning motora o cemu ti ?! chip ti je maximalno 200 eura a ima i po 50 eura uz to ti pojedini daju da probas na period od 7 dana performanse i ponasanje ako ti ne odgovara vrate ti tvoju fabricku mapu i novac, i ne vidim sta tu moze biti lose sto se tice chip tuninga

Edited by SilverOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je posebna nalepnica koja daje autu snagu, možda si video da lepe na Kadete lepe GSI i na Golfove GTI i TDI e pa to ti je to :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha a gde stoji ta nalepnica? hocu samo cisto da znam dal imam taj chip

Nalepnica se obično lepi sa unutrašnje strane gume. Različite tunerske kuće lepe na različite gume. Konkretno za SM znam da lepe na prednju desnu, mada se može desiti da je prethosni vlasnik prebacivao prednje gume nazad, a zadnje napred pa ti za svaki slučaj proveri sve 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko Jovanovicu,

i koliko kosta to sve sto si menjao, a sto si pobrojao?

hocu da radim chip ali da znam tacno koliko to kosta, sta se dobija i sta me ocekuje...malo mi je nelogicno da imam fiat bravo i u njega kad podvucem ulozim 1000 evra ili vise na chipovanje i popravke nakon chipovanja...zar ne bi bilo realnije taj novac uloziti i kupiti nesto jace i mladje...samim tim i sigurnije?

Boki,

ne pricam o broju konja sto dobijam...kao sto mogu procitati svako moze da mu nabudzi koliko hoces...pitanje je kvaliteta uradjenog a koji se odrazava na ispravnost vozila.

a to nigde ne vidim...

Da li ti mozes da znas sta ce da ti crkne na chromi u narednih 20 000? Iako nije cipovana... Neki ljudi cipovanje smatraju kao pohod na Mesec, i sve posmatraju crno belo...

Chip se jos uvek u Srbiji smatra za nesto novo, nepoznato, i samim tim nebezbedno... Nesto slicno kao PS racunari, 2002, 2003., 2004. godine... Do skora se obaranje sistema na racunaru smatralo za mudrost i ne znam sta... Znam drugove koji nisu hteli da im instaliram krekovan win XP nego su davali pare po nekim bezveznim servisima za to... Znam da su drugu pre 2-3 godine uzeli 11 000 za par sati, za takodje nelegalan OS i osnovne programe... Danas je doslo vreme, kada skoro svako sebi instalira sistem na svom racunaru, i manje vise svako ume da otkloni osnovne probleme u vezi toga... Ali je chip tuning itekako nepoznanica, ali ne mogu da shvatim zbog cega... A chip tuning je isto sto i instaliranje operativnog sistema na racunaru, eventualno sa nekim stelovanjima windowsa da bi komp brze radio... Za par godina ce i chip tuning postati isto sto i PC racunari... I onda ce ljudi zaliti za onim sto su da lii bacili u proslosti... A mozda neki i nece... :D Danas mnogi ljudi u svojim garazama mogu da postignu sasvim solidne rezultate, za neka mala povecanja snage... Kao sto su povecanja od 20% recimo... Mislim da nema tunera sada koji nije doktorirao JTD i TDI motor... Tu postoji nekoliko caka koje treba primeniti i ispostovati i moze se dobiti solidno povecanje snage bez ikakvih nus pojava... Za ozbiljan tuning naravno da su potrebni ogromni proracuni, veoma skupi i dobri valjci i ljudi koji imaju suvog znanja iz te oblasti... A 20% snage se ne moze tretirati ni u sta ozbiljno...

Sta ce ti crci na kolima najvise zavisi od tvog stila voznje. Ako se trkas od semafora do semafora potpisujes i sve ostalo, naravno da ces mnogo smanjiti trajnost pojedinih delova... Ja konkretno chip tuning smatram kao dodavanje snage koja sluzi za rezervu da auto trenutno i sigurno povuce u trenutku, ili za preticanje u kriticnim situacijama, gde moze glavu da spasi itd itd... Nista osim toga nije chip tuning, mislim to je jedna od namena chipa... Ako se pazljivo vozi moze da se ustedi i malo na gorivu... 0,5-1L /100km nije malo to je na godisnjem nivou...ako se prelazi 20 000 km 200 x 1evro oko 200 evra... Sto je skoro dzabe registracija... Naravno da je skoro nemoguce u isto vreme i poboljsati performanse i smanjiti potrosnju, ali svako bira ono sto mu treba...

Tako da mislim da je besmisleno vrteti jednu istu pricu o chipu, kao sto se vrti o termostatu...:D Nemojte me pogresno shvatiti, misliti da s epravim vazan ili da bilo kog prozivam, vreme uvek pokaze svoje i sve legne na svoje... U svakom slucaju o tuningu je mnogo zanimljivije pricati i raspravljati se nego o termostatu i radnoj temperaturi...

Ja sam mnogo toga citao o tuningu kako dvotaktnih tako i cetvorotaktnih motora, i 5 godina se sigurno bavim tuningom dvotaktnih masina, odnosno bolje receno budzenjem Tomosa, skutera i ostalih gluposti... Usao sam u srz problema poprilicno, ali nisam hteo nikad da se igram na stilom, da ne bi napravio neku glupost... Kada budem stao na noge u materjalnom pogledu (student sam) najverovatnije da cu poceti i time da se bavim... Ali svakako da skoro svako moze da sazna makar gde moze da cipuje kola za malo para a da to bude OK... Po meni je suludo davati 300 evra na primer nekim tuning kucama za skoro nikakav posao... Koji je njima rutina... To je samo moje misljenje, naravno da je potrebno da tuner ima dosta znanja i iskustva, ali mislim da su cene jos uvek nerealne...

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene samo zanima, kao za sve sto kupujem pa za i ovo...sta kupujem i koje garancije imam na to.

znaci ako nesto kupujem hocu da znam sta dobijem u ovom slucaju u vidu performansi...takodje zelim da znam da li posle chipovanja moze ili ne moze doci do ostecenja motora ili nekog drugog dela auta...i koja je garancija na proizvod ili uslugu koju kupujem.

malo mi je to neozbiljno kao kupujem nesto i bas me briga ako ce to da unisti auto...ono tipa moze mi se...malo je to neodgovorno prema novcu koji zaradjuje...ili je ovo ultra bogata zemlja da moze da se razbacuje...sta cemo u situacijama ako dodje do kvara automobila kada smo na putovanju..koji su troskovi slepa i popravke....

mene samo zanima gde mogu da odem, u koju firmu koja ce mi dati tacnu specifikaciju sta dobijam, i na sta dobijem garanciju.

i vidim da stalno kruzi prica da ustvari proizvodjaci kola ostavljaju neiskorcenu rezervu koju schip iskoristi...verovatno ostavljaju sa nekim racionalnim razlogom...a na jednom sajtu chip kuce koju ste spominjali kazu da ustvari auto kuce smanjuju snagu zbog eco normi pa se ta rezerva ostavlja za chipovanje?!

znaci totalna ne doslednost u prici za vise stvari.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...